HÜRKUÞ PROJESİ

Başlatan AVCI, 03 Nisan 2009, 11:46:48

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#190
Alıntı yapılan: Destinyy - 27 Ağustos 2016, 16:11:45
Alıntı yapılan: Ultron - 27 Ağustos 2016, 13:35:34
CAS ve COIN ne demektir önce bir arastirin.

CAS zirhli düsman birliklerine karsi yapilir.

Üc, bes capulcu icin CASmi olurmus? Asimetrik tehditleri kara kuvvetleri ortadan kaldirmakla görevlidir. Bunun icin MRAP ve SARP vardir. Iki capulcu icin ucak kalkmaz, sadece docka gibi hedefleri ortadan kaldirmak icin F-16 kaldirirsin.

Terröristler ile arazide piyade ve dag komandolar catisir. CASmis, sagdan soldan duydugunuz kelimeleri iyice arastirin önce.

CAS/COIN kavramını iyi irdeleyin ve hangi platformların bu harekat tipine destek verebildiğinede bakın, Amerika bile artık buraya yöneliyor Amerikada sizin prensibinize göre salak.? İleri hava sahasında ana muharebe jetlerinin aktif olması varken neden birde geri hava sahasında bu jetleri meşgul edelim.? Zannettiğiniz gibi tehlike arz eden bir durumda yok menzil-irtifa dışından istediği görevi yapmakta hatta silahlı görevi bittikden sonra bir miktar daha havada kalıp istihbarati destek bile verebilmekteler ve bunu çok makul fiyatlarla yapıyorlar. Bunları göz önünde bulundurup aksini savunmak saçmalık. Hatta bu işi daha ileri götürüp Trainer-X'dende bir CAS uçağı türetebilsek iyi olur. Baya rahatlatırız muharip jetleri.

ABDyi örnek verirkene birde oradaki (Irak) cografi yapinin ve Türkiyenin Güneydogusundaki cografi yapinin farkina bak hocam. Irak dümdüz, orda Kiowa ucuruyor ABeDe.

Bizim Güneydogumuzda Turbopropla CAS felan hayaldir. Ancak F-16 geciyor o Daglari. ABD Afganistanda Savas Helikopteri dahi kullanamiyor. Leblebi gibi indiriyor Taliban. Sonucta ABD keriz degil ama acimasizdir. Ne kendi personeline acir nede Düsmana, Vietnam temsiline bakiniz. ABD dünyadaki en zalim devlettir. Mesajı Paylaş

#191
Hürkuş C atış testleri IDEF 2017 öncesine planlanıyor.2 prototipten birine harici yük istasyonları yerleştirilecek.

"We aim to use one of the prototypes in launch tests after integrating external stores, prior to the IDEF 2017 event. The government does not yet have an order or a clear decision for the Hürkuş-C configuration. We wish to demonstrate the capabilities of the aircraft with the external stores integration and launch tests. One of these two prototypes will have such a task."

"We are conducting our preparations to have it completed by April 2017 before the IDEF fair. We aim to install a camera and weapon system to the aircraft and then conduct the launch test."

kaynak: http://www.defenceturkey.com/index2.php?p=article&i=2427#.V-5vxoiLTIU Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Tuco - 30 Eylül 2016, 17:09:05
Hürkuş C atış testleri IDEF 2017 öncesine planlanıyor.2 prototipten birine harici yük istasyonları yerleştirilecek.

"We aim to use one of the prototypes in launch tests after integrating external stores, prior to the IDEF 2017 event. The government does not yet have an order or a clear decision for the Hürkuş-C configuration. We wish to demonstrate the capabilities of the aircraft with the external stores integration and launch tests. One of these two prototypes will have such a task."

"We are conducting our preparations to have it completed by April 2017 before the IDEF fair. We aim to install a camera and weapon system to the aircraft and then conduct the launch test."

kaynak: http://www.defenceturkey.com/index2.php?p=article&i=2427#.V-5vxoiLTIU

İdef öncesi böyle birkaç süpriz daha bekliyorum,bakalım hangileri gerçekleşecek.İdef 2015'ten daha elle tutulur bir Hürkuş-C sergisini de görebileceğiz sanırım önümüzdeki fuarda. Mesajı Paylaş

İlk hürkuş'un kabulü yapıldı ve TAI'ye testler ve geliştirmlerde kullanılmak üzere bırakıldı,tıpkı T129 P6 gibi.

Alıntı YapTürk Havacılık ve Uzay Sanayii A.Þ'nin TUSAÞ/TAI tasarlayıp ürettiği Hürkuş uçağının birinci prototipi TUSAÞ/TAI'nin oldu. Uçak 11 Temmuz 2016 tarihinde EASA (European Aviation Safety Agency) ve SHGM (Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü)'den CS-23 gereksinimlerine göre tip sertifikasını almıştı. Bu çerçevede kırmızı beyaz boyasıyla tanınan birinci prototip uçağının kabulü 14 Ekim 2016 tarihinde tamamlandı ve uçağın mülkiyet ve kullanım hakkı TUSAÞ/TAI'ye geçti. Aralık 2016 ayı içinde ise ikinci prototip uçağın kabulü planlanıyor. Projeye ilişkin bütçeyi SSM karşıladığı için TUSAÞ/TAI prototipler üzerinde hak sahibi değildi.

http://www.c4defence.com/Gundem/birinci-hurkus-tusas-in-oldu/2726/1 Mesajı Paylaş

Bir güzel haber daha,

Alıntı YapHürkuş'un İnsansız versiyonu yolda

C4Defence'in edindiği bilgilere göre Savunma Sanayii Müsteşarlığı'na (SSM) Hürkuş'un insansız versiyonu için çalışmaya başlama direktifi verildi.Türk Havacılık ve Uzay Sanayii A.Þ. TUSAÞ/TAI'nin geliştirip ürettiği Hürkuş uçağının Temmuz 2016'da Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nden sertifika alması ve sertifikanın  Avrupa Havacılık Güvenliği Ajansı'nca (European Aviation Safety Agency/EASA) onaylanmasının ardından yeni bir gelişme yaşandı. Uçağın bir anlamda rüştünü ispat etmesinin ardından Türk Silahlı Kuvvetlerinden gelen talep doğrultusunda bir araştırma çalışması başlayacak. Buna göre Hürkuş'un yüksek taşıma kapasitesinden yararlanmak üzere insansız versiyonu geliştirilecek. Bu çerçevede TUSAÞ/TAI'nin her ikisi de özgün olan ANKA ve Hürkuş projelerinden elde edilen bilgi birikimi bir potada eritilerek yeni bir ürün çıkarılacak. Hürkuş'un insansız hale gelmesiyle üretim sürecindeki bazı detaylı prosedürlere gerek kalmazken hali hazırda bin 500 kg faydalı yük taşıyabilen uçaktan bazı sistemler çıkacak, yerlerine yeni sistemler gelecek. Pilotlu uçan Hürkuş'taki fırlatma sandalyesi, kabin için gösterge, kabin içi basınç, kabin için oksijen üretim cihazı, gaz kolu, levye, aydınlatma tertibatı ve iletişim sistemlerine gerek kalmazken uçağa sensörler, uzaktan komuta sistemleri ve yeni tip uçuşa hizmet verecek navigasyon ve görev bilgisayarları gelecek.  Kabini oldukça boşalacak uçağın yeni sistemlerle eski ağırlığa ulaşmayacağı ve yük taşıma kapasitesinin artacağı değerlendiriliyor. TUSAÞ/TAI'nin üzerinde çalışmaya başladığı mühimmat kullanan C versiyonu bu İHA ile birleşirse Hürkuş'un İHA versiyonu aynı zamanda silahlı olacak demektir.

http://www.c4defence.com/Gundem/hurkusun-insansiz-versiyonu-yolda/2742/1 Mesajı Paylaş

Haberi eklemeyi atlamışız... ::)

Yerli Uçağımız HÜRKUÞ-B'nin İlk Test Uçuşu Başarıyla Tamamlandı!

TAI tarafından geliştirilen HÜRKUÞ-B, girdiği test uçuşundan başarılı bir şekilde ayrıldı.
Türk Havacılık ve Uzay Sanayii(TAI) tarafından geliştirilen yerli uçağımız HÜRKUÞ-B, ilk test uçuşunu başarılı bir şekilde tamamladı. 2018'in ortalarına doğru Hava Kuvvetleri'nin envanterine katılması beklenen HÜRKUÞ-B, bir önceki modeli HÜRKUÞ-A'ya göre çok daha stabil çalışıyor. Yeni uçağımız 90 saatlik bir sorti uçuşu yapacak. Bu uçuşlar sırasında uçağın motor, aviyonik, stabilize ve uçuş mükemmelliği gibi pek çok testi tamamlanacak.



Sınıfının en iyisi olarak gösterilen HÜRKUÞ-B, savaşlar için geliştirilmemiş olsa da kokpit, fırlatma koltuğu, oksijen desteği, iniş takımları ve ağırlık dayanıklılığı olarak bir jet kokpitine uygun olarak tasarlandı. HÜRKUÞ-A'dan 100 kilo daha hafif olan HÜRKUÞ-B, genel olarak sivil alanda kullanılacak.



Yapılan test uçuşundan sonra bazı değerlendirmelerde bulunan TAI Genel müdürü Temel Kotil, HÜRKUÞ-B'nin sivil alanda kullanılması için HÜRKUÞ-A'ya göre daha çok özellik içerdiğini ifade etti. Kotil, "HÜRKUÞ-B, HÜRKUÞ-A'dan 100 kilo daha hafif, hızlı, modern ve güçlü bir uçak. Bu varyant, daha stabil ve daha kapsamlı bir uçak olarak tasarlandı" dedi. Son yıllarda askeri başta olmak üzere pek çok alanda yerli üretime geçme çabası olduğunu görüyoruz. HÜRKUÞ-B'nin dünyanın en iyi uçağı olduğunu kimse iddia edemez elbette, ancak en azından bir yerlerden başladığımızı görmek sevindirici bir durum.

http://www.webtekno.com/yerli-ucagimiz-hurkus-b-nin-ilk-test-ucusu-basariyla-tamamlandi-h40220.html Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Hürkuş-C Vanda eğitim uçuşunda deniliyordu sanki hatta başka bir forumda bir üye göl üzerinde şuan uçuyor demişti. Mesajı Paylaş

TAI'den açıklama: Kazakistan'ın en büyük havacılık firması Kazakhstan Aviation Industry (KAI) ile #ANKA İnsansız Hava Aracı (İHA) Sistemi ve #HÜRKUÞ Yeni Nesil Gelişmiş Eğitim Uçağı'na ilişkin iş birliği anlaşması imzaladık.

Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Bu güzel bir haber. Sanırım ortak üretim ve teknoloji transferi gibi konular gündeme gelecek. Mesajı Paylaş

Kazakların yanı başında çin, hindistan ve rusya varken bizim oradan ihale almamız şaşırtıcı olmuş Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz