HÜRKUÞ PROJESİ

Başlatan AVCI, 03 Nisan 2009, 11:46:48

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.



HÜRKUÞ hedefe uçuyor!

Türk Havacılık ve Uzay Sanayii (TAI) tarafından tasarlanan eğitim uçağı HÜRKUÞ Avrupa Havacılık Emniyet Dairesi (EASA) ve Sivil Havacılık Genel Müdürlüğünden sertifika almaya hazırlanıyor. Sertifika ile HÜRKUÞ'un dış pazarda satışlarının önü açılacak.

Hava Kuvvetleri Komutanlığı'nın temel eğitim uçağı ihtiyacının karşılanması için geliştirilen Yeni Nesil Temel Eğitim Uçağı HÜRKUÞ, uçuş test programına ara vermeden devam ediyor. İlk uçuşunu 29 Ağustos 2013'te gerçekleştiren uçak 2 yılda yaklaşık 300 sortilik uçuş yaptı.

http://savunmaveteknoloji.com/hurkus-hedefe-ucuyor/ Mesajı Paylaş


Hürkuş "olgunluk" sınavına hazırlanıyor.

TUSAÞ/TAI'nın milli imkânlarla tasarlayıp ürettiği eğitim uçağı Hürkuş uçağı Ocak ayının ikinci çeyreğinde "olgunluk" sınavına girecek. Yüksek irtifada gerçekleştirilecek sınavda Hürkuş havacılık camiasının en kritik planlı denemesinden başarıyla çıkmaya çalışacak.  "Spin" testi adı verilen bu denemede motoru rölantide çalışan uçağın takati sıfırlanacak ve uçağın serbest düşüşe geçmesine izin verilecek.  Testte "bir yaprak gibi" irtifa kaybeden uçak bir yandan da kendi etrafında dönmeye başlayacak. Bu baş döndürücü ortamda deneyimli test pilotu kuyruk dümenini kullanarak önce uçağı dengeye getirecek ve ardından uçağın burnunu aşağıya çevirerek süratlenmeyi sağlayacak ve uçağı istikrarlı uçuş konumuna getirecek. Bu testin olası olumsuz sonuçlarına önlem olması için Hürkuş'un kuyruğunun arkasına açılmaya hazır bir paraşüt takılacak. Hürkuş bu testi tamamladığında eğitim uçağı görevini üstlenmek için gerekli yapısal olgunluğa sahip olduğunu gösterecek. Pilot adaylarına eğitim verilirken uçak sık sık bu pozisyona gelecek çünkü pilotlardan uçağı bu durumdan çıkarmaları istenecek.
http://www.c4defence.com/Gundem/hurkus-olgunluk-sinavina-hazirlaniyor/187/1 Mesajı Paylaş

TÜBİTAK BİLGEM ve TUSAÞ, GzİS-SUKB Entegrasyon Projesi Toplantısı

-A+A
Yazıcı-dostu sürüm
TÜBİTAK BİLGEM, 14 Ocak 2016 tarihinde, GzİS-SUKB Entegrasyon Projesi başlangıç toplantısı kapsamında TUSAÞ'lı yetkilileri ağırladı.

Program, TÜBİTAK BİLGEM tarafından geliştirilmiş olan ARINC653 uyumlu Gerçek Zamanlı İşletim Sistemi'nin (GzİS) TUSAÞ tarafından geliştirilmiş olan Sayısal Uçuş Kontrol Bilgisayarı'na (SUKB) entegrasyonu ve HÜRKUÞ IronBird Test Ortamında teknoloji demonstrasyonunu kapsayan projenin başlangıç toplantısı niteliğinde gerçekleşti. Bu kapsamda, SUKB Projesi kapsamında geliştirilen Otopilot Sisteminin, HÜRKUÞ uçağına ve Milli Muharip Uçak (TF-X) gibi geliştirilecek yerli platformlara entegre edilmesi planlanıyor.

TÜBİTAK BİLGEM Bilişim Teknolojileri Enstitüsü (BTE) GİS Proje Ekibiyle gerçekleşen toplantıya TUSAÞ'ı temsilen Güray Yıldız, Koray Özel, İsa Çalış ve Murat Vural katıldılar.

http://bte.bilgem.tubitak.gov.tr/tr/haber/tubitak-bilgem-ve-tusas-gzis-sukb-entegrasyon-projesi-toplantisi Mesajı Paylaş

Bu konu çok anlaşılmamış ve yeterince değer verilmemiş konulardan biridir ülkemizde.Bizde hep paket programlar vardır yapılır,yazılır edilir ama hepsi windows üzerinde çalışır,yerli diye piyasaya sürülen Pardus yeterli ilgiyi görmediğinden tamamen özgür bir yazılım platformumuzda olmaz sonuçta.

Bu konuyu ona benzetiyorum ben,üstünde koşacağı bir altyapıya sahip olmayan bir dolu yazılım üretmişiz ama günün sonunda elin ürettiği işletim sistemine entegre çalışmak zorunda bırakmışız.Böyle olunca da güvenlikte bir açık var mı algısından hep bir endişe duymuşuzdur.

GIS üzerine eğilmek hemde epeyce eğilmek gerek,sonuçta üreteceğin bir altsistemin yazılımını hava aracına yükleyeceğin zaman o hava aracının bilgisayarında koşan yazılıma (GIS) entegre ederek kullanman gerekecek.Bu durumda yabancı kaynaklı bu yazılıma ne kadar güveneceğini iyi düşünmek zorundasın.

Velhasılı kelam iş dönüp dolaşıp,neye ne kadar güvenilir,herşeyi yerli yapmak gerekir mi sarmalına giriyor ki,tam kaçılacak nokta burası oluyor bende burada bırakıyorum. Mesajı Paylaş


yukarıdaki videonun haberi;

Hürkuş'un tehlikeli dansı spin testi başladı

Türk Havacılık ve Uzay Sanayii A.Þ. (TUSAÞ) mühendisleri tarafından tasarlanan, geliştirilen ve üretilen Yeni Nesil Eğitim Uçağı HÜRKUÞ'un devam etmekte olan uçuş test sürecinde çok önemli ve kritik bir aşamaya daha gelindi.

Hürkuş'un tehlikeli dansı spin testi başladı
İlk uçuşu 29 Ağustos 2013 tarihinde yapılan HÜRKUÞ'un, normal uçuş koşullarında gerçekleştirilen testlerini takiben, "viril (spin)" adı verilen anormal uçuş durumları ve anormal durumdan emniyetle çıkış testlerine TUSAÞ'ın Ankara Akıncı'daki tesislerinde başlandı.

Uçağın, test pilotu tarafından normal uçuş koşullarından kasıtlı olarak çıkarılarak, anormal uçuş durumlarına sokulduğu ve bu tehlikeli durumlardan çıkış tekniklerinin belirlendiği viril (spin) testleri 500'den fazla anormal durumun deneneceği zorlu bir süreç şeklinde sürdürülecek.

Bu yüksek riskli testlerde alınması zorunlu tedbirler kapsamında, HÜRKUÞ'u ve test pilotlarını emniyete almak üzere, uçak kuyruğuna bir "viril (spin) kurtarma paraşütü" takıldı.

20 Ocak 2016 tarihinde gerçekleştirilen ilk viril (spin) testlerinde HÜRKUÞ'un bulutlarla "tehlikeli dansı", TUSAÞ Telemetri Merkezi'ndeki göstergelerden ve uçak üzerindeki kameralardan nefesler tutularak izlendi. Bir numaralı HÜRKUÞ TC-VCH'nin bu tehlikeli dansına, iki numaralı TC-VCI havadan yakın takipte şahitlik etti.

Beklenildiği şekilde, başarılı sonuçlar ile tamamlanan ilk testlerin, farklı konfigürasyon ve koşullarda tekrarlanacağı uçuş test süreci önümüzdeki günlerde devam edecek.

SPİN NEDİR?

Uçak havada süratsiz kaldığında bir süre sonra kanatlar taşıyıcı özelliğini kaybediyor. Aerodinamik kurallar gereği bu tür durumda uçak bir tarafı doğru yıkılarak irtifa kaybetmeye başlıyor. Kendi ekseni etrafında dönerek gerçekleşen bu harekete viril veya spin deniyor.

Hava araçlarının en önemli testlerinin başında spin geliyor. Testler sırasında pilot tarafından bilinçli olarak süratsiz bırakılan uçak, toplam 6 dönüşten sonra en fazla 1,5 dönüş içinde virilden çıkabilmesini göstermesi gerekiyor. Bu testlerde uçağın olası bir anormal durumdan kurtarılması için kuyruğuna kurtarıcı paraşüt sistemi takılıyor.

http://kokpit.aero/iste-spin-testi Mesajı Paylaş

Kusumuz yavas yavas hürleșiyor. Mesajı Paylaş

Hürkuş'a
F-16'lı


TUSAÞ'ın tasarlayıp geliştirdiği, "Türk Başlangıç ve Temel Eğitim Uçağı" Hürkuş, Cuma günü öğlen saatlerinde girdiği sınavdan yeni bir dereceyle çıktı. Hürkuş, kendi kategorisindeki en hızlı uçaklardan biri olduğunu gösterdi. Avrupa Sivil Havacılık Kurumu (EASA)'dan alacağı sertifika için eksikleri tamamlanan Hürkuş, bu defa sürat testine girdi.  Pilot Murat Özpala yönetimindeki Hürkuş, cuma günü Ankara'da gerçekleşen denemelerde yapısal bütünlüğünü koruyarak ve sistemleri verimli bir şekilde çalışırken ulaşabildiği en yüksek sürate ulaştı.  Bunun için 27 bin feet (8 bin 2330 metre) irtifaya kadar yükselen Hürkuş, bulunduğu yükseklikten 20 bin feet'e (6 bin 96 metre) doğru dalışa geçti. Bu tür denemelerde uçağı takip görevini üstlenen ikinci Hürkuş'un yerine Hava Kuvvetleri Komutanlığı'nın tahsis ettiği F-16 savaş uçağı görev yaptı. Sarı siyah renklerle boyalı Hürkuş, bulunduğu irtifadan dalışa geçip belirlenen taban irtifaya inerken ulaşabildiği en yüksek sürat 356 Knot'a ulaştı. Hürkuş'un klasmanında yer alan benzer motor gücüne, ağırlığa ve deklare edilen sürate sahip uçaklar şöyle;
Beechcraft T-6 Texan II 1100 Beygir güç, 2,948 kg ağırlık ve asla aşılmaması gereken 316 kn; 586 km/s sürate sahip.

T-6 Texan II'nin atası konumundaki Pilatus PC-9 1,149 beygir güç, 2,350 kg ağırlık ve en fazla 320 kn; 593 km/s sürate sahip.

EMB 314 Super Tucano Aynı Hürkuş'taki gibi 1,600  beygir gücündeki motorla ile hareket ediyor. 5,400 kg ağırlığındaki uçak en fazla 319 kn; 590 km/s hıza ulaşıyor.

Pilatus PC-21 modeli uçak aynı hürkuş'taki gibi 1.600 beygir gücündeki motor ile 4,250 kg ağırlığı gökyüzüne taşıyor.  Uçak370 kn; 685 km/s sürate ulaşıyor.

Kore Cumhuriyeti KAI KT-1 Woongbi uçağının Türkiye'ye uyarlanan versiyonu KT-1T adı altında Türk Hava Kuvvetlerine hizmet veriyor. Uçağın 950 beygir gücündeki motoru 3,311 kg ağırlığı taşıyor.  Uçak en fazla  310 kn; 574 km/s hıza ulaşabiliyor.

Hürkuş sahip olduğu 1600 beygir gücündeki motor ile tahmin edilen en yüksek sürati 350 kn; 648 km/s geçti. Uçağın ağırlığı prototip üretimde net olarak belli olmadığı için ağırlık şimdilik söylenemiyor.
http://www.c4defence.com/Gundem/hurkusa-f16li-takip-/319/1
Pervaneli pirpir uçak olmasına rağmen cok cok süratli... Mesajı Paylaş

#129
Hûrkuș Tai.




Kai Kt 1.
Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz