KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 5 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

Alıntı yapılan: Hornet - 10 Mart 2022, 07:26:30
Dunyada Rusya ve çın dışında amerikan baskısına boyun eğmeyecek tek ülke İngiltere... Rus ve Çinli motorlar malum bizlik değil yani RR bana göre yapılabilecek en iyi secimdi. Ben RRyede hak veriyorum kimse 100 yılda edindiği teknolojiyi tecrübeyi al senin olsun diye kolay kolay vermez adamlar verdi. MMUnun tasarımını bile İngilizler yaptı. Ben Ingilizlerle olan bu işbirliğinin geliştirilmesi taraftarıyım çok şey kazanıyoruz. Almanlar gibi aman bak saçının kılı egrilirse ambargo uygularım da demiyor. Ben mutlu oldum açıkçası RR ortaklığından...

Hocam varsa ortaklık tabiki iyi.... İlk Kale-RR ortak motor ihale girişiminde biraz esnek davranmalıydık gibime geliyor... 5-6 sene kaybettik...
Motor işi bu işin püf noktasıydi,hep öteledik durduk...
Mesajı Paylaş

İsmail Demir'in açıklamalarında Rolls-Royce ilk başta kabul edilmeyecek talepler sunmuş ama şimdi istenilen noktaya gelmişler. Yani tam bilmiyoruz ama kaybedilmiş bir zaman olduğunu söyleyemeyiz. Zira taleplerini bilmiyoruz lakin İsmail Demir kabul edemezdik diyor. Þimdi ise konjonktür değişti. Belki İngiltere bile MMU sipariş edebilir.

Çalışmaların başladığı haberleri de geliyor. Ülkemiz için hayırlı olsun inşallah. Mesajı Paylaş

#2502
Alıntı yapılan: Archangel99 - 10 Mart 2022, 13:11:15
İsmail Demir'in açıklamalarında Rolls-Royce ilk başta kabul edilmeyecek talepler sunmuş ama şimdi istenilen noktaya gelmişler. Yani tam bilmiyoruz ama kaybedilmiş bir zaman olduğunu söyleyemeyiz. Zira taleplerini bilmiyoruz lakin İsmail Demir kabul edemezdik diyor. Þimdi ise konjonktür değişti. Belki İngiltere bile MMU sipariş edebilir.

Çalışmaların başladığı haberleri de geliyor. Ülkemiz için hayırlı olsun inşallah.
Öncelikle ben RR'nin kabul edilemeyecek talepler sunduğuna inanmıyorum. Adamlar o günkü şartlarda, daha küçük bir tfx için, 27000lbf civarında bir motor tasarlayıp üretmek için TAEC firmasını kurdular Kale ile ortak. İşe ciddi olarak sarılıp bu işi başarma azmindeydiler.
Tanesi en az 10 milyon dolara satılacak ve 250 adet Hava Kuvvetleri için bir o kadar da ihraç olabilecek uçak için gerekli 1200 adet civarı motor işinin üstünden en rahat kaymak yemek, Katar'ı işin içine katmakla olacaktı. Onun için TR Motor şirketi yaratıldı; IP haklarımızı koruyan şirket kılıfı ile.
RR ise motoru ve uçurduğu uçağı, istediğinize satabilirsiniz ama benim motor bilgilerimi 3üncü şahıslarla paylaşmazsınız diye tutturunca iş bozuldu. Rolls Royce, 1914'ten beri uçak motoru imal ediyor. 1940'dan beri de jet motoru yapıyorlar. Bu kadar zamandan beri üzerinde çalışıp geliştirdikleri Jet motoru teknolojisini, herhalde ne kadar para versekte, bize altın tabakta sunacak değildiler. Aç gözlülüğümüzün karşılığında 4 yılı aşkın bir süreyi kaybetmiş olduk. Yoksa 2023'te tfx, yerli motorlarıyla uçuyor olabilirdi.

ps : Yürüyen işe takoz olanın Katar olduğu gerçeği; Katar ve BMC'nin,  TR Motor yapısından çıkınca, RR'nin tekrar sahneye gelmesinden belli oluyor. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 10 Mart 2022, 13:48:36
Alıntı yapılan: Archangel99 - 10 Mart 2022, 13:11:15
İsmail Demir'in açıklamalarında Rolls-Royce ilk başta kabul edilmeyecek talepler sunmuş ama şimdi istenilen noktaya gelmişler. Yani tam bilmiyoruz ama kaybedilmiş bir zaman olduğunu söyleyemeyiz. Zira taleplerini bilmiyoruz lakin İsmail Demir kabul edemezdik diyor. Þimdi ise konjonktür değişti. Belki İngiltere bile MMU sipariş edebilir.

Çalışmaların başladığı haberleri de geliyor. Ülkemiz için hayırlı olsun inşallah.
Öncelikle ben RR'nin kabul edilemeyecek talepler sunduğuna inanmıyorum. Adamlar o günkü şartlarda, daha küçük bir tfx için, 27000lbf civarında bir motor tasarlayıp üretmek için TAEC firmasını kurdular Kale ile ortak. İşe ciddi olarak sarılıp bu işi başarma azmindeydiler.
Tanesi en az 10 milyon dolara satılacak ve 250 adet Hava Kuvvetleri için bir o kadar da ihraç olabilecek uçak için gerekli 1200 adet civarı motor işinin üstünden en rahat kaymak yemek, Katar'ı işin içine katmakla olacaktı. Onun için TR Motor şirketi yaratıldı; IP haklarımızı koruyan şirket kılıfı ile.
RR ise motoru ve uçurduğu uçağı, istediğinize satabilirsiniz ama benim motor bilgilerimi 3üncü şahıslarla paylaşmazsınız diye tutturunca iş bozuldu. Rolls Royce, 1914'ten beri uçak motoru imal ediyor. 1940'dan beri de jet motoru yapıyorlar. Bu kadar zamandan beri üzerinde çalışıp geliştirdikleri Jet motoru teknolojisini, herhalde ne kadar para versekte, bize altın tabakta sunacak değildiler. Aç gözlülüğümüzün karşılığında 4 yılı aşkın bir süreyi kaybetmiş olduk. Yoksa 2023'te tfx, yerli motorlarıyla uçuyor olabilirdi.

ps : Yürüyen işe takoz olanın Katar olduğu gerçeği; Katar ve BMC'nin,  TR Motor yapısından çıkınca, RR'nin tekrar sahneye gelmesinden belli oluyor.
+1

Aslında F110 ebadında bir motorun RR şirketinin işine daha fazla geleceğini düşünüyorum. F136+F110 EFE kırması bir şeyi tasarlamak, bence onlar için daha kolay olacaktır. Mesajı Paylaş

RR ; "yaptığım motorun bilgilerini 3.ülkelerle paylaşamazsınız" isteği makul bir istek biz bunu kabul ederdik.
RR ; istediğiniz kadar motor yaparım , 3. ülkelere de istediğiniz kadar satabilirsiniz dedi. Ama geliştirmek için bizim para verdiğimiz motorun sırlarını size de vermeyiz dedikleri için ipler koptu...

Þimdi ne değişti  , kim ne taviz verdi göreceğiz... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 10 Mart 2022, 15:19:07
RR ; "yaptığım motorun bilgilerini 3.ülkelerle paylaşamazsınız" isteği makul bir istek biz bunu kabul ederdik.
RR ; istediğiniz kadar motor yaparım , 3. ülkelere de istediğiniz kadar satabilirsiniz dedi. Ama geliştirmek için bizim para verdiğimiz motorun sırlarını size de vermeyiz dedikleri için ipler koptu...

Þimdi ne değişti  , kim ne taviz verdi göreceğiz...
Geliştirilmesi için bizim para verdiğimizden eminmisiniz? Satın alacağımız motorun geliştirmesine neden para verelim?
Kale/RR, bir motor geliştirecek ve bu motoru Tusas'a satarak para kazanacaklardı. Kale'de bu arada TEİ'nin GE'den öğrendiği gibi, motor nasıl üretilir öğrenecekti.
TRMotor, işin içine girip, satış benim üzerimden olacak, Tusaş"a ben satacağım ve Motorun üretim ve teknik kontrolünü ben yapacağım deyince, Katar'ın varlığından ötürü iş bozuldu.
Þimdi TR'Motor'un sahibi gene BMC ve TAİ. Ama kontrolü tamamen SSB de.
RR ile yapılan yeni anlaşma nasıl, önümüzdeki günlerde kokusu ortaya çıkar. Mesajı Paylaş

#2506
Ne tarz "sirlar" bunlar..?

Anlastik diyelim ortak tasarlandi, burada uretildi..bu sartlar altinda sirlari nasil saklanabilir anlamadim?

Ortak tasarlanacaksa bizim muhendisler de ne oldugunu gormeyecek mi?

Bazi parcalar disarida tasarlanacak, uretilecek, hazir gelecek  kara kutu seklinde, burada "ici acilmadan" montaj yapilacak da oyle mi gizli sakli kalacak?



Mesajı Paylaş
What is steel compared to the hand that wields it?

Motor konusunda ilk görüşmelerde RR ile nasıl bir pazarlık yapıldı bilmiyoruz. Muhakkak iki tarafında kabul edilmesi imkansız olan talepleri olmuştur. Bizim talebimiz iddia edildiği gibi TRMotor şartı olabilir. İlla TRMotor bu işten pay alacak şartını koymuş olabiliriz. RR ise motorun haklarını vermem üretir satarım demiş olabilir. Tabii bunlar tamamen komplo teorisi ama belli ki şu an işler istenilen noktaya gelmiş durumda. Mesajı Paylaş

#2508
Alıntı yapılan: Yasar - 10 Mart 2022, 15:37:15
Alıntı yapılan: serkan1976 - 10 Mart 2022, 15:19:07
RR ; "yaptığım motorun bilgilerini 3.ülkelerle paylaşamazsınız" isteği makul bir istek biz bunu kabul ederdik.
RR ; istediğiniz kadar motor yaparım , 3. ülkelere de istediğiniz kadar satabilirsiniz dedi. Ama geliştirmek için bizim para verdiğimiz motorun sırlarını size de vermeyiz dedikleri için ipler koptu...

Þimdi ne değişti  , kim ne taviz verdi göreceğiz...
Geliştirilmesi için bizim para verdiğimizden eminmisiniz? Satın alacağımız motorun geliştirmesine neden para verelim?
Kale/RR, bir motor geliştirecek ve bu motoru Tusas'a satarak para kazanacaklardı. Kale'de bu arada TEİ'nin GE'den öğrendiği gibi, motor nasıl üretilir öğrenecekti.
TRMotor, işin içine girip, satış benim üzerimden olacak, Tusaş"a ben satacağım ve Motorun üretim ve teknik kontrolünü ben yapacağım deyince, Katar'ın varlığından ötürü iş bozuldu.
Þimdi TR'Motor'un sahibi gene BMC ve TAİ. Ama kontrolü tamamen SSB de.
RR ile yapılan yeni anlaşma nasıl, önümüzdeki günlerde kokusu ortaya çıkar.

RR ,  biz para vermezsek ; Türkiye isterlerine uygun olan , Türkiye istemediği sürece başka bir ülkeye satamayacağı özgün bir motoru neden tasarlasın ki tabi ki geliştirme parası alacak , bu 2+2=4 kadar kesin bir şey...

Trmotor , eğer ıp hakları ve sırları bize verilirse devreye girecekti ve sizin dediğiniz gibi satışı o yapacak ve motor satışından o da pay alacaktı...
RR ıp haklarını ve motor sırlarını Türkiye'ye vermediği anda zaten Trmotor öldü...Trmotor'un aradan çıkarılması hiçbir şeyi değiştirmez...
Trmotor ; RR+Kale motorunu alacak , sahip olduğu üretim sırlarıyla bu motoru devşirecek , ismini değiştirip istediği ülkeye satacaktı...RR buna izin vermedi...Asıl Trmotor , RR'yi devreden çıkarma uyanıklığı yaptı...Çünkü bu yöntem Türkiye'nin yıllardır izlediği bir yöntemdi...İngilizler bunu yemedi iş yattı...

Þimdi istediğimiz noktaya gelindi lafları dolaşıyor ama kimin istediği noktaya gelindi asıl soru bu?

RR+Kale ortaklığıyla mutlaka 5.nesil bir motorun Türkiye yatırımıyla geliştirilmesi,
Motorun Türkiye'nin istediği kadar üretilmesi izninin alınması,
Türkiye'nin istediği 3.ülkelere istediği kadar motor satışı için RR'nin kısıtlama yapmaması,
Türkiye'nin izni olmadan bu motorun RR tarafından başka ülkeye satılamaması,
Motorların prototip üretimi hariç tüm üretimin Türkiye'de yapılması.

Yukarıda yazdığım 5 şart Allah'ın emri gibi RR'ye kabul ettirilmeli...

Þimdi esas mesele bu ortaklıktan motor teknolojisi olarak ne koparabileceğimiz?
Hangi üretim noktaları eksikse bunun İngilizlerden nasıl alınabileceği...

En mükemmel yöntem şu...  Üretiminin Türkiye tarafından yapılabileceğine inanılan  ama İngilizlerin bilmediği 1-2 kritik parçanın üretiminin İngiltere'den gelmesine razı gösterilmesi , geri kalan tasarım ve üretim aşamalarında Türk mühendislere bilgi transferinin şart koşulması....



Mesajı Paylaş

Benim anlamadığım tfx motorunu neden TEİ yapmıyor veya bir ortaklık olacaksa kale yerine neden TEİ ve RR yapmıyor Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz