KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

Memlekette sürüyle mühendis var oturup yapsınlar.
Kız isterken " mühendisim " demesini biliyorlar... 🙄🙄🙄🙄 Mesajı Paylaş

#1771
Alıntı yapılan: serkan1976 - 25 Nisan 2020, 11:38:34
Milli işlemci yapacakmışız.Öncelikle tek çekirdekli işlemci üretilecekmiş... 50 sene öncesinin teknolojisi...

Aslında durum biraz daha karmaşık orada.

a) Tasarımı 50 sene öncesinin değil. Uluslararası bir konsorsiyumun açık kaynak olarak yayınladığı bir tasarım baz alındı. Çünkü ASELSAN bu konsorsiyuma üye. Þimdilik tek çekirdekli olacak bizim Çakıl işlemcimiz, ama orjinalinde çok çekirdekli.

b) Üretim teknolojisi de 50 sene öncesinin değil, Tayvan'da ürettirilecek. (Veya Malezya, tam emin değilim o konuda.)

Gelelim zurnanın zırt dediği yereee. Bu konsorsiyuma ASELSAN üye, ama karar verici konumda olan üyelerden birisi değil. Ve ayrıca, bu çipi üretecek firmalar ABD kökenli veya ABD ile çok sıkı fıkı olan firmalar.

Özetle; çip olayının hem tasarım, hem de üretim kısmı ABD teknolojisi ve dolayısıyla ABD ile fazlasıyla içli dışlı. ABD gerçekten istemezse o çipi güncel teknolojiyle tasarlayıp ürettiremezsiniz.

NOT: Bu konsorsiyum mobil platformlardaki ARM tekelinden bıkan firmalar tarafından kuruldu.

Konsorsiyumun web sitesi şudur: https://riscv.org/

Konsorsiyumun tasarımı olan işlemciler ARM işlemcileri gibi RISC mimarili. x86 Tabanlı işlemcilerse CISC mimariye sahiplerdir. Mesajı Paylaş

#1772
Uyvar hocam, keşke gönül isterdi ki mmu nun yerli motoru hazır diye müjde verelim ama, maalesef elde olan bu. Þimdilik denemeler için bir motor bulunduğuna şükrediyoruz. Malum, dünyada fazla üreten olmayınca piyasada rakip olacağınız bi ülkeden ürününüz için motor almakda bi meziyet belkide.  İnşAllah yerlisi de olur bi gün.

Ama tabi ki beğenmediyseniz, buyrun, ihale sizde kaldı. :)🇹🇷🇹🇷 , bizde üzülüyoruz ama nafile.

Hocam belki de f35 paraları ve tazminatı, f110 için feda edilebilir mi?

Mermi hocam, şuan çin ve rusya 400 km civarı menzili olan, hem fx uçaklar hemde  hss ler için uçak radarlarına ve karıştırma sinyallerine de gidip hedef vuran füzeler geliştiriyorlar. Mesela çin pl 15 üzerinden yeni bir füze için uğraşıyormuş.

Bu tip füzeler uçakları, avaks ları klasik olarak vurmak, hemde f35, f22, su 57 gibi düşük görünülürlüklü uçakları avlamak için bu şekilde hem dost radarla ara güdüm sonrası kendi radarı ile aktif güdüm. Hemde, dost radarda görünmediği durumlarda sealth uçakları yaydığı sinyallerle bulup vurmak için. Bir nevi amraam, harm karışımı gibi yani!? Mesajı Paylaş

Tamam ben yaparim. 🕋🏥🇹🇷

Bu kadrolarla bu kadar oluyorsa, yapan cocuklari suclamanin alemi yok. Olmuyorsa olmuyordur.

Yapilan isi begenmediysem, yeni bir yapilanmaya gitmeyi de bilirim. Yeni bir dunya kurulur, yeni transferler yapilir, bazi arkadaslarla yollar ayrilir.

Ben artik kimseyi zorlamayacagim. Sponsorluklar, ortakliklar kurulmus belli ki. Kabul ederim. Gelecege bakarim. Ama bu kadrolar, benim sistemimde varolamazlar. Mesajı Paylaş
''Başarının sırrı amaca sadakattir.''

Alıntı yapılan: Mermi - 25 Nisan 2020, 20:38:20

O.30 'dan sonrasına baksanıza nasıl bir güç üretiyor motor. Biz bunu nasıl üreteceğiz ya yapabilirmiyiz cidden bunu
Sn Mermi, f16'lardaki f110ge129 motor, 29000lbf itki güçlü motor. F35 lerde kullanılan f135PW100 motoru ise, f22 motoru olan 35000lbf lik f119PW100 motorundan geliştirilmiştir ve 40000lbf itki gücünde olan bir motordur. Bakın ekte nasıl AB ile kalkıyor. Asıl yapması zor olan bu güçte motor.  Süper-cruise yeteneği yok olarak biliniyor. Ama motor o kadar güçlü ki , uçak 150 knot boyunca AB kullanmadan 1.2 mach ta seyredebiliyor.
Yoksa TEİ ye biraz gaz verip biraz da kırbaçlasanız, şu anda f110 motorunu yapacak kabiliyettedir. Tabii patent kanunlarını belki de hiçe saymanız gerekebilir.
TEİ , tek parça kristal döküm işini becerdikten sonra jet motorunun içinde oluşan fazla ısınma problemlerini de belli ölçüde aşmış vaziyette. Gelen haberlere göre TS1400 motorunun çalışma ömrü sadece ABD ve RR motorlarının gerisinde. Her geçen gün de daha çok geliştiriyorlar motoru. 1400 HP diye başlanan motordan 1600 HP güç alıyorlar artık. Bunun bir ötesi turbofan motor.

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=2ahUKEwjq4b6g4IXpAhVKeMAKHR88A-gQ3ywwAHoECAkQAw&url=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DEs1a_imKxjU&usg=AOvVaw3sm7zFAAjVQPV5R5phlqw5 Mesajı Paylaş

F-110 kalite ve ömrüne sahip bir motor yaparlarsa TEİ mühendislerine ; devlet nişanı verip , ömür boyu milletvekili maaşı kadar maaş bağlanmalı...

29000 ibf güç üreten F-110'u bayağı hafife alıyorsunuz arkadaşlar...
Bizim için sanayi devrimine girmek gibi birşey       
F-110'u üretebilmek..
Mesajı Paylaş

1- SİNAN ÞAL : Batı bloğunda supercruise olan/olacak uçaklar ve motorları:
     - F-22 Raptor --> P&W F119
     - EF-2000 --> EJ200
     - Gripen NG --> GE F414G
     - Rafale --> Snecma M88

Ayrıca F-35 , süpercruise özelliği yok demiş... Bu bilgiler doğru mu?

2- F-110 motoru MMU tasarımını mükemmelleştrirsek süpercruise kabiliyeti sağlayabilir mi?

3- TRmotor ; genel müdürü 2019 ropörtajında ; yurt içi-dışı 80 kişilik bir ekiple çalışmalara başladık.Sayıyı artırıyoruz ,  2026 MMU için yerli motoru yaparız , 2029 'da MMU'ya takarız diyor... Mümkün mü? Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 28 Nisan 2020, 20:43:28
1- SİNAN ÞAL : Batı bloğunda supercruise olan/olacak uçaklar ve motorları:
     - F-22 Raptor --> P&W F119
     - EF-2000 --> EJ200
     - Gripen NG --> GE F414G
     - Rafale --> Snecma M88

Ayrıca F-35 , süpercruise özelliği yok demiş... Bu bilgiler doğru mu?

2- F-110 motoru MMU tasarımını mükemmelleştrirsek süpercruise kabiliyeti sağlayabilir mi?

3- TRmotor ; genel müdürü 2019 ropörtajında ; yurt içi-dışı 80 kişilik bir ekiple çalışmalara başladık.Sayıyı artırıyoruz ,  2026 MMU için yerli motoru yaparız , 2029 'da MMU'ya takarız diyor... Mümkün mü?
Sn Serkan1979,
1. F22 : motoru 2 x P&W F119  - super cruise hızı 1.8 mach. AB kullanmadan bu hızda seyrediyor. 2D TVC özellikli
    EF-2000 : motoru 2 x ej200 supercruise hızı 1.5 mach . 3D TVC motoru var ama hiç bir aktif uçakta kullanılmıyor.
    Gripen NG : motoru GE F414 - super cruise hızı 1.2 mach
    Rafale : motoru Snecma m88 - super Cruise hızı 1.4 mach
F35 de supercruise yok. Ama P&W f135 öyle güçlü bir motor ki, uçak 150 knot (278km) boyunca AB olmadan 1.2 mach hızla gidebiliyor.
2. F110 motoru supercruise yapabilir mi? Süper Cruise yani mach+ hızlarda devamlı uçabilmek için uçağın ve motorun uyumlu olması ve motorun uçağın yarattığı sürtünme katsayısını rahatlıkla yenebilmesi gerekir. F16 uçağı 32000ft de supercruise hızında gider f15 de öyle. Ama f15'i bu irtifanın altına indirdiğinizde kalın hava tabakalarında supercruise yapamaz. F16XL 36000ft de 1.6 Mach'ı yakalıyor ; 22000ft de dahi devamlı 1.1 mach hızı yakalayabiliyor. Ama daha aşağı katmanlarda hız düşer. Olay sadece motor değil. Uçağında yarattığı "air-drag coefficient"  (hava sürtünme katsayısı) değerinin düşük olması gerekir. Motor gücü arttıkça, uçak küçüldükçe ve sürtünme katsayısı düştükçe uçak super cruise hızlarını geliştirebilir.
F22 , 2 x 35000lbf lik motorla 70000lbf lik itki yaratan bir canavar. 1.8mach hızda After Burner kullanmadan uçabiliyor. Ama super cruise örneğin savaş yarıçapı 600 mil olan uçağın savaş yarıçapını 450 mile indirir.
Tabii bu hızlar yüksek irtifa hızları. Kalın hava katmanlarında ve uçağın dışında taşıdığı yüklere göre bu hızlar çok düşer. F15 örneğin, 30000ft altında süpersonik uçamıyor.
Mesajı Paylaş


Alıntı yapılan: serkan1976 - 29 Nisan 2020, 02:22:40
Teşekkürler
Rica ederim.
Bu arada aklıma gelmişken ekleyeyim;
Motorlarda super cruise için önemli olan "dry-thrust"  yani AB kullanmadan kuru itki gücü .
F110GE129 motoru: dry thrust 17000lbf. ( f16 ve f15 motorları)
F110GE132 motoru : dry thrust 19100lbf  (f16 V70 motoru)
Bu ikinci motor daha rahat ve daha yüksek supercruise hızlarına ulaşır. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz