HÜRKUÞ PROJESİ

Başlatan AVCI, 03 Nisan 2009, 11:46:48

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Kanada şirketlerinin maden ruhsatları iptal etmişiz. Bize ambargo koyanlara aynı şekilde cevap verilmeli... Mesajı Paylaş

#291
Alıntı yapılan: merzifonlu - 26 Nisan 2021, 15:06:01
Uçağı sil baştan yapmıyorlar mı? Olur elbette. Nihai çözüm ise bizim TS-1400'ten turboprop motor çıkartmaktır.

"Hiçbir şeyden çekmedi Dünyada, nasırından çektiği kadar."  ;D Bizim savunma sektörünün nasırı da şimdilik motor ve aktarma organları.

3-5 Sene sonra ise işlemci de eklenecek nasıra, böyle giderse!

İnşallah mikroişlemci konusunda dediğiniz gibi olmayacak. Bu yönde Tübitak Yital'ın çok ciddi çalışmaları var Sn. merzifonlu. Mesajı Paylaş

Alıntı Yap12 TAI Hurkus-c hafif saldırı uçağının "açıklanmayan müşterisinin" Bangladeş olduğunu ortaya cıktı.
https://mobile.twitter.com/bbfaviation/status/1388061754404573187
Mesajı Paylaş
]

Bangladeş bu uçağımızın motoru olmadığını biliyor mu?

Bu iş de Pakistan T-129 ihalesine döner kesinlikle... Mesajı Paylaş

O kadar motor vardır envanterde diye tahmin ediyorum... Önceden alınmıştır.

Diğer durumda, TS-1400'ün askeri versiyonu beklenecek. Yani 2024 yılı. TS-1400'den turboprop motor çıkartmak pek zor olmasa gerek. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: merzifonlu - 30 Nisan 2021, 23:33:01
O kadar motor vardır envanterde diye tahmin ediyorum... Önceden alınmıştır.

Diğer durumda, TS-1400'ün askeri versiyonu beklenecek. Yani 2024 yılı. TS-1400'den turboprop motor çıkartmak pek zor olmasa gerek.
Kara kuvvetleri 15 adet kesin 40 opsiyon bir sipariş vermişti. Hava kuvvetleride istiyordu. Bunlar için motor alınmıştı. En az 15-20 adet üretildi zaten. Bunları satıyor olabilirler. Çünkü ilk denemeler sonunda kuvvet alüminyum gövdeyi beğenmedi. Kompozit gövde istedi. Þimdi uçağı sil baştan yeniden yapıyorlar. Mesajı Paylaş

Bu sınıftaki uçaklar içinde kompozit gövde olan uçak var mı? Mesajı Paylaş

İlginç bir şey öğrendim. Kanada motoru PT6 122 kilo, Atak'ta kullanılan CTS-800 Honeywell&RolsRoyce motoru 145 kg. İkisi de aşağı yukarı aynı gücü üretiyor. Üstelik Honeywell&RolsRoyce motoru daha güncel bir tasarım. Acaba bu fark niye var? Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 01 Mayıs 2021, 10:45:47
Bu sınıftaki uçaklar içinde kompozit gövde olan uçak var mı?
Super Tucano'nun son modellerinde fuselage(gövde) alüminyum ama kanatçıklar ve dümen kısımları kompozit. (Motoru P&W PT6A 1600hp)
Cessna'nın tüm yeni uçakları kompozit kullanmaya başlamış. ABD'li Columbia Aircraft şirketini satın aldıktan sonra uçaklarda daha dayanıklı olduğu ve daha yüksek manevra kabiliyeti verdiği görüldükten sonra, Cessna, tüm üretimini Alüminyumdan kompozit materyallere çevirmiş. Mesajı Paylaş

#299
Alıntı yapılan: merzifonlu - 01 Mayıs 2021, 12:52:07
İlginç bir şey öğrendim. Kanada motoru PT6 122 kilo, Atak'ta kullanılan CTS-800 Honeywell&RolsRoyce motoru 145 kg. İkisi de aşağı yukarı aynı gücü üretiyor. Üstelik Honeywell&RolsRoyce motoru daha güncel bir tasarım. Acaba bu fark niye var?
Sn Merzifonlu,
1600HP PT6A-68-T motor dry spec 272kg. Başka bir yerde yağ vs dolu haliyle 303 kg. Unutmayın şanzıman var! (Sizin baktığınız 750hp motor olmasın)
Bakınız;  sayfa 5
Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz