F15 Eagle

Başlatan Felix, 22 Mart 2009, 13:46:51

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı yapılan: BATTLESTAR - 16 Haziran 2020, 21:56:27
Alıntı yapılan: Alpars - 16 Haziran 2020, 13:44:59
Gökkurt hocam, ileri hatta kullandıkları için, f15 se ye tvc motor çıkışı bence elzem.

Yarın bi gün, bi önlemede, su lar bi kalça hareketi yapar ortada bırakır gider.

Abd'lilere sor bakalım öyle bir angajman ihtimalini yüzde kaç görüyorlar hocam.

O deli manyak abd'liler %90 + olarak goruyordur kesin! Mesajı Paylaş
''Başarının sırrı amaca sadakattir.''

Alıntı yapılan: UYVAR - 16 Haziran 2020, 22:09:52
Alıntı yapılan: BATTLESTAR - 16 Haziran 2020, 21:56:27
Alıntı yapılan: Alpars - 16 Haziran 2020, 13:44:59
Gökkurt hocam, ileri hatta kullandıkları için, f15 se ye tvc motor çıkışı bence elzem.

Yarın bi gün, bi önlemede, su lar bi kalça hareketi yapar ortada bırakır gider.

Abd'lilere sor bakalım öyle bir angajman ihtimalini yüzde kaç görüyorlar hocam.

O deli manyak abd'liler %90 + olarak goruyordur kesin!

Öyle görseler F-15 Active şu an operasyonel olurdu. Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Bu Tvc işi çok abartılıyor bence.

Adam uçağı bile döndürmeden kafayı çevirip bakışlarıyla hedefe füze ateşliyor  ya da 100 km'den önce füzeyi sallıyor 1 saat giden füzeyi sonra güdümlüyor hedefe😀😀😀

Tvc ile ne yapacak 500 metre arkasına yanaşıp  kuyruğundayken tvc ile manevra mı yapacak Topgun misali... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 17 Haziran 2020, 00:01:39
Bu Tvc işi çok abartılıyor bence.

Adam uçağı bile döndürmeden kafayı çevirip bakışlarıyla hedefe füze ateşliyor  ya da 100 km'den önce füzeyi sallıyor 1 saat giden füzeyi sonra güdümlüyor hedefe😀😀😀

Tvc ile ne yapacak 500 metre arkasına yanaşıp  kuyruğundayken tvc ile manevra mı yapacak Topgun misali...

Bunu konu açıldığında hep ben de düşünüyorum. Hayır o yönlendirmeyi yaptın ve manevranın ivmesine uçağın gövdesi dayandı. Pilot dayanabilecek mi? TVC vs olmaksızın bile pilotlar bazı manevralarda bayılıyorken bana çok işe yarayacakmış gibi gelmiyor. İnsansız hava aracı olsa eyvallah. Mesajı Paylaş

Serkan hocam, G kuvveti yukarı, aşağı yönlerde yüksek hızda manevra yapıldığında oluşuyor. Fakat uçak, sağa sola yatıp pilot çekiş yaptığında ise G kuvvetine değil, merkezkaç kuvvetine maruz kalıyorki bu g den daha az etki eden bi kuvvet. Üstelik tvc ile yan yatıp yapılan dönüşlerde daha yüksek sürat ile daha kısa mesafede dönüş yapılır. Bu yüzden tvc eyidir eyi.

Tabi ki füzelerin kabiliyetleri arttı. Fakat unutmayın, F serisi uçaklar üzerinde top olduğu sürece füzelerin bitip işin top ile halledileceği durumlar olabilir demektir.

Ayrıca manevra sadece it dalaşı için değildir. Mesela keskin bir manevra bir radarın uçağa attığı radar kilidini kırabilir. Yada, bombalamak için hedefe yaklaşırken yer şekilleri arasında görünmeden giderken keskin manevra gerekebilir. Sadece savaşda değil, barışda tu 94 iki su 27 ile geliyor, bunlara önleme yaparken  manevra üstünlüğü göstermek gerekir. Düşman hss yada h/h füzesini attı, kaçmak için son çare manevra gerekir.

F serisini diğer uçaklardan ayıran temel farklardan biri manevra yeteneğidir. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Alpars - 17 Haziran 2020, 01:06:57
Serkan hocam, G kuvveti yukarı, aşağı yönlerde yüksek hızda manevra yapıldığında oluşuyor. Fakat uçak, sağa sola yatıp pilot çekiş yaptığında ise G kuvvetine değil, merkezkaç kuvvetine maruz kalıyorki bu g den daha az etki eden bi kuvvet.

Hocam size tavsiyem lise  fizik derslerini ciddi bir şekilde tekrar etmeniz.

G kuvveti uçağın dairesel yörüngede manevra yapması ile oluşur. MV^2\r formülü ile ifade edilen merkezcil kuvvetin büyüklüğünün artması ile G artar. Türkçesi ile; uçagın dairesel yörüngede yaptığı  yarıçap azaldıkça ve hız arttıkça G kuvveti artar. Manevranın yatay veya düşey eksende yapılması merkezcil kuvveti değiştirmez. Saygılar. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: fırtına getiren - 17 Haziran 2020, 13:49:00
Alıntı yapılan: Alpars - 17 Haziran 2020, 01:06:57
Serkan hocam, G kuvveti yukarı, aşağı yönlerde yüksek hızda manevra yapıldığında oluşuyor. Fakat uçak, sağa sola yatıp pilot çekiş yaptığında ise G kuvvetine değil, merkezkaç kuvvetine maruz kalıyorki bu g den daha az etki eden bi kuvvet.

Hocam size tavsiyem lise  fizik derslerini ciddi bir şekilde tekrar etmeniz.

G kuvveti uçağın dairesel yörüngede manevra yapması ile oluşur. MV^2\r formülü ile ifade edilen merkezcil kuvvetin büyüklüğünün artması ile G artar. Türkçesi ile; uçagın dairesel yörüngede yaptığı  yarıçap azaldıkça ve hız arttıkça G kuvveti artar. Manevranın yatay veya düşey eksende yapılması merkezcil kuvveti değiştirmez. Saygılar.


Sadece dairesel hareketle değil!
https://www.kozmikanafor.com/g-kuvveti-nedir/ Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

#117
Alıntı yapılan: serkan1976 - 17 Haziran 2020, 00:01:39
Bu Tvc işi çok abartılıyor bence.

Adam uçağı bile döndürmeden kafayı çevirip bakışlarıyla hedefe füze ateşliyor  ya da 100 km'den önce füzeyi sallıyor 1 saat giden füzeyi sonra güdümlüyor hedefe😀😀😀

Tvc ile ne yapacak 500 metre arkasına yanaşıp  kuyruğundayken tvc ile manevra mı yapacak Topgun misali...
Sn Serkan1976,
Dediğiniz bir ölçüde doğru. TVC konusu çok konuşuluyor.
Ancak TVC uçağın en kıç noktasından motorun fazla güç kaybına neden olmadan kontrollü yön değiştirmesini sağlıyor. Aynı motordan daha çok güç elde ediyor mesela RR.
Uçak kendi ekseninde düz dönüşden (flat spin den)TVC ile çok daha rahat çıkar.
Stall hızı limiti daha düşüktür.
Sıfır "moment" noktasından dönüş yapıldığı için çok daha etkin ve randımanlı dönüşler yapılır. (Ortasından masaya çivilenmiş bir tahta parçasını çiviye yakın yerden döndürmek tahtanın ucundan döndürmekten çok daha zordur).
Bir f16 , mekanik yüzeylerin havayı değişik açılardan yönlendirmesiyle dönüş yapar. Bu motora ek yük getirebilir.
TVC olan uçaklarda basit dönüşler ve rota düzeltmelerini motora fazla yük bindirmeden sıfır moment noktasından yapabilirsiniz.
Bunun dışında eğer it dalaşına girecekseniz TVC büyük avantaj sağlar.
Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: SKYWOLF - 17 Haziran 2020, 14:14:47
Alıntı yapılan: fırtına getiren - 17 Haziran 2020, 13:49:00
Alıntı yapılan: Alpars - 17 Haziran 2020, 01:06:57
Serkan hocam, G kuvveti yukarı, aşağı yönlerde yüksek hızda manevra yapıldığında oluşuyor. Fakat uçak, sağa sola yatıp pilot çekiş yaptığında ise G kuvvetine değil, merkezkaç kuvvetine maruz kalıyorki bu g den daha az etki eden bi kuvvet.

Hocam size tavsiyem lise  fizik derslerini ciddi bir şekilde tekrar etmeniz.

G kuvveti uçağın dairesel yörüngede manevra yapması ile oluşur. MV^2\r formülü ile ifade edilen merkezcil kuvvetin büyüklüğünün artması ile G artar. Türkçesi ile; uçagın dairesel yörüngede yaptığı  yarıçap azaldıkça ve hız arttıkça G kuvveti artar. Manevranın yatay veya düşey eksende yapılması merkezcil kuvveti değiştirmez. Saygılar.


Sadece dairesel hareketle değil!
https://www.kozmikanafor.com/g-kuvveti-nedir/

Hocam eylemsizlik yasasına değinmeyi unutmuşum düzelttiğiniz için teşekkürler. Mesajı Paylaş

   TVC savaş uçaklarında manevrayı artıran ve dönüş yarıçapını düşüren bir özellik.Tabi burada nozüldeki TVC nin 2D mi yoksa 3D mi olduğu kadar nozülü hareket ettiren parçaların ne kadar açıyla hareket ettiği de önemli.Bazı kaynaklarda TVC nin sadece subsonik hızlarda etkili bir unsur olduğunu süpersonik hızlarda ise manevraya ve dönüş yarıçapına fazla etkisi olmadığını okumuştum.Ben şahsen MMU nun asıl motorunda bulunmasını isterim 3D olarak.Her ne kadar bugünün hava savaşlarında dogfight olasılığı azaldı deniyorsa da bu olasılık hiçbir zaman sıfıra inmez.Savaşın. koşullarının ne getireceği hiç belli olmaz.Kendimiz açısından düşündüğümüzde hemen hergün Egede yunan uçaklarıyla Egenin uluslararası hava sahasında dogfighta giriyoruz.O yüzden bulunması iyi olacaktır. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz