İlk yerli ''insansız deniz aracı'' üretildi

Başlatan RekarnO, 02 Temmuz 2010, 12:51:57

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

İlk yerli ''insansız deniz aracı'' üretildi

Türk mühendisler, insansız hava araçlarının (İHA) ardından, bu kez de tasarımı, dizaynı ve yazılımı tamamen özgün ve yerli olan Türkiye'nin ilk insansız deniz aracını (İDA) üretti

İnsansız araçların geliştirilmesi konusunda faaliyet gösteren Global Teknik A.Þ. mühendisleri, TÜBİTAK'ın da desteğiyle 4 yıl önce başlattıkları projeyi tamamladı.

Yaklaşık 3 milyon dolara mal olan projenin sonunda 30 knot hız yapabilen, uydu vasıtasıyla dünyanın her tarafından sevk ve idare edilebilecek, üzerine radar, sonar, su altı kamerası, robot kolları, hafif makineli tüfek sistemleri gibi cihazların monte edilebileceği İDA ortaya çıktı.

Global Teknik A.Þ. Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Karalar, AA muhabirine yaptığı açıklamada, testlerden başarıyla geçen 4 metre uzunluğundaki İDA'nın kullanıma hazır olduğunu, şimdiden yurt içi ve yurt dışından taleplerin geldiğini söyledi.

İnsanlar tarafından kullanılan araçlarla keşif, gözetleme ve analiz yapmanın farklı risk, tehdit ve maliyetler ortaya çıkardığını ifade eden Karalar, bu nedenle son yıllarda tüm dünyada insansız araçlara yapılan Ar-Ge harcamalarının arttığını belirtti.

Karalar, geliştirdikleri insansız su üstü aracı sayesinde çok ucuz maliyetlerle insan hayatını riske atmadan her türlü data, görüntü ve analiz sonuçlarının elde edilebileceğini kaydetti.

Þirket olarak 7 yıl önce insansız araçlar konsepti üzerine çalışmalara başladıklarını anlatan Karalar, bu kapsamda mini ve midi olarak nitelendirilen insansız hava araçlarının üretimini gerçekleştirdiklerini anlattı.

Globida İnsansız Su üstü Aracı Projesine ise 4 yıl önce başladıklarını ifade eden Karalar, söz konusu projeye TÜBİTAK'ın da destek verdiğini kaydetti.

Þirket bünyesinde çalışan 10 mühendisin, üzerinde 4 yıl çalıştığı proje için 3 milyon dolar yatırım yaptıklarını belirten Karalar, ''Dünyada bu konuda yapılan çalışmaların hepsinde mevcut yüzen tekneler, botlar ve jetskiler kullanılıyor.

Biz ise Milli Savunma Bakanlığı ve NATO Tesis Güvenlik Belgelerine sahip Sincan Organize Sanayi Bölgesindeki fabrikamızda, tamamen insansız deniz aracı konsepti kapsamında sıfırdan bu amaca yönelik bir platformun tasarımını gerçekleştirdik. Bunu yaparken üniversitelerden destek aldık'' diye konuştu.

HANGİ AMAÇLARLA KULLANILACAK

Dünyada bu alanda ABD ve İsrail'in öne çıktığına işaret eden Karalar, şöyle konuştu:

''Üç tarafı denizlerle çevrili ülkemizde bu konuda çalışmaların yetersiz olduğunu gördük. Sahillerimizde ve boğazlarda yoğun bir trafik yaşanmaktadır.

İDA sayesinde su üzerindeki her türlü araç izlenebilir. Elde edilen veriler merkezde kurulu yer istasyonlarına iletilebilir.

İDA, asimetrik tehdit, kıyı koruması, kaçakçılık, gümrük, can kurtarma, su üstü eğitim atışı için hedef platformu, uyuşturucu ile mücadele, sabotaja karşı koyma, deniz trafik kontrolü, deniz tehlikelerine karşı önlem, savaşta silah olarak kullanım, istihbarat, keşif ve gözetleme alanlarında kullanılabilecek.''

Karalar, İDA'nın her türlü hava koşullarında deniz ve iç sularda kullanılabileceğini, özel tasarlanan dizaynı sayesinde devrilmeden yoluna devam edebileceğini ifade etti.

KÖRFEZ ÜLKELERİNDEN TALEP VAR

İDA konusunda Deniz Kuvvetleri Komutanlığı ve Sahil Güvenlik Komutanlığı ile görüşmelerin sürdürüldüğünü anlatan Karalar, ayrıca yurt dışında başta Mısır olmak üzere korsan faaliyetlerin sık sık gündeme geldiği bazı Körfez ülkelerinden de kendilerine talep geldiğini söyledi.

İDA'nın üzerine monte edilebilen robot kollarla sudan numuneler alabildiğini, deniz suyunu kirleten gemilerle ilgili veri toplayabildiğini anlatan Karalar, ''Kocaeli'nde, gerek gemilerin sintine boşaltmalarından dolayı kaynaklanan kirlilik gerekse fabrikaların denize boşalttıkları atıkların kontrollerinin yapılmasıyla ilgili İDA'nın kullanılması gündemde.

Bu konuda Kocaeli Belediyesi ile görüşmelerimiz sürüyor. Askeri ve sivil alanlarda müşteri talepleri doğrultusunda teknenin üzerinde her türlü revizyonu yapabiliriz'' dedi.

'KUMANDA İLE İLETİÞİM KESİLİRSE SUYA İLK BIRAKILDIĞI YERE DÖNÜYOR'

İDA'nın, uzaktan kumanda ve üzerindeki anten sistemiyle 50 kilometre mesafeden kontrol edilebildiğini, bunun yanı sıra GPS ve uydu kullanılarak da dünyanın her tarafından sevk ve idare edilebileceğini ifade eden Karalar, kumanda sisteminde arıza olması ve iletişimin kesilmesi halinde İDA'nın otomatik pilotu sayesinde suya ilk bırakıldığı yere dönecek şekilde tasarlandığını söyledi.

Ürettikleri insansız deniz aracının 30 litrelik yakıt deposunun bulunduğunu, ancak bunun 300 litreye çıkarılabilecek şekilde tasarlandığını belirten Karalar, İDA'nın 300 litrelik yakıtla da 120 saat görev yapabileceğini ifade etti.

AA

http://www.haber7.com/haber/20100702/Ilk-yerli-insansiz-deniz-araci-uretildi.php

Mesajı Paylaş
  • Gösterim 9,932 
  • Yerli Deniz Sistemleri ile İlgili Gelişmeler
  • 8 Yanıtlar



Bunlar radar olarak sinir guvenliyinde kullanila bilinir.50 km den bir bi tane yerlestirilir. Mesajı Paylaş

Evet bende katılıyorum, şöyle küçük bir radarda olsa işimizi görürür. veya torpido bot bile olarak kullanabiliriz. seçenek çok yeterki elimizde alt yapı olsun..
:P
Bu arada şirketin sitesini bir inceleyin. Her ne kadar siteden url bile alamama rağmen ben yinede siteyi paylaşayım.. Aramızda ben dahil bu şirketi ilk defa duyan arkadaşlar olduğunu zannediyorum. bir araştırmakta ve bilgi almakta fayda var..


http://www.globalteknik.com.tr/default.asp?dil=tr Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: RekarnO - 03 Temmuz 2010, 10:27:30
Evet bende katılıyorum, şöyle küçük bir radarda olsa işimizi görürür. veya torpido bot bile olarak kullanabiliriz. seçenek çok yeterki elimizde alt yapı olsun..
:P
Bu arada şirketin sitesini bir inceleyin. Her ne kadar siteden url bile alamama rağmen ben yinede siteyi paylaşayım.. Aramızda ben dahil bu şirketi ilk defa duyan arkadaşlar olduğunu zannediyorum. bir araştırmakta ve bilgi almakta fayda var..


http://www.globalteknik.com.tr/default.asp?dil=tr
Þirket boş değil projelere bakılırsa gümbür gümbür atılmış sektöre hadi bakalım güzel aletler çıkarırlar inşallah.Radar ve torpido koysalar uzaktan gemileri koruyabilir birde menzil.:D Mesajı Paylaş

Torpidolar bu küçük tekne için fazla büyük olur. Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com


Aselsan damgası!
Sona yaklaşıldı...

    9
    0
    0
    0
    inShare

25 Ekim 2013 Cuma, 14:07:01
Aselsan Sonra Oku

Savunma Sanayii'nde yerli üretimdeki artış dikkat çekiyor. Aselsan tarafından geliştirilen ve Aksaz, Foça gibi önemli askeri üslerin güvenliğini sağlayacak insansız su üstü aracı Levent projesinde sona gelindi.

Bugün'ün haberine göre; İnsanlı ve insansız olarak kullanılabilen insansız su üstü aracıyla ilgili çalışmalar Gölcük Tersane Komutanlığı bünyesinde Aselsan Deniz Sistemleri Sistem Mühendisliği ve Sonar Sistemleri Gölcük Laboratuvarı'nda yürütülüyor.

MÜDAHALE SENARYOSU

Levent, insansız su üstü aracı, mayıs ayındaki Uluslararası Savunma Sanayi Fuarı (IDEF) öncesinde test edildi. Deniz Kurdu 2013 Tatbikatı'nın seçkin gözlemciler günü kapsamında Genelkurmay Başkanı Orgeneral Necdet Özel ve kuvvet komutanları için özel bir gösteri icra edildi. Gösteride, liman ve üs koruma senaryosu kapsamında temsili olarak açık denizde notamlı alana izinsiz girmek isteyen bir bota müdahale senaryosu gerçekleştirildi. Levent üzerinde bulunan yönlendirilebilir kameralar ile uzaktan keşif sistemi test edildi. Bot, Leventler yardımıyla uyarıldı. Bot üzerindeki SARP silah sistemi ile atış yapılarak izinsiz giriş yapan botun alanı terk etmeye zorlanması canlandırıldı. Komuta Merkezi'nden yönlendirilen botun gösterisi başarılı bulundu. Deniz Kuvvetleri Komutanlığı'nın botun daha uzun menzillerden kumanda edilebilmesi ve daha uzak mesafelere gerçek zamanlı görüntü transferi yapabilme kabiliyetine sahip olması yönünde talepte bulunduğu öğrenildi.

5 MİL MENZİLDEN İNSANSIZ KONTROL

Araç, sa­de­ce li­man ve üs ko­ru­ma­sın­da de­ğil ge­mi­ye ko­nuş­lu ola­rak da kul­la­nı­la­cak. Risk­li koy­lar­da uzak­tan ku­man­da ile dev­ri­ye gezecek olan Le­vent­ler, fir­ka­teyn ve­ya kor­vet üze­rin­de de gö­rev ala­bi­le­cek. Or­ta­la­ma 5 mil olan VHF men­zi­lin­de kon­trol edi­le­bi­len in­san­sız su üs­tü ara­cı, is­te­nir­se in­san­lı ola­rak da kul­la­nı­la­bi­li­yor. Þiş­me bot üze­ri­ne ko­nuş­lan­dı­rı­lan araç­ta yön­len­di­ri­le­bi­lir gün­düz ve ge­ce gö­rüş ka­me­ra­la­rı da bu­lu­nu­yor. Uzak­tan ku­man­da edi­le­bi­len 7.62 mi­li­met­relik ma­ki­ne­li tü­fek ve­ya 12.7 mi­li­met­re uçak­sa­var da yer alı­yor.

FAN ATÖLYESİNDE YERLİ İHA MOTORU ÜRETTİ

Bursa'da endüstriyel fan üreten emekli Astsubay Fahri Dönmez, Türkiye'nin ilk İnsansız Hava Aracı motorunu üretti. 80 kilogram itme gücüne sahip motor, üniversitenin yaptığı İHA'ya monte edilecek.

Emekli Astsubay ve Uçak Teknisyeni Fahri Dönmez, Bursa'da endüstriyel fan üretimi atölyesinde, yerli uçak motoru üretti. Dönmez, makine mühendisi kızıyla birlikte hazırladığı motor projesi prototipini 2 yıl içinde üretti. Ardından endüstriyel üretime geçmesi için KOSGEB'den maddi destek almaya hak kazandı. 36 metrekarelik dükkanında 400 bin lira yatırımla Dönmez, İnsansız Hava Aracı'nda (İHA) kullanılan özel üretim paramotorlar üzerine yoğunlaşarak ilk yerli İHA motorunu hazırladı.

MÜSTEÞARLIK İNCELEDİ

Savunma Sanayii Müsteşarlığı'nın işletmelerini inceleyerek beğendiğini söyleyen Dönmez, "İki silindirli motorumuzu
19 Mayıs Üniversitesi'yle protokolümüz çerçevesinde hazırladık. 6 metre kanat açıklığındaki uçak için yer testleri yaptık. Motoru deneyeceğiz" dedi.

İSTENEN İTME GÜCÜNÜ AÞTIK

Dönmez, insanları uçurabilen en basit motorlu hava aracı olan paramotordan 11 tane ürettiklerini söyledi. Motorlarla ilgili şu bilgileri verdi: "20 ve 36 beygirlik ip starterli ve elektrik marşlı iki motorumuz var. Daha güçlü modellerle serisini oluşturmaya çalışıyoruz. Avrupa'daki motor teknolojisiyle üretim yapıyoruz. Sadece seramik silindirleri yurtdışından alıyoruz. Bunları da yerli üretmek için çalışmalar sürdürülüyor. Başarırsak yüzde 100 yerli olacak." Motorların üretimini yapan Makine Mühendisi İsmail Avcı da İHA'ları uçuracak çift silindirli motorun itme gücünün 80 kilogram olduğunu kaydederek, 19 Mayıs Üniversitesi'nin 1 metre pervane ile 50 kiloluk itme gücü istediğini kendilerinin bunun üzerine çıktığını vurguladı.
kaynak:http://ekonomi.haberturk.com/teknoloji/haber/888467-aselsan-damgasi

böyle zeki insanlara her türlü olanağı sağlayarak destek vermeliyiz ki hertürlü platformda milli motorlarımızı kullanalım Mesajı Paylaş
ZOR HEMEN İMKANSIZ ZAMAN ALIR
             --------MAROON BERETS--------

Dahada geliştikçe anti-gemi füzelerini böyle platformlara koyucaksın aslında.. Menzil dışından radar güdümünü RF data link ile aktarıp füzeye platformdan fırlatıcaksın manyak bir şey olurdu herhal.. :) Neyse güzel gelişmeler umarız gelişir devamlı yeni ürün aileleri çıkar ortaya.. Mesajı Paylaş

#8
LEVENT İnsansız Su Üstü Aracı.



Genel Özellikler:
Yüksek Hareket Kabiliyetine Sahip RHIB Bot
İnsanlı/İnsansız Kullanım
Otonom, Uzaktan Komuta ve Gerektiğinde Araç Üzerinden Kullanım
Taşınabilir ya da Gemiye Konuşlu Kontrol Konsolu
Yüksek Hızda Veri ve Görüntü Haberleşmesi
Göreve Uygun Faydalı Yükler
İnsansız Araçların Birlikte Çalışabilirliğine Uyumluluk
Dizel Motor Çalışmazken Asgari 4 Saat Görev Süresi
Kullanım Alanları
Liman, Boğaz ve Deniz Ticareti Güvenliği
Asimetrik Tehditler ile Mücadele
Keşif, Gözetleme ve İstihbarat
Kıyı Devriyesi
Arama ve Kurtarma
Hedef Gemisi
Lojistik Destek.




http://www.aselsan.com.tr/tr-tr/cozumlerimiz/insansiz-sistemler/insansiz-araclar/levent-insansiz-su-ustu-araci Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz