KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

Tf-x in motoru hâlâ belli değil bu büyük bir sorun uçağın genel hatları belli lakin bir uçak motor üzerinden şekil alır diye biliyorum bu düzeltilmeli Mesajı Paylaş
IRK, DİN, DİL, MEZHEP ÖNEMLİ DEĞİLDİR ÖNEMLİ OLAN BU ÜLKE İÇİN YAPTIKLARINDIR

#1061
TF-X için milli motor yapılana kadar belirli sayıda  GE F110 ailesinden motor kullanılacak. Bu motor F-16larda da kullanılıyor. Mesajı Paylaş
TURK OGUZ BEGLERİ BUDUN EÞİDİN. ÜZE TENGRİ BASMASAR , ASRA YİR TELİNMESER , TÜRK BUDUN , İLİNGİN TÖRÜNGÜN KİM ARTATI UDAÇI ERTİ ?

F 110 motorunun seçilmesi ile projedeki riskler mümkün olduğunca en aza indirilmiş olacak. Uçağın 2023 yılında ilk uçuşunu yapma ihtimalide oldukça güçlenmiş oldu hatta belki daha erken bile yapılabilir. Mesajı Paylaş

#1063


Elimizde yedek olarak da yedek parça olarak da bulunan, bildiğimiz bir motor. Uçakta çitf kullanılacağını göz önüne alrsak Turkish Fighter eXperimental oldukça güçlü bir uçak olacak!


Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Analiz | TF-X için seçilen F110 motorunun avantaj ve dezavantajları



Abdullah Bekci
Ekim 24, 2018

"Milli Muharip Uçak TF-X'in prototiplerinde kullanılması için ABD'li General Electric imalatı F110-GE Turbofan motorları seçildi" başlıklı haberi dün yayınlamıştık.

Birçok takipçimiz haberle alakalı olarak kişisel yorumlarımızı bizlere sordu. Bizde bu paylaşımda bunun analizini yapalım istedik.

Öncelikle bu seçimin bizim için avantajlı olan taraflarından başlayalım:

1) F110 motorları dün haberimizde de paylaştığımız gibi özellikle F-16 ve F-15 savaş uçaklarında kullanılıyor. Yani aslında bu açıdan baktığımızda dünyanın en iyi uçaklarından ikisinin kullanmış olduğu bir motoru kullanacağımızı dolayısıyla kötü bir tercih olmadığı çıkarımını yapabiliriz.

2) F-16 vasıtasıyla 1980'lerin orta-son kısmından itibaren günümüze kadar karakteristiği, bakımı ve onarımı konusunda edindiğimiz bilgi ve tecrübeden ötürü teknik anlamda bizim için zorluk çıkarmayacağını söyleyebiliriz.

3) 2. madde de saymış olduğumuz gibi yıllardır bu platformun kullanıcısı olduğumuz için yedek parça, yedek motor gibi lojistik içerikli konularda da pek sorun yaşamayız şeklinde yorum yapabiliriz.

4) F110 olarak isimlendirilen bu motorların tabii ki farklı versiyonları mevcut. TF-X'de kullanılması düşünülen motorlar ise 29.000 lbf ila 32.500 lbf (13 ton – 14.7 Ton) arasında bir itki kuvveti ürettiği söyleniyor. Bu da çift motor olarak kullanıldığı takdirde uçağın performansının yüksek olacağı anlamına gelebilir.

5) F-16'dan bildiğimiz kadarıyla bu motorlar boyut olarak da büyük hacme sahip motorlar. Dolayısıyla TF-X'inde büyük gövdeli bir uçak olacağını, buna da bağlı olarak menzil ve harekat yarıçapı gibi değerlerin artabileceğini, mühimmat konusunda daha avantajlı hale gelebileceğini söyleyebiliriz.

Evet, avantajları bu şekilde. Tabii ki dezavantajları da var. Þimdi de dezavantajlarını sıralayalım:

1) En büyük dezavantaj tabii ki motorun ABD üretimi olması. Daha fazla açıklamaya gerek olacağını zannetmiyorum fakat yine de kısaca şunu söyleyebiliriz ki her ne kadar yalnızca prototiplerde bu motorların kullanılması planlansa da işin ucunda ABD olduğu için bizim işimizi bozacak, bize zorluk çıkartacak bir durum yaşatması oldukça yüksek bir ihtimal.

2) Motorların hacimli motorlar olması performans konusunda her ne kadar avantaj şeklinde yorumlansa da en nihayetinde bu aletlerinde bir ağırlığının olduğunu düşünürsek, kapladıkları alanlar olduğunu düşünürsek uçağın tasarımının negatif yönde etkilenme ve değişme ihtimali de azımsanmayacak kadar fazla seviyede var. Yani tercih edilen motorlar belki bizim tahmin ettiğimiz kadar performans sağlamayabilir. Uçağın tasarımını olumsuz anlamda etkileyebilir ve yine bir performans kaybına yol açabilir. Gövde tasarımının büyümesi şuan burada aklımıza gelmeyen başka sorunlara yol açabilir.

3) En nihayetinde eski teknoloji temelli olan bu motorlar her ne kadar güncellenmiş olsalar da 5. nesil uçaklarda bulunması gereken düşük radar kesit alanına sahip nozzle (egzoz) teknolojisiyle uzaktan yakından alakaları olmaz. Bir ihtimal üzerine çalışmalar yapılır belki fakat bunun da ne kadar etkili olacağı yine tartışma konusu olur. 5. nesil uçakların ana etmenlerinden biri olan radarda düşük görünürlük kabiliyeti bu motorlar ve onların nozzlelarından kaynaklı olarak negatif yönde etkilenecektir.

https://savunmasanayist.com/2018/10/24/analiz-tf-x-icin-secilen-f110-motorunun-avantaj-ve-dezavantajlari/ Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

#1065
İtki/Ağırlık oranı en kötü motor diye biliyorum.

Umarım yapılacak yerli motor ya aynı güçte, yarısından hafif ağırlıkta olur / ya güçlü ve verimliliği yüksek olur / ya herşeyin ortası olur. Mesajı Paylaş

#1066


Maketi.

Böyle gözüme kötü durmasada, yine söylüyeyim. F-22/F-35 ağırlığı arasında olacak 19 metrelik bir uçak için o kanat alanı yetersiz. Büyük ihtimalle kırılır. Veya uçak öne yatma yapar.

O silah istasyonlarının içinde yeterli hacim olacağını düşünmüyorum. Gövde daha kalın olmalıydı, kullanılan motor çok büyük çünkü. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: BlackHawk89 - 27 Ekim 2018, 16:04:37


Maketi.

Böyle gözüme kötü durmasada, yine söylüyeyim. F-22/F-35 ağırlığı arasında olacak 19 metrelik bir uçak için o kanat alanı yetersiz. Büyük ihtimalle kırılır. Veya uçak öne yatma yapar.

O silah istasyonlarının içinde yeterli hacim olacağını düşünmüyorum. Gövde daha kalın olmalıydı, kullanılan motor çok büyük çünkü.


Tsk savunma doktrini ile strateji geliştirdiği için büyük uçaklardan ziyade nispeten daha küçük uçaklar yeterli oluyor sanırsam. Mesale f15 yerine f16 aldık hem işimizi gördü hem de daha ucuz. Birde kısa kanatlar uzun kanatlara göre daha sağlamdır Mesajı Paylaş

ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Bu modelleri nerede bulabiliriz acaba Mesajı Paylaş
IRK, DİN, DİL, MEZHEP ÖNEMLİ DEĞİLDİR ÖNEMLİ OLAN BU ÜLKE İÇİN YAPTIKLARINDIR


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz