Lübnan'la İlgili Askeri Gelişmeler

Başlatan SKYWOLF, 25 Ağustos 2010, 17:26:38

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

https://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/bakan-varank-acikladi-dunyayi-sarsan-patlamayla-ilgili-carpici-turkiye-detayi-41580137

Bakan Varank'ın açıklaması ilginç. Kanal İstanbul'un gerekliliğinden bahsederken vahim bir itirafta bulunmuş. Beyrut'ta patlayan 2750 ton amonyum nitratın 6 sene önce İstanbul boğazından geçtiğini söylemiş. Bu tür yüksek risk içeren yüksek miktardaki patlayıcı maddelerin milyonlarca insanın yaşadığı bir şehrin ortasından geçmesine nasıl izin veriliyor? Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Alıntı yapılan: SKYWOLF - 05 Ağustos 2020, 17:14:14
https://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/bakan-varank-acikladi-dunyayi-sarsan-patlamayla-ilgili-carpici-turkiye-detayi-41580137

Bakan Varank'ın açıklaması ilginç. Kanal İstanbul'un gerekliliğinden bahsederken vahim bir itirafta bulunmuş. Beyrut'ta patlayan 2750 ton amonyum nitratın 6 sene önce İstanbul boğazından geçtiğini söylemiş. Bu tür yüksek risk içeren yüksek miktardaki patlayıcı maddelerin milyonlarca insanın yaşadığı bir şehrin ortasından geçmesine nasıl izin veriliyor?

Sn Varankin sorusunun cevabini vermesi gereken mevcut ikitidar. Turk bogazlarindaki seyrisefer emniyetinden ve transit gecen gemilerin gecislerinde alinmasi gereken onlemlerden Ulastirma bakanligi sorumlulugundaki alt birimler sorumludur. Bu cercevede o donemde bu geminin gecisinde ne tur onlemler aldiklarini Sn Ulastirma bakanina sorsun ve bizleri de aydinlatsin.

Kanal istanbul projesi tamalandiginda sorumluluk ulastirma bakanliginda olmayacakmi?
Kanal istanbul ,mevcut istanbul bogazindan daha dar olmasi planlandigi gibi cevresine gokdelenler ve yeni yerlesim birimleri yapilmasi planlaniyor " reklamlarini hep birikte gorduk" bu durumda kanal istanbuldan tehlikeli mal gecimi mi yasakli olacak yoksa orayi iyi denetleyeceklermi pek anlayamadim . Mesajı Paylaş

]

Alıntı yapılan: metin62 - 05 Ağustos 2020, 17:48:51
Alıntı yapılan: SKYWOLF - 05 Ağustos 2020, 17:14:14
https://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/bakan-varank-acikladi-dunyayi-sarsan-patlamayla-ilgili-carpici-turkiye-detayi-41580137

Bakan Varank'ın açıklaması ilginç. Kanal İstanbul'un gerekliliğinden bahsederken vahim bir itirafta bulunmuş. Beyrut'ta patlayan 2750 ton amonyum nitratın 6 sene önce İstanbul boğazından geçtiğini söylemiş. Bu tür yüksek risk içeren yüksek miktardaki patlayıcı maddelerin milyonlarca insanın yaşadığı bir şehrin ortasından geçmesine nasıl izin veriliyor?

Sn Varankin sorusunun cevabini vermesi gereken mevcut ikitidar. Turk bogazlarindaki seyrisefer emniyetinden ve transit gecen gemilerin gecislerinde alinmasi gereken onlemlerden Ulastirma bakanligi sorumlulugundaki alt birimler sorumludur. Bu cercevede o donemde bu geminin gecisinde ne tur onlemler aldiklarini Sn Ulastirma bakanina sorsun ve bizleri de aydinlatsin.

Kanal istanbul projesi tamalandiginda sorumluluk ulastirma bakanliginda olmayacakmi?
Kanal istanbul ,mevcut istanbul bogazindan daha dar olmasi planlandigi gibi cevresine gokdelenler ve yeni yerlesim birimleri yapilmasi planlaniyor " reklamlarini hep birikte gorduk" bu durumda kanal istanbuldan tehlikeli mal gecimi mi yasakli olacak yoksa orayi iyi denetleyeceklermi pek anlayamadim .

Boğazlarda sürekli tehlikeli deniz araçları geçiyor. Petrol taşıyanı var, LPG taşıyanı var, bugün öğrendik amonyumnitrat taşıyanı da varmış. Boğazlardaki trafik aşırı yoğunsa, bu yoğunluğu azaltmak için farklı yollar araştırılması mantıklı. Ancak Bakanın bugünkü açıklmaması vahim. Sosyal medyada hemen konuyla ilgili trollük çalışmalarına da başlamışlar. Boğazlardan bu tip yüklerin geçerek tehlike yaratmasına karşın yapılması planlanan kanalın daha güvenli olacağını söyleyen bakan sanırım o kanalın boğaza göre daha dar olacağını ve çevresine 500 000 kişilik yapılandırma yapılacağını bilmiyor. Ki o yerleşimin ileriki yıllarda milyonları aşmayacağının garantisini de kimse veremiyor. Kısacası bu durum bir tehlikeye karşı bir çözüm değil.

Acaba mevcut hükümet boğazlardan güvenli geçiş konusunda ne kadar girişimlerde bulundu? Söz konusu anlaşmanın maddelerini güvenkil açısında tekrar değerlendirmek için diğer imzası bulunan ülkelerle ne derece ileitişim içerisine girdiler. Lübnan'da gerçekleşen bu elim patlama aslında bu konuda ciddi girişimler yapmak için önemli bir fırsat. Ancak siyasilerimiz bunu sadece rant sağlayacak başka bir fırsat olarak görüyor gibiler. Yazık! Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Alıntı yapılan: SKYWOLF - 05 Ağustos 2020, 17:14:14
https://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/bakan-varank-acikladi-dunyayi-sarsan-patlamayla-ilgili-carpici-turkiye-detayi-41580137

Bakan Varank'ın açıklaması ilginç. Kanal İstanbul'un gerekliliğinden bahsederken vahim bir itirafta bulunmuş. Beyrut'ta patlayan 2750 ton amonyum nitratın 6 sene önce İstanbul boğazından geçtiğini söylemiş. Bu tür yüksek risk içeren yüksek miktardaki patlayıcı maddelerin milyonlarca insanın yaşadığı bir şehrin ortasından geçmesine nasıl izin veriliyor?

Boğazlardan geçen malzemelere bu gibi faciaları örnek göstererek müdahale hakkımız var mı? Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: SKYWOLF - 05 Ağustos 2020, 21:30:17
Alıntı yapılan: metin62 - 05 Ağustos 2020, 17:48:51
Alıntı yapılan: SKYWOLF - 05 Ağustos 2020, 17:14:14
https://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/bakan-varank-acikladi-dunyayi-sarsan-patlamayla-ilgili-carpici-turkiye-detayi-41580137

Bakan Varank'ın açıklaması ilginç. Kanal İstanbul'un gerekliliğinden bahsederken vahim bir itirafta bulunmuş. Beyrut'ta patlayan 2750 ton amonyum nitratın 6 sene önce İstanbul boğazından geçtiğini söylemiş. Bu tür yüksek risk içeren yüksek miktardaki patlayıcı maddelerin milyonlarca insanın yaşadığı bir şehrin ortasından geçmesine nasıl izin veriliyor?

Sn Varankin sorusunun cevabini vermesi gereken mevcut ikitidar. Turk bogazlarindaki seyrisefer emniyetinden ve transit gecen gemilerin gecislerinde alinmasi gereken onlemlerden Ulastirma bakanligi sorumlulugundaki alt birimler sorumludur. Bu cercevede o donemde bu geminin gecisinde ne tur onlemler aldiklarini Sn Ulastirma bakanina sorsun ve bizleri de aydinlatsin.

Kanal istanbul projesi tamalandiginda sorumluluk ulastirma bakanliginda olmayacakmi?
Kanal istanbul ,mevcut istanbul bogazindan daha dar olmasi planlandigi gibi cevresine gokdelenler ve yeni yerlesim birimleri yapilmasi planlaniyor " reklamlarini hep birikte gorduk" bu durumda kanal istanbuldan tehlikeli mal gecimi mi yasakli olacak yoksa orayi iyi denetleyeceklermi pek anlayamadim .

Boğazlarda sürekli tehlikeli deniz araçları geçiyor. Petrol taşıyanı var, LPG taşıyanı var, bugün öğrendik amonyumnitrat taşıyanı da varmış. Boğazlardaki trafik aşırı yoğunsa, bu yoğunluğu azaltmak için farklı yollar araştırılması mantıklı. Ancak Bakanın bugünkü açıklmaması vahim. Sosyal medyada hemen konuyla ilgili trollük çalışmalarına da başlamışlar. Boğazlardan bu tip yüklerin geçerek tehlike yaratmasına karşın yapılması planlanan kanalın daha güvenli olacağını söyleyen bakan sanırım o kanalın boğaza göre daha dar olacağını ve çevresine 500 000 kişilik yapılandırma yapılacağını bilmiyor. Ki o yerleşimin ileriki yıllarda milyonları aşmayacağının garantisini de kimse veremiyor. Kısacası bu durum bir tehlikeye karşı bir çözüm değil.

Acaba mevcut hükümet boğazlardan güvenli geçiş konusunda ne kadar girişimlerde bulundu? Söz konusu anlaşmanın maddelerini güvenkil açısında tekrar değerlendirmek için diğer imzası bulunan ülkelerle ne derece ileitişim içerisine girdiler. Lübnan'da gerçekleşen bu elim patlama aslında bu konuda ciddi girişimler yapmak için önemli bir fırsat. Ancak siyasilerimiz bunu sadece rant sağlayacak başka bir fırsat olarak görüyor gibiler. Yazık!
Sayın skwolf
Yıllar öncesinde boğazdan geçen yakıt tankerleri için boğazı bypass edecek bir boru hattı düşüncesi vardı. Rusya montrö anlaşmasını gerekçe gösterip yanaşmamıştı diye hatırlıyorum. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: ugurkarakaya25 - 05 Ağustos 2020, 21:38:58
Alıntı yapılan: SKYWOLF - 05 Ağustos 2020, 17:14:14
https://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/bakan-varank-acikladi-dunyayi-sarsan-patlamayla-ilgili-carpici-turkiye-detayi-41580137

Bakan Varank'ın açıklaması ilginç. Kanal İstanbul'un gerekliliğinden bahsederken vahim bir itirafta bulunmuş. Beyrut'ta patlayan 2750 ton amonyum nitratın 6 sene önce İstanbul boğazından geçtiğini söylemiş. Bu tür yüksek risk içeren yüksek miktardaki patlayıcı maddelerin milyonlarca insanın yaşadığı bir şehrin ortasından geçmesine nasıl izin veriliyor?

Boğazlardan geçen malzemelere bu gibi faciaları örnek göstererek müdahale hakkımız var mı?

Anlaşmaya göre sivil gemier hiçbir engellemeye maruz kalmadan geçebilir. Boğazda geçmişte ciddi bir kaza da yaşanmıştı. 
Ancak mevcut durum konunun ne kadar önemli olduğunu gözler önüne koyuyor. Boğazda böyle bir patlama olsa can kaybı, ki sadece bizim vatandaşlarımız değil, bu anlaşmaya imza aran diğer ülkelerin ziyarete gelen vatandaşları da zarar görecektir. Boğaz geçişi uzun süre kapalı kalacaktır. Bu olayı örnek gösterek bu konuda ciddi bir girişimde bulunmak bu ülkenin yöneticileri için farzdır! Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Konuyu fazla dagitmak istemem ancak bogazlardan tehlikeli madde gecisi herzaman oldu ve olacak . " petrol tankeri,gaz,muhimmat....." gibi ancak bogazlar tuzugu kapsaminda guvenlikli gecis yapilabilmesi icin bir takim onlemlerde mevcut. Ornegin trafik kisitlamasi sadece o geminin gecisini tamlayana kadar. klavuz alma zorunlulugu, romork destegi gibi . Boyle bir durumda tehlikeli madde tasiyan gemi , klavuz kaptan yonetimine girer ki bogazin derinlik ve akintisi kaynakli sorunlar onlenmis olur . Romork destegi dumen kilitlenmelerine karsin onlem olanagi saglar. yani eldeki imkanlar ile risk minimuma indergenebilir. Anacak butun bu hizmetler once zorunluluktan cikarildi ,sonrasinda ise hizmetlerin buyuk bir kismi ozele devretildi . " Kimin zamaninda sorusunu da sormaya gerek yok ;)" Mesajı Paylaş

#58
Kanal istanbulun cidden gemiler kolay geçsin diye yapıldığını düşünecek kadar aklını kaybetmiş biri var mı bu forumda ??? Geçen gemiler para verecek diyolar. Elalemi gerizekalı sanıyolar. Diğer tarafta bedava boğaz varken bu insanlar keriz mı para verip kanaldan geçecek?  Illa kanaldan geçeceksiniz diye yasakda koyamayacaksın o zaman neden orsan geçsinler? Boğazın etrafı yaşam alanı var tehlike diyolar kanal istanbulun çevresine gökdelen dikiyorlar. Bu projeyi yapanları anladık gözleri i dolar bürümüş de savunan ağzı kokan zavallılar neyin kafası?  Bu ülkede konuyu bilmeden zıplayan ahmaklar olduğu sürece önüne gelen at koşturur.  Konu dağılmasın diye " ne patlama oldu be" diye yapayımda dostlar alışverişte sansın. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: metin62 - 05 Ağustos 2020, 22:04:33
Konuyu fazla dagitmak istemem ancak bogazlardan tehlikeli madde gecisi herzaman oldu ve olacak . " petrol tankeri,gaz,muhimmat....." gibi ancak bogazlar tuzugu kapsaminda guvenlikli gecis yapilabilmesi icin bir takim onlemlerde mevcut. Ornegin trafik kisitlamasi sadece o geminin gecisini tamlayana kadar. klavuz alma zorunlulugu, romork destegi gibi . Boyle bir durumda tehlikeli madde tasiyan gemi , klavuz kaptan yonetimine girer ki bogazin derinlik ve akintisi kaynakli sorunlar onlenmis olur . Romork destegi dumen kilitlenmelerine karsin onlem olanagi saglar. yani eldeki imkanlar ile risk minimuma indergenebilir. Anacak butun bu hizmetler once zorunluluktan cikarildi ,sonrasinda ise hizmetlerin buyuk bir kismi ozele devretildi . " Kimin zamaninda sorusunu da sormaya gerek yok ;)"

Boğazdan geçen gemilerde geliş gidiş serbest var. Çok cüzi ücret karşılığında geçiyorlar. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz