KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 5 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

"Tek cümlede ciltler dolusu mesaj verebilmek... Çin'in yeni savaş uçağı J-20 için geliştirilen WS-15 motoruyla ilgili konuşan, geliştirici firma AEC Başkan Yardımcısı, kritik teknolojilerde prototip düzeyinde yetkin olduklarını ama seri üretimde kalite sorunları olduğunu söylemiş."

@orko_8

Bu paylaşımı J-20 konusuna değilde MMU konusuna yapmamın nedeni "biz herşeyi yaparız yaaww , ingilizlerle fransızlarla ortak olmayalım , işbirliği yapmayalım" diyen kitleye ince bir mesaj sadece.

Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: DonnieBrasco - 28 Ağustos 2019, 14:30:57
"Tek cümlede ciltler dolusu mesaj verebilmek... Çin'in yeni savaş uçağı J-20 için geliştirilen WS-15 motoruyla ilgili konuşan, geliştirici firma AEC Başkan Yardımcısı, kritik teknolojilerde prototip düzeyinde yetkin olduklarını ama seri üretimde kalite sorunları olduğunu söylemiş."

@orko_8

Bu paylaşımı J-20 konusuna değilde MMU konusuna yapmamın nedeni "biz herşeyi yaparız yaaww , ingilizlerle fransızlarla ortak olmayalım , işbirliği yapmayalım" diyen kitleye ince bir mesaj sadece.



Ben her defasında değinmişimdir. İngilizlerle ortaklık yapmamız gerekiyor. Çünkü AB ile arasını açan İngilterenin tecrübelerinden faydalanmamız gerekiyor ki onlar da kendilerine yurtiçinde pazarı da olan bir ortak arıyor. Win win

Ama biz ne yapıyoruz? Motoru TR MOTOR isimli şirkete yaptıracağız illa onlar alsın diyoruz. Rolls royce ile anlaşmamızın önündeki engel de yanlış bilmiyorsam TR motor ile birlikte BMC ve Katar sevdamız. Bıkmadık bu adamlara yaranmaktan.  Üretim geleneği olan Kale ile Rolls royce, Tusaş ile yapacakları ortaklıkla gayet yerliliği yüksek bir iş çıkarabilirdi. Umarım yanlıştan dönülür çünkü;

Tr motorun sayfasından
Alıntı YapTRMotor Güç Sistemleri San. A.Þ. 20 Nisan 2017 tarihinde Türkiye'nin ihtiyaçları doğrultusunda turbo motor teknolojileri alanında tasarım ve geliştirme faaliyetlerini gerçekleştirmek için sermayesi yüzde yüz  SSB'ye ait olan SSTEK A.Þ tarafından kurulmuştur.

Türkiyenin uçak motoru ihtiyacının karşılanması için yeni nesil motor tasarımı ve geliştirilmesi hedeflenmiştir.

Þirketimizin %55 i ana sermayedar olan  BMC Power Motor ve Kontrol Teknolojileri A.Þ' ye, %35 i TAI'ye ,geri kalan %10'luk kısmı ise SSTEK A.Þ ye aittir

BMC dediğimiz şirketin ise yarıya yakın hissesi Katarlılara ait diye biliyorum. Bu adamlar kafa yormadan taş atmadan her ihaleye girebiliyor ve %20-25 parasını almış oluyor. İngilizler fikri hakları bize paylaşıp Araplarla paylaşmazken biz her şeyimizi veriyoruz. Sonra diyorsunuz ki Altay tankı ihalesi için neden böyle karamsarsın halen zamanları var.  Adamlar ihale alsın diye 2012'de falan prototipi biten tank halen üretilmedi :( Mesajı Paylaş

ACE üstat, söylediklerine katılıyorum. Rant çıkarabilmek için Katar ve BMC motor,  atlama tahtası olmaları açısından şart. Ama bu ayrı bir konu. Üzerine gitmeyelim.
Kale ve RR ile çalışılması gerektiğine bende katılıyorum.
Ancak MMU koca bir uçak. Buna en az 32000lb  bir motor gerek. Þu anki 28000lb  lik GE f110 tipi motorla 1.8 mach hıza düşmüş vaziyette maximum hızı.
RR Ej200 yetersiz, hürjet 'e uyar. Yeni geliştirmekte oldukları ej230 da 27000lb lik motor. Tabii avantajları thrust vectoring ve super cruise. GE f110 da thrust vectoring yok. Supercruise da yok diye biliyorum.
RR'u zorlayıp isterlerimize uygun bir motoru geliştirmelerini sağlayabiliriz. En uygun çıkış yoludur. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 28 Ağustos 2019, 20:37:52
ACE üstat, söylediklerine katılıyorum. Rant çıkarabilmek için Katar ve BMC motor,  atlama tahtası olmaları açısından şart. Ama bu ayrı bir konu. Üzerine gitmeyelim.
Kale ve RR ile çalışılması gerektiğine bende katılıyorum.
Ancak MMU koca bir uçak. Buna en az 32000lb  bir motor gerek. Þu anki 28000lb  lik GE f110 tipi motorla 1.8 mach hıza düşmüş vaziyette maximum hızı.
RR Ej200 yetersiz, hürjet 'e uyar. Yeni geliştirmekte oldukları ej230 da 27000lb lik motor. Tabii avantajları thrust vectoring ve super cruise. GE f110 da thrust vectoring yok. Supercruise da yok diye biliyorum.
RR'u zorlayıp isterlerimize uygun bir motoru geliştirmelerini sağlayabiliriz. En uygun çıkış yoludur.

Bu GE F110 tipi motorla hızının Mach 1.8'e düşme ihtimali kesin midir ? Keza J-31 ile Tfx maksimum kalkış ağırlığı aynı , tasarımları da benzer ve J-31 Rd-33 ile Mach 1.8 yapıyor.

Benim aklıma şu geldi bu güncelleme F-35 krizi sonrası oldu ve Tfx için rd-33 mü düşünülüyor ilk versiyonlarda dedim. Süreci hızlandırmak adına . Hürjetin motor gücüde Rd-33'e dengelenmişti.


Açıkcası ben MMU projesinde bütçenin çoğunun gövde üretimine harcanıp onun tamamlanıp Rd-33 veya Ws-13 lisansı alınarak ve uçağı F-16 Özgür projesindeki radar, görev ve uçuş bilgisayarlarıyla aviyonikler ve milli silah ailesi ve meteor/asraam ikilisiyle F-35'e diş geçirebilecek veya sahiplerinin 4. nesillerini tehdit ederek aynı korkuyu sağlayacak bir MMU Blok 1 geliştirilmesi taraftarıyım. Daha sonraları daha güçlü motor, radar vb. etkilerle MMU blok 2 yapılabilir. Hem tecrübe hem ihracat yaparsa ek bütçe ve deneyimdir.

Rd-33'lü bir tfx'i küçümsemeyelim Kfx'de benzer bir yapılanma ve eşiti bir motorlar uçacak. Ayrıca bu motorla Hürjet ve stealth siha'da da kullanabiliriz. Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Hocam benim korkum TF-X'in 2031-32'lere uzayacağı mesela ekonomi el vermeyebilir o zamana kadar neler olur bilinmez ama bence takvim sarkacaktır eminim buna ki ilk defa savaş uçağı yapıyoruz, araya bin ton şey giriyor umarım olmaz bunlar Mesajı Paylaş
Ayakta ölmek,diz üstü yaşamaktan daha iyidir.

#1465
Tfx in hızının 1.8 mach olduğunu bizzat Temel Kotil açıkladı. İlk proje de 2 mach olarak geçiyordu. Sonra en son, ilk mock-up sergilendiğinde maximum hız revize edilerek 1.8 mach'a düşürüldü. Tabii uçağın ebatlarında da büyüme yapilmıştı.

Tfx den çok ta büyük olmayan su57, 2 mach hız yapıyor 2 adet 32000lbf Saturn AL41FM1 motoruyla. Ama kanat alanı çok daha fazla bizimkinden. Ve daha ağır diye hatırlıyorum. Yeni motoru, izdeliye-30 ise 41000lbf gücünde . Toplam 82000lbf itki verecek su57 ye.

Bizim mutlaka Kale-RR ortaklığına en az 33000lbf gücünde thrust vectoring ve supercruise özelliği olan motor yaptırtmamız lazım tfx için. Tei-GE bu işte ne kadar başarılı olurlar? O bir soru işareti. Hem f35 hem de f22 ye motoru P&W veriyor. GE değil. Ama madalyonun öbür yüzüne bakarsak ABD deki stealth motor ihalesini alamadığı için GE bize isterlerimize uygun motoru TEİ ile yapabilirde. RR da bu güne kadar stealth motor yapmış değil. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Commander - 04 Eylül 2019, 00:57:51
Hocam benim korkum TF-X'in 2031-32'lere uzayacağı mesela ekonomi el vermeyebilir o zamana kadar neler olur bilinmez ama bence takvim sarkacaktır eminim buna ki ilk defa savaş uçağı yapıyoruz, araya bin ton şey giriyor umarım olmaz bunlar
Rusya örneği beni çok korkutuyor. SU57nin ilk prototipi 2010 yılında uçtu. 2020ye gircez hala çözemediler sorunları. Biz MMU için ne diyoruz ? 25 ilk uçuş 29 servise girecek. Bir nebze rahat olmamı sağlayan tek şey bae systems'ın teknik destek sağlayacak olması. Türk mühendislere güvenmiyor musun diye düşünecek olursanız açıkcası 5. nesil uçak yapmada babamın ogluna dahi güvenmem. Bu projenin zorlugunu ülke olarak idrak ettiğimizi düşünmüyorum. Öyle "hadi koçum siz yaparsınız , siz sunun torunlarısınız , siz şusunuz busunuz" gazıyla olacak iş değil bu. 2015te bilbordlarda gezen yolcu ucagını yapmak daha kolaydı. Mesajı Paylaş

Alıntı YapSSB
@IsmailDemirSSB

Demir: TF-X'i 2023'te piste çıkarmış olmak istiyoruz. Türkiye artık müşteri değil, ortak. Hazır bir uçak istemiyoruz. Teknoloji, ortak üretim istiyoruz. Ne olursa olsun katkımız olsun istiyoruz.

Demir: Örtülü ve örtüsüz tüm ambargolara rağmen biz yolumuza devam ediyoruz.




Mesajı Paylaş
]

2023 yilinda TF-X Milli Jet Eğitim ucaginin pist basi yapabilmesi icin sadece 3.3 Yil kaldi ,iddia sayet laftan ibaret degilse tabii. Iddia gercek ise o zaman TF-X proje ortagimiz ne uretecek bizler ne uretecegiz aciklanmasinda yarar var. Mesajı Paylaş

#1469
Alıntı Yap🔵Savunma Sanayii Başkanı
@IsmailDemirSSB
: Milli Muharip Uçak için çalışmaları hızlandırdık. Rüzgar testlerine başladık.
MMU TF rüzgar testleri ingiliz ARA (Aircraft Research Association) şirketinde yapılıyor.


https://ara.co.uk/blog/ara-tai-contract/
Mesajı Paylaş
]


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz