HÜRKUÞ PROJESİ

Başlatan AVCI, 03 Nisan 2009, 11:46:48

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı yapılan: Bogü Alp - 28 Aralık 2022, 10:17:19
Efendim bir yarış olmadı ki kazananı olsun hepsinin kendine has yetenekleri var.
20 mm top desteği kaldı mi ki demişsiniz şu an terörle mücadele yapılan tüm operasyonlarda yapılan tüm harekatlarda 20 mm top desteği ile yapıldı ve yapılıyor.
Ama siz gene bu hava araçlarını birbirinin yerine koymaya devam edip kendine has yeteneklerini görmek istemiyorsanız yapacak bir şey yok.
Selam ve saygılar.

Size göre Hürkuş'un bu kadar yavaş olarak üretime alınmasının nedeni nedir peki?

Geliştirme süreci. 2006 yılının Mart ayında SSB ile TUSAÞ arasında imzalanan anlaşma ile "Türk Başlangıç ve Temel Eğitim Uçağı Projesi" yürürlüğe girmiştir.
İlk uçuş 2013....
Mesajı Paylaş

#391
Çok basit Tusas'in elindeki proje yükü
O zamanlar acil olarak atak helikopteri ve bileşenleri geliştirme projesi
Anka Projesi
A 400M uçağı projesi
Çok daha gelişmiş F 35 projesi
Eldeki uçakların yapısal modernizasyonu
Daha çok pek proje
Acil ihtiyac kapmasinda olan T 129 ve Anka projelerindeki geliştirme entegrasyon süreçleri.
Bu projeler gerek terörle mücadele gerek silahlı kuvvetlerinin ihtiyaçları için çok daha acil önem arz eden projelerdi.
Bakın sizinle anlaşamadığımız konuda bu ben bu ucak atak helilerinin sıhalarin yerini alsın demiyorum.
Yapısı gereği kendine has ayırt edici yetenekleriyle kullanılsın diyorum.(Özellikle terörle mücadele de bu tip kendine has yetenekleri olan bu uçakları kullanmak oldukça ise yarar. Ruhları şad olsun daha az sehit veririz)
Ayrıca 2006 yılında imzalanan proje eğitim uçağı olan modeliydi. Bizim tartıştığımız ucak silahlı olan C modeli.
90larda Mesajı Paylaş
Þehit Piyade Yarbay İlker Çelikcan. Saygı ve Rahmetle.

#392
Anladım hocam da ben de diyorum ki sizin belirttiğiniz gibi proje sıralaması acil ihtiyaca göre düzenlenmiş. Demek ki çok da ihtiyaç yok bu işi ötelemiş bizimkiler...

Demek ki İha'lar-T-129'lar ; Hürkuş'un yapabildiklerini ve daha fazlasını daha efektif olarak yapabiliyor...

Yani ilk uçağımız diye de mutlaka üretilecek diye birşey yok...( siz böyle birşey dediğiniz için söylemiyorum)

Bakın fakir olan , iha-taarruz helikopteri olmayan ülkelere satılabilir ama oradan da çok talep yok gibi .
Bayraktar-2 alıyorlar... Mesajı Paylaş

Hürkuş'un askeri ihtiyaçlar sıralamasında geri kalması genel olarak T-129 veya İHA'ların onun yerini ikame edebilir olması sebebiyle değil Hürkuş'a biçilen roldeki beklentilerin ikinci planda kalmasıyla ilgili diye düşünüyorum. Ayrıca hangi modeli olursa olsun Hürkuş envantere alınmalı ve TSK tarafından da yoğun olarak kullanımalıdır. Çünkü TUSAS her ne konuda çalışırsa çalışsın henüz TSK envanterinde kendi imzasını taşıyan yerli ve mill bir uçağa sahip değil. Bu tarz bir platformun kullanılması ile TSK'dan geri bildirimlerin alınması ve idare sürecinin gerçekleştirilmesi sırasıyla Hürjet ve MMU için de birçok kolaylık sağlayacaktır. Mesajı Paylaş

Alıntı YapİBRAHİM SÜNNETCİ @BRAHMSNNETC1


Ziyaretimiz sırasında Cad'a verilecek ilk HURKUS-C Ucagını testler icin hazırlanırken görme ve HvKK icin siparis edilen Super Mushshak Egitim Ucaklarının yeni partisinin kargo ucagından indirirlis anına da tanıklık etme fırsatı bulduk.. Cad hizmetine girecek HURKUS-C Ucagında FLIR olarak MX-15D kullanılmakta. Cad icin 3 adet ve Nijer icin 2 adet olmak üzere toplam 5 adet HURKUS ucagı HvKK ıcın uretılen HURKUS-B Ucaklarından modifiye edilerek ihrac edilmekte...Ayrıca iki ulke ile daha HURKUS satısı icin gorusuluyor...
Mesajı Paylaş
]

#395
WESCAM MX™-15D





ASELSAN - CATS



Forumda yıllardır WESCAM MX™-15D  ile ASELSAN - CATS(Common Aperture Targeting System) elektro-optik keşif, gözetleme ve hedefleme sistemlerinin karşılaştırıldığı (mümkünse aynı  objeleri - aynı uzaklıklardan takip edildiği çekimler) videolar aradık ama bulamadık...Þimdilik bunlar var....


Donanım forumda 2021 tarihli şöyle bir yorum var : Tabi 2 senedir geliştirmeleri bilemem...

Aselsan CATS : 55 kg , Wescam kalitesinde sadece kızılötesi noktasında aynı görüntü alınamıyor.
Kanadalı WESCAM : 49 kg, CATS lazer işaretleme ve lazer mesafe bulucu açısından Wescam'den çok daha uzaklarda bunu yapabiliyor. Mesajı Paylaş

Serkan1976 Hocam sanırım bunların arasındaki bariz fark gece görüşlerinde çıkıyor deniyor. Doğru mudur? Mesajı Paylaş

#397
Alıntı yapılan: SH - 11 Ocak 2023, 22:00:28
Serkan1976 Hocam sanırım bunların arasındaki bariz fark gece görüşlerinde çıkıyor deniyor. Doğru mudur?

Gece görüntüsü , termal görüntüsü , stabilizasyon yani taşıdığı aracın hareketlerinden-sarsıntılarından etkilenmesi vardı deniliyor...
7 kartlı sistemden tek karta geçildi , stabilizasyon - optik kalitesi - yazılımsal iyileştirmeler yapıldı deniliyor ama göreceğiz bakalım...
CATS kullanılarak yapılan vuruş görüntülerimiz daha çok gündüz çekimi olduğundan gece görüntüleme-vuruş kalitesi konusunda birşey diyemiyoruz...

Üstadlar daha iyi değerlendirir....Aselsan Flir 500 bir üst versiyonu yapılıyor deniliyor...Yine Aselsan'ın daha yüksekten uçan araçlar için Denel şirketiyle birlikte geliştirdiği MEROPS sistemi de tanıtıldı...Aselsan Flir 600 var...Varoğlu var...

MEROPS, CATS'e göre 5 kg hafifletilerek 50 kg civarındaki ağırlığa sahip. MEROPS performans olarak CATS'in 12-15 km'lerde teşhis edebildiği hedefi 20 km civarındaki menzillerde tespit edebiliyor. Üründe lazer işaretleme, lazer mesafe ölçer, lazer aydınlatma sistemleri bulunuyor.

Mesajı Paylaş

Helikopter, siha ve hurkus c gibi düşük hızlı makinalarda titreşim önemli değil. Aselsan'ın aselpodu var. Aselpodda savas ucaklarinda kullanılıyor dolayısıyla titreşim sıkıntısı problem değil.
Önemli olan görüntünün işlenmesi normal optik cihazdan en önemli farkı bu aletin görüntüyü işleyip ekrana aktarmasi.
Bizim maalesef asel flir sistemlerinin görüntü işleme teknolojisi o kadar iyi değil.
Kizil ötesi de o kadar önemli değil asıl önemli olan termal görüntünün işlenip ekrana verilmesi Mesajı Paylaş
Þehit Piyade Yarbay İlker Çelikcan. Saygı ve Rahmetle.

Alıntı YapNijer ve Çad dısında iki ulke ile daha HURKUS satısı icin gorusuluyor.


Çad Hava Kuvvetlerinin talebi doğrultusunda HÜRKUÞ-C Uçağına CİRİT Füzesi entegre edilmekte. Bu kapsamda ilk atıs testi 20 Nisan 2022'de yapılmıs ve Murat ÖZPALA bu atısa iliskin görselleri Eylül 2022'de sosyal medya hesabında paylasmıstı. Çad için bazı kaynaklar 2+10 adetlik bir siparis bilgisi veriyor. CİRİT entegnasyonu sonrası sonuçlardan memnun kalırsa Çad'ın ilave 10 uçak siparis etmesi bekleniyor. Çad'ın ilk paketteki 2 HÜRKUS-C için CİRİT entegrasyon çalısmaları da dahil yaklaşık 50 milyon Euro ödediği iddia edilmekte. HvKK için 15 HÜRKUS-B birinin yakın dönemde seçileceği söylendi. Ama ülke ismi paylasılmadı,..

Diğerine HÜRKUS satısı olmayacak seklinde bir yanlıs anlasılma olmasın. Eldeki hazır uçak sayısı belli o yüzden hazır uçaktan C versiyon türetip testlerini yapıp müsteriye vermek çok daha kısa takvimde gerçeklesebiliyor, diğer müsteri için yeni üretim uçaklar verilmesi gerekecek bu da daha uzun bir takvimde gerçeklecek o yüzden iki müsterinin talepleri/ihtiaçları doğrultusunda biri seçilerek ilk teslimat oraya yapılacak.

Dün TUSAÞ tesislerinde düzenlenen Savunma Sanayii Mecraları Buluşması etkinliğinde yaptığı konuşmada TUSAÞ GM Temel KOTİL, HÜRKUÞ'un rakibi olarak Super Tucano Uçağının adını zikretti. Birçok ihalede sanırım Super Tucano ile yarışıyorlar.


İBRAHİM SÜNNETCİ @BRAHMSNNETC1
Mesajı Paylaş
]


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz