Hürkuş-1 yapılmaya başlandığında KT-1 yeni envantere girmişti. Şimdi KT-1ler olsa da Hürkuş-2 için ihtiyaç belirdi. Hürjet ise tamamen TUSAŞ inisiyatifli bir program olsa da, başladığında ARI modernizasyonu yeni gerçekleşmiş elde F-5 2000ler vardı. Şimdi ARI diyelim bir 10 sene daha idare etsin. Muharip alt derece harbe hazırlık uçağı ise elde yok artık. İhtiyaç açık. TUSAŞ da TSK dışında global ihtiyacı da düşünmüş açık. Malesef birim üretim olmaksızın pahalı argeler, prototipler için öyle ekonomik imkanlarımız yok. TUSAŞ geniş bir kadro ile çalışıyor ve acilen kadrosunu para getirecek seri üretime yönlendirmesi gerekiyor. Taşeronları, kendi makine teçhizat altyapısı, terdarikçileri, en alt katmanından en üst katmanına tüm bir sektörün, bu genişlemeye, patlamaya hazır olması gerekiyor. Bu sefer yabancı üretim altyapısını, bantları programlayıp taşımayacak. İyi bir işletme mühendisliği, koordiyasyon çalışması lazım. Hürkuş-2, Hürjet, Gökbey, Kaan, Atak-2, T-925 ya 10 yıl içinde seri üretimle patlayacak gidecek sektör, yada yapılan ARGE, personel maliyetleri altında ezilecek.