AH-2 Rooivalk

Başlatan Falcon, 30 Ağustos 2010, 13:20:51

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

AH-2 Rooivalk

Çin AH-2 Rooivalk ile ilgileniyor

Güney Afrika Cumhuriyeti Devlet Başkanı Jacob Zuma'nın Çin Halk Cumhuriyeti'ne geçtiğimiz hafta gerçekleştirdiği üst düzey ziyaretin ardından, Çin ile işbirliği kapsamında Çin'in özellikle modern taarruz helikopteri eksikliğini telafi amaçlı Güney Afrika'nın AH-2 Rooivalk tipi helikopteriyle çok yakından ilgilendiği ortaya çıktı.
Çin'in Rooivalk ile ilgilenmesine değinmeden önce, 1980′li yıllarda İsrail ile işbirliği sonucu bir adet atom bombasına sahip olan ve daha sonra bu nükleer mühimattı imha eden Güney Afrika, Çin ile nükleer enerji sektöründe de mutabakat anlaşması imzaladı.

Ayrıca Güney Afrika: Brezilya, Rusya, Hindistan ve Çin'in İngilizce baş harflerinin kısaltması olan ve 2050 yılına kadar G7 ülkelerinin toplamının ekonomik gücünü geçeceği tahmin edilen 'BRIC' ekonomik topluluğuna üye olmak istediğini de beyan etti.

Söz konusu topluluğa adaylğı tartışılan diğer ülkeler arasında Meksika ve Güney Kore yanında Türkiye de yer alıyor.

Hemen tüm askeri alanlarda silahlanmaya devam eden, tank, zırhlı araç, balistik füze, hav savunma sistemleri, fırkateyn, destroyer, nükleer denizaltı, modern sofistike savaş uçağı, uçak gemisi.. gibi bir çok alanda atağa kalkan ve dünyada 2009 yılı itibariyle ABD'den sonra, tahminen 100 milyon dolarla 'savunmaya' en çok kaynak ayıran Çin, şimdide taarruz helikopteri konusuna odaklanmış durumda.

Çin'in 90′lı yıllarda geliştirdiği ve ilk defa 2003 yılında uçan WZ-10 (WZ = Wuzhuang Zhisheng/Silahlı Helikopter) tipi, öncel görevi tanksavar maksatlı olan taarruz helikopteri, Güney Afrika'dan Denel firmasının (eski Atlas) geliştirdiği AH-2 Rooivalk helikopterine bir çok yönden benzemektedir ki bu da bir tesadüften çok, kısmen 2000′li yıllarda başlayan bu alandaki işbirliğinden kaynaklanmaktadır.

WZ-10 helikopterinin ana rotoru 5, kuyruk rotoru 4 pallıdır ve iki adet WZ-9 motoru (WZ-9 motoru, P&W MTR 390′nin kopyasıdır) mevcuttur.

Net ağırlığı 5.544 kg, maksimum kalkış ağırlığı 7.2 ton olan WZ-10, gelişmis aviyonik, "Fly-By-Wire" dijital uçuş kontrolü, kızılaltı sensörlü ve yeni nesil lazer mesafe ölçerine sahiptir.

WZ-10′nun silah/mühimmat açısından 23 veya 30 mm çaplı makinalı topu, TY-90 tipi hava-hava füzeleri, 57 mm'lik HJ-73 tipi güdümsüz tanksavar roketleri yanında, 8 adet HJ-9 veya HJ-10 tipi güdümlü tanksavar füzeleri ile makul bir yelpaze sunmaktadır.

Bugüne dek sadece 10 kadar WZ-10 tipi taarruz helikopteri ürettiği tahmin edilen Çin'in helikopter üretiminden sorumlu CAIC firması (CAIC = Changhe Aircraft Industries Corporation), Güney Afrika Cumhuriyeti'ndeki Denel Aerospace Systems firmasının geliştirdiği AH-2 Roovialk (Kızıl Þahin) helikopterinin teknoloji transferi konusunda çok isteklidir.

Söz konusu helikopter daha önce ülkemizdeki eski ATAK ihalesinde de yarışmış, Denel firması teknoloji transferi konusunda Türkiye'ye cazip tekliflerde bulunmuş ve hatta İtalyan teklifi A-129I Mangusta ile AH-64 ve Tiger gibi rakiplerinden bile daha uygun bulunarak finale dahi kalmıştı. O kadar ki 2000′li yılların ortasında Denel firması AH-2 ile İtalyan rakibinden bile önde giderken, yüksek irtifaya tırmanma ve 30 derecenin üstündeki iklimlerdeki performans sorunlarından dolayı son anda Mangusta (T-129) konseptie dönülmüştü.

İlk bakışta optik olarak A-129, biraz da Tiger helikopterini andıran AH-2 Rooivalk, modern aviyonik ve donanımlı, 72 saat bakım ve idamesiz harekata katılabilen, NATO'nun bir çok silah ve mühimmatı için de sertifiye edilmiş, C-130 ve C-160  gibi turboprop nakliye uçakları ile havadan nakledilebilen bir helikopterdir. 

İlk prototipi 1990 yılında uçan ve 11 yıl önce, 1999 yılında operatif hizmete girmeye başlayan AH-2 Rooivalk, dört pallı ana rotoru, iki adet Atlas Turbomeca Turbo IV Topaz motoruyla gerektiğinde maksimum 315 km/h uçuş hızına erişebilmektedir.

Çin'in, yerli WZ-10 helikopteri ile uyumlu ve buna çok benzeyen AH-2 Rooivalk ile ilgilenmesi, Güney Afrika ve Denel firması için büyük bir dışarıya açılma firsatı olarak görülmektedir. Bugüne dek AH-2 helikopterinden sadece 12 adet üretilmiştir.

Rooivalk konseptinin standart başlıca silah ve mühimmatları aşağıdadır:

- Burun altında 1 adet 20 mm'lik ARMSCOR GA-1 tipi 700 atımlık makinalı top   

- 4 x 4 Mokopa tipi lazer/IR güdümlü tanksavar füzesi (veya Hellfire ya da HOT-3 füzeleri)

- 2 x 2 Mistral 2 veya VC3 Darter tipi kızılötesi güdümlü hava-hava füzesi

- 4 x 19 güdümsüz stabilize kanatçıklı 70 mm'lik roket



Kaynak:savunmasanayi.net Mesajı Paylaş
  • Gösterim 8,352 
  • Yabancı Hava Sistemleri ile İlgili Haberler
  • 13 Yanıtlar



Denel Son Rooivalk Helikopterini Teslim Etti



Denel Havacılık Bock 1F modernizasyon projesi kapsamında modernize ettiği 11. ve son Rooivalk helikopterini Güney Afrika Hava Kuvvetleri'ne (SAAF) teslim etti. Modernize edilen ilk parti helikopterler Nisan 2011 tarihinden itibaren Bloemspruit Hava Üssü'nde görev yapıyorlar. O tarihten bu yana gerçekleştirilen tüm uçuşlarda hiçbir sorunla karşılaşılmadı. Yakın tarihde SAAF, bu helikopterler için Denel Havacılık'a "sıfır hata raporu" verdi.

1984 yılında tasarım aşamasında başlayan Rooivalk projesi, Nisan 1990'da ilk uçuş ile devam etti. Eşsiz tasarımı ve özellikleri için dünya çapında dikkat çekti. İngiltere, Dubai, Malezya ve Cape Town'da büyük uluslararası hava gösterilerinde sergilendi.

Denel Havacılık; SAAF'ın Rooivalk helikopterleri için bundan sonra sürekli uçuşa hazırlık ve hayati bakım hizmetleri sunmaya devam edecek.

DefenceTurk.com Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Bazen aklıma geliyor acaba Rooivalk seçsek daha mı iyi olurdu diye.Daha büyük gövde ile fazla zorlanmadan ilave kapasite yaratılabilirdi.T-129 hacimsel olarak küçük kaldığından daha şimdiden orasından burasından ilave çıkıntılar sponsonlar vs fırlamaya başladı bir yandan da TAI T-129 B model için burunda bir uzatma ve bazı komponentler için yer açma derdinde.Rooival seçilse bu tür çabalara gerek olmazdı gibi geliyor.Tabi onunda şartları (Fransız motoru ve aktarma organları vs sıkıntıları vardı) uygun değildi.Üstünde bir de o dönemdeki Ermeni soykırımı teranesi eklenince yüzüne bakılacak hali kalmadı helikopterin. Mesajı Paylaş

İhale yapılırken pek çok kişi gibi ben de Rooivalk'ı istiyordum. A-129 seçildiğinde hayal kırıklığına uğramıştım. Ancak şimdi T-129 ile Rooivalk'ı yanyana koyduğumda Rooivalk sanki yapmacık bir helikoptermiş gibi geliyor nedense! Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

#4
bu ''Fransız motoru'' konusunu hala anlayabilmiş değilim. motor değiştirilemez miydi? T129'un da motoru değişti hem de daha iyisi ile...

artık olan olmuş T129 en iyisidir bizim için.

ek: şimdi dikkatimi çekti Rooivalk'ın kanatlarında 6 pylon varmış. o da kaymak olurdu yani... Mesajı Paylaş
''Başarının sırrı amaca sadakattir.''

]

https://www.savunmasanayist.com/rooivalk-taarruz-helikopterinde-aselsan-aviyonikleri/


Güney Afrikalı Denel şirketi tarafından geliştirilen Rooivalk Taarruz Helikopteri, ASELSAN'ın aviyonik çözümleriyle modernize edilecek.

Zamanında taarruz helikopteri ihalesinde kısa listeye kalan ama kullandığı Fransız motoru yüzünden alamadığımız helikopteri biz modernize edeceğiz...Olmaz olmaz deme olmaz olur.... Mesajı Paylaş

Gıcık olduklarım listesinde Fransizlarin yeri ayrıdır... Mesajı Paylaş
What is steel compared to the hand that wields it?

#8
Alıntı yapılan: serkan1976 - 09 Ağustos 2023, 19:17:43
Zamanında taarruz helikopteri ihalesinde kısa listeye kalan ama kullandığı Fransız motoru yüzünden alamadığımız helikopteri biz modernize edeceğiz...

Alamadığımız değil, almadığımız. Onu seçmemek bizim kararımızdı.

Hem daha duuuur, bu ne ki? 5-10 Sene sonra, o Fransız motorunun yerine TEİ TS-3000 konduıruveririz; olmaz olmaz deme, olmaz olur.  ;D Çünkü bu Afrikalı arkadaşlar, Fransa'yı en az bizim kadar ve hatta bizden bile çok, "seviyiler".

İşte o zaman, Fransızların içlerine tam oturur. Beeelee, kurşun gibi Allahıma!

NOT: Þu anki motoru Turbomeca Makila 1900 HP imiş. Aslında mevcut motoru yükseltmek ve o şekilde pazar aramak mantıklı bir hareket olabilir. Mesajı Paylaş

Fransız Puma motoru vardı galiba Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz