HÜRKUÞ PROJESİ

Başlatan AVCI, 03 Nisan 2009, 11:46:48

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Beşiktaş' ta güzel reklam almış arkaya :) Mesajı Paylaş

Bir de su kamuflaj meselesini becerebilsek. Milka inegi gibi olmus. Mesajı Paylaş

Kamuflaj çok kötü gerçekten. Askerde bölük boyacısına bölük assubayı şu su tankerini yada nöbetçi kulübesini kamuflaj boya filan der oda kendince aynı buna benzeyen şekilde kamuflaj deseni yapardı. Buda muhtemelen fabrikanın boyacısına verilmiş bir vazife gibi olmuş. Uçak ortaya çıkınca böyle olmaz tabi ama keşke şimdide olmasaymış bunlar internete düşen uçaklar eninde sonunda. Mesajı Paylaş
beğen

Textron Scorpion ile CAS görevinde çıta çok yukarılara çıkıyor. Biraz adaletsiz bir mukayese tabi ama yinede Textron Scorpion ile uçağı olabildiğince yarıştırmak gerek. Taşıyacağı silahlar daha az olabilir ama sonuçta TEBER + UMTAS + Cirit gibi IIR ve SAL silahları var. Hava savunma füzeside Sidewinder olabilir. Arzu ettiğim şey bu uçağa mutlaka bir radarın ne yapıp edilip eklenmesidir. Benzeri pervaneli CAS uçaklarında da yok ama bizimki onlarda yarım boy kadarda büyük bir uçak aslında ve radar yinede zorlanabilir. Sonuçta AESA filan değil bu ve Aselsan bence böyle bir radarı isterse yapabilir artık. İlk hava radarımız ortaya çıkar Aselsan içinde iyi bir başlangış olur beklentisi doğal olarak az olan mütevazi bir uçak radarı. 
SAR moduda olan bir radar bence olabilir bu uçakta. Gövde altına bir radom koysunlar yada kanat altına radar pod u bir şeyler zorlasınlar.
Çünkü uçak şaka maka ciddi bir savaş uçağı ve çok işe de yarar. Bir çıkartmayı destekler mesela yada piyadeye CAS desteği sağlar. Ama bunun için en azından yakın çevresinde durumsal farkındalığı olmalı. Radarsız zor bu işler.
Mesajı Paylaş
beğen

Alıntı yapılan: serkan - 19 Ağustos 2016, 09:14:37
Textron Scorpion ile CAS görevinde çıta çok yukarılara çıkıyor. Biraz adaletsiz bir mukayese tabi ama yinede Textron Scorpion ile uçağı olabildiğince yarıştırmak gerek. Taşıyacağı silahlar daha az olabilir ama sonuçta TEBER + UMTAS + Cirit gibi IIR ve SAL silahları var. Hava savunma füzeside Sidewinder olabilir. Arzu ettiğim şey bu uçağa mutlaka bir radarın ne yapıp edilip eklenmesidir. Benzeri pervaneli CAS uçaklarında da yok ama bizimki onlarda yarım boy kadarda büyük bir uçak aslında ve radar yinede zorlanabilir. Sonuçta AESA filan değil bu ve Aselsan bence böyle bir radarı isterse yapabilir artık. İlk hava radarımız ortaya çıkar Aselsan içinde iyi bir başlangış olur beklentisi doğal olarak az olan mütevazi bir uçak radarı. 
SAR moduda olan bir radar bence olabilir bu uçakta. Gövde altına bir radom koysunlar yada kanat altına radar pod u bir şeyler zorlasınlar.
Çünkü uçak şaka maka ciddi bir savaş uçağı ve çok işe de yarar. Bir çıkartmayı destekler mesela yada piyadeye CAS desteği sağlar. Ama bunun için en azından yakın çevresinde durumsal farkındalığı olmalı. Radarsız zor bu işler.
+1 Mesajı Paylaş
Tanrı Türkü korusun

Yere yakin CAS ucaginda radar namina birtek MMW tipi bir radar adam akili is gorur. Hem radarin boyutu kucuk (menzili de sinirli), hem de MMW tipi fuzeleri yonlendirebilir Mesajı Paylaş

#156
Nutuk a katılıyorum 50 km altı bir radar haydi haydi yeter bu uçağa
CAS görevi çünkü etrafha helikopter en azından olacak demektir bunlarda stinger filan taşıyan topu olan araçlar tehlike yani. Hem sakınması hemde onları da belkide vurması gerekecek. 
Etrafı hiç görmeden nasıl CAS görevi icra edecek
Bu alakasız örneği verip komik görünmek istemem ama şu Aselsan ın personel radarı bile ve 40 km den helikopteri ayırt edebiliyor mesela
Aselsan basit bir hava radarı yapabilir bence hiç zorlanmadan şu andaki kabiliyeti ile.
ammram  filan atacak hali yok etrafı görsün yeter.

Mesajı Paylaş
beğen

Yerli eğitim uçağı Hürkuş uluslararası alanda onayı aldı

Günlük Haber
Ahmet Gözütok
19 Ağustos 2016, Cuma 19:15

Ülkemizde üretilen Hürkuş Eğitim Uçağı, uluslararası ölçekte Tip sertifikasını almayı başaran ilk sivil üretim uçak oldu. Yapımında 140 mühendis çalışan uçağın silahlandırılmış bir versiyonu da yolda!

Tip sertifikası, imalatı gerçekleştirilen bir ürünün, bir ya da daha fazla sayıda örneği alınarak, alanında standartlaşmış kriterlere uygun olup olmadığının araştırılması sonucunda verilen bir belge. Hürkuş, uluslararası ölçekte geçerliliği olan Tip sertifikasını almayı başaran ilk sivil imalat uçak oldu.



Türk Havacılık ve Uzay Sanayi A.Þ. tarafından geliştirilen ve üretimi gerçekleştirilen Hürkuş, aldığı sertifika ile bir anlamda uçuş hürriyetine kavuşmuş oldu. Bu arada Hürkuş'un Tip onayını da ülkemizde ilk defa uluslararası geçerliliği de olacak şekilde Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü verdi.

140 mühendisin 10 yıllık bir çalışması sonucunda üretilen Hürkuş, SHGM onayının yanı sıra Avrupa Havacılık Emniyet Ajansı (EASA) tarafından da sertifikalandırılmış. Seritifkasyon sürecinde 500 saatin üzerinde uçuş yapan uçak, toplamda 5 bin 500 parçadan oluşuyor. Tüm bu parçaların mühendislik aşamasındaki bütün çalışmaları, Türk mühendisler tarafından gerçekleştirilmiş.



Hürkuş Silahlanacak

Hürkuş ile ilgili çalışmalar bununla da sınırlı değil. Hürkuş – A modelinin silahlandırılmış bir versiyonu için de çalışmalar sürüyor. 1500 kilograma kadar faydalı yük taşıyabilecek olan bu model, yerli üretim askeri teçhizatlar ile uçabilecek hale getirilecek. Bu aşamada Hürkuş – C olarak adlandırılacak olan model, Flir sensörü, Cirit füzesi gibi entegrasyonlar ile TSK'nın envanterine girecek.

Uçuş maliyetlerinin çok düşük (ortalama 1/10 oranında deniyor) olması nedeni ile ciddi bir külfetten kurtulmamızı sağlayacak olan Hürkuş, operasyon maliyetlerini ciddi anlamda aşağılara çekecek. Pervaneli olduğu gerekçesi ile eleştiriliyor olsa da özellikle Doğu ve Güney Doğu Anadolu bölgelerinde terörle mücadelede bu uçakların hem daha etkili hem de daha düşük maliyetli olacağı aşikar. Mesela ABD, 1965 yapımı North American Rockwell OV-10 Bronco adlı çift pervaneli uçaklarını 2012 yılında modernize programına almış ve 2015 yılında IÞİD'e karşı Irak'ta kullanmaya başlamıştı. Bir başka deyişle Hürkuş-C özellikle ülkemizin bulunduğu coğrafyada "görev tanımına" son derece uygun bir çözüm olabilir.

http://www.donanimhaber.com/savunma-sanayi/haberleri/Yerli-egitim-ucagi-Hurkus-uluslararasi-alanda-onayi-aldi.htm?utm_source=hurriyet.com.tr&utm_medium=manset&utm_campaign=dh Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Hurkus b nin seri uretime gectigi haberleri var ne kadar dogru bu haber. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: мคяครℓเ - 21 Ağustos 2016, 13:25:08
Hurkus b nin seri uretime gectigi haberleri var ne kadar dogru bu haber.

Murat Özpala facebook hesabında yapılan bir yoruma verdiği cevapta seri üretime geçildiğini söyledi ama B veya C olduğuna dair bir detay yok. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz