KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

Biz 129 modelini kullanıyoruz F-16'larımızda. MMU'da da kullanılacak motor 129 serisi olur büyük ihtimal...
Acaba bir sürpriz yaşanabilir mı? 132 serisi gelebilir mi? Mesajı Paylaş

#1781
Ben de isterim bu sürprizi. Bu motordan ABD de 34000lbf itki elde etmişler.
Bu motor 129 modelinden daha düşük "by-pass" lı bir turbofan. Bunların da bakımını ve tamirini TEİ yapıyor. Ancak 129 modeli en çok kullanılanı ve bizim de imal ettiğimiz bir motor. O bakımdan 129 alınır derim. Mesajı Paylaş

Açıklamada sadece F-110 geçiyor...
Daha F-110'un hangi türü belli değil mi de 129 mu 132 mi istendiği söylenmiyor acaba? Mesajı Paylaş

#1783
Alıntı yapılan: serkan1976 - 29 Nisan 2020, 17:12:38
Açıklamada sadece F-110 geçiyor...
Daha F-110'un hangi türü belli değil mi de 129 mu 132 mi istendiği söylenmiyor acaba?
Ekte hangisi kesin açıklamıyor. Hatta ikisininde olabileceğini söylüyor
https://www.csavunma.com/tf-x-projesinde-yerli-motor-uretimi-icin-imzalar-atildi/
Alıntı:
Milli motorun üretimi başlayıncaya kadar üretilecek prototip uçaklarda F110-GE-129 veya F110-GE-132  motorlarının kullanılması planlanıyor.TF-X'de kullanılması düşünülen motorlar ise 29.000 lbf ila 32.500 lbf (13 ton – 14.7 Ton) arasında bir itki kuvveti olacağı tahmin ediliyor.

Elinde 40+ yedek 129 tipi motor varken neden 5 tane yeni motor ısmarlayasın ki prototip için? 132 ısmarlanmış olabilir. Mesajı Paylaş

İnşallah... Sadece daha güçlü olduğu için değil , hava kuvvetlerimiz pilotları için de iyi ve farklı bir deneyim olur...
Sayın Yaşar yukarıdaki yazınızda süpercruise uçuş için motorların kuru itki değerlerinin önemli olduğunu yazmıştınız. 132 motorları kuru itki değerleri 129 motoruna göre daha fazla...
Biz forumda sürekli F-110-129 motorlarıyla mmu, süpercruise mümkün değil dedik. Peki motor daha güçlü olan F-110-132 olursa ve MMU dizaynı  iyileştirilirse süpercruise uçuş mümkün olabilir mi? Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 30 Nisan 2020, 12:02:18
İnşallah... Sadece daha güçlü olduğu için değil , hava kuvvetlerimiz pilotları için de iyi ve farklı bir deneyim olur...
Sayın Yaşar yukarıdaki yazınızda süpercruise uçuş için motorların kuru itki değerlerinin önemli olduğunu yazmıştınız. 132 motorları kuru itki değerleri 129 motoruna göre daha fazla...
Biz forumda sürekli F-110-129 motorlarıyla mmu, süpercruise mümkün değil dedik. Peki motor daha güçlü olan F-110-132 olursa ve MMU dizaynı  iyileştirilirse süpercruise uçuş mümkün olabilir mi?
Supercruise çok esnek bir şey.
129 tipi motorla dahi uçağın sürtünme katsayısı düşükse ve atmosferin yukarı katmanlarında, dış pylon'larda extra silah, pod vs taşımıyorsa supercruise hızına ulaşabilir bu uçak. Tabii ki 132 tipi motorun kuru itkisi daha yüksek. Bu motorla daha rahat supercruise elde edilir. Burada 1.1 mach da supercruise 1.8 mach da. Rafale uçağının 1.5 mach lık supercruise hızı 4 adet dış silahı ve yakıt tankı ile. Ama irtifa verilmiyor. Sonra supercruise hızını kullanan uçağın Ne derecede fazla yakıtla bu işi becerdiği de önemli.
Þurası bir gerçek ki kuru itki motor gücü arttıkça supercruise kabiliyeti de o derecede kolaylaşıyor. Mesajı Paylaş

Alıntı YapTUSAÞ ile HAVELSAN arasında Milli Muharip Uçak anlaşması.

T.C. Cumhurbaşkanlığı Savunma Sanayii Başkanı Prof. Dr. İsmail DEMİR, Milli Muharip Uçak için geliştirme ve üretim süreçlerini yürüten Türk Havacılık ve Uzay Sanayii (TUSAÞ)'nin, HAVELSAN ile bir iş birliği anlaşması imzaladığını açıkladı. Başkan DEMİR, Milli Muharip Uçak geliştirilme çalışmalarının da hız kesmeden sürdüğünü ifade etti. Başkan DEMİR, "TUSAÞ ile HAVELSAN, imza attıkları bu iş birliği ile yazılım geliştirme, simülasyon, eğitim ve bakım simülatörleri gibi birçok çalışma gerçekleştirecek. Milli Muharip Uçak Geliştirilmesi projesi tamamlandığında ülkemiz, dünyada ABD, Rusya ve Çin'den sonra 5. nesil bir muharip uçağı üretebilecek altyapı ve teknolojiye sahip ülkeler arasında yer alacak" dedi.

TUSAÞ ve HAVELSAN arasında imzalanan iş birliği; Gömülü Eğitim/Simülasyon (Embedded Training), Eğitim ve Bakım Simülatörleri ve çeşitli alanlarda verilecek mühendislik desteği (Virtual Test Environment, proje seviyesi yazılım geliştirme ile siber güvenlik konularını kapsıyor. BURFİS, ASELSAN BURFİS, mmu bürfis, milli muharip uçak radar, milli muharip uçak RF sistem

Milli Muharip Uçak (MMU)
Türk Silahlı Kuvvetleri ihtiyaçlarını karşılamak üzere başlatılan Milli Muharip Uçak (MMU) Projesi ile Türk Hava Kuvvetleri Komutanlığı envanterinde bulunan ve 2030'lu yıllardan itibaren kademeli olarak devreden çıkartılması düşünülen F-16 uçaklarının yerini alabilecek yurt içi imkân ve kabiliyetler ile tasarlanan modern uçakların üretilmesi amaçlanmaktadır.

Proje kapsamında ana sözleşme, Savunma Sanayii Başkanlığı (SSB) ile 05 Ağustos 2016 tarihi ile imzalanmış olup, başta ana yüklenici TUSAÞ olmak üzere, proje kapsamında görev alan tüm paydaşlar çalışmalarını sürdürmektedir.

https://www.savunmasanayist.com/tusas-ile-havelsan-arasinda-milli-muharip-ucak-anlasmasi/amp/?__twitter_impression=true
Mesajı Paylaş
]

Prototipler için bu motorun kullanılması çok iyi. Ancak mutlaka kendi motorumuzu geliştirmeliyiz. Sadece kendi kullanımımız için değil! Geliştireceğimiz motor mecburen aynı boyutlarda olacak. Böyle olmasının aslında müthiş bir avantajı var. Çünkü dünya üzerinde binlerce uçak bu boyutlarda motorlara sahip artık. Yapılacak modernizasyon projeleri için bir çok müşteri bile çıkabilir.

Eğer motor konusunda başarılı olabilirsek, ki istersek oluruz, o zaman dünyanın en güçlü devletleri arasına gireriz. Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Proje ilk gelişmeye başladığından beri motor olarak F-16 'larda kullanılan F-110 motorları bu uçağa uymaz mı? diye sorup durdum tüm forumlarda .

En mantıklı seçim F-110 motoruydu ve doğal olarak onu seçtiler... Bu tahminimin doğruluğunun gururunu yaşıyorum...

Ben MMU'da sadece prototiplerde değil 2-3 filo kadar MMU Block1 'de  de F-110 motoru kullanılacağını düşünüyorum...

TRMOTOR mu olur TEİ mi olur bilmem ama bu F-110 motorunu mutlaka yerlileştirmemiz gerek... Mesajı Paylaş

Peki, diyelim ki biz, tfx için f 110 motorunun 129 modelini aldık diyelim! Biz bu motorun üzerinde değişiklik yapamayacakmıyız. Yani demek istediğim, eğer tei nin bir güç artırıcı tekniği varsa, bu tekniği f110 129 motoru üzerinde uygulayıp öyle uçağa tamma imkanı olmayacak mı?

Neticede bizde bir motor veliştiriyoruz, burdan edineceğimiz tecrübe ile f110 motorunun kuru itkisini artırıp tfx e takma imkanı olamaz mı?

Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz