T625 GÖKBEY ÖZGÜN GENEL MAKSAT HELİKOPTER PROJESİ

Başlatan cabatli_53, 16 Haziran 2010, 22:37:57

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı yapılan: merzifonlu - 06 Şubat 2022, 14:53:59
2015 proje başlangıcı desek, uçar halde bir TS-1400 görmek için 10 yıl beklemiş olacağız. Vay canına! Boşuna bir avuç ülkenin sahip olduğu bir teknoloji değilmiş.

Not: Resmi proje başlangıcı 2017 yılı ama bence evveliyatı da vardır. Tek kristal laboratuvar araştırmaları vs vs.
Sn Merzifonlu, siz gene de Mart 2017 proje başlangıç tarihi olarak alın. Bu motor seri üretime girdikten sonra birde olgunlaşma evriminden geçecek.
CTS-800, 2000 yılında ilk uçuşunu yapan Sikorsky Comanche helikopteri için geliştirilmiş. Ama şimdi 1700HP güç veren versiyonları var. (Hatta cts-800 dan önce 1300hp'lik Garrets motoru hepsinin başı ve projesi 1984'lere dayanıyor). Aynı motordan türetilen AGT-1500 gaz türbini M1-Abrams tanklarının ana tahrik motoru.
Bizim motorun da olgunlaşması daha sürer; 2030 ları bulur.
Bizim 8 yılda çalışan ve üretimi başlayan motor geliştirmiş olmamız büyük başarı. Ama unutmayalım; kopya da çekmişizdir yani! CTS-800'ü lisans ile üretiyor olmamız büyük avantaj. TEİ - GE ortaklığı da öyle. Mesajı Paylaş

ABD üretimi CTS800 ihalelerde Gökbey için yine sorun çıkaracaktır maalesef...

Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 06 Şubat 2022, 18:53:48
ABD üretimi CTS800 ihalelerde Gökbey için yine sorun çıkaracaktır maalesef...

Çıkartmaz. Sivil helikopter bu. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 06 Şubat 2022, 18:53:48
ABD üretimi CTS800 ihalelerde Gökbey için yine sorun çıkaracaktır maalesef...
Lisans altı üretimde olduğu için kendimiz için bir problem olmaz. Sivil kullanımda olsa, lisans üretim şartnamesine bağlı olarak ihracat durumunda ABD izni aranabilir. Ancak ABD'nin sivil kullanım dolayısıyla sorun çıkarmaması gerekir. Þartname kurallarına bakmak lazım. Askeri kullanım için ihracat izni gerekecektir. Pakistan'a gene izin çıkmayabilir. (Bu helikopteri askeri renklere boyayıp, üzerine makineli yerleştirip, asker taşıyacaksanız, askeri helikopter sınıfına sokarsınız) Mesajı Paylaş

İhracat için kendi motorumuzu beklemek en mantıklısı. 2025'te hazır olacaksa ihracat versiyonunda CTS-800 hiç kullanılmaz. TS-1400 gelene kadar kendi ihtiyaçlarımızı lisans altında ürettiğimiz CTS-800 ile karşılar. Sonra zaten TS-1400 ile hem iç pazar hem de ihracat talebi karşılanacaktır. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Archangel99 - 07 Şubat 2022, 02:50:23
İhracat için kendi motorumuzu beklemek en mantıklısı. 2025'te hazır olacaksa ihracat versiyonunda CTS-800 hiç kullanılmaz. TS-1400 gelene kadar kendi ihtiyaçlarımızı lisans altında ürettiğimiz CTS-800 ile karşılar. Sonra zaten TS-1400 ile hem iç pazar hem de ihracat talebi karşılanacaktır.

Lisans altında üretim iznimiz var demek ; istediğim kadar bu motordan üretirim demek değildir ki... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 07 Şubat 2022, 18:53:27
Alıntı yapılan: Archangel99 - 07 Şubat 2022, 02:50:23
İhracat için kendi motorumuzu beklemek en mantıklısı. 2025'te hazır olacaksa ihracat versiyonunda CTS-800 hiç kullanılmaz. TS-1400 gelene kadar kendi ihtiyaçlarımızı lisans altında ürettiğimiz CTS-800 ile karşılar. Sonra zaten TS-1400 ile hem iç pazar hem de ihracat talebi karşılanacaktır.

Lisans altında üretim iznimiz var demek ; istediğim kadar bu motordan üretirim demek değildir ki...

Ben de istediğim kadar bu motordan üretirim demedim ki zaten... Mesajı Paylaş

Alıntı Yap5 sene önce, Savunma Sanayii Başkanlığı ile TEI arasında imzalanan sözleşme ile Türkiye'nin ilk yerli helikopter motoru için çalışmalara başlandı (7 Þubat 2017)

TEI Genel Müdürü Prof. Dr. Mahmut Faruk Akşit: "TEI-TS1400 Motorumuz 2023'te Gökbey ile uçuşa hazır olacak."
https://mobile.twitter.com/SSDergilik
Mesajı Paylaş
]

#488
Alıntı yapılan: Archangel99 - 07 Şubat 2022, 23:33:53
Alıntı yapılan: serkan1976 - 07 Şubat 2022, 18:53:27
Alıntı yapılan: Archangel99 - 07 Şubat 2022, 02:50:23
İhracat için kendi motorumuzu beklemek en mantıklısı. 2025'te hazır olacaksa ihracat versiyonunda CTS-800 hiç kullanılmaz. TS-1400 gelene kadar kendi ihtiyaçlarımızı lisans altında ürettiğimiz CTS-800 ile karşılar. Sonra zaten TS-1400 ile hem iç pazar hem de ihracat talebi karşılanacaktır.

Lisans altında üretim iznimiz var demek ; istediğim kadar bu motordan üretirim demek değildir ki...

Ben de istediğim kadar bu motordan üretirim demedim ki zaten...

Hocam " TS-1400 gelene kadar kendi ihtiyaçlarımızı lisan altında ürettiğimiz CTS-800 ile karşılariz" yazmışsınız ya işte yukarıda... 😃😃😃
Yani ABD iç piyasa için olsa bile  üreteceğimiz Gökbey'ler için CTS-800 üretmenize izin vermezse  diyorum Yani böyle birşey teorik olarak mümkün...

İstediğimiz  kadar değil 1 tane bile ürettirmez bize bu motordan istese ABD...Mesele sayı değil niyet..
Sayın Yaşar yazmış üstte...

Ben olsam TS-1400 entegre edilene kadar hiç ABD motoruna bulaşmam... Çok acil ihtiyaç varsa orasını bilemem... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 08 Şubat 2022, 17:42:54
Alıntı yapılan: Archangel99 - 07 Şubat 2022, 23:33:53
Alıntı yapılan: serkan1976 - 07 Şubat 2022, 18:53:27
Alıntı yapılan: Archangel99 - 07 Şubat 2022, 02:50:23
İhracat için kendi motorumuzu beklemek en mantıklısı. 2025'te hazır olacaksa ihracat versiyonunda CTS-800 hiç kullanılmaz. TS-1400 gelene kadar kendi ihtiyaçlarımızı lisans altında ürettiğimiz CTS-800 ile karşılar. Sonra zaten TS-1400 ile hem iç pazar hem de ihracat talebi karşılanacaktır.

Lisans altında üretim iznimiz var demek ; istediğim kadar bu motordan üretirim demek değildir ki...

Ben de istediğim kadar bu motordan üretirim demedim ki zaten...

Hocam " TS-1400 gelene kadar kendi ihtiyaçlarımızı lisan altında ürettiğimiz CTS-800 ile karşılariz" yazmışsınız ya işte yukarıda... 😃😃😃
Yani ABD iç piyasa için olsa bile  üreteceğimiz Gökbey'ler için CTS-800 üretmenize izin vermezse  diyorum Yani böyle birşey teorik olarak mümkün...

İstediğimiz  kadar değil 1 tane bile ürettirmez bize bu motordan istese ABD...Mesele sayı değil niyet..
Sayın Yaşar yazmış üstte...

Ben olsam TS-1400 entegre edilene kadar hiç ABD motoruna bulaşmam... Çok acil ihtiyaç varsa orasını bilemem...
Lisanslı üretim için yapılan anlaşmanın şartlarını bilmeden birşey söylemek zor. Ancak t-129'dan sonra Gökbey'de de aynı motoru kullanıyor olmamız elimizde bazı kartların olduğuna işaret ediyor.
Her iki motor da birbirine çok yakın ağırlık ve ebatlarda motor. Özgün motoru beklemek demek , Gökbey'in çok gecikmesi demek olurdu. Entegrasyon ve kalifikasyon testlerinden sonra kendi motorumuza döneriz. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz