HÜRKUÞ PROJESİ

Başlatan AVCI, 03 Nisan 2009, 11:46:48

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

]

Alıntı Yap
https://mobile.twitter.com/DogutCem


HÜRKUÞ için el kitabında tanımlı normal uçuş zarfı 7G ve 295kts hız ile sınırlandırılmasına rağmen testlerde 8G ve 360kts hızın üzerinde dahi sorunsuz manevra yapabildiği doğrulanmıştır.

(Kaynak: TUSAÞ Baş Test Pilotu Murat Özpala)
https://mobile.twitter.com/TyrannosurusRex/status/1573615586894135296?cxt=HHwWgIC-3b7CzdYrAAAA
Mesajı Paylaş
]

"Hürkuş'un yeni versiyonunun yakın zaman TSK'ya teslim edileceğini söyleyen TUSAÞ Uçak Genel Müdür Yardımcısı Doğan, 'Paralelde Hürkuş-2 dediğimiz bir iyileştirme faaliyeti devam ediyor. Kritik tasarım sürecini tamamladık. Kendi mecrasında ilerliyor.' dedi. "

https://www.star.com.tr/savunma/mmu-ve-hurkus-2-geliyor-sona-gelindi-haber-1738091/



bunu bilen var mı?
neymiş bu Hürkuş 2?
TS1400'ü  Hürkuş için uyarlasalardı,  çok iyi bir şey olacaktı.
insansızlar iyi bir noktada da,  insanlı üretebileceğimiz tek uçak bu Hürkuş,  o da yine yabancı motorlu.

o zaman da anlatıyorlardı, "motorun bilmem neresine bir şey takınca Hürkuş motoru oluyormuş"  diye.
gerek mi  görülmedi?
bence şu an çok iyi olurdu.
hem TS1400  için de geniş bir ürün gamıyla,  çok daha geniş bir pazar  olurdu.

Mesajı Paylaş

#363
Hürkuş'un tasarım aşaması sırasında gerek askeri tarafta yapılan değişiklikler gerek TUSAÞ'ın ilk uçak tecrübesi olması sebebiyle isterler ile tam olarak uyuşmayan bir uçak ortaya çıktı. Bu sebeple üretilen uçaklar eğitim uçağı yerine Hava Yer Entegrasyon Uçağı(HYEU) olarak kullanımına karar verildi. Böylece Hürkuş HYEU ortaya çıkmış oldu. TUSAÞ ve Kuvvet Hürkuş-2 olarak uçağın tekrar tasarlanmasına karar verdi. Yeni tasarımda gövdede kompozit malzeme kullanılacağını duymuştum.
Motor konusuna gelecek olursak halihazırda Hürkuş tarafından kullanılan PT6 motoru uzun süredir kullanılan güvenilir ve kolay erişilen bir motor. Ayrıca bu motor devamlı 1600 hp üretebiliyor. TS-1400 ise devamlı olarak 1400 hp üretebiliyor. Ancak Mahmut Akşit bir konuşmasında Gökbey için ortaya konan isterin 1200 hp olduğunu ancak PT6'da yaşanacak bir ambargo ihtimaline karşı 1400 hp gücünde bir motor yaptıklarını iletmişti. Sonuç olarak istenirse TS-1400 turboprop olarak üretilebilir ancak PT6 tedariğinde bir kısıtlama olmadığı için üretilmediğini düşünüyorum.

Hürkuş test pilotu Hüseyin Fazla'nın konu hakkındaki zincirini de okuyabilirsiniz;
https://twitter.com/Huseyin_Fazla/status/1556541396424736768?t=yTTuxhrOWWGesFc5yITO2w&s=19 Mesajı Paylaş

#364
"
Hüseyin Fazla
@Huseyin_Fazla
Daha fazla
1⃣1⃣ testleri yapılıyor. Gerekirse İ/T güçlendirme, zırh, elektronik harp vb. yapılabilir.

Çiğli'ye verilecek uçak artık tamamen mevcutlardan farklı ve takvimi de farklı.

İlk YENİ HÜRKUÞ'un en erken 2026-2028 aralığında teslim edilebileceğini değerlendiriyorum "


https://twitter.com/Huseyin_Fazla/status/1556541445313626112

öncelikle  paylaşımınız için teşekkür ederim,  bunları hiç bilmiyordum.
Hürkuş 1  uçağını göremeden,  Hürkuş 2  projesi başlamış.
bu uçağa,  Türk forumlarında en karşı olan   belki de bendim;  ama bu sonuç beni bile şaşırttı yani.
karşı olmamın temel nedeniyse,  uçakla ilgili değil,  projeyle ilgiliydi.
bence,  Hürkuş yerine,  baştan fan motorlu bir eğitim uçağı  işine girilmeliydi.
modelimse belli,  taş çatlasa,  L-159   dengi bir jet eğitim uçağıyla başlanmalıydı.
aslında,  birileri bir şeyler de  yapmaya çalışmış sanki,  şu başlıkta "Yunus" adlı bir çalışmadan söz ediliyor.
keşke "Yunus"  ile devam edilmiş olsaydı.

http://www.defenceturk.com/index.php?topic=6898.0


neyse, Hürkuş 2 hayırlı olsun,  şimdi de artık Altay 2 projesini duymak gerekiyor.

Mesajı Paylaş

Alıntı YapHürkuş aviyonik sistemler.



Aselsan Dergi.
Mesajı Paylaş
]

Alıntı YapYusuf Akbaba

Hürkuş'un ihracatı için altı ülke ile görüşülüyor.



Mesajı Paylaş
]

#367
Alıntı Yap2021'de imzalanan anlaşma  kapsamında Afrika ülkesi  Nijer'e 12 Hurkus uçağının satışını tamamlandı.


https://mobile.twitter.com/defense_news/status/1586334546466947072?cxt=HHwWgIC-kbC35YMsAAAA
Mesajı Paylaş
]

Su uçağı TSK envanterinde görmek isterdim. Nijerliler bile önemini biliyor bizimkiler bilmiyor.
Ucak küçük kalkış mesafesi düşük asfaltı olan her yere inip kalkabiliyor. Hakkari Otlucada konuslansa Hakurk'a gidip hedefi vurması F 16dan daha hızlı,  T 129 dan daha güvenli. Mesajı Paylaş
Þehit Piyade Yarbay İlker Çelikcan. Saygı ve Rahmetle.

Alıntı yapılan: Bogü Alp - 27 Aralık 2022, 12:09:59
Su uçağı TSK envanterinde görmek isterdim. Nijerliler bile önemini biliyor bizimkiler bilmiyor.
Ucak küçük kalkış mesafesi düşük asfaltı olan her yere inip kalkabiliyor. Hakkari Otlucada konuslansa Hakurk'a gidip hedefi vurması F 16dan daha hızlı,  T 129 dan daha güvenli.

Aynı işi SİHAlarla daha risksiz yapabilme yeteneğine sahip olunca önemi azaldı. Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz