HÜRKUÞ PROJESİ

Başlatan AVCI, 03 Nisan 2009, 11:46:48

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.


Hürkuş'a farklı kıvrık kanat ucu

Yerli eğitim uçağı Hürkuş'ta TAI mühendisleri iki farklı winglet yani kıvrık kanat ucu denedi.

Hürkuş'a farklı kıvrık kanat ucu
TAI tarafından tasarlanıp imal edilen yerli eğitim uçağı Hürkuş'un sertifikasyon sürecinde son aşamalara gelindi. EASA test pilotunun uçuşlarının ardından uçak sivil sertifikason sürecini tamamlayacak.

Bir taraftan bu uçuşlar yapılırken Hürkuş'ta farklı sistem ve tasarımlar da deneniyor. Onlardan biri kıvrık kanat ucu olarak adlandırılan ve uçağın performansını artırıp yakıt tasarrufu sağlayan 'winglet'. Halen TAI mühendisleri iki farklı winglet tasarımı yaparak uçağa uyguladı. TC-VCH (ilk test uçağı) ve ikincisi TC-VCI'de yapılan tasarımların değerlendirme süreci devam ediyor. Seçilecek winglet, uçağın standart donanımı içinde yer alacak. 

İLK KOL KALKIÞI

TAI tesislerinde dün yapılan test uçuşunda ilk kol kalkışı başarıyla gerçekleştirildi. Askeri havacılıkta kullanılan kol kalkışında amaç iki veya daha fazla uçağın aynı anda koordineli olarak kalkışlarının sağlanması.

Test Pilotları Murat Özpala ve Murat Keleş'in kullandığı iki Hürkuş, kol kalkışını başarışla tamamladı. Ortaya bu görüntüler çıktı...




www.kokpit.aero Mesajı Paylaş

Nihayet...

TUSAÞ'tan Hürkuş açıklaması


TUSAÞ'tan yapılan açıklamaya göre, HÜRKUÞ-A projesi kapsamında, 22-25 Mart'ta, Avrupa Sivil Havacılık Otoritesi uçuş test pilotu ve uçuş test mühendisi tarafından "HUR01 ve HUR02" prototipleri ile toplam 6 sorti sertifikasyon uyum gösterim uçuşu gerçekleştirildi.Başarı ile tamamlanan uçuşlarda, uçağın "genel uçuş ve kullanım karakteristiği, kararlılık ve kontrol, perdövites, viril, manevra ve akrobasi kabiliyeti, seyrüsefer, gece uçuşu, insan-makine arayüzü, acil durum prosedürleri ve uçak sistemleri" EASA standartlarına göre değerlendirildi.
Yapılan bu uçuşlar sonrasında, EASA uçuş test pilotu ve uçuş test mühendisi tarafından uçuş paneli kapsamında, HÜRKUÞ Tip Sertifikasyonu'na yönelik uyumsuzluk bulunmadığı beyan edildi.

http://aa.com.tr/tr/ekonomi/hurkus-a-testi-gecti/546884 Mesajı Paylaş

Yani sertifikalar alındı mı ? Mesajı Paylaş

Bu habere göre Easa denetiminden geçmiş sadece prosedürel yapı kalmış,sertifika alındı diyebiliriz evet. Mesajı Paylaş


Hürkuş 33 bin 500 feet'e çıktı

Geçtiğimiz günlerde Avrupa Havacılık ve Uzay Ajansı (EASA) test pilotu tarafından uçurulan ve tam not alan Hürkuş, irtifa rekoru kırdı.

Hürkuş 33 bin 500 feet'e çıktı
Hürkuş yapılan testlerde 33 bin 500 feet yani yaklaşık 10 bin 210 metre irtifaya çıktı. Normalde bu tür yüksek irtifalara pervaneli uçaklar çıkarken zorlanıyor. Ancak Hürkuş, Test Pilotu Murat Özpala kumandasında 10 bin 210 metre gibi normalde yolcu uçaklarının seyir yüksekliğine rahatlıkla çıkabilme başarı gösterdi.

Sivil uçak kategorisinde sertifikasyon sürecinde olan Hürkuş için son kontrol uçuş testleri geçtiğimiz günlerde EASA pilotları tarafından gerçekleştirilmişti. Uçağın yaz aylarında EASA sertifikası alması bekleniyor. Bu sertifika ile Türkiye ilk defa uluslararası normlardan geçmiş hava aracı tasarım sertifikasına sahip olacak. 

Kaynak: www.kokpit.aero

Artik seri uretime gecse su ucak... Mesajı Paylaş

Hürkuşun silahli versiyonu yapilacakmi bilgisi olan varmi bide şuan kac adet uretildi hurkuştan Mesajı Paylaş

TAI'nin test pilotu Murat Özpala pek çok fotoğraf paylaştı "Hürkus"la uçarken.




Mesajı Paylaş




TAI/TUSAÞ) test pilotu Murat Özpala, ''Hürkuş'' eğitim uçağının manevra zarfını şimdilik +6.5/-2.3 G'ye getirdiklerini söyledi. Sırada +7/-3.5 ve daha büyük süprizler olabilir diye ekledi.

Hürkuş-B üretime başlıyor.

TUSAÞ/TAI Havacılık ve Uzay Sanayii A.Þ.'nin ana yükleniciliğinde sürdürülen Türk Başlangıç ve Temel Eğitim Uçağı Geliştirme projesinde (Hürkuş-B) önemli bir kilometre taşı geçen hafta aşıldı.             

HÜRKUÞ-A, Avrupa Sivil Havacılık Otoritesi( EASA) ve Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nden sivil uçak sertifikası almak üzere testlerine devam ederken TAI, Savunma Sanayii Müsteşarlığı ve Hava Kuvvetleri Komutanlığı temsilcileri bir araya geldi. Bu toplantı sonunda Hürkuş-B'nin Hava Kuvvetleri Komutanlığı için üretilmesinde önemli bir noktaya işaret eden Kritik Tasarım Gözden Geçirme Toplantısı (Critical Design Review / CDR) tamamlandı. CDR, tasarımın ürünü geliştirme için yeterli olgunluğa ulaştığı teyit eden bir aşama olduğu için Hürkuş-B'nin üretiminde kağıt üzerinde herhangi bir aşama kalmıyor. Bundan sonra uçağın üretim aşamasına geçiliyor. TAI Türk Hava Kuvvetleri için ürettiği 15 uçağın teslimatına Haziran 2018'de başlayacak.
http://www.c4defence.com/Gundem/hurkusb-uretime-basliyor/740/1
Buraya kadar iyi guzel.

Milli Savunma Bakanı Fikri Işık, Pakistan Milli Savunma Bakanı Havaca Muhammed Asif ile görüştü.
İKİ ÜLKE ARASINDAKİ SAVUNMA İÞBİRLİĞİ
Başlangıç Eğitim Uçağı Tedariki Projesi kapsamında Pakistan üretimi "Super Muşak Uçakları" da dahil olmak üzere tüm tekliflerin alındığını kaydeden Işık, Muşak uçaklarının alımına prensip olarak karar verildiğini ifade etti. Işık, teknik detayları görüşmek üzere Türkiye'den bir heyetin Pakistan'ı ziyaret etmesinin planlandığını söyledi.
http://m.milliyet.com.tr/Local/Article?ID=1406967
Bu noluyor. Peki... Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz