HÜRKUÞ PROJESİ

Başlatan AVCI, 03 Nisan 2009, 11:46:48

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Acaba Afrika ülkelerine verilen Hürkuş'lar ile THK'lerinin alacağı Hürkuş'lar arasında ne fark var... Hava kuvvetleri ilk üretilen Hürkuş'ları yetersiz ve ağır bulmuştu gövde hafifletildi diye biliyorum yeni üretimlerde...

Başka ne artı değişiklikler var acaba? 55 tane istediklerine göre bu yeni Hürkuş'lardan memnun kalmış hava kuvvetleri... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 05 Ocak 2024, 22:44:18
Başka ne artı değişiklikler var acaba?

Ağır bulmadı, kontrolünü acemiler için zor buldu. Düşük hızlarda tutunabilme ve zıhlandırılmış kabin&motor bölmesi bekliyorum. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Merzifonlu - 06 Ocak 2024, 06:12:46
Alıntı yapılan: serkan1976 - 05 Ocak 2024, 22:44:18
Başka ne artı değişiklikler var acaba?

Ağır bulmadı, kontrolünü acemiler için zor buldu. Düşük hızlarda tutunabilme ve zıhlandırılmış kabin&motor bölmesi bekliyorum.
[/quote

Posta Gazetesi Ankara Temsilcisi Hakan Çelik ve Hürriyet Köşeyazarı Nedim Þener'in sorularını yanıtlayan Prof. Dr. Temel Kotil, Hürkuş-2 olarak adlandırılan proje için "Yeniden yapıyoruz. Daha hafif bir uçak olacak. Mevcut versiyon yani Hürkuş-B silahlı olarak devam edecek. Çünkü güçlü bir uçak. Bu şekilde koruyacağız. Yeni versiyon daha hafif olacak" dedi.

Merzifonlu hocam belk kontrolünün zor olma nedeni ağır olması olarak değerlendirilmiş olabilir...
Mesajı Paylaş

#433
Motor güçlü. Yani ağırlığı sorun değildi. Sorun, acemiler için tehlikeli bir uçak olmasıydı. Hava kuvvetleri dedi ki, "Bu devekuşu olmuş, yani ne deve, ne de kuş!"

Þimdi, anladığım kadarıyla, kuş oldu uçak. Acemileri uçuracak. Belki eski versiyonunu iyice elden geçirirler ve bomba&füze katırı, pardon devesi yaparlar. Mesajı Paylaş

#434
Hurkus Cyi hava kuvvetlerine değil kara kuvvetlerine vermek lazımdı. İdamesi kolay bir uçak f 16 gibi bakımı zor  hassas bir uçak değil.
Büyük bir pist ve uzun bir hangarda istemiyor. Otlucada olsa K.Irak kamplarına F 16dan daha kisa sürede operasyon yapardı. Düşük hızı ve makineli top topuyla Casa bile yapabilirdi.
Mesajı Paylaş
Þehit Piyade Yarbay İlker Çelikcan. Saygı ve Rahmetle.

Alıntı yapılan: Bogü Alp - 10 Ocak 2024, 01:22:12
Hurkus Cyi hava kuvvetlerine değil kara kuvvetlerine vermek lazımdı. İdamesi kolay bir uçak f 16 gibi bakımı zor gr hassas bir uçak değil.
Büyük bir pist ve uzun bir hangarda istemiyor. Otlucada olsa K.Irak kamplarına F 16dan daha kisa sürede operasyon yapardı. Düşük hızı ve makineli top topuyla Casa bile yapabilirdi.

Topunu kullanacak kadar yaklaşması gerektiği durumlarda manpad yiyebilir, tehlikeli Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: AlicanAli__ - 10 Ocak 2024, 02:14:02
Alıntı yapılan: Bogü Alp - 10 Ocak 2024, 01:22:12
Hurkus Cyi hava kuvvetlerine değil kara kuvvetlerine vermek lazımdı. İdamesi kolay bir uçak f 16 gibi bakımı zor gr hassas bir uçak değil.
Büyük bir pist ve uzun bir hangarda istemiyor. Otlucada olsa K.Irak kamplarına F 16dan daha kisa sürede operasyon yapardı. Düşük hızı ve makineli top topuyla Casa bile yapabilirdi.

Topunu kullanacak kadar yaklaşması gerektiği durumlarda manpad yiyebilir, tehlikeli
Aynı tehlike helikopterler içinde geçerli ama belirli şeylere dikkat edilerek kullanılıyor. Yüksek irtifalara çıkabilmesi ile manpads tehdidine daha az maruz kalıyor. Örgütün elinde de manpadslara göre daha etkili 14.5 uçaksavar 12.7 Termal durbunlu nişancı tüfekleri var.  Helikopterler için önemli bir tehdit bu tip mermili silahlarla hızla yuksek irtifaya çıkan bir uçağı vurmak oldukça zor.
Bunun yaninda Kuzey Irak'a Mk 82 atmak için bir F 16 kaldırmaktan daha az maliyetli ve eğer pisti yapılırsa daha da hızlı diyebiliriz. Mesajı Paylaş
Þehit Piyade Yarbay İlker Çelikcan. Saygı ve Rahmetle.

Alıntı yapılan: Bogü Alp - 10 Ocak 2024, 02:45:39
Alıntı yapılan: AlicanAli__ - 10 Ocak 2024, 02:14:02
Alıntı yapılan: Bogü Alp - 10 Ocak 2024, 01:22:12
Hurkus Cyi hava kuvvetlerine değil kara kuvvetlerine vermek lazımdı. İdamesi kolay bir uçak f 16 gibi bakımı zor gr hassas bir uçak değil.
Büyük bir pist ve uzun bir hangarda istemiyor. Otlucada olsa K.Irak kamplarına F 16dan daha kisa sürede operasyon yapardı. Düşük hızı ve makineli top topuyla Casa bile yapabilirdi.

Topunu kullanacak kadar yaklaşması gerektiği durumlarda manpad yiyebilir, tehlikeli
Aynı tehlike helikopterler içinde geçerli ama belirli şeylere dikkat edilerek kullanılıyor. Yüksek irtifalara çıkabilmesi ile manpads tehdidine daha az maruz kalıyor. Örgütün elinde de manpadslara göre daha etkili 14.5 uçaksavar 12.7 Termal durbunlu nişancı tüfekleri var.  Helikopterler için önemli bir tehdit bu tip mermili silahlarla hızla yuksek irtifaya çıkan bir uçağı vurmak oldukça zor.
Bunun yaninda Kuzey Irak'a Mk 82 atmak için bir F 16 kaldırmaktan daha az maliyetli ve eğer pisti yapılırsa daha da hızlı diyebiliriz.

Tüm bu olay 10 yıl önce muhteşem bir çözüm idi. Lakin bugün Akıncı'nın olduğu bir ortamda hiç mantıklı değil.

Öncelikle Akıncı bu platformdan resmî kaynak olmasa da çok daha ucuzdur. İkinci olarak bakım idamesi, bakım aralığı gibi konularda Akıncı daha rahat edeceğiniz ve daha ucuz bir platform olacaktır. (Nihayetinde can taşımıyor) Üstüne Hürkuş için bir pilot ekibi oluşturmak gerekli ve bu kişilerin eğitimi, yıl içinde belli görev alması gerekliliği vs derken çok maliyetli ve karmaşık bir işlem oluyor. Birde bunun üstüne can güvenliği gibi bir faktör girince komple mantıklı olmaktan çıkıyor ki Akıncı bugün çok daha teknolojik ve gelecek için daha  teknolojik olmaya daha uygun bir ürün. Aesa radarda koyabilirsiniz. Çok daha gelişmiş elektroptik sistemlerde. Sadece Hürkuş biraz daha hızlı o kadar.

Tüm bunları yaparken TUSAÞ'da üretim yoğunluğu ve diğer yoğunlukları almış olursunuz ki bu TUSAÞ için mühim. Adamların başını kaşıyacak vakti yok. Oldu diyelim elinizde Gökbey T70 Anka Aksungur gibi ürünler üretecek Hürkuş hangarını bu üretimlere vermek bugün için çok daha mantıklı. Özellikle Gökbey özelinde.

Ama yinede Hürkuş C üretilmeli mi evet üretilmeli. Neden çünkü alınacak 6-12 adet uçağın 2 avantajı olacak. 1.olarak TUSAÞ'ın bu ürünü daha kolay pazarlaması 2. olarak temel eğitimini almış pilotlara atış eğitim uçağı. Ver uçağı pilotlara eğitim kapsamında saatlerce uçsunlar , HGK, cirit, Çakır, Mam-L , Mark-82 bombası atsınlar. Hem yeni mezunlara veya mezun olacak pilotlara çok daha fazla deneyim olur hemde daha doğru bir eğitim modeli olur. Aynısını ileride Hürjet içinde yapabilirsiniz. Ama bugün ya da yarın için  silahlı atışlar yapmak eğitim için çok faydalı olacaktır.

Türkiye Hürkuş özelinde ciddi bir pazarlama faaliyeti yapmalı hatta gerekirse alıcı ülkelere Amerika'nın yaptığı gibi Türk Hava Kuvvetleri üzerinden sipariş vererek düşük karlılıkta satılmalı. Neden çünkü Hürkuş diğer ülkelerin temel eğitime ve temel havacılık doktrinine başlangıç uçağıdır ve bu ülkelerin Türk savunma sanayine geçişi için bir temel oluşturur. Bu Hürkuş ile başlar sonra Hürjet olur sonra Kaan olur gider. Sadece bu uçakları satmakla da olmaz belki MSÜ ve devlet kapsamında bir strateji geliştirilmesi ile Türkiye'de bir askeri havacılık okulu ve altyapısı kurulup başta Türk devletleri ve yakın Afrika ülkeleri olmak üzere Balkanlardaki birkaç ülke Güney Amerika ve Pasifik bölgesine uzanan bir askeri eğitimini ülkemizde verebiliriz. Bu sayede bu ülkelerin gelecekte karar mekanizmasında bize yakın hatta bize çalışan bize sempati besleyen pilotlar havacılık çalışanları yetiştirebilir, bu durumdan TSK MSÜ ve Türk savunma sanayi şirketleri para kazanabilir ve de bu ülkelerde dünyanın en iyi en deneyimli en cesaretli en ... hava kuvvetlerinden olan Türk hava kuvvetlerinden eğitim almış olur.

Özellikle Türk devletleri bu konuda çok sıkıntılı. Rusya bu kadar agresif politika da iken Çin'in genişleme politikası sürer iken en azında biraz caydırıcı olmaları lazım. En azından Rusya'ya. Çünkü şu durumda berbat bir hava kuvvetleri var. Her anlamda. Önce bir eğitim uçağı modelleri  almak ile başlayabilirler. Daha sonra yavaş yavaş her anlamda gelişirler ama şimdiden bile geç kaldılar. Ama hızlı bir hareketi ile ve Türkiye'nin desteği ile hızlı toparlanabilirler. Mesela Azerbaycan için Hürjet platformu bizim Hürjet'e ihtiyacımızdan daha çok ihtiyaç. Adeta can damarı olur Azerbaycan için. Lakin Amerika şu durumda bize bile vermesi çok şüpheli motorları Azerbaycan'a verir mi çok şüpheli. Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

Güzel bir pırpırlı eğitim uçağı olur daha da ötesi olmaz...

Fransız Renault,Peugeot,Fiat 'ın Avrupa'da kullanılmayan modellerini geri kalmış Türkiye gibi ülkelere sattığı gibi biz de Afrika,G.Amerika ülkelerine satarız...

Afrika'daki darbe yapan albay'lara karşı; G.Amerika'da da havadan uyuşturucu kaçıran kartellere karşı kullanılabilir...
F-16 uçuş maliyeti fazla onun yerine Hürkuş kullanalım K.Irak'ta felan sakın  demesinler manpads'ın hedefi olur... Bir de Türk savaş uçağı düşürdük diye propaganda yapar bölücüler... Mesajı Paylaş

#439
Alıntı yapılan: serkan1976 - 10 Ocak 2024, 09:56:21F-16 uçuş maliyeti fazla onun yerine Hürkuş kullanalım K.Irak'ta felan sakın  demesinler manpads'ın hedefi olur... Bir de Türk savaş uçağı düşürdük diye propaganda yapar bölücüler...

MANPADS'lar engellenebilirler. Modern DIRCM'ler, arama başlığı IIR bile olsa köreltebiliyor onları. Bu imkana rağmen, ben sokar mıyım Hürkuş'u oraya? Sokmam, deli miyim ben. Elimde bir dolu insansız imkan varken, neden pilotumu riske atayım ki?

Ama Hürkuş bize kesinkes lazım. Eğitim uçağı için lazım, yedek muharip güç olarak da lazım. Üretelim ve envantere alalım uçağı. Ardından hazır edelim DIRCM'leri + diğer önlemleri falan ve dursunlar köşede. Dünyanın binbir türlü hali var neticede. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz