KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 10 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

Alıntı yapılan: Master - 05 Mart 2019, 10:11:44
Bu ortaklıkta TUSAÞ 'in olması bir şey ifade etmiyor.Zira paylarda Katar ve BMC ortaklığı daha yüksek seviyede (hatta iki katı seviyesinde) dolayısı ile görüşmeler Katar-BMC ekseninde yürümekte Tusaş ekseninde değil.

RR ise işi daha garanti altına almak için Kale grubu ile ayrı bir konsorsiyum oluşturdu.Onlarda bu ihalede sıkıntı çıkacağını amacın üzüm yemek değil bağcıyı dövmek olduğunu bildiklerinden ötürü ortak üretim teknoloji paylaşımının Katar-BMC kanalına gitmesi yerine Kale grubu ile lisans haklarının korunması daha mantıklı bir husus olduğunu düşündüler.

Bu kısımda MMU malesef IDEF 2017 röportajında dediğim gibi sadece siyasal bir reklam ürünü olan bir proje amaç bu ihale üzerinden taşeron kurumların kaynaklarını kendi hesaplarına aktarmak.Zaten Milli uçak adı altına alınan mühendis kadrolarının çoğuna bunların personelleri yerleştirildi.Bunun için zaten her ihale yandaş tarafına verilmekte.İhaleye aktarılan miktarlar yüksek seviye kişiler diyelim banka hesaplarına yatırılıyor.

Tabi işi kuralına göre uydurmak için sahte ihaleler ile ortaklık yapmak istedikleri yabancı firmalara zorluk çıkararak milli olmalı davası altında anlaşmama kuralını uyguluyorlar.

Yani ürünlere giden herhangi bir kaynak mevcut değil.Özellikle şu sıralar hedeflerinde Kotil'in yerleştirildiği TAİ mevcut tabi orayıda millileştirme çabalarına bazı yönetim kademeleri şiddetli direniyor ama nereye kadar direnecekleride muamma diyebilirim.

Bir sonraki adım Aselsan zaten 300 e yakın mühendis mevcut siyasal yapıya dönüşen kurumdan ayrılmak zorunda kaldı yerine alınanlar ise nitelikli görünen niteliksiz personellerden oluşuyor.Bakmayın Anka serisi olsun diğer projeler 2000'lerin ekibi temelinde yükseldi.Þu an sadece bu temelin mirasını yemekteler tabi buda bittiğinde geriye kalıcak bir şey olurmu hep birlikte göreceğiz.

MMU olsun Hürjet olsun Altay olsun bunların içerisinde bu tarz firmalar var ise bu projelerin gerçekliğine inanmamanızı tavsiye ederim.Hatta Arifiyedeki tank fabrikası olayı ortaya çıkınca apar topar bu olayı kapatmak için oldukça zorlandılar.Temel atıyoruz diyerek farklı işlere giriştiler tabi o temelin hala atılamadığı düşünülürse Arjun gibi bürokrasi ve yandaşlık maduru bir hikaye olarak kalacağı kesin diyebilirim.

Velhasıl dostlar elimizdeki projelere baktığımızda mevcut siyasi yapının elinde 2023-2024 (ne tesadüftür ki seçim zamanları) oyuncak olmuş durumdadır.Bitirilmesi gereken projeler bitirilememiş var olanlar ise ehli firmalardan işi bilmeyen firmalara aktarılmıştır.Þu an bu bayrak taşıyıcılığını yapabilen TAI-Aselsan gibi iki bayrak taşıyıcı gemi üzerinde de oyma çalışmaları devam etmektedir.
arkadaşım bariz siyasi tarafgirlikle olaya yaklaşıyorsun.burada olay altay tankı modeli şeklinde bir proses ile işin yürütülmesidir.tr motor firması altay tankındaki otokar gibi kullanılacaktı.geliştirilecek motor ıp si ssb ye ait olacak.ayrıca bu işe girişildiğinde ilk olarak tr motor kurulması kararı alındı.rolls royce bu işe sonradan kendi istekleri ile dahil oldu kendileri başvurdu yani iş kovaladılar.sonradan hükümetlerin ortak desteğiyle gaza gelip yaparız ederiz dediler ama işi maddi açıdan  incelediklerinde kar marjları çıkarlarına uymadı.ve açıkçası abd den baskı yediklerindende hiç şüpemiz yok çünkü rr un en büyük iş payları abd ordusuna yaptıkları işlerden oluşmakta.şimdi tüm bu olayları bilipte yok yandaş yok candaş yok peşkeş demek külliyen siyasi körlükle izah edilebilir.kaynakları yandaşlara aktarmak lafı bile amacınızı belli etmekte.olaya tarafsız gözle bakarsanız durumun farklı olduğunu görürsünüz.ama görmek istemeyen birisine ne anlatılsa boş.türkiye kendine en uygun bir sistemle geliştirmeye uğraştığı uçak ve diğer sistemler için danışmanlık yada teknoloji paylaşımı gerektirecek bir durum sözkonusu olduğunda durumun içinde on bilinmezli denklem edasında sorunlarla karşılaşılıyor.durum bundan ibaret yandaş candaş paydaş değil yani Mesajı Paylaş

#1191
MMU projesi ilk ortaya çıktığında 2011 senesinde  kavramsal tasarım sürecinin 4 sene sürmesi öngörülüyordu.Bu konuda Tusaş ile görüşmelere başlanması kararı alındı.2012 senesinde Tusaş bu konuda teknik yetersizliğinin bulunması sebebi ile 2012 senesinde SAAB proje ofisi ile kavramsal tasarım aşamasında destek almak için görüşmelere başladı.2015 tarihinde dönemin Başbakanı Ahmet Davutoğlu FX projesinin çift motorlu olacağını belirtti.Bunun üzerine Airbus, BAE Systems ve Saab'dan gelen tekliflerin değerlendirilmesi sonucu, Aralık 2015 içinde, öncelikli olarak görüşülecek Yabancı İşbirliği Firması (YİF) adayı, BAE Systems olarak belirlendi.

Bu kısa bilgi hatırlatmasından sonra 2023 te ilk test uçuşuna çıkması planlanan Uçak ne hikmet ise projenin başlatılma ve ilerleyen süreçlerinde ihale bir anda Katar-BMC ortaklığına çevrildi.Bunun üzerine TR-motor bünyesinde IP haklarının Katar ile paylaşılması söz konusu olunca BAE projeden çekileceğini duyurdu.Normalde proje'nin TUSAÞ bünyesinde sözleşmesi yapıldıktan sonra ortaya TR-Motor BMC-Katar ortalığının getirilmesi bir kere sözleşme yapıldıktan sonra hangi akla hizmet yapıldığının bir önceki yazımda anlatıldığı gibi olduğu gerçeğini değiştirmiyor.

2010 da başlatılan proje tıpkı Altay ve Hürjet gibi ileri bürokrasi anlayışı ile beraber delik kaptan kim ne kadar su doldurur hususuna getirilmiştir.Bu projelerin nasıl yapılamayacağınında güzel bir örneği olmuştur.

Her seçim dönemin milli uçağımız göklerde MMU göklerde Hürjet göklerde Altay testlerde felsefesine inanan bir gruba ben ne desem boş malesef.

Siz mock-up ve prototipler ile zihinsel masturbasyonunuza devam edebilirsiniz.Lakin gerçekler her zaman o zevkin ilerisinde sizi bekliyor. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Master - 05 Mart 2019, 11:42:15
MMU projesi ilk ortaya çıktığında 2011 senesi ise Saab ile kavramsal tasarım sürecinin 4 sene sürmesi öngörülüyordu.Bu konuda Tusaş ile görüşmelere başlanması kararı alındı.2012 senesinde Tusaş bu konuda teknik yetersizliğinin bulunması sebebi ile 2012 senesinde SAAB proje ofisi ile kavramsal tasarım aşamasında destek almak için görüşmelere başladı.2015 tarihinde dönemin Başbakanı Ahmet Davutoğlu FX projesinin çift motorlu olacağını belirtti.Bunun üzerine Airbus, BAE Systems ve Saab'dan gelen tekliflerin değerlendirilmesi sonucu, Aralık 2015 içinde, öncelikli olarak görüşülecek Yabancı İşbirliği Firması (YİF) adayı, BAE Systems olarak belirlendi.

Bu kısa bilgi hatırlatmasından sonra 2023 te ilk test uçuşuna çıkması planlanan Uçak ne hikmet ise projenin başlatılma ve ilerleyen süreçlerinde ihale bir anda Katar-BMC ortaklığına çevrildi.Bunun üzerine TR-motor bünyesinde IP haklarının Katar ile paylaşılması söz konusu olunca BAE projeden çekileceğini duyurdu.Normalde proje'nin TUSAÞ bünyesinde sözleşmesi yapıldıktan sonra ortaya TR-Motor BMC-Katar ortalığının getirilmesi bir kere sözleşme yapıldıktan sonra hangi akla hizmet yapıldığının bir önceki yazımda anlatıldığı gibi olduğu gerçeğini değiştirmiyor.

2010 da başlatılan proje tıpkı Altay ve Hürjet gibi ileri bürokrasi anlayışı ile beraber delik kaptan kim ne kadar su doldurur hususuna getirilmiştir.Bu projelerin nasıl yapılamayacağınında güzel bir örneği olmuştur.

Her seçim dönemin milli uçağımız göklerde MMU göklerde Hürjet göklerde Altay testlerde felsefesine inanan bir gruba ben ne desem boş malesef.

Siz mock-up ve prototipler ile zihinsel masturbasyonunuza devam edebilirsiniz.Lakin gerçekler her zaman o zevkin ilerisinde sizi bekliyor.

Guzel hirpalamissin. Bitirici vuruşu da ben yapayim.

Kuresel devlet-sermaye kapismasinda tr ittihatci genleri nedeniyle bir kez daha devletciligi secmistir. Var olan butun serbest girisim ve ozel sermaye olusumlari devletlestirilecektir. Bu mantalite kendine yurtdisi sponsorlari ve ic ayakcilari da bulmustur. Ve maalesef tum ozel sermaye girisimleri -savunma alaninda olsalar bile- tr'ye destegini kesmistir.
Guvenlik burokrasisi basta olmak uzere, devlet aygiti kuduruk bir sekilde kendine harac alacak ihale aramaktadir. Çünkü uretmek kulturune sahip değiller! Mesajı Paylaş
''Başarının sırrı amaca sadakattir.''

Alıntı yapılan: UYVAR - 05 Mart 2019, 11:49:52
Alıntı yapılan: Master - 05 Mart 2019, 11:42:15
MMU projesi ilk ortaya çıktığında 2011 senesi ise Saab ile kavramsal tasarım sürecinin 4 sene sürmesi öngörülüyordu.Bu konuda Tusaş ile görüşmelere başlanması kararı alındı.2012 senesinde Tusaş bu konuda teknik yetersizliğinin bulunması sebebi ile 2012 senesinde SAAB proje ofisi ile kavramsal tasarım aşamasında destek almak için görüşmelere başladı.2015 tarihinde dönemin Başbakanı Ahmet Davutoğlu FX projesinin çift motorlu olacağını belirtti.Bunun üzerine Airbus, BAE Systems ve Saab'dan gelen tekliflerin değerlendirilmesi sonucu, Aralık 2015 içinde, öncelikli olarak görüşülecek Yabancı İşbirliği Firması (YİF) adayı, BAE Systems olarak belirlendi.

Bu kısa bilgi hatırlatmasından sonra 2023 te ilk test uçuşuna çıkması planlanan Uçak ne hikmet ise projenin başlatılma ve ilerleyen süreçlerinde ihale bir anda Katar-BMC ortaklığına çevrildi.Bunun üzerine TR-motor bünyesinde IP haklarının Katar ile paylaşılması söz konusu olunca BAE projeden çekileceğini duyurdu.Normalde proje'nin TUSAÞ bünyesinde sözleşmesi yapıldıktan sonra ortaya TR-Motor BMC-Katar ortalığının getirilmesi bir kere sözleşme yapıldıktan sonra hangi akla hizmet yapıldığının bir önceki yazımda anlatıldığı gibi olduğu gerçeğini değiştirmiyor.

2010 da başlatılan proje tıpkı Altay ve Hürjet gibi ileri bürokrasi anlayışı ile beraber delik kaptan kim ne kadar su doldurur hususuna getirilmiştir.Bu projelerin nasıl yapılamayacağınında güzel bir örneği olmuştur.

Her seçim dönemin milli uçağımız göklerde MMU göklerde Hürjet göklerde Altay testlerde felsefesine inanan bir gruba ben ne desem boş malesef.

Siz mock-up ve prototipler ile zihinsel masturbasyonunuza devam edebilirsiniz.Lakin gerçekler her zaman o zevkin ilerisinde sizi bekliyor.

Guzel hirpalamissin. Bitirici vuruşu da ben yapayim.

Kuresel devlet-sermaye kapismasinda tr ittihatci genleri nedeniyle bir kez daha devletciligi secmistir. Var olan butun serbest girisim ve ozel sermaye olusumlari devletlestirilecektir. Bu mantalite kendine yurtdisi sponsorlari ve ic ayakcilari da bulmustur. Ve maalesef tum ozel sermaye girisimleri -savunma alaninda olsalar bile- tr'ye destegini kesmistir.
Guvenlik burokrasisi basta olmak uzere, devlet aygiti kuduruk bir sekilde kendine harac alacak ihale aramaktadir. Çünkü uretmek kulturune sahip değiller!
bitirici vuruş derken kendi düşünce sisteminin var olan bir gerçeği değiştirebileceğini düşünüyorsan o başka bir dalın konusu.olayların gerçekleştiği ve kurumların davranışları ayan beyan ortada gözümüzün önünde oluyor neyin inkarı ki bu.sen kendi mantalitene göre herşeyi hayallerinde devletleştirince gerçek dünyadada aynısının olacağınımı umuyorsun ?itthatcı mantık devletçi mantık şu anki hükümetin fikri kodlarıyla taban tabana ters iken hala bu şekilde hayaller görmek sıkıntılı olmalı.
bu arada bae hala uçak tasarımında antlaşma gereği çalışmakta.rolls royce konusu ise motorla ilgili ve burada bahsedilen uçak değil motor konusu. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Master - 05 Mart 2019, 11:42:15
MMU projesi ilk ortaya çıktığında 2011 senesinde  kavramsal tasarım sürecinin 4 sene sürmesi öngörülüyordu.Bu konuda Tusaş ile görüşmelere başlanması kararı alındı.2012 senesinde Tusaş bu konuda teknik yetersizliğinin bulunması sebebi ile 2012 senesinde SAAB proje ofisi ile kavramsal tasarım aşamasında destek almak için görüşmelere başladı.2015 tarihinde dönemin Başbakanı Ahmet Davutoğlu FX projesinin çift motorlu olacağını belirtti.Bunun üzerine Airbus, BAE Systems ve Saab'dan gelen tekliflerin değerlendirilmesi sonucu, Aralık 2015 içinde, öncelikli olarak görüşülecek Yabancı İşbirliği Firması (YİF) adayı, BAE Systems olarak belirlendi.

Bu kısa bilgi hatırlatmasından sonra 2023 te ilk test uçuşuna çıkması planlanan Uçak ne hikmet ise projenin başlatılma ve ilerleyen süreçlerinde ihale bir anda Katar-BMC ortaklığına çevrildi.Bunun üzerine TR-motor bünyesinde IP haklarının Katar ile paylaşılması söz konusu olunca BAE projeden çekileceğini duyurdu.Normalde proje'nin TUSAÞ bünyesinde sözleşmesi yapıldıktan sonra ortaya TR-Motor BMC-Katar ortalığının getirilmesi bir kere sözleşme yapıldıktan sonra hangi akla hizmet yapıldığının bir önceki yazımda anlatıldığı gibi olduğu gerçeğini değiştirmiyor.

2010 da başlatılan proje tıpkı Altay ve Hürjet gibi ileri bürokrasi anlayışı ile beraber delik kaptan kim ne kadar su doldurur hususuna getirilmiştir.Bu projelerin nasıl yapılamayacağınında güzel bir örneği olmuştur.

Her seçim dönemin milli uçağımız göklerde MMU göklerde Hürjet göklerde Altay testlerde felsefesine inanan bir gruba ben ne desem boş malesef.

Siz mock-up ve prototipler ile zihinsel masturbasyonunuza devam edebilirsiniz.Lakin gerçekler her zaman o zevkin ilerisinde sizi bekliyor.
arkadaş konunun gelişim süreci ve rolls royce un verdiği kararı sanki uçağın tatmıyla alakalıymış gibi sunmuşsunda olay sadece motorla ilgili.rolls royce ben bilgimi satmam sadece mal satarım diyor ve bunun içinde atlangoçluk yaptı önce trmotor a yanaştı baktıki şartları işine gelmiyor sonra gitti kale grupla ortak oldu.yani hala projeden vazgeçmedim hala para kazanmak istiyorum diyor ama sadece mal satarak.
bu arada ısrarla siyasi körlüğünüzün fikirlerinizi bulandırmasına izin verdiğinize göre asıl mast. u siz yaptığınız ortada.ürünler çıktıkça bahaneniz kalmayacak bakalım o zaman ne bahane üreteceksiniz Mesajı Paylaş

Selcuk,

Bae'den kastim birlesik arap emirlikleri idi. Diger iddialarina cevap vermeyecegim. Yolun acik olsun. Mesajı Paylaş
''Başarının sırrı amaca sadakattir.''

Arkadaşlar uzun bir süredir sitenizi takip etmekteyim.Genelde yazmak yerine fikirleri okumayı tercih ettiğimden ilk kez yazıyorum.Benim merak ettiğim husus; tei bu motoru fırsat verilirse 10 sene içinde %100 yerli üretebileceğini beyan etti.Uçak motorları konusunda en tecrübeli firma dururken bu işten hiç anlamayan bir fimaya bu ihale neden verilmiş olabilir?saygılarımla.
Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: samuraykaptan - 05 Mart 2019, 14:23:26
Arkadaşlar uzun bir süredir sitenizi takip etmekteyim.Genelde yazmak yerine fikirleri okumayı tercih ettiğimden ilk kez yazıyorum.Benim merak ettiğim husus; tei bu motoru fırsat verilirse 10 sene içinde %100 yerli üretebileceğini beyan etti.Uçak motorları konusunda en tecrübeli firma dururken bu işten hiç anlamayan bir fimaya bu ihale neden verilmiş olabilir?saygılarımla.


;D
Tebrik ederim.

Herkezin bildigi ama yanitlamak istemedigi bir soru Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: samuraykaptan - 05 Mart 2019, 14:23:26
Arkadaşlar uzun bir süredir sitenizi takip etmekteyim.Genelde yazmak yerine fikirleri okumayı tercih ettiğimden ilk kez yazıyorum.Benim merak ettiğim husus; tei bu motoru fırsat verilirse 10 sene içinde %100 yerli üretebileceğini beyan etti.Uçak motorları konusunda en tecrübeli firma dururken bu işten hiç anlamayan bir fimaya bu ihale neden verilmiş olabilir?saygılarımla.

TEI General Electric ile partner olduğundan ötürü TR-Motordan ziyade uzun yıllardır belirli bir birikimi olan bir kuruluş.1987 de ilk motor parçalarını üreten kuruluş nerede herşeyi yapabileceğini zanneden TR-Motor nerede TEI sorusunu içten içe sorabilirsiniz.

TEI bu iş yükünün altından rahatlıkla kalkabilicek alt yapı ve deneyimi mevcut durumda.Özellikle motor parçaları üretiminden gelen bir kaynağı mevcut.Bunun yanında GE ile zaten bilgi paylaşımları yapılmakta.Yukarıda açıkladığım hususlar yüzünden zaten şu an bu projelerimiz ciddi şekilde tehlike altında.Günlük popülist söylemler ve savunma sanayisini seçim malzemesi yapılması neticesinde ortaya çıkan tablo malesef çok iç açan bir görünüm sunmuyor malesef.

Mesajı Paylaş

Acaba çinlilerle gizli bir şekilde f-16 motoruna tersine mühendislik yapsak veya klimov rd-33'ü yerli ve nato standartında bir motora çevirmek konusunda ruslarlamı çalışsak ?

Tek motor haline hürjet ve radara yakalanmayan ucavlar'da çift motor halinde de tf-x'de kullanabiliriz. Melki modifiye eder yolcu uçaklarına felan'da takabiliriz.

Yada sadece tasarım ve metaluruji alanında teknoloji transferi alabilirmiyiz acaba ?

Veya avrupa'da bu işlerin yapılabileceği tarafsız bir ülkede bir motor şirketi kurup buraya avrupadaki safrandan, snecmadan, rr'dan, GE,Ej de çalışan ve bu işleri yapabilecek çalışan veya emekli eski çalışanlara yüksek maaş ve vaadlerle bir kadro kurup bu şirkete de Trmotor veya Tei'deki projedeki  bizi aşan kısımları paket projeler halinde yaptırsak ? Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;



Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz