KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

Alıntı yapılan: SKYWOLF - 05 Ocak 2013, 16:05:55
Alıntı yapılan: AVCI - 05 Ocak 2013, 15:35:19
Teknoloji desteği alınacak partner olarak SAAB seçildi zaten,bunda bir değişiklik olmayacak gibi görünüyor.Bu demek oluyor ki tasarlanacak uçak TAI ve SAAB mühendislerince ortak mesai harcanarak hava kuvvetlerinin isterleri doğrultusunda geliştirilecek.Bu arada son S&H dergisinde uçakla ilgili hava kuvvetlerinin isterlerini açıklayan dokumanın tamamlandığı üniversiteler sanayi kuruluşları ve araştırma merkezleri ile önümüzdeki 30 yıl içinde savaş uçaklarında kullanılması muhtemel teknolojiler üzerinde bilgi alışverişi yapıldığı belirtildi.Buradan elde eilecek sonuçların uygun bulunanları teknolojik yeterlilik paralelinde uçağa entegre edilecektir.

Benim şahsi beklentim;çift motorlu yüksek akrobatik yeteneğe sahip,stealth özellikler taşıyan Hava-Hava rolünde hi bir uçak .Yalnız buradan F-22 gibi bir uçak çıkmasını beklememek gerekir.F-16'nın şu anki potansiyelinin ve hava kuvvetlerinin ondan beklentilerinin neler olduğunu düşünürsek yeni uçağında Hava-Yer ağırlıklı F-35 gibi bir partneri olacağını da göz önünde bulundurarak diyebiliriz ki bu uçak yüksek ihtimal hava savaşına daha yatkın ama safkan bir hava-hava savaşçısı olmayan ama F-16'nın bir tık üstünde fakir adamın hi uçağı olacaktır.

Katılıyorum ama biraz farklı bir noktaya dikkat çekmek istiyorum. Herkez çok muhteşem bir uçak beklemememiz gerektiğini söylüyor. Mesela F-22 gibi bir uçak beklememek gerekir diyorsunuz. Ancak önümüzdeki 30 yıl boyunca savaş uçaklarında kullanılacak teknolojileri inceliyorsak, bugünün en iyi savaş uçağını kriter almak biraz tuhaf kaçıyor. 30 yıl büyük bir süreç ve bu zaman zarfında ki gelişmeler düşünülerek tasarlanacak uçaktan benim şahsi beklentim haliyle fazla olacaktır.

Arkadaslar zaten suan f22 nin sadece ismi tam oturmus bir ucak degil. Bana kalirsa ef tipi cift motorlu bir ucak piyasa cikar Mesajı Paylaş

Bu konuyu da ana konu ile birleştirdim. Daha önce yapılan anket yerli savaş uçağınının yapılacağı haberlerinin yeni çıktığı dönemlerdeydi ve anket sonucunda tamamen özgün bir tasarım olacağı şıkkı ezici bir üstünlükle önde gidiyordu. Daha fazla seçeneğe sahip yeni anketimizde durum oldukça farklı. :) Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

F-16, JAS-39 karışımı birşey akla daha yatkın geliyor gerçi SAAB dan tasarımdan ziyade maliyet işverimi v.s. tarzı destek alınacağı belirtiliyor ancak kullanılcak simülasyon programınında SAAB ile aynı olması JAS-39'u da düşünmeme neden oluyor. Mesajı Paylaş

herhangi bir hava aracini tasarlarken sadece bir program mi kullaniliyor yoksa birden fazla mi ornek olarak  catia ve flames Mesajı Paylaş

bencede stealt,çift motor,şuanki f-16 lardan daha iyi hava-hava bir uçak olacak ben ümitliyim birde bende saab la anlaşılması taraftarıyım Mesajı Paylaş
ZOR HEMEN İMKANSIZ ZAMAN ALIR
             --------MAROON BERETS--------

Bence çok fonksiyonlu bir uçak olması lazım yani dikey kalkış yapabilen,çok uzun menzilli radarı ve en az radar izli hem hava hava hemde hava kara çok uzun menzilli bir uçak olması,vb. özelliklere sahip olması gerek... Mesajı Paylaş

Dikey kalkış için özel motor gerek. Biz normal kalkabilen bir uçak için motor yapmayı becerelim de önce. Dikey kalkışa gerek yok. Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

İllede amerikayı tekrar keşfedicez yani yapılmış olan motorların tecrübesinden bilgi olarak yaralanıp daha iyisini üretebiliriz ayrıca bu motor hemen yarın takılmıyacak bundan 30 yıl sonrasının uçağını düşünüyoruz. Mesajı Paylaş

30 yıl sonrası olsa da birşey değişmez. Bir uçağı dikey olarak kaldırmak için gerekli olan enerji, kanat gücüyle kaldırmak için gerekli olandan çok daha fazla. 30 sene önce de böyleyi, 30 sene sonra da böyle olacak malesef. Fizik kuralları böyle. Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Amaan.. turbofanın ana şaftını kokpit arkası fana aktar, nozülü de aşağıya çevir  :D

Dikey kalkış ya da doğru adıyla kısa kalkış yapan bir uçak yapılmaz. LHD'ye konuşlandırmak gibi bir niyet olacağını zannetmiyorum.. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz