T625 GÖKBEY ÖZGÜN GENEL MAKSAT HELİKOPTER PROJESİ

Başlatan cabatli_53, 16 Haziran 2010, 22:37:57

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı yapılan: Yasar - 23 Mart 2023, 16:12:29
Acaba Blackhawk üretimine fazla eğilmemelerinin arkasında, değişik kuvvet ve birimlerin Gökbey'e yönlenmeleri olabilir mi?

Aslani vur öldür ama Blackhawk  projenin T 70 versiyonunu  devamını dilerim.  Genel maksat helikopter olarak Sikorsky ye rakip çıkacak henüz bir başka bir tip görmüyorum
Mesajı Paylaş





Esas canavar bu... Eğer T-925'te de T-701 motorunun haklarını alabilirsek ki ABD artık S-70 'lerde T-901 (T-701'den daha güçlü-verimli motorlar kullanacak 202'ten itibaren) kullanacağı için bu motoru kullanmamıza ses çıkarmayabilir ...Çünkü Dünya çapında çok kullanılıyor , Türkiye bu motorları ürettirebileceği en uygun ülke...

ATAK-2 Ukrayna motoru da verim verirse T-925'te kullanılabilir...

Orjinal bir 3000 hp'lik motor üretme işi biraz ötelenecek galiba...Elde çok daha öncelikli motor projeleri var... Mesajı Paylaş

Öncelik sıkıntısı yok bence bence Serkan, Atak-2 ve T-925 sonuçta bu motoru kullanacak ve TF-6000'den türetilecek. MMU motoru öncesi, eş zamanlı gelişmelerden olacaktır. Zira çekirdek motorun  türevleri bu helikopterler dışında muhtemelen Kızılelma, MIUS-3 ve bazı SIDA, hücumbot vs araçlarda kullanılabilecektir. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 23 Mart 2023, 17:36:05
Alıntı yapılan: Kaptan-I Derya - 23 Mart 2023, 16:28:47
T70 helikopterlerinden bahsediyor  iseniz bu helikopterlerden 109 adet alma isteğimiz vardı.Daha sonra hatta yurtdışı satış ekstra alım olursa diye bir 109 adet daha üretmek istiyoruz diye biliyorum.Bir savunma sanayi haberinde 38 adete kadar üretimden sonra tekrar üretim izni almamız gerektiği hakkında bir şey okumuştum hatta burda da bahsi geçmiş olabilir.Belki Amerika 38 adetin üstüne izin vermemiş olabilir.Ama TSK'nın bu ürünü çok istediğine eminim.Kaldı ki Gökbey küçük bir helikopter T70 in görev yükü taşıma yükünü kaldıramaz bazı şartlarda.
Haklısınız da, TSK olsun diğer birimler olsun, T-70'in yük potansiyelinin tamamına ne kadar zaman ihtiyaç duyuyorlar? Bakıyorum benim evin önünden geçerken görüyorum, her gün bir tanesi komutanı alıp karargaha götürüyor. Sonra ufak bir ekip alıp körfezdeki diğer askeri birimlere gidiyor. Bu görevi Gökbey'de yapar. Böyle çok durum vardır. Otomobilin gideceği yere büyük 4x4 jiple gitmeye benzer bu iş. Çekirdek bir T-70 gurubu hakiki TSK görevleri ve yük katırı işlevleri için ayrılabilir. Getir götür işini Gökbey yapar. Hem daha ucuz hemde tamamı yerli. (Yakında motoru da dahil)

Ben mevcut bilgiyi söyledim.TSK ne kadar efektif kullanıyor niye bu kadar istiyor onu bilemem.Envanterde zaten çok ciddi sayıda UH60 Blackhawk var.Alınır ise 109 adet T70 alınacak. Eurocopter Cougar var.CH47 Chinook var.Jandarma da Mi17 var AB205 ler var.UH1 leri saymıyorum hadi onlar Gökbey ile değiştirilecek ama en az tahminim 200 adet alınacak.100 adet Jandarma var daha.Bu yeni T925 den de bayağı alınacak.Hakikaten helikopter konusunda gayet  helikopterimiz var.Kara kuvvetleri ihtiyaç duyuyor ki istiyor.Bizim ülkede savunma alanında bir şeyin çok olduğunu hiç görmedim, İHA lar hariç ondada siyasi politik olaylar var.Demek ki bizim düşündüğümüzden çok daha fazla helikopter gereği var diye düşünüyorlar ki sürekli helikopter ihtiyacı doğuyor ,kafalarında hep eksik olarak görüyorlar.Vardır bir bildikleri demek lazım.
O sırada bir sürü deniz platformu için 24 tane seahawk kullanan gariban deniz kuvvetlerimiz. :'( :'( :'(
Biz denizciler olarak üzgünüz helikopterde karacılar siz mutlu olun.
Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

Alıntı yapılan: mehmet05 - 23 Mart 2023, 23:36:18
Öncelik sıkıntısı yok bence bence Serkan, Atak-2 ve T-925 sonuçta bu motoru kullanacak ve TF-6000'den türetilecek. MMU motoru öncesi, eş zamanlı gelişmelerden olacaktır. Zira çekirdek motorun  türevleri bu helikopterler dışında muhtemelen Kızılelma, MIUS-3 ve bazı SIDA, hücumbot vs araçlarda kullanılabilecektir.
Sn Mehmet05,
Birkaç defadır bahsediliyor TF6000 motorundan türetilecek 3000HP'lik turboşaft motor diye.

TF6000 çekirdeğinden ve ebadından türetilecek türboşaft motorla Osprey Tilt-Rotor uçağın motorunu yaparsınız. TF6000 motoru 5500-6500HP gibi bir güç veren turboşaft motora evrilir.  Yani Chinook C47 motorundan bile daha güçlü bir motor çıkar ortaya.
3000HP turboşaft motor ayrı bir sınıftır. Bu proje de , bildiğim kadarıyla, şu an rafta. Mesajı Paylaş

 :(

Oysa 200 ila 500 adet bu sınıf motora ihtiyaç olabilir. Ukrayna ile ortaklık gerekleri bunu mu gerektiriyor acaba ? Mesajı Paylaş

Yaşar şimdi TS3000 projesi ciddi ciddi çalışılıyor mu yoksa arkada 3-5 mühendis fizibilite çalışması mı yapıyor?Bana sanki ciddi ciddi çalışılmıyor gibi geldi 2019 da 2020 de felan TS3000 hakkında haberler yapılıyordu.O zamandan bu zamana bir maket bile çıkmadıysa zor bu iş.Ben bu savaş durumunda Ukrayna'dan motor almaya da mantıklı bakmıyorum.Yarın Ukrayna'da savaş dursa bile Amerika ve Avrupa bu kadar destek verdik ülkeni savundurduk Türklere şunları satma diyebilir.Halkı bizi çok sevdi ama siyasilerini baskı altında kaldırabilir.Kaldı ki biz hem akıncıda hem hürjette hem MMU da atak da zaten Amerika'ya bağımlıyız.MMU ya motor verecek diyoruz Atakda vermezse diyoruz garip bir olay.Son nesil gerçekten çok iyi bir helikopter yapıyoruz.Motoru 80'li yılların dandik Rus teknolojisi keşke bu projedede önce Amerikan motoru sonra Türk motoru olarak gitseydik.Gökbey'de yaptığımız gibi.Kalitesiz , üretim garantisi olmayan motor ile proje yürüyor. Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

6000 beygirlik hem turboprop hem turboşaft motor o kadar işimize yararki aslında.Özellikle yakıt verimlisi yeni nesil motor yapsak. Turboşaft motoru CH53 tarzı Türkiye'nin yıllarca istediği ama alamadığı/almadığı ve asla alamayacağımız bir helikopter  için hemde turboprop olanı 6000x4 konfigürasyonunda gelecekte yapacağımız ve çok satacağımızı düşündüğüm Nakliye kargo uçağında çok işe yarar ve çok satarız.Küçük orta segment arası C130 tarzı turboprop motorlu uçak yapsak Afrika ülkelerine  Pakistan'a  Endonezyaya Malezya'ya yok satarız.Ama bu motorun şimdi zamanı değil elde MMU gibi bir motor var iken.2030'lu yıllardan sonra TUSAÞ'ın elindeki helikopter projeleri bitmesi ya da üretime geçmesi ve Nakliye uçağı ve sivil sektöre yöneldiği zamanlar yapılacak proje. Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

6000 den 3000 motor türetileceği ifadesini teknolojik yeterlilik olarak farz etmek gerekir. 6000 i yaptığımızda onun altındaki tüm motorları da teknolojik eksiklik yaşamadan yaparız anlamına geliyor bu ifade. 6000 de uçaklar için az ama helikopter için dünyadaki her helikopteri uçurabiliriz anlamına geliyor Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Alıntı yapılan: re - 24 Mart 2023, 15:33:15
6000 den 3000 motor türetileceği ifadesini teknolojik yeterlilik olarak farz etmek gerekir. 6000 i yaptığımızda onun altındaki tüm motorları da teknolojik eksiklik yaşamadan yaparız anlamına geliyor bu ifade. 6000 de uçaklar için az ama helikopter için dünyadaki her helikopteri uçurabiliriz anlamına geliyor
Sn Re,
Söylediğiniz mantıklı da 3000HP motor üretmek demek en az 5-6 yıllık bir serüven. Evet. Doğru. 6000lbf motoru yapan 3000HP'lik turboşaft motoru da yapar. Ama bu hiç yapılmamış bir motoru sıfırdan tasarlayıp yapmakta ayrı bir iştir. Tek avantaj, bu motoru yapabilecek teknolojiye sahip olmanın bilincidir. Ama motoru fiziki olarak yapıp gerekli testlere tabi tutmak vs vs hep zaman alacaktır.
İşin mali yönüne hiç dokunmadım. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz