Mi-8/Mi-17

Başlatan lleo, 07 Aralık 2010, 07:39:57

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Bu düşen helikopter motoru; bizim T-929'da kullanacağımız Klimov VK-2500 turboşaft motor serisinden ...

Aman dikkat...

Acaba bizim mühendisler Klimov VK-2500 turboşaft motor üzerinde değişiklik yapacak mı , direkt aynı motoru mu kullanacak? Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 26 Ağustos 2021, 07:56:50
Bu düşen helikopter motoru; bizim T-929'da kullanacağımız Klimov VK-2500 turboşaft motor serisinden ...

Aman dikkat...

Acaba bizim mühendisler Klimov VK-2500 turboşaft motor üzerinde değişiklik yapacak mı , direkt aynı motoru mu kullanacak?

Helikopterin düşme nedeni motor arızası değil. Fırtına nedeniyle düşmüş. Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

#62
Hocam videoyu izlediniz mi siz?
Normal şiddette rüzgar var... Genel maksat helikopteri o rüzgarda uçamıyorsa kepengi kapatıp gitsin...
Tamam motor arızası demeyeyim de bu helikopterde teknik bir sorun var... Mesajı Paylaş

Bana da pek fırtınalı bir hava varmış gibi gelmedi. Ama resmi açıklama bu yönde. Belki videoda anlaşılmıyordur.
Aslında helikopter bir ara hoverda duruyor. İniş için manevra yaparken de olağandışı bir durum yok gibi. Ancak tam ineceği yerde bir otobüs hareket ediyor. Pilot otobüsün henüz oradan ayrılmadığını geç fark edip paniklemiş de olabilir. Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Tabi bu mi-8 , mi-17'ler dünyanın en çok üretilen helikopterleri... Kaza kirim sayısı da haliyle fazla.. Mesajı Paylaş

#65
Ukrayna'nın gaz türbini teknolojisi, Sovyetler döneminden kalma. Kullandıkları motorlarda süper alaşımlar kullanarak "directional solidification" metodu ile üretilmiş türbin bıçakları kullanıyorlar. Rusların da  tüm jet motoru üretimleri aynı teknoloji ile. AL41F'de 1700 santigrat dereceye kadar çıkmışlar. Tek kristal bıçak üretebilmek için de "directional solidification" metodu kullanılıyor. Sık ve düzenli bakım ile ve motoru, limitlerinin çok çok üzerinde zorlamadıkça, helikopterlerde büyük problem olmaması gerekir.

Bizimkiler Ukrayna ile türbin motorların Türkiye'de bakım anlaşmasını imzaladı son günlerde. Bence bu işi sıkıya alıp, motorların bakımını Türkiye'de yapacağız.
Kendi motorumuz hazır oluncaya kadar belli bir süre sıkıntılı olabilir.

Not: tekrar tekrar izledim bende videoyu. Hava sorunlu değil. Bu kesin teknik arızaya dönük acil iniş.(çok yukarılardaki hava katmanlarında bir problem olmadıysa) Mesajı Paylaş

#66
Biz tek kristal türbin bıçağı üretebiliyoruz .
Bu  T-929 motorunun türbin bıçaklarını biz bu teknolojiyle üretsek nasıl bir performans- dayanıklılık iyileşmesi olur... Mesajı Paylaş

#67
Alıntı yapılan: serkan1976 - 26 Ağustos 2021, 14:29:17
Biz tek kristal türbin bıçağı üretebiliyoruz .
Bu  T-929 motorunun türbin bıçaklarını biz bu teknolojiyle üretsek nasıl bir performans- dayanıklılık iyileşmesi olur...
Tek kristal bıçak üretimi şu andaki türbin bıçak teknolojisinin Nirvana'sı. Ancak TS1400'deki tek kristal bıçak performansı ile AL41F'deki "DS" bıçakların performansı aynı değil. Bizim bıçaklar 1400-1450 C derece ısıda çalışıyor. Bıçağın sadece tek kristal olması yeterli değil. Üzerindeki soğutucu hava alıklarının geometrisi ve bilhassa ısıya dayanıklı kaplamanın performansı da çok önemli. Rus motoru 1700 derecelere ulaşmış durumda.
Ancak sorunuzun cevabı için ; 2000HP gücündeki GE markası taşıyan T700 blackhawk motorunun türbin bıçaklarını yapabilen TEİ,  2500-2800HP gücündeki bir Ukrayna motorunun bıçaklarını yaparsa, daha iyi verim alması gerekir derim. (En azından T700' den geri kalmayacak bir performans beklerim). Mesajı Paylaş


Aselsan ile Ukraynalı savunma şirketleri arasında Mi-8 helikopterlerine elektro optik ve silah modernizasyonu için anlaşmaya varıldı.

Ukrayna merkezli Defense Express'in haberine göre Aselsan, Motor Sich ve Ukroboronprom ile Mi-8 helikopterlerinin modernizasyonu için anlaşmaya varıldı.



İddiaya göre anlaşma Saha Expo sırasında imzalandı. Anlaşma, Aselsan tarafından geliştirilen elektro optik sistemlerin Mi-8 helikopterlerine entegrasyonunu kapsıyor.

Proje sadece Ukrayna envanterindeki helikopterleri değil, yurt dışında bulunan Mi-8'lerinde Aselsan, Motor Sich ve Ukroboronprom ortaklığında modernizasyonunu hedefliyor.



L-UMTAS ve Cirit Entegrasyonu
Modernizasyon kapsamında kullanılacak elektro optik sistemler CATS veya geliştirilme faaliyetleri devam eden F-500C olabilir. Hedef helikopterlerin lazer işaretleme kabiliyetine kavuşturulması olması sebebiyle bu iki ürün ön plana çıkmakta.

Ayrıca Türk havadan karaya mühimmatlarının helikopterlere entegrasyonu ile ilgili başka bir anlaşmaya daha Saha Expo sırasında varıldı. Helikopterlere L-UMTAS ve Cirit füzelerinin entegrasyonu yapılacağı da tahmin ediliyor.

Ukrayna önümüzdeki 2 yıl içerisinde Mi-8 ve Mi-2 helikopterlerini MSB-8 ve MSB-2 adı altında yerli olarak üretmeye başlamayı planlıyor.

Aselsan tarafından geliştirilen elektro optik sistemlerin yeni üretilecek helikopterlere de entegre edileceği tahmin ediliyor.

Ukrayna Donanması'nın satın aldığı Ada sınıfı korvetlere de kendi üretecekleri Mi-2 helikopterlerinin deniz varyantını konuşlandıracağı iddia edilmişti.

https://www.savunmasanayist.com/ukraynanin-mi-8-helikopterlerine-turk-sistemleri-entegre-edilecek/ Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz