Silah Taşıyıcı Araç Projesi

Başlatan AVCI, 22 Haziran 2010, 16:09:41

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Yedek mühimmat kompozit tüpler içinde taşınıyor,bunların kuleye takılması oldukça kolay.Robotik bir kola ihtiyaç yok büyük ihtimalle elle manuel doldurma olacaktır.Muharebe ortamında risk taşır mı elbette taşır ama o ortamda her şey risk.Zaten bu araçlarda direk ön cephede tek başlarına operasyon yapmayacaklardır,yanlarında tanklar ve ZMA lar olacaktır. Mesajı Paylaş

Bence 2 araçta yanlış seçim.  TSK da  vizyon eksikliği var.  Terör olaylarından hiç ders almıyoruz. TSK kendini yenilemiyor halen eski kafayla gidiyor. FNSS ZMA, ZPT, M113 lerden başka bir şey görmemişler. Halen o kafayla gidiyorlar.

Kaplandan başlayacak olursak fuarda tanıtılan kaplan-20 tasarımı daha yenilikçi tasarımdı.Bu tasarım üzerinden bir araç tercih edilmeliydi. Daha yenilikçi bir araca ihriyacımız var. otokar tulpar bile daha yenilikçi bir araç. biz gittik FNSS ZMA larının makyajlı halini seçtik.Bence TSK şimdiden kum torbalarını da sipariş vermeli.

Aşağıdaki görüntüler hangimizi üzmedi.



*Bu araçların görünürlüklerinin düşük olması gerekir. Bu araçların yerden yükseklikleri fazla. hedef olma ihtimaller fazla.

*personel sayılarının az olması gerekirdi. 5 personel çok fazla.  bu araçlar vurulduğu zaman muhtemelen 5 personeli kaybedebilirsiniz.

*kule dizaynları saçma sapan. 7.6 makineli tüfek seçimi komik olmuş bence "mantar tabancası" koysunlar.  pat pat diye arada ses çıkartır düşman korkutur.

PARS 4x4
*pars aracı neden seçildi. anlamak mümkün değil. anti tank füzeleri zırhları delik deşik ederken bu araçta bu kadar cam bulunması bana komik ve saçma geliyor.

*Aracın kapı bölgesi dayanıksız ve zayıf gözüküyor. buradan gelecek anti tank füzesi aracı perişan edecektir.


NASIL BİR ARAÇ SEÇİLMELİYDİ.

1) personel sayısı daha düşük olmalıydı (2-3 personeli)
2)  yerden yükseklikleri  daha az araçlar olmalı.  araç küçüldükçe vurulması da görülmesi de zor olur.
3) kule  sistemi 4 ü anti tank mantıklı ama farklı tasarım yapılabilir. yanına daha güçlü silah sistemleri konmalı. yaya düşman birliklerini telef edecek 25-30 mm makineli toplar tercih edilmeli.
4) Tekerlekli araç konusunda ise gerçekçi olalım PARS 4X4 bu iş için uygun tasarım değil.

Bu araçların amacı Düşman zırhlı birliklerini vurmak. Düşman birlikleri karşılık verdiği zaman yada bu araçlar pusuya düştüğü zaman,  bu araçların dez avantajlarını o zaman görürüz.






Mesajı Paylaş

Bence secim gayet yerinde ve Kaplan-10 araci muhtemelen envanterdeki binlerce M113'un yerini alacak aday arac.

Gonul ister herbiri bir panzer tank gucunde olsun ama hayaller ve gercekleri karistirmamak gerek Mesajı Paylaş

Hayır yanılgınız var. Kaplan-10'a özel araç gözüyle bakabilirsiniz STA görevi gereği hafif-hızlı bir platform gerekiyordu ve böyle bir konsepte gidildi. Motorun önde değil arkada bulunması vs.. mesela bunlar hep bu görevin getirdiği gerekliliklerdir. Mesela neden hava savunmada Tulpar veya Kaplan kullanılmadıda ZMA-30 özel olarak geliştirildi.? Bunlar sonuçta elle tutulur sayıda üretilecek ve göreve uygunluk açısından özel olması gereken sistemler. Çok yanlış bakıyoruz olaya.

Yeni Nesil ZMA projesi M-113'ler ve ACV'leri değiştirmek için planlanıyor ve binlerce adette tekerlekli ve paletli tipte araç alınacak, TSK isterleri Kaplan-20 tarzında bir aracı bile yetersiz gördüğü için projeye FNSS Kaplan-30'u hazırlıyor alternatif olarakda Otokarın Tulpar aracı var. Mesajı Paylaş

Kaplan-30 bence APC'ler icin degil, IFV'ler icin (yani tank yardimcisi) Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: TR(B) - 12 Temmuz 2016, 12:31:34
Bence 2 araçta yanlış seçim.  TSK da  vizyon eksikliği var.  Terör olaylarından hiç ders almıyoruz. TSK kendini yenilemiyor halen eski kafayla gidiyor. FNSS ZMA, ZPT, M113 lerden başka bir şey görmemişler. Halen o kafayla gidiyorlar.

Kaplandan başlayacak olursak fuarda tanıtılan kaplan-20 tasarımı daha yenilikçi tasarımdı.Bu tasarım üzerinden bir araç tercih edilmeliydi. Daha yenilikçi bir araca ihriyacımız var. otokar tulpar bile daha yenilikçi bir araç. biz gittik FNSS ZMA larının makyajlı halini seçtik.Bence TSK şimdiden kum torbalarını da sipariş vermeli.

*Bu araçların görünürlüklerinin düşük olması gerekir. Bu araçların yerden yükseklikleri fazla. hedef olma ihtimaller fazla.

*personel sayılarının az olması gerekirdi. 5 personel çok fazla.  bu araçlar vurulduğu zaman muhtemelen 5 personeli kaybedebilirsiniz.

*kule dizaynları saçma sapan. 7.6 makineli tüfek seçimi komik olmuş bence "mantar tabancası" koysunlar.  pat pat diye arada ses çıkartır düşman korkutur.

PARS 4x4
*pars aracı neden seçildi. anlamak mümkün değil. anti tank füzeleri zırhları delik deşik ederken bu araçta bu kadar cam bulunması bana komik ve saçma geliyor.

*Aracın kapı bölgesi dayanıksız ve zayıf gözüküyor. buradan gelecek anti tank füzesi aracı perişan edecektir.

NASIL BİR ARAÇ SEÇİLMELİYDİ.

1) personel sayısı daha düşük olmalıydı (2-3 personeli)
2)  yerden yükseklikleri  daha az araçlar olmalı.  araç küçüldükçe vurulması da görülmesi de zor olur.
3) kule  sistemi 4 ü anti tank mantıklı ama farklı tasarım yapılabilir. yanına daha güçlü silah sistemleri konmalı. yaya düşman birliklerini telef edecek 25-30 mm makineli toplar tercih edilmeli.
4) Tekerlekli araç konusunda ise gerçekçi olalım PARS 4X4 bu iş için uygun tasarım değil.

Bu araçların amacı Düşman zırhlı birliklerini vurmak. Düşman birlikleri karşılık verdiği zaman yada bu araçlar pusuya düştüğü zaman,  bu araçların dez avantajlarını o zaman görürüz.

TR(B) sanırım sen aşağıdakilere benzer araçları daha uygun buluyorsun bu iş için.



Mesajı Paylaş

İyide o resimlerdeki araçlarında farkı yokki mevcut seçilenlerden. Hatta bizim araçlar bu resimdekilere göre çok daha üstün(ufak çaplı araştırma bile yapmaksızın). Kule tasarımı sorgulanabilir belki., ama hangi yönde. Mesela 30mm silah koysaydık acaba bu araçlardaki stoklanabilir ATGM rakamı hala aynı kalırmıydı.? Ben sadece mevcut lançer sayısını yeterli görmüyorum veya daha modüler bir kule olabilirdi hemen yanında daha kıymeti düşük zırhlı kuvvetlere karşı kullanabileceği Cirit bulunabilirdi gibi.. Sistem en iyi 12.7 bir tüfeği kaldırabilir bence gerisi sistemin amacını, bütünlüğünü bozabilir.

Sayın Nutuk; TSK görev tanımlamasında şuana kadar hiç IFV isim veya tanımında bir araç olmadı ancak bu tarz sıfatlara bence çok takılmamak gerekiyor. IFV zaten Türkçe bir kavram olmamakla birlikte, Türkçede tam anlamıyla bu sıfatı karşılayan bir isimli araç TSK envanterinde bulunmamakta. TSK alıcağı aracada IFV demez zaten, APC'de demez. Envanterimizde APC=ZPT, AFV=ZMA karşılamakta, IFV=?? meçhul. Bence bu sıfatı karşılayan ZMA, ZPT tanımlaması birebir uyuşuyor çok takılmamak gerekli. Batı'daki IFV tanımlaması bence tamamen geçmişteki 10-15 tonluk ZMA/ZPT'lerin evrimleşip günümüz ihtiyaçlarına ancak 30-35 ton'luk araçlarla cevap verebilmesinin getirdiği bir olgudur. Ancak bence şöyle bir şey düşünülebilir, envanterde çok çok fazla sayıda ZPT-ZMA-GZPT var bunlar artık hurdaya çıkmaya başladı bu kadar rakamda aracın değiştirilmesinde 30-35 tonluk aracın ekonomik yükü fazla gelebilir bence bu Ağır ZMA'ların arkasına Kaplan-20 tarzı Hafif ZMA'larda oturtmak gerek buna sadece ekonomik yük olarakda bakmamalı açıkcası hızlı kuvvet intikali, meskun mahalde rahat hareket etme, daha fazla sayıda savaşabilir sistemi daha çabuk sürede muharebe sahasına intikal ettirme, zaten ateş gücü tehditinin yüksek olduğu bölgeye bu tarz hafif ZMA gönderilmez ama Ağır ZMA gönderilir o durumlar cephe gerisinde çalışabilir bu sistemler. Vs.. vs.. konuş konuş bitmez neyse.

Zaten S&H 173. sayısındada FNSS ile ilgili şöyle bir söyleyişi var fikir versin, hatta bilgi..;

Yine SSM'nca önümüzdeki dönemde
Türk Silahlı Kuvvetleri [TSK] için
binlerce adedi kapsayacak bir Yeni Nesil
ZMA Projesi başlatılacak. Burada FNSS olarak
nasıl bir yaklaşım ve çözüm ortaya koyacaksınız?
sizin çözümünüz ne olacak.
Proje bildiğim kadarıyla hem tekerlekli,
hem de paletli zırhlı araçları kapsayacak?

N. KURT: Projede birden fazla araç tipi
ve varyant tanımları var. Aslında ihtiyaç tanımı
ile ilgili olarak SSM'nda, kullanıcı Kara Kuvvetleri
Komutanlığı [KKK] Teknik Daire ile birlikte
detaylı çalışmalar yapılıyor. O çerçevede
güzel haber, firmalar ile de görüşerek ilerliyor
bu çalışmalar. Ve biz de bu çerçevede, gerek
8x8, gerek paletli araç olsun, idare ile temas
ediyoruz.
Aslında KAPLAN-20 serisi bu isterlere
cevap vermek üzere tasarlandı. Konsept geliştirilirken
bu isterler çok da belirgin değildi.
Þimdi bu isterler daha bir ortaya çıktı gibi. Biz
bunun için de KAPLAN-30 serisini şu anda tasarlıyoruz.
Bu çalışmalarımız devam ediyor.

Henüz Kuvvette düşünülmüyordur,
çünkü daha elinde bir sürü M113 ZPT
var ama, baktığınız zaman FNSS üretimi
ACV-15 [ZMA, ZPT ve GZPT]'ler hizmete gireli
de epey bir zaman oldu. Bunların bakım
idamesine ve modernizasyonuna ilişkin bir
düşünce var mı?

N. KURT: Tabii sayıları benim açıklamam
doğru olmaz ama halen çok sayıda M113 var
piyademizin elinde. M113'lerin elden çıkması
ve Yeni Nesil ZMA'nın oluşturulup devreye
girmesinden sonra, ilk verilen ZMA'larının ve
GZPT'ların modernizasyonu veya değişikliği
düşünülecektir. Þu anda bu araçların bakımları
da halen bizim kapsamımızda değil. Fabrika
seviyesi bakımları [FASBAT] askeri fabrikalarca
yapılıyor. M113, ZMA ve GZPT bakım
idame ve modernizasyonu konularında
FNSS'nin katkısına ne kadar ihtiyaç olduğu
kullanıcının takdiridir. Benim bir şey demem
doğru olmaz. Mesajı Paylaş

Sayin Destiny,

Ben zaten SSM'nin tanimlamalarini baz almadim, benimkisi daha cok duz mantik ve dunya genelindeki gelismeler. Simdi binlerce M113'u cok pahali bir sistemle degistirmek mumkun degil gibi geliyor bana, ustelik buyuk sayida APC'lerin transportunu da dusunmek gerek. Onun icin buyuk sayilar icin daha cok kompakt ve ucuz tasarimlar secilir varsayimindan ilerliyorum. Bakinca zaten Kaplan-10 bir evrim gecirmis M-113'e benziyor, dogal olarak M-113 selefi gibi duruyor.

ACV-lerin selefi Kaplan-20 olabilir ve IFV'lerin selefi Kaplan-30 veya Tulpar.

Herneyse bunlar hepsi fikir uretmekten ibaret, bekleyip gorecegiz TSK'nin secimlerini Mesajı Paylaş

@AVCI Hepimizin bildiği gibi bölgede yaşanan savaşların ortak özelliği şehir içi çatışmaları. ukrayna, suriye ve ırak savaşı bize birşeyler anlatıyor.  Muhtemel çatışmalar artık arazide değil şehir çevrelerinde olacaktır. Bence  aracın boyutları düşük tutulup yeni bir araç ortaya çıkarılmalı. STA larda 5 personel bulunması büyük risk. Bu araçlar riskli görevleri yapacaklar.  personel sayılarını azaltarak, araç sayılarını artırmak daha etkili olabilir.

ortaya çıkan araç, binaların arkasına, duvarların arkasına, tümseklerin arkasına gizlenebilecek yükseklikte olmalı. buda aşağı yukarı bir insan boyu kadar olmalı. Silah taşıyıcı araçlar cephe hatında savaşacaksa boyutları küçük tutulursa hedef olmaları vurulmaları zorlaşır.

Rusların BMD 1- BMD 2 - BMD serisi zırhlı araçları küçük ve etkili çözümler sağlayabilir. bunların tasarımları eskidi.  Bu tür araçlar üzerinden geliştirelecek modern bir tasarıma ihtiyaç var.  Ben aşağıdaki resimdeki araçlar iyi demiyorum. Yeniden şartlara, tehditlere uygun yeniden geliştirmeli. Bu Tür araçlar etkin olabilir.

ilk resimi insan boyu ile aracın boyunu kıyaslamak için ekliyorum.






Wiesel  bu el kadar araça her Türlü silah sistemini almanlar eklemiş. almanlar boşuna bu araçları tercih etmez. bu araçlar çatışma sahasına yayıldıklarında  çok etkili olabilir.





Bu aracın tasarımı güzel


Bu araçta çok mantıklı. gövdesi korunaklı gözüküyor.  Daha küçük bir tasarım ile bu araç ta fena değil
Kurganets-25 IFV













Mesajı Paylaş

Katılıyorum. Zaten buna göre bir tasarım yapmıştım >> http://www.defenceturk.com/index.php?topic=6919.0

Ancak bizim STA meskun mahal için düşünülmüyor anlaşılan! Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz