T625 GÖKBEY ÖZGÜN GENEL MAKSAT HELİKOPTER PROJESİ

Başlatan cabatli_53, 16 Haziran 2010, 22:37:57

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Hürkuş-1 yapılmaya başlandığında KT-1 yeni envantere girmişti. Þimdi KT-1ler olsa da Hürkuş-2 için ihtiyaç belirdi. Hürjet ise tamamen TUSAÞ inisiyatifli bir program olsa da, başladığında ARI modernizasyonu yeni gerçekleşmiş elde F-5 2000ler vardı. Þimdi ARI diyelim bir 10 sene daha idare etsin. Muharip alt derece harbe hazırlık uçağı ise elde yok artık. İhtiyaç açık. TUSAÞ da TSK dışında global ihtiyacı da düşünmüş açık. Malesef birim üretim olmaksızın pahalı argeler, prototipler için öyle ekonomik imkanlarımız yok. TUSAÞ geniş bir kadro ile çalışıyor ve acilen kadrosunu para getirecek seri üretime yönlendirmesi gerekiyor. Taşeronları, kendi makine teçhizat altyapısı, terdarikçileri, en alt katmanından en üst katmanına tüm bir sektörün, bu genişlemeye, patlamaya hazır olması gerekiyor. Bu sefer yabancı üretim altyapısını, bantları programlayıp taşımayacak. İyi bir işletme mühendisliği, koordiyasyon çalışması lazım. Hürkuş-2, Hürjet, Gökbey, Kaan, Atak-2, T-925 ya 10 yıl içinde seri üretimle patlayacak gidecek sektör, yada yapılan ARGE, personel maliyetleri altında ezilecek. Mesajı Paylaş

TSK ABD başkanlık seçimlerini bekliyor, F-16 ve KAAN motoru için çıkacak kararı bekliyor, sarı kafalının ve senatonun kararı önemli.

Diyelim ki ters karar çıkınca o zaman Türkiye gözünü doğuya da çevirebilir. Tamam yeni motor projeleri var, ancak yarın hazır olmayacak, bütün projeler için motor kısa ve orta vadede motor geliştirmesi imkansız.

Milli motor geçiktimi veya ABD vermedimi KAAN için Çin'den WS-15 veya Ruslardan AL-41F veya AL-51F alacaksın ve paşalar gibi uçuracaksın. Çin jet motoru sektöründe yeni olduğu için ömrü çok kısa olabilir, Rus Lyulka motoru GE 110 veya P&W 100 değildir ömrü bakımından ama onlardan sonra gelen en iyi motordur ve daha güçlüdür, F135 ve F404 ile ömrü aynıdır.

T625 için Klimov VK-1600V
T929 için Klimov VK-2500M
Hürjet için Klimov RD-33MK

Bu saydıklarım ABD F-16 konusunda yüzünü ters çevirirse, dananın kuyruğu koparsa olabilir.


Mesajı Paylaş

ABD motor vermezse el mahkum KAAN  12 yıl TEI'nin motorunu bekleyecek.

Başka ülkenin motorunu alıp kullanmak demek zaten projeyi sil baştan başlamak demek. Onun kararını da Savunma Sanayi Başkanlığı ile TAI ortak karar verebilir.

ABD malı motorlara muhtacız en az 3 filo KAAN'ın envantere girmesi için. Mesajı Paylaş

#693
KAAN'da kullanılan GE F110-129 motoru ile AL-41F1 motorunun boyutları aynı.

GE F110-129
Uzunluk - 4.62m
Çap - 1.18m
Ağırlık - 1,778kg
Kuru itki/ artyakici itki gücü - 17,155lbf/ 29,500lbf
Ömrü - 8000 saat

AL-41F1
Uzunluk - 4.94m
Çap - 0.92m
Ağırlık - 1604kg
Kuru itki/ artyakici itki gücü - 19841lbf/ 31967 lbf
Ömrü-4000 saat

Yani, GE motoru sığan uçağa AL motoru sudaki balık gibi yüzerek sığar, çapı 26sm küçüktür, daha hafif ve daha güçlüdür, eğer uçağın aerodinamik yapısı elverişliyse supercruise özelliği de sağlar, yani artyakıcı olmadan ses üstü hızlara çıkabilir.

KAAN için GE'nin yerini fazlasıyla alabilecek motor.

AL motoru GE'den 32sm uzundur thrust vector olduğu için, lazım değilse keserler uzunluğu aynı olur, lazımsa uçağa ek manevra kabiliyeti sağlar.
Mesajı Paylaş

#694
Hiçbir Rus uçağı aynı klasmandaki hiçbir Batı uçağını yenemez...

Ruslar ancak kırbaçla, Gulag tehdidiyle insanları ölümüne çalıştırarak 1/10 sayısal üretim üstünlüğüyle Batı dengesini sağlar...

Bizim kuvvet zorunlu kalmadıkça ( Nato'dan atılmak gibi bir zorunluluktan bahsediyorum)asla Rus uçağı da motoru da almazzz. Mesajı Paylaş

F-4 pilotları öyle demiyor Vietnam'da MiG-21 karşı havada savaşırken.

ABD tamamen hava hakimiyeti sağlamaya çalıştı ama olmadı. ABD kaynakları farklı, Vietnam kaynakları farklıdır, bazı F-4'ler karadan atılan HSS ile vurulmuştur ama MiG-21 vurdu gibi algılanıyor yalandır, F-4 pilotları da MiG-15/17 vurup MiG-21 vurduk diyen yalancıları da vardır, kaynaklarda F-4 hesabına yazılmıştır.

Körfez ve Yugoslavya savaşında NATO 10/1 hava üstünlüğü kurduğu için galip geldi.

Aynı NATO uçakları Ukrayna'da F-16'lar nerede, ülkenin doğusunu dümdüz ettiler havadan bombalayarak, çıksın erkek gibi savaşsın. Teke tek Rambo üsülü de olur sadece bıçakla dövüşmek gibi, tüm hava hava füzelerini yere atıp, otomatik topla dogfight da yapılır Su-30/35 karşısında. Dağın dibinde 2 aydır saklanıyorlar, çıksınlar erkekse... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Alp - 16 Ekim 2024, 09:51:42
Güzel temas,

S-70 yerine, AW 149 daha iyi olurmuydu,  merak ederim hep.

AW 149 un bize teklif ettikleri motoru neydi, hatırlayan varmı? S-70 projesi örtülü motor yaptırımı nedeniyle gecikti diye hatırlıyorum...

Hayır motorlar daha helikopter ortada yokken üretilmeye başlandı. Motor konusunda hiçbir sıkıntı çıkmadı. TEİ helikopter üretimi yetişmediği için motor üretimini durdurmak zorunda bile kaldı. Asıl gecikme sebebi, S-70 üstünde yerlileştirme oranını arttırmak için ciddi pazarlıklar yapıldı burada bir süre kaybedildi. Ayrıca Tusaş bir türlü kendini hazırlayıp üretime geçemediği için burada da süre kaybettik. Sonra da lisans süresi doldu.


Alıntı yapılan: Merzifonlu - 16 Ekim 2024, 10:38:23
Gökbey'in gövdesini TUSAÞ taşerona yaptırmıştı. Merak ettim şincik, acep ondan mıdır, gövdenin kantarda 250 kg fazla çekmesi?

O konuyu gündeme getirenler var ama ciddi bir şekilde açıklayana denk gelmedim. Belki ileride İbrahim Sünnetci bey yazarsa okuruz.

Alıntı yapılan: serkan1976 - 16 Ekim 2024, 10:00:17
Hürkuş'da da aynı masallarla milleti uyuttular..

İlk Hürkuş'ları TSK istemedi hop birden " hafifletilmiş Hürkuş" masalı ortaya atıldı.

Aynı masal bu sefer de Gökbey'de millete yediriliyor.

Motor bahanesi kamuoyunun canını sıkmış olacak ki şimdi de bu " hafifletiyoruz" can simidine sarıldık...

Lhtec motorlarda hiç sorun yaşamadık, hep tedarik sağlandı. Üstelik baştan Gökbey için bir anlaşma olmamasına rağmen sorun çıkarmadan Gökbey içinde motor geldi. Tek sıkıntı Pakistan ihalesinde oldu, onun sebebi de ABD, Pakistan'a ürün satışına onay vermediği için.

Alıntı yapılan: marmara - 16 Ekim 2024, 15:02:24
F-4 pilotları öyle demiyor Vietnam'da MiG-21 karşı havada savaşırken.

ABD tamamen hava hakimiyeti sağlamaya çalıştı ama olmadı. ABD kaynakları farklı, Vietnam kaynakları farklıdır, bazı F-4'ler karadan atılan HSS ile vurulmuştur ama MiG-21 vurdu gibi algılanıyor yalandır, F-4 pilotları da MiG-15/17 vurup MiG-21 vurduk diyen yalancıları da vardır, kaynaklarda F-4 hesabına yazılmıştır.

Körfez ve Yugoslavya savaşında NATO 10/1 hava üstünlüğü kurduğu için galip geldi.

Aynı NATO uçakları Ukrayna'da F-16'lar nerede, ülkenin doğusunu dümdüz ettiler havadan bombalayarak, çıksın erkek gibi savaşsın. Teke tek Rambo üsülü de olur sadece bıçakla dövüşmek gibi, tüm hava hava füzelerini yere atıp, otomatik topla dogfight da yapılır Su-30/35 karşısında. Dağın dibinde 2 aydır saklanıyorlar, çıksınlar erkekse...

Ziya. ;D ;D ;D
Mesajı Paylaş

Sayın Kabardey ; Çünkü "hafifletilmiş GÖKBEY" daha ortada yok cümlesini siz kurdunuz...

Nerede geçiyor bu GÖKBEY hafifletilmeye çalışılıyor bilgisi? Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: kabardey - 16 Ekim 2024, 16:31:16
O konuyu gündeme getirenler var ama ciddi bir şekilde açıklayana denk gelmedim.

Ben denk geldim. Bunu bizzat Dr. Temel Kotil ifade etmişti. Videosunu bulursam, buraya yazarım linkini. Mesajı Paylaş



Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz