T625 GÖKBEY ÖZGÜN GENEL MAKSAT HELİKOPTER PROJESİ

Başlatan cabatli_53, 16 Haziran 2010, 22:37:57

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

İlk resim neresi bilmiyorum ama beşiktaş değil Mesajı Paylaş

Türk savunma sanayi tarihinin en önemli gelişmesi kanımca bu olaydır...Hayırlı olsun Mesajı Paylaş


Alıntı yapılan: DelKu - 04 Haziran 2023, 06:30:56
Alıntı yapılan: mavi1991 - 03 Haziran 2023, 22:18:41
İlk resim neresi bilmiyorum ama beşiktaş değil

Fenerbahçe Kadıköy orası

Aman DelKu hocam bize sakın Fenerbahçe deme... Sırf o Fenerbahçe stresinden kurtulmak için bu foruma giriyorum burada da karşıma Fenerbahçe çıktı....

ALİ KOÇ is-ti-fa  :D :D :D Mesajı Paylaş

Muthiş bir iş cıkardılar dünya tarihindeki sifırdan helikopter motorunu bu kadar kısa sürede çıkartan ilk ekip diyebiliriz. darısı tf6000 ve diğerlerinin başına. Mesajı Paylaş

1 MİLYAR DOLARLIK İHRACAT GELEBİLİR

TUSAÞ Genel Müdürü Temel Kotil, TRT Haber'de canlı yayında yaptığı açıklamada, Gökbey için 1 milyar dolarlık, 32 adetlik bir ihracat teklifi olduğunu duyurdu.

Acaba kim? Suudi Arabistan, BAE, Katar, Malezya benim aklıma gelenler. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: malaga - 05 Haziran 2023, 11:53:06
Muthiş bir iş cıkardılar dünya tarihindeki sifırdan helikopter motorunu bu kadar kısa sürede çıkartan ilk ekip diyebiliriz. darısı tf6000 ve diğerlerinin başına.
Yaptıkları mükemmel de motorun seri üretime girmesi ayrı bir olay. Motorun eko sistemini oluşturması lazım TEİ'nin. Bu da kolay değil. Prototip üretimiyle seri üretim çok farklı bir iş. Yapacaklar mutlaka. Orası kesin ama zamana karşı bir yarış var şimdi.
Sonra TEİ'nin asıl önceliği şu anda TF6K ve TF35K olmalı. İhracata motor yetiştireceğiz diye Türbofan motor projelerinden hem insan hemde finansal kaynak aktarmasalar bari! Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 06 Eylül 2023, 20:28:57
Alıntı yapılan: malaga - 05 Haziran 2023, 11:53:06
Muthiş bir iş cıkardılar dünya tarihindeki sifırdan helikopter motorunu bu kadar kısa sürede çıkartan ilk ekip diyebiliriz. darısı tf6000 ve diğerlerinin başına.
Yaptıkları mükemmel de motorun seri üretime girmesi ayrı bir olay. Motorun eko sistemini oluşturması lazım TEİ'nin. Bu da kolay değil. Prototip üretimiyle seri üretim çok farklı bir iş. Yapacaklar mutlaka. Orası kesin ama zamana karşı bir yarış var şimdi.
Sonra TEİ'nin asıl önceliği şu anda TF6K ve TF35K olmalı. İhracata motor yetiştireceğiz diye Türbofan motor projelerinden hem insan hemde finansal kaynak aktarmasalar bari!

TEI'nin büyümede patlama yapması lazım. Ama altyapı, ekosistem uygun mu? TUSAÞ çok fazla alanda ürün çıkartıyor. Akşit hoca motor projesi 5 yıl sonradan başladı diyor. Ama sanki TUSAÞ çok daha fazla takımı sahaya sürebilirken, TEİ bir iki kaptan'ın çevresinde takım oluşturabiliyor. Yine TUSAÞ çok fazla taşeron kullanıyor. Hatta, daha önce de yazdım, kurum kültürü haline getiriyor bunu.  TEİ bunu yapabilir mi acaba?  Motor üretmek için taşeronluğun gerektireceği sermaye, makina ekipman ve teknoloji çok mu sıkıntılı acaba ? Yoksa birden bu iklim oluşur mu kısa sürede ?      Mesajı Paylaş

#608
Alıntı yapılan: Yasar - 06 Eylül 2023, 20:28:57

Yaptıkları mükemmel de motorun seri üretime girmesi ayrı bir olay. Motorun eko sistemini oluşturması lazım TEİ'nin. Bu da kolay değil. Prototip üretimiyle seri üretim çok farklı bir iş. Yapacaklar mutlaka. Orası kesin ama zamana karşı bir yarış var şimdi.


200'ün üzerinde LHTEC CTS800'ün lisans altı seri üretimini üstlenmiş halihazırda bir ekosistem yok mu ? Aynı güç grubundalar sonuçta ve TS1400 , CTS800'e göre daha basit bir motor değil mi ? En basitinden Sayın F. Akşit TS1400'ün içindeki yağlama sisteminin helikoptere askeri standartlarda manevra olanağı sağlamadığını-gerekli aksesuarın motorda kullanılmadığını söylemişti diye hatırlıyorum. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Bürküt - 06 Eylül 2023, 21:48:53
Alıntı yapılan: Yasar - 06 Eylül 2023, 20:28:57

Yaptıkları mükemmel de motorun seri üretime girmesi ayrı bir olay. Motorun eko sistemini oluşturması lazım TEİ'nin. Bu da kolay değil. Prototip üretimiyle seri üretim çok farklı bir iş. Yapacaklar mutlaka. Orası kesin ama zamana karşı bir yarış var şimdi.


200'ün üzerinde LHTEC CTS800'ün lisans altı seri üretimini üstlenmiş halihazırda bir ekosistem yok mu ? Aynı güç grubundalar sonuçta ve TS1400 , CTS800'e göre daha basit bir motor değil mi ? En basitinden Sayın F. Akşit TS1400'ün içindeki yağlama sisteminin helikoptere askeri standartlarda manevra olanağı sağlamadığını-gerekli aksesuarın motorda kullanılmadığını söylemişti diye hatırlıyorum.
CTS800 lisans altı üretimde parçaların hatırı sayılır bir kısmı dışarıdan hazır geliyordur. CTS800'den çok ta geri kalır bir motor değil TS1400. Zaten neredeyse kopyası.
Sn Akşit sadece TS1400'ün Gökbey'de kullanılanı için askeri kullanıma uygun değil demişti. Örneğin takla attığında ya da çok keskin manevralarda yağlama sorunu yaşayabilir motor. O bakımdan yağlama sisteminin ona göre tasarlanması gerekir demişti. İstenirse yaparız demişti ki son bir haberde bu konuda çalışmanın başladığını okumuştum bir yerde. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz