HÜRKUÞ PROJESİ

Başlatan AVCI, 03 Nisan 2009, 11:46:48

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Hürkuş'un ikinci prototipi ilk uçuşunu yaptı!

Türk Havacılık ve Uzay Sanayi (TAI) tarafından tasarlanan Hürkuş'un ikinci imal edilmiş test uçağı bugün ilk uçuşunu yaptı. Toplam 20 dakikalık uçuşta 140 knotlık sürate çıkıldı.

Hürkuş'un ikinci prototipi ilk uçuşunu yaptı!
TAI test pilotu Murat Özpala tarafından gerçekleştirilen ilk uçuşta TC-VCI tescilli ikinci Hürkuş gökyüzüyle tanıştı. Saat 07.30'da motor çalıştıran uçak, Ankara Akıncı Hava Üssü'nden saat 07.47'de havalandı. 140 knot (saatte 193 km) hıza çıkan uçak, 8 bin 500 feet yüksekliğe ulaştı.

Toplam 20 dakikalık uçuşun ardından Murat Özpala tarafından uçurulan ikinci Hürkuş, Akıncı tesislerine saat 08.03'te indi. Henüz boyanmayan uçak, ilk TC-VCH tescilli uçakla birlikte test aşamalarında kullanılacak. TAI, Hürkuş için Avrupa Havacılık Otoritesi EASA sertifikasyonu da gerçekleştirecek.





http://kokpit.aero/ikinci-hurkus-uctu Mesajı Paylaş

ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

#102
Hürkuş'un Modeli Çıktı

Türkiye'nin ilk milli başlangıç ve temel eğitim uçağı Hürkuş'un 1/72 ölçekli modelinin üretilmeye başlandığı bildirildi.



Türk firması Tan Model tarafından üretilen Hürkuş modeli ilk milli uçak modeli olma özelliğini taşıyor. TAI tarafından üretilen Hürkuş'un 1/72 ölçekli modelinin çok satacağı iddia ediliyor.

Tarafsizhaber.com'a konuşan firma sahibi Barış Tansoy alt markaları olan TANDECAL aracılığıyla ilk etapta 24 ülkeye ihracat yapmayı planladıklarını belirtti.

11.000 adetlik ilk parti imalatının kesin sipariş durumda olduğunu belirten Tansoy, modelin yapılması teklifinin Türk milletinin Hürkuş'a olan sevgisinden ötürü TAI tarafından geldiğini belirtiyor. Memnuniyetle modeli yapacaklarını belirttiklerini ifade eden Tansoy modelin bu kadar ilgi görmesini de bazı sebeplere bağlıyor.
1/72 ölçekte eğitim uçağı modelleri içerisinde kitimizin ayırt edici özellikleri var diyen Tansoy bu özellikleri de sıraladı.

- Dünya' da ilk defa TANMODEL, Flaplar, Aileronlar, Dümen ve Fowler Flap mekanizması gibi parçaları pozisyonlanabilir olarak veriyor.

- Kitimizin kanopisi açık yapılabiliyor.

- Çok detaylı ve gerçeğine uygun kokpit parçaları veriyoruz.

- Kitimiz üretici firma TAI lisanslı ve tasarım onaylı.

- Bu kitte iniş takımları açık veya kapalı pozisyonda yapılabiliyor.

Hürkuş modeli daha açıklanmasının üzerinden 2 gün bile geçmemesine rağmen büyük ilgi gördü. Satışa sunulacak ilk parti 11.000 hürkuş modelinin 24 ülkede rekor sürede satılması bekleniyor. Modelin 25 tlden piyasaya sürüleceği öğrenildi.

http://www.tarafsizhaber.com/hurkus-un-modeli-cikti-10852 Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

nereden şipariş verebiliyoruz ? Mesajı Paylaş

Sosyal medyada Sevgili Orko_8'in konuyla ilgili haklı bir tespiti...

Alıntı YapKore'den 40 adet KT-1T alındı. İhtiyaç vardı, alındı. Tamam. Rakibi kimdi? Brezilya'dan Super Tucano. Tüm dünyada peynir ekmek gibi satan, klasmanında dünya lideri eğitim uçağı. Üstelik üreticisi firmanın çok başarılı projeleri var ve zamanında Türkiye'ye ortaklık teklif etmiş, reddedilmiş.

İyi güzel. 40 uçak hizmete girdi. Sonra birdenbire "+15 opsiyonu işletelim, ilave sipariş verelim" lafları çıktı. Tam da Hürkuş, milli uçağımız ete kemiğe bürünmüşken. Uçak o kadar güçlü ki, neredeyse rölantide bile kalkabilecek! Murat Özpala hocam anlatsın.

Neden +15 sipariş isteniyor peki? Basına yansıdığı kadarıyla KT-1T'lerin uçuşa hazırlık oranı çok düşük çünkü! E peki bu uçakların bu durumu baştan bilinmiyor muydu? Madem böyleydi, neden Super Tucano gibi başarılı ve kendini kanıtlamış bir platforma rağmen seçildiler? Ya da bu kadar kötü performansları var, neden Korelileri ödüllendirircesine +15 daha sipariş vermek istiyoruz? Hem de kendi uçağımız canavar gibi uçarken?

Koreliler demez mi sonra "biz kendi uçağını geliştiren Türkler'e bile sattık bu KT-1'i" diye dünya pazarlarında? Yoksa "bu Türkler geldi, burada şehit oldu" deyip centilmenlik mi yaparlar?

Ya biz Vecihi Beyin, Nuri Beyin yüzüne nasıl bakarız ahirette?
Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Milli Uçağa Dost Kazığı mı?

Türkiye'nin milli imkanlarla üretilen başlangıç ve temel eğitim uçağı Hürkuş'un yerine aynı görevi gören Kore yapımı KT-1 uçağı sipariş edildiği iddiası büyük tepkilere yol açtı.
27.11.2014 22:30

Milli Uçağa Dost Kazığı mı?

Daha önceleri Türk Hava Kuvvetleri'nin ihtiyacını karşılamak amacıyla satın alınan KT-1 uçaklarının 15 adet daha sipariş edilmesi tepkilere yol açtı.

Aynı işlevi görebilen hatta daha güçlü olduğu belirtilen Hürkuş başlangıç ve temel eğitim uçağı var iken 15 adet KT-1 siparişi uzmanlar ve savunma sanayi tutkunları tarafından tepki çekti. Konu ile ilgili change.org adresinde kampanya başlatıldı.

Vecihi Hürkuş'un başına gelenlerin onlarca yıl sonra üretilen Hürkuş uçağının da başına gelme ihtimali insanları korkutmaya yetiyor. İşte bu nedenle savunma sanayi takipçileri seslerini duyurmak için kampanya başlattılar.

Konu ile ilgili resmi makamlardan herhangi bir açıklama yapılmadı.

http://www.tarafsizhaber.com/milli-ucaga-dost-kazigi-mi-12313 Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

İsmail Demir: Yerli ürünü desteklemek isteriz!

Hava Kuvvetleri'nin opsiyon olarak 15 adet KT-1 alımını 3 yıl sonra kesin siparişe çevirmek istemesinin ardından SSM İsmail Demir açıklama yaptı. Demir, teslimat süreçlerinin hızlandırılmasıyla yerli ürün Hürkuş'u desteklemek istediklerini söyledi.

İsmail Demir: Yerli ürünü desteklemek isteriz!
Pakistan'da düzenlenen Savunma fuarı IDEAS'a katılan Savunma Sanayii Müsteşarı Profesör İsmail Demir basının sorularını yanıtladı. Türkiye'nin İDEAS'a en büyük katılımı sağlayan ülke olduğunu belirten Demir, Türk Hava Kuvvetleri'nin Kore Cumhuriyeti'nden 15 adet KT-1T uçak alma talebini değerlendirdi. Demir, " Türk hava kuvvetleri 40 tane KT-1T almış kullanıyor TAI iş payı almış. Bu 40 alınması aşamasında 15 opsiyon konulmuş. Hava kuvvetleri şimdi "bu opsiyonu hayata geçirelim" diyor. Bunun yanında hava kuvvetleri 15 Hürkuş siparişini vermiş durumda.

Müsteşarlığımız ihtiyaç makamının belirttiği ihtiyaçları yerine getirir. Biz bunu değerlendiriyoruz reddetme kabul etmeme opsiyonumuz yok. İhtiyaç makamı 15 uçağın ihtiyacı olduğunu belirttiğinde biz 15 Hürkuş olup olamayacağını sorguladım ancak süre açısından hava kuvvetlerinin ihtiyaç duyduğu zaman ile Hürkuş tam uyuşmuyor. Tarafları görüştürüp sonuç almaya uğraştık ama böyle bir çözüm olursa zannediyorum ihtiyaç makamı reddetmeyecektir.

İhracat konuşunda engel oluşturması baktığınız yere bağlı. Uçaklar hazır olsa ve alınmasa engel olurdu. Ama burada durum öyle değil. Tam hazır olmamış sertifikasyon süreci devam eden ihtiyaç makamının istediği anda eline alamayacağı bir uçaktan söz ediyoruz. Ama sonuçta bir algıdır. Kendi uçak yaparken dışarıdan alan bir ülke algısı olabilir. Başkaları bunu kendi lehine kullanarak bizim uçaklarımızı saf dışı etmek isteyenler olabilir. Zamanından önce de olsa kullanıma sokup yerli ürünü desteklemek isteriz. Bu konuda gayretimiz var." dedi.

Fotoğraf: Uğur ÖZKAN

http://kokpit.aero/mustesar-demir-hurkus-desteklenmeli
Mesajı Paylaş
Ileri teknolojiler sihirlidir. Arthur C. Clarke

Kokpit Aero bugün Habertürk ü kaynak olarak göstererek verdigi bir haberi paylaşmak isterim. Tlf dan girdigim icin linki kopyalayamadım kusura bakmayın.
26/12/2014/Kokpit Aero
KT-1 alımı rafa kalktı!
Hava Kuvvetleri'nin 'acil ihtiyaç' gerekçesiyle Güney Kore'den 15 adet KT-1 eğitim uçağı alınması talebi, rafa kaldırıldı.

KT-1 alımı rafa kalktı!
Kararda, KT-1 T uçaklarının alınması durumunda, yerli olarak geliştirilen Hürkuş eğitim uçağı projesinin zarar göreceği endişesi etkili oldu. Türk Hava Kuvvetleri'nin emektar T-37 eğitim uçaklarının hizmet ömürlerini tamamlamaya başlaması üzerine, 2007 yılında Güney Koreli üretici KAI'ye 350 milyon dolar maliyetle 40 adet KT-1T uçağı siparişi verilmiş, 15 uçak ise 'opsiyon' olarak sözleşmede yer almıştı. Buna paralel olarak yerli uçak 'Hürkuş' üretimi için de harekete geçilmişti.

HÜRKUÞ YETİÞTİ

Hürkuş'u milli imkânlarla geliştirdi ve ürettiği 2 adet prototip uçağın uçuş testlerine başladı. Bunun üzerine Güney Kore'den 'opsiyonel' 15 uçağın alımından geçen yıl vazgeçilmişti. Hava Kuvvetleri, "Acil ihtiyacımız var" diyerek opsiyonun  kullanmasını yeniden talep etti. Güney Kore firmasıyla 4 Aralık'ta sözleşme imzalanacağı açıklandı. Ancak imza töreni son dakikada ertelendi. Erteleme kararında Hükümetin yerli uçaktan yana tavır koymasının etkili olduğu belirtildi.

Kaynak: Habertürk Mesajı Paylaş

#108
Hürkus un Maket Haberi.

İşte yerli uçağın yerli maketi...


Evinizde yerli uçak Hürkuş'un imalat hattını açmak ister misiniz? TAI'nin dev fabrikalarını evinize taşımayacaksınız! Bir masa, maket bıçağı, fırça, boya ve yapıştırıcı yeterli...İşte Hürkuş'un maketi...

İşte yerli uçağın yerli maketi...


İNCELEME VİDEOSU İÇİN TIKLAYIN

Uzun süredir merakla beklediğimiz Hürkuş'un plastik modeli çıktı. 1/72 ölçekte imal edilen modelin 'ilk perakende müşterisi' Kokpit.aero oldu. Tan Model'in sahibi Barış Bey'e sipariş verdiğimiz ilk iki kutu kargodan bize ulaştı. Taze taze sizler için inceledik.

Kokpit.aero olarak yıllardır Türkiye'de havacılık kültürünün gelişmesi için uğraş veriyoruz. Aynı zamanda benim de hobim olan plastik modelcilik bunun bir parçası. TAI'nin henüz test aşamasında olan bir uçağın plastik modelinin çıkması için destek vermesi, bence çok önemli. Hem bu uçağın geniş kitlelere tanıtılması, hem gençlere anlatılmasının yolcu plastik modellerden geçiyor. Bu kararı alanları tebrik ediyorum.

Unutmayın, bugün Boeing 787, A350, A400M hizmete girerken modelleri çıkıyor. Gençler yaptıkları maketle, fuarda pilotlara imzalattıkları posterle, aldıkları küçük bir rozetle havacılığı seviyor. Gökyüzündeki kariyere yönleniyor. Belki şirketler için bunlar birer maliyet kalemi. Ama geleceğe yapılan çok ama çok önemli bir yatırım...


SATIÞ FİYATI 25 TL

25 TL'den satışa sunulan model, kalın bir kartona basılmış kutusuyla geliyor. Birçok yabancı model markasına göre sağlam kutu öncelikle insanı şaşırtsa da, ilk imaj açısından bence güzel bir yaklaşım. Uçağın kapağında Ertuğrul Birel'in objektifinden bir poz var. Geçtiğimiz Eylül ayında Atatürk Havalimanı'nda yapılan İstanbul Air Show'a Hürkuş uçarak gelmişti. Kolunda uçan S-2E Tracker uçağından Hürkuş'u fotoğraflayan Birel, bizlere anısı çok önemli fotoğraflar bırakmıştı. İşte bu fotoğraflardan Kuleli Askeri Lisesi'nde boğaz üzerinde uçan Hürkuş'un fotoğrafı kapak olarak seçilmiş. Bence hem uçağı hem de İstanbul'u tanıtması açısından önemli bir fotoğraf.


BEYAZ PLASTİK

Kapağı atçımızda karşımıza iki ayrı poşetin içinde plastik parçalar geliyor. Hürkuş ana rengi olan beyaz plastiğe basılmış. 15 santimetre boyunda, 14 santimetre kanat açıklığındaki kitin beyaz olması, yeni plastik modelciliğe adım atacaklar için önemli. Boyama derdine girmeden uçağı bitirebileceğiniz anlamına geliyor.

Beyaz plastiğin biz modelciler için bence dezavantajı, detayları pek fazla belli etmemesi. Belki üzerine atılacak bir gri astar, detayları daha da belirgin hale getirebilir. 1/72 ölçek kitte ben açıkçası parça sayısını yeterli buldum. Basit ve kabartma bir kokpit, koltuklarla kısa sürede bu kit toparlanabilir. Detay eklemek isteyenler, örneğin forlatma koltuk detayları, kemerler bu uçağa kendi yaparak koyabilir. Veya uçak üzerindeki test amaçlı konulan sensörler gibi ekipmanlar da eklenebilir.


HAREKETLİ YÜZEYLER

Uçakta flaplar, kanatçık, rudder gibi yüzeyler hareketli verilmiş. Bu detay ve modele hareket katmak açısından güzel bir yaklaşım. Aynı şekilde iniş takımları açık veya kapalı da yapabilirsiniz. Belki altına eklenecek bir kaide ile Hürkuş iniş takımları kapalı daha da keyifli olabilir. Tabi ki bu tür seçenekler modelcileri tatmin edecek güzel detaylar.

Burada konuyu memleketimizdeki enjeksiyon baskıya getirmekte fayda var. Ne yazık ki plastik baskı teknikleri yurtdışı kadar ileri değil. Yurtdışı dediysem, Avrupa veya ABD'yi göz önüne almıyorum. Bu konuda dünya lideri, Güney Kore. Alman Revell veya başka ülkelerdeki imalatçılar da plastik modellerini Güney Kore'de bastırıyor. Bu altyapıya rağmen Türkiye'de basılan kit bence ortalamanın üzerinde.

GELELİM BİRLEÞTİRMEYE

Gövde ve kanadı ayırdıktan sonra oturmasını kontrol ediyorum. Bir-iki noktaya adeta dokunarak sorunsuz bir birleştirmeye imza atabilirsiniz. Gövdenin iki tarafındaki tırnaklar, sağ ve sol parçanın tutuşmasını kolaylaştırıyor. Keza kanadın oturmasında da sıkıntı olmayacak gibi duruyor.

Renkli bir planı izleyerek uçağı yapabilirsiniz. Güzel detaylar planda unutulmamış. Burada önemli bir not, burnu ağırlık olarak 15 gramlık bir ağırlığın konulması gerekiyor. Aksi halde iniş takımları üzerinde uçak şaha kalkabilir. Tabi ki bunu uçar halde yapacaklar için bu ağırlığa gerek yok.


Dekal olarak ise Çağrı Açıkgöz'ün tasarımı olan grafikler fena durmuyor. İlk bakışta dekalle ilgili baskı sorunu gözükmemekle birlikte kuşkusuz yapışkanlık düzeyi, plastiği tutma gibi özelliklerini test edildikten sonra vurgulamakta yarar var. Ancak şunu da belirtmeliyim ki, kırmızı baskı açısından zor bir renk. Meraklılar bunu boyamadan uçağa uygulayabileceği gibi daha ileri modelcilik seviyesinde olanlar kendilerine bir maske çıkartarak uçağın kırmızılarını boyayabilir.

Sonuç olarak ben Hürkuş'un plastik modelini sevdim. İyi bir modelci olabilirsiniz, Hürkuş maketinin birçok eksiğini de bulabilirsiniz ancak ben bu kitin ülkemizde yapılmasını çok önemli buluyorum. 


TAN MODEL SERİYE DEVAM EDECEK

Barış Tansoy, Bakırköy'de benim gibi küçük yaşlarda plastik modelcilik ile tanışmış bir modelci. Çoğu akranımız gibi önce Rahmetli Mehmet Þekercioğlu'nun sahip olduğu Plastik Model (PM) imalatı Spitfire ilk modeli olmuş.

Okul-iş-güç derken ara verdiği modelciliğe 2009'dü tekrar dönmüş. Ama bu sefer evine gelen bir misafirine modelleri gösterirken plastik kalıplar konusundaki konuşmaları kafasında bu işe girme ışığını yakmış.

Hürkuş'tan sonra halen 1/48 ölçek RF-84F üzerinde çalışıyor. Yeni nesil modeli pek olmayan bu uçağınız önümüzdeki yıl ortasında çıkması bekleniyor.

Evet, PM'den sonra ikinci Türk plastik model şirketi Tan, yerli uçak Hürkuş ile karşınızda. Umarım bu girişim daha çok model alternatifi ile gelişir ve Türkiye bu konuda ciddi bir markaya kavuşur...

İNCELEME VİDEOSU İÇİN TIKLAYIN

http://kokpit.aero/hurkus-imalat-hattini-evde-kurun Mesajı Paylaş

Buda video su  Hürkusu modelinin nasil yapilacaginin. Bakalim olacakmi haberde resimlerde vardida cikmamis ne yazikki.

https://www.youtube.com/watch?v=VnopOxKBn_c&feature=youtu.be Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz