KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

http://foreignaffairstoday.com/index.php/2018/11/14/contract-signed-by-turkeys-presidency-of-defence-industries-for-tf-x/

Arkadaşlar bildiginiz üzere TFX in prototipi F 110 motoru ile ucacagi ile ilgili bir haber vardı bu kaynakta prototip motorunun daha küçük bir motor olacağı yönünde haber var bilginize.

Mesajı Paylaş

MMU toplantısı Ankara'da yapılıyor



Türk Havacılık Sanayii'nin en büyük projesi olan Milli Muharip Uçağı için Ankara İvedik Teknopark'ta Endüstriyel İşbirliği Günleri başladı. Türk savunma ve havacılık şirketlerinin yanı sıra altı ülkeden yabancı şirketler MMU İş Birliği Günleri'nde bir araya geliyor.

Türk Havacılık ve Uzay Sanayi (TUSAÞ) organizasyonunda gerçekleştirilen toplantı Savunma Sanayi Başkanı Yardımcısı Serdar Demirel'in konuşmasıyla açıldı. TUSAÞ tarafından yapılan MMU sunumunun ardından şirketler birebir veya grup halinde toplantılar gerçekleştirecek.

Almanya, Fransa, Hollanda, İspanya, İsveç ve İtalya'dan gelen sektör firmaları arasında ikili görüşmeler ile olası işbirliği imkanları oluşturulması öngörülüyor. İş birliği yapılacak A-Tipi Sistem ve Alt sistemler; İniş Takımı, Elektrik Sistemleri, Uçuş Kontrol Bilgisayarı, Yakıt Sistemi, APU, AMAD, Hidrolik Güç Sistemleri konusunda görüşmeler gerçekleştirilecek.

http://www.kokpit.aero/mmu-toplantisi-tusas-ankara Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Görünen o ki bu toplantıda motor konusunda kimseyle görüşülmüyor. Haberde geçmemiş! Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

"...olasi isbirligi imkanlari olusturulmasi ongoruluyor."

Meali şu: senin ucak baya bir rötar yapacak baba. İstersen bekleme. Mesajı Paylaş
''Başarının sırrı amaca sadakattir.''

#1094
Alıntı yapılan: Yabgu - 08 Kasım 2018, 21:34:35
Alıntı yapılan: Raptor44 - 08 Kasım 2018, 20:58:08
Motor tasarımını yaparız ona inancım tam lakin metalürji de sıkıntı yaşayacağımıza eminim.
çinin kopyalamada en zorlandıgı şeydir belkide motor

Aslında motor konusunda Çin ile bile işbirliği yapabiliriz. Bence uçağımızın motoru thurst vectoring özellikli olmalı.



Bu konuda F135 motorundaki tasarım referans alınarak yeni tasarım da yapılabilir!



Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Pakistan MMU'ya ortak olabilir mi?



Türkiye'den 30 adet ATAK helikopter siparişi bulunan Pakistan'ın şimdi de Milli Muharip Savaş Uçağı (MMU) ile ilgilendiği iddia edildi.

Indian Defence sitesinde yer alan habere göre Pakistan, Çin yapımı FC-31'in yanısıra TAI üretimi TFX uçağıyla da ilgileniyor.

Hangi platformun seçildiğinin yakın zamanda açıklanması beklenirken, JF-17'nin hayalet versiyonunun da gündemde olduğu ileri sürüldü.

Kaynak: Indian Defence
http://www.kokpit.aero/pakistan-mmu-ile-ilgileniyor Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

#1096
         MİLLİ SAVAÞ UÇAĞI RÜZGAR TÜNELİNDE
[/size]
TUSAÞ Genel Müdürü Kotil, Türk Hava Kuvvetlerinin ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla geliştirilen Milli Muharip Uçak için rüzgar tüneli testleri gerçekleştirildiğini belirtti.


Türk Havacılık ve Uzay Sanayii (TUSAÞ) Genel Müdürü Temel Kotil, Türk Hava Kuvvetlerinin ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla geliştirilen Milli Muharip Uçak için rüzgar tüneli testleri gerçekleştirildiğini belirterek, "Konfigürasyonun son şeklini vermeye çalışıyoruz. Çok hızlı şekilde uçağı tamamlamak istiyoruz." dedi.

Milli Muharip Uçak Endüstriyel İşbirliği Günleri etkinliği, projede görev alabilecek yerli ve yabancı çok sayıda firmayı bir araya getirdi. Etkinlikte, projedeki ihtiyaçlar, tedarik süreçleri ve iş birliği olanakları ele alındı.

Temel Kotil, Milli Muharip Uçak gibi birçok teknolojiyi, sistemi, alt sistemi barındıran bir aracı hiçbir şirketin tek başına yapamayacağını söyledi.

Bu nedenle yerli ve yabancı firmaları bir araya getirip iş birliği konularının konuşulmasını sağlamak istediklerini dile getiren Kotil, proje boyunca alt teknolojilerden sistemlere, iniş takımlarından silah sistemlerine uzanan geniş yelpazede farklı kabiliyetlere ihtiyaç duyulacağını vurguladı.

"200 milyon dolarlık bir yatırım yapıyoruz"

Projenin son durumuna ilişkin bilgi veren Kotil, şöyle konuştu:

"Uçağımız şu anda rüzgar tünelinde, konfigürasyonun son şeklini vermeye çalışıyoruz. Çok hızlı şekilde uçağı tamamlamak istiyoruz. BAE Systems ile teknik iş birliğimiz var. Þirketin yaklaşık 70 personeli burada çalışıyor. Bu iş birliği basit bir mühendislik hizmeti satın alımı değil. Teknolojik olarak da bir araya gelmiş durumdayız. Bu uçak için rüzgar tünelleri yapıyoruz, büyük laboratuvarlar kuruyoruz. Milli Muharip Uçak ağırlıkla kompozit (değişik tarzları bir arada taşıyan) olacak. Kompozit yapısını oluşturmak için şu anda 200 milyon dolarlık bir inşaat devam ediyor. 200 milyon dolarlık bir yatırım yapıyoruz. Kompozitte TUSAÞ'ı dünyadaki kapasitenin yüzde 2'sine getirmek istiyoruz ki uçağı kolay yapalım."

Proje için ihtiyaç duyulan insan kaynağına yönelik çalışmalarını da anlatan Kotil, üniversitelerden bin stajyer mühendisin TUSAÞ'ta yetiştirildiğini, bu yıl neredeyse bine yakın mühendis aldıklarını bildirdi. Kotil, yürüttükleri projeleri dikkate alarak kadrolarını güçlendirdiklerini belirtti.

Projeyle test altyapısından malzemeye, tasarımdan elektroniğe uzanan bir çeşitlilikte Türkiye ve TUSAÞ'ın 5. nesil uçak yapacak yetenek kazandığına işaret eden Kotil, "5. nesil savaş uçağını bir firma tek başına yapamaz, bir ülke yapar. Hatta diğer ülkeleri de yanına destekçi alır. Avrupa'da şu anda en önde giden 5. nesil savaş uçağı projesi bu. Mühendis olarak gönlümden geçen güçlerin birleşmesi. İnşallah bu yalnız Türkiye'nin değil, NATO'nun uçağı olur." diye konuştu.

Seri üretime kadar 400 sipariş hedefi

Savunma Sanayii Başkanlığı tarafından yürütülen projeyle Hava Kuvvetleri Komutanlığı envanterinde bulunan ve 2030'lu yıllardan itibaren kademeli devreden çıkartılması düşünülen F-16 uçaklarının yerini alabilecek yurt içi imkan ve kabiliyetlerle tasarlanan modern uçakların üretilmesi amaçlıyor.

Projede, yeni nesil bir uçakta olması gereken düşük görünürlük, dahili silah yuvası, yüksek manevra kabiliyeti, artırılmış durumsal farkındalık ve sensör füzyonu benzeri teknoloji alanlarındaki çalışmalar sonucu, Türkiye'nin 5. nesil bir muharip uçağı üretebilecek altyapı ve teknolojiye sahip ülkeler arasında yer alması hedefleniyor.

"Tasarım ve prototip kalifikasyonunu" kapsayan birinci dönemin ilk aşaması olan "ön tasarımla" eylül ayı itibarıyla proje takvimi başladı. 4 yıl sürmesi öngörülen bu sürecin daha erken tamamlanması amaçlanıyor.

Proje kapsamında ilk etapta 6 geliştirme hava aracı üretilecek. Daha sonra eklenecek yeni araçlarla Milli Muharip Uçak 2033'teki seri üretime hazırlanacak. Seri üretim aşamasına kadar 400 adetlik uçak siparişine ulaşılması öngörülüyor.

Proje ortağı olmak isteyen ülkelerle de çeşitli düzeylerde görüşmeler yürütülüyor. Söz konusu ülkeler aynı zamanda uçağın potansiyel alıcıları olarak değerlendiriliyor.

18. ayda konsept dondurulacak

Milli Muharip Uçak için yaklaşık 1 yıl sonra projede en büyük sistem tedarikçileri seçilecek ve sonrasında 18. ayda konsept dondurulacak.

Projede görev alacak tedarikçilerden, ihracat kısıtlamasına tabi olmayacak, uzun vadeli taahhütler istenecek.

Uçak için TR Motor tarafından özgün motor geliştirilecek. Bu süreç devam ederken geliştirilen araçlarda bir ara motor kullanılacak.

Radar, elekto optik ve bütünleşik işlemci alanlarında ise ASELSAN ve TÜBİTAK çalışmalara başladı.

https://www.star.com.tr/teknoloji/milli-savas-ucagi-ruzgar-tunelinde-haber-1414067/

YAZDIR

Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Savunma Sanayii Başkanı İsmail Demir - 24 Şubat 2016, 08:53:20
"En önemli projeye birinci sırada milli muharip uçağı koyabiliriz. Hem ölçek, hem maliyet, hem teknolojik açıdan gereksinimleri gördüğümüzde. Bu tür projeler çok uzun vadeli projeler. Þimdi burada en büyük unsur kararlılık, süreklilik ve destek. Cumhurbaşkanımızın müthiş bir desteği var. "Savunma sanayii benim şahsi himayem altındadır" dediler.



Bir F-35, F22'nin tarihine baktığımızda yıllar sürdü. Bu uçak ne zaman hizmete girer dediğimizde, F-35 hizmete gireli çok oldu ama hala safha safha çok değişiklikler yapılıyor.

Biz 2023'te uçağımızın hazır hale gelmesini hedefliyoruz. Bu bütün unsurları haline gelmiyor. THK filosunda hizmet vereceği tarih 2024'ün sonu.

Aslında biz bütün projemizde olduğu gibi milli bir ürün geliştirmek istiyoruz. Jet motor teknolojisi dünyadaki en ileri teknolojilerden birisi. Biz kendi yerli unsurlarımızla milli bir proje başlattık. Ancak beklediğimiz tarihlerde motorun yetişmesi ve olgunlaşması için bir yabancı işbirliği de bizim için önemli. Bu yapı ile ilgili çeşitli şirketlerle görüştük. Rolls Royce de bir tanesi. Oldukça iyi mesafeler kat ettik. Ama bizim bazı olmazsa olmaz şartlarımız var. Bunun da başında, sürekliliği, devamlılığı, teknoloji kısıtlılığı olmaması gibi. Tam bir mutabakata vardığımız takdirde işbirliği için engel yok.

Bizim A, B, C planlarımız var ve olmalı. Bir milli motor geliştirmek üzere çalışmalarımız da başladı. Diğer firmalarla dirsek temasımız devam ediyor. Dünyada jet motor üreten ülke ve şirket sayısı çok kısıtlı.


http://www.hurriyet.com.tr/gundem/canli-yayinda-acikladi-ilk-kez-turkiyede-olacak-41067026
Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Sayın Müsteşarın 2024 ün sonunda Hava Kuvvetlerine hizmet vereceğini söylemesi son zamanlarda duyduğum en imkansız tarih olsada projede emeği geçen herkese kolaylıklar diliyorum. Mesajı Paylaş

2024 değil 2020 lerin sonu dedi orada.yanlış yazılmış sadece. yani tarih çok da olası bir tarih olmaması için bir sebep yok Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz