HÜRKUÞ PROJESİ

Başlatan AVCI, 03 Nisan 2009, 11:46:48

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

TUSAÞ (TAI) tarafından yurtiçi imkânlar kullanılarak üretilen başlangıç ve temel eğitim uçağı HÜRKUÞ'un önümüzdeki yıl Türk Hava Kuvvetleri'ne teslimatı başlayacak.



NTV'nin canlı yayınına katılan Türk Havacılık ve Uzay Sanayi Genel Müdürü Prof. Dr. Temel Kotil, Hürkuş projesinde gelinen son durum hakkında bilgi verdi.

Kotil, "Hürkuş'u Hava Kuvvetlerimiz için yaptık. 15 adet için sözleşme imzaladık. 40 adet içinde opsiyonumuz var. Hava Kuvvetlerinin uçaklarla test uçuşları devam ediyor. Teslimatlar 2020'de başlayacak. Silahlı versiyon Hürkuş-C ihracata dönük bir ürün. Onun pazarlama çalışmaları sürüyor. Bolivya'da başarılı uçuşlar yaptı. 2020 için ihracat olabilir." dedi.



Eğitimde "HÜRKUÞ" dönemi

Yeni Nesil Temel Eğitim Uçağı (HÜRKUÞ) Geliştirme Programı, Mart 2006'da Savunma Sanayii Müsteşarlığı ile Türk Havacılık ve Uzay Sanayii arasında imzalanan anlaşma ile yürürlüğe girdi. Gece ve gündüz görev yapabilme kabiliyetine sahip HÜRKUÞ eğitim uçağı ile intibak, görerek, aletli uçuş, seyrüsefer, gece ve kol uçuşu eğitimleri yapılabilecek.

Hızlı ve Öfkeli

HÜRKUÞ'un silahlı versiyonu HÜRKUÞ-C ise pilot eğitim ihtiyacının yanı sıra; hafif taarruz ve silahlı keşif görevlerinin, düşük maliyet ve yüksek hassasiyetle yapılabilmesi için geliştirildi.

35 bin feet irtifa tavanıyla 6 saate kadar havada kalabilecek uçak, CİRİT Lazer Güdümlü Füze, LUMTAS/UMTAS Güdümlü füze, Genel Maksat Bombaları MK-81 ve MK-82, HGK-3 (82), KGK-82 gibi milli mühimmatların yanı sıra 12,7 mm ve 20 mm top sistemleri ile donatılabilecek.

http://defenceandtechnology.com/2019/12/03/hurkus-b-yolda-sira-silahli-hurkusta/ Mesajı Paylaş

]

Alıntı yapılan: カメせ - 04 Mayıs 2020, 14:00:02
Alıntı Yap

Kanada motoru... Ambargo bu motorları da etkileyecek mi acaba? TS-1400 üzerinden buna da bir motor yapmak şart... Yoksa ihracat şansı sıfır...
Mesajı Paylaş

Bu proje den hiç haber alamıyoruz, teslimatlar yapıldı mı ? amborga sonrası ne adımlar atılacak ya da amborgadan önce kaç adet motor alındı ve üretim hattına dahil oldu vs Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: mavi1991 - 04 Mayıs 2020, 17:29:02
Bu proje den hiç haber alamıyoruz, teslimatlar yapıldı mı ? amborga sonrası ne adımlar atılacak ya da amborgadan önce kaç adet motor alındı ve üretim hattına dahil oldu vs

Güzel sorular. Hürkuş şu an  PT6A-68 motorunu kullanıyor yanlış bilmiyorsam. Acaba bu motordan ne kadar sipariş verdik ve elimizde ne kadar var. Ya da bu motorun yerine kullanabileceğimiz başka motorlar var mı?

Hürkuş için değerlendirebileceğimiz yerli motor (https://www.tei.com.tr/detay/turbosaft-motor-gelistirme-projesi) ne zaman kullanıma girebilir? Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Bizim her konuda en büyük sorunumuz motor ve alt parçalar vb. bunları geçmişte yapmayaca çalışsaydık şuan neler yapmış olurduk tabi  ben geçmişi yılları bilmiyorum ne oldu ne bitti ama keşke çalışmalarımız gelişseydi. Mesajı Paylaş
Ayakta ölmek,diz üstü yaşamaktan daha iyidir.

#246
Kara,deniz,hava,uzay ortamlarından her biri için motor üretecek 4 ayrı şirket kurulup elektrik,şu,vergi,sigorta vb. muaf tutulup motor üretiminde hìz kazanmalıyız...
65 tonluk tank için motor ihalesi açıp , şirketin biriyle sözleşme imzalıyoruz. O şirket de deneyimi olmadığı için yurtdışı bir firmayla anlaşıyor. O şirket kendi hükümetinden izin alamayınca ortaklık da motor üretme işi de heba oluyor.Örnek:Tülomsaş tank motor geliştirme sözleşmesi...

Artık bu yöntemin işe yaramadığı , motor üretiminde farklı bir strateji üretme vaktinin geldiği aşikar...
4 motor şirketi kurup , bu şirketler desteklenmeli. Örneğin bayraktar veya bmc gibi...
Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 04 Mayıs 2020, 21:26:00
Kara,deniz,hava,uzay ortamlarından her biri için motor üretecek 4 ayrı şirket kurulup elektrik,şu,vergi,sigorta vb. muaf tutulup motor üretiminde hìz kazanmalıyız...
65 tonluk tank için motor ihalesi açıp , şirketin biriyle sözleşme imzalıyoruz. O şirket de deneyimi olmadığı için yurtdışı bir firmayla anlaşıyor. O şirket kendi hükümetinden izin alamayınca ortaklık da motor üretme işi de heba oluyor.Örnek:Tülomsaş tank motor geliştirme sözleşmesi...

Artık bu yöntemin işe yaramadığı , motor üretiminde farklı bir strateji üretme vaktinin geldiği aşikar...
4 motor şirketi kurup , bu şirketler desteklenmeli. Örneğin bayraktar veya bmc gibi...
Serkan Bey;
Tümosan değilmiydi ihaleyi alan. diğer önerilerinize katılıyorum.

Mesajı Paylaş


#249
3 motor tipi var, 4 değil. Bir de transmisyon konusu var. Her birisi için bir firma belirlenebilir. Türbin motorlar, pistonlu motorlar ve elektrik motorları. Türbin tipi için TEİ ve elektrik tipi için örneğin Femsan olabilir. Pistonlu motorlar ve transmisyon için aklıma öne çıkan bir firma gelmiyor açıkçası.

Uzay işi için öncelikle türbinde uzmanlaşmak şart. O sonraki iş. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz