KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

Alıntı yapılan: metin62 - 04 Eylül 2019, 14:45:10
2023 yilinda TF-X Milli Jet Eğitim ucaginin pist basi yapabilmesi icin sadece 3.3 Yil kaldi ,iddia sayet laftan ibaret degilse tabii. Iddia gercek ise o zaman TF-X proje ortagimiz ne uretecek bizler ne uretecegiz aciklanmasinda yarar var.
Ortak kim ? Mesajı Paylaş



Rüzgar testler yapılıyor ama uçak bana halen çok cılız, hatta gövde yapısı orantısız görünüyor. Aslında motorların arasını biraz daha açıp kanatları ve gövdeyi biraz daha genişletmek, daha fazla kaldırma oranı ile daha fazla yakıt ve cephane için alan sağlar. 

Ayrıca uçağın bu resmine bakarsak motorlar oyuncak gibi, uçağın orantısız gövdesine göre küçük görünüyorlar. Sanki f-110 değil de J-85 motorları var gibi yani. Diğer yeni nesil uçaklara, hatta bir önceki avcı uçaklarına bakarsanız ne demek istediğimi daha iyi anlayacaksınız. Yoksa bir göz aldanması mı?



Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

#1472
Alıntı yapılan: DonnieBrasco - 04 Eylül 2019, 15:16:31
Alıntı yapılan: metin62 - 04 Eylül 2019, 14:45:10
2023 yilinda TF-X Milli Jet Eğitim ucaginin pist basi yapabilmesi icin sadece 3.3 Yil kaldi ,iddia sayet laftan ibaret degilse tabii. Iddia gercek ise o zaman TF-X proje ortagimiz ne uretecek bizler ne uretecegiz aciklanmasinda yarar var.
Ortak kim ?

Acikcasi ortagimiz kim bilemiyorum . Ama en azindan bizden daha deneyimli bir kurulustan know how yardimindan tutun da  teknolojik olarak halen uretmedigimiz sistemlerin tedariginde entegrasyonunda yardimci olacak birilerinin oldugunu dusunuyorum.

Sn SKYWOLF sanki paylasmis oldugu fotoda ortak ile ilgili bilgiyi vermis Ingilizler  ;) Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: カメせ - 04 Eylül 2019, 15:11:18
Alıntı Yap🔵Savunma Sanayii Başkanı
@IsmailDemirSSB
: Milli Muharip Uçak için çalışmaları hızlandırdık. Rüzgar testlerine başladık.
MMU TF rüzgar testleri ingiliz ARA (Aircraft Research Association) şirketinde yapılıyor.


https://ara.co.uk/blog/ara-tai-contract/
Rüzgar testine başlanma haberi eski sayılır. 5aralık 2018 tarihli bir yazı var önümde.
Yeni birşeyse bu. O başka.
TR motor/Katar bu işin içindeyse bu iş uzar. Kale/RR işin içine girmeli. Tei/GE beraber çalışsa sonuç çıkabilir. Tei tek başına zor yapar MMU motorunu.Tei hala ts1400 motoru teslim edilecek duruma getiremedi. 32-33000lbf lik motoru kimbilir nezaman yapar? Kale kjt3500 hazır deniyor. Ama hala Som ve Atmacalarda Fransız Tr40 kullanıyoruz.
Atmaca 2016 da envantere girecekti. Bu sene Milgemlere entegre edilmeye başlandı.
Som füzesinin navalize (Hareketli Deniz hedeflerine atılan modeli) hala geliştirme safhasında. Düşman gemilerini sadece denizden mi vuracağız? Som füzemiz 2011 Haziran da ilk gösterilmişti. Hala duran hedeflere atış yapabiliyoruz.
Kötü haber tellallığı yaptım belki ama dost acı söyler hesabı. Evdeki hesap hiç tutmuyor. Bu gecikmelerle MMU ne zaman uçar? Bu arada hangi uçakla havalarımızı koruyup, düşmanlarımıza gözdağı vereceğiz? Ara geçiş uçağı, 40-50 adet şart görünüyor. Bu Su57 mi olur, f16V mi olur? Ama şart.
Mesajı Paylaş

Yaşar,
+1

Bizim hangi savunma projemiz zamanında tamamlandı ki, devam edenler de zamanında tamamlansın değil mi?
Bence de şart! Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

40-50 Adetlik bir uçak ihtiyacını bence F-15X ile kapatabiliriz tabi amerika verirse F-15x cidden çok iyi Mesajı Paylaş
Ayakta ölmek,diz üstü yaşamaktan daha iyidir.

#1476
Alıntı yapılan: metin62 - 04 Eylül 2019, 15:34:34
Alıntı yapılan: DonnieBrasco - 04 Eylül 2019, 15:16:31
Alıntı yapılan: metin62 - 04 Eylül 2019, 14:45:10
2023 yilinda TF-X Milli Jet Eğitim ucaginin pist basi yapabilmesi icin sadece 3.3 Yil kaldi ,iddia sayet laftan ibaret degilse tabii. Iddia gercek ise o zaman TF-X proje ortagimiz ne uretecek bizler ne uretecegiz aciklanmasinda yarar var.
Ortak kim ?

Acikcasi ortagimiz kim bilemiyorum . Ama en azindan bizden daha deneyimli bir kurulustan know how yardimindan tutun da  teknolojik olarak halen uretmedigimiz sistemlerin tedariginde entegrasyonunda yardimci olacak birilerinin oldugunu dusunuyorum.

Sn SKYWOLF sanki paylasmis oldugu fotoda ortak ile ilgili bilgiyi vermis Ingilizler  ;)
Metin Bey, ortağımız değil ama teknik işlerde bize yardımcı olan, İngiliz BAE Systems şirketi. Bir önceki İngiltere Başbakanı Theresa May , bize teknik yardım konusunda açık kart verdi. Buna RollsRoyce da dahildi. Kale ile ortak MMU nun motorunu yapacaklardı. Yapılan motoru ve bu motoru kullanan uçakları istediğimiz üçüncü parti ülkelere satma hakkımız olması kaydıyla anlaşılmıştı. Tek istekleri IP (Intellectual Property) haklarının yani motorun teknolojisinin üçüncü ülkelere aktarılmaması idi. Biz de gittik ayağımıza kurşunu sıktık. Motoru TRMotor kontrolünde yapacağız dedik. TR motorun hissedarı BMC ve Katar. Katar' a teknoloji transferine izin veremem dedi RR. İş çetrefilleşti.
Þu anda BAE ile "ortak" gibi ama parasıyla MMU yu yapıyoruz. İnşallah RR ile de problem bir şekilde kısa sürede çözülür. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: SKYWOLF - 04 Eylül 2019, 15:27:58


Rüzgar testler yapılıyor ama uçak bana halen çok cılız, hatta gövde yapısı orantısız görünüyor. Aslında motorların arasını biraz daha açıp kanatları ve gövdeyi biraz daha genişletmek, daha fazla kaldırma oranı ile daha fazla yakıt ve cephane için alan sağlar. 

Ayrıca uçağın bu resmine bakarsak motorlar oyuncak gibi, uçağın orantısız gövdesine göre küçük görünüyorlar. Sanki f-110 değil de J-85 motorları var gibi yani. Diğer yeni nesil uçaklara, hatta bir önceki avcı uçaklarına bakarsanız ne demek istediğimi daha iyi anlayacaksınız. Yoksa bir göz aldanması mı?




Alıntı Yap


Kanat alani, uzunluk ve motor gücünde degisiklikler oldu.
Mesajı Paylaş
]

]

Tam şu sıralarda 9-10 yaşlarında cocuk olacaksın. MMUdan , TF2000den , Gezginden haberin olmayacak. Okula gideceksin , eğleneceksin tozacaksın. Yaşın 20ye gelince savunma sanayiine merak sarmış olacaksın ve o gün MMU havada ucuyor , gezgin yüklü TF2000 sefere cıkıyor , Milden denizaltıları suya dalıyor olacak. Pehhh. İşin yoksa bu yasta 10 yıl bekle. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz