T625 GÖKBEY ÖZGÜN GENEL MAKSAT HELİKOPTER PROJESİ

Başlatan cabatli_53, 16 Haziran 2010, 22:37:57

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

TEİ Mahmut Akşit Haberturk Airport programında TS-1400 için sivil motor-askeriyenin isterlerini karşılayamaz-istenirse üzerinde çalışmamız gerekir-dedi. Bu durum Gökbey in kullanılabileceği alanı kısıtlamaz mı? (Ayrıca Atak için de kullanılamayacağını belirtti.) https://tv.haberturk.com/program/airport/147/736729 Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Türkay - 22 Eylül 2021, 08:50:42
TEİ Mahmut Akşit Haberturk Airport programında TS-1400 için sivil motor-askeriyenin isterlerini karşılayamaz-istenirse üzerinde çalışmamız gerekir-dedi. Bu durum Gökbey in kullanılabileceği alanı kısıtlamaz mı? (Ayrıca Atak için de kullanılamayacağını belirtti.) https://tv.haberturk.com/program/airport/147/736729

Kısıtlamaz. Gökbey sivil bir helikopter. Motora gelince, motor askeri isterleri hem karşılıyor hem de karşılamıyor!  ;D

Askeriyede kullanılacaksa ana motorda değişiklik yapmaya gerek yok, bu açıdan askeri isterleri karşılıyor.

Öte yandan, askeriyede kullanılacaksa yağlama sisteminin modifiye edilmesi gerekiyor. Bu açıdan askeri isterleri karşılamıyor.

Bu modifikasyon da ufak bir iş merak etmeyin, öyle çok bir zaman almaz. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: SKYWOLF - 22 Eylül 2021, 07:59:13
Evet Gökbey güzel görünüyor. Ancak helikopterde bir dengesizlik var. Özellikle Hower'dayken dengeyi zor sağlıyor gibi görünüyor. Yanındaki ATAK helikopterleri adeta heykel gibi kıpırdamadan dururken Gökbey sallanıyor sürekli. Geliştirme çalışmalarının sonunda, seri üretim aşamasına kadar bu sorunu çözebileceklerini düşünüyorum.

Bunu T129 Atak helikopterlerin prototiplerinde de hissediyordum ben. Þu an bakınca oturmuş görünüyor. Sanırım bu konuda ileriki safhalarda yapılan bazı ayarlar var. Mesajı Paylaş

Yeni bir dengeleme sistemi üzerinde calışılıyor dünyada örneği yok ancak gizli yürütülüyor. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: ACE - 22 Eylül 2021, 19:33:36
Alıntı yapılan: SKYWOLF - 22 Eylül 2021, 07:59:13
Evet Gökbey güzel görünüyor. Ancak helikopterde bir dengesizlik var. Özellikle Hower'dayken dengeyi zor sağlıyor gibi görünüyor. Yanındaki ATAK helikopterleri adeta heykel gibi kıpırdamadan dururken Gökbey sallanıyor sürekli. Geliştirme çalışmalarının sonunda, seri üretim aşamasına kadar bu sorunu çözebileceklerini düşünüyorum.

Bunu T129 Atak helikopterlerin prototiplerinde de hissediyordum ben. Þu an bakınca oturmuş görünüyor. Sanırım bu konuda ileriki safhalarda yapılan bazı ayarlar var.
Atak ilk yapıldığında öndeki Flir yüzünden o kadar dengesizdiki kuyruk kısmına özel ağırlıklar kondu. Hala o ağırlıklarla uçuyor.
Gökbey'deki denge sorunu mutlaka hallolur. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: malaga - 23 Eylül 2021, 15:58:08
Yeni bir dengeleme sistemi üzerinde calışılıyor dünyada örneği yok ancak gizli yürütülüyor.
Kaynak? Mesajı Paylaş

Meslegim geregi biliyorum gömülü sistemlere yazılım yapıyorum. Daha fazla detay veremem Mesajı Paylaş

#447
Alıntı yapılan: malaga - 23 Eylül 2021, 16:18:55
Meslegim geregi biliyorum gömülü sistemlere yazılım yapıyorum. Daha fazla detay veremem

Mantık yürüteyim o zaman: Gömülü sistemlerle çalışılıyorsa, reaksiyon süresi çokomellidir ve makine dili seviyesine inildi demektir. Bu da aktif dengelemeyi işaret eder.

Hoverde dengeleme iki yolla olabilir: a) Ana paller ve kuyruk rotorunun bıçakları aktif yönlendirilecek, b) ölü ağırlıklar kullanılacak ama yerleri otomasyon rayları üzerinde aktif olarak değişecek. a) Þıkkı her helikopterde default olarak var benim bildiğim kadarıyla ama b) şıkkındaki sistem var mı yok mu emin değilim. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: merzifonlu - 23 Eylül 2021, 18:00:05
Alıntı yapılan: malaga - 23 Eylül 2021, 16:18:55
Meslegim geregi biliyorum gömülü sistemlere yazılım yapıyorum. Daha fazla detay veremem

Mantık yürüteyim o zaman: Gömülü sistemlerle çalışılıyorsa, reaksiyon süresi çokomellidir ve makine dili seviyesine inildi demektir. Bu da aktif dengelemeyi işaret eder.

Hoverde dengeleme iki yolla olabilir: a) Ana paller ve kuyruk rotorunun bıçakları aktif yönlendirilecek, b) ölü ağırlıklar kullanılacak ama yerleri otomasyon rayları üzerinde aktif olarak değişecek. a) Þıkkı her helikopterde default olarak var benim bildiğim kadarıyla ama b) şıkkındaki sistem var mı yok mu emin değilim.
Sn Merzifonlu,
Uçuş kontrol bilgisayarının yazılımıyla ilgili bir sorun olamaz mı? Pilota fazla görev vermeden otomatik olarak anlık düzeltmeleri hissettirmeden yapabilme becerisi kazanması lazım helikopterin. Bu da mekanik uçuş kontrol ekipmanı ile bilgisayar arasındaki uyuşumlu yazılımla ilgili değil mi? Bu da a) şıkkının daha iyi bir yazılımla iyileştirilmesi olmalı. Mesajı Paylaş

Alıntı Yap
Kesinleşmiş T625 Gökbey alımları.

- 20 adet JGK
- 24 adet HvKK
- 24 adet KKK
EGM de Gökbey'i tercih etti. Kesin sayı henüz bilinmiyor. T70 siparişlerini de düşürdüler.
https://mobile.twitter.com/BarbarosToprak2/status/1440931053439488001
Mesajı Paylaş
]


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz