KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

Alıntı yapılan: buraktunahan - 09 Ocak 2023, 17:04:26
Kanopinin öne doğru açılmasının hikmeti nedir? Teknik bir sebebi var mı? Örneğin stealth gibi veya öndeki avioniklerin teknik bakımının daha rahat yapılması vb. gibi...

Çünkü eskiden beri gözüm arkaya doğru açılan kanopilere alışmış. MMU biraz ters geldi bana. F-35'e bile halen alışamadı gözüm. Hele Rafale tam bir göz kirliliği... doğrudan sağ yana açılıyor.  :-\

Sayın buraktunahan'ın bu sorusunun cevabını bilen yok mu acaba? Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 09 Ocak 2023, 20:06:09
Alıntı yapılan: buraktunahan - 09 Ocak 2023, 17:04:26
Kanopinin öne doğru açılmasının hikmeti nedir? Teknik bir sebebi var mı? Örneğin stealth gibi veya öndeki avioniklerin teknik bakımının daha rahat yapılması vb. gibi...

Çünkü eskiden beri gözüm arkaya doğru açılan kanopilere alışmış. MMU biraz ters geldi bana. F-35'e bile halen alışamadı gözüm. Hele Rafale tam bir göz kirliliği... doğrudan sağ yana açılıyor.  :-\

Sayın buraktunahan'ın bu sorusunun cevabını bilen yok mu acaba?
Genelde fırlatma koltuğunun rahat operasyonu için kanopi arkaya doğru açılır ve böylece rahat bir şekilde fırlatma koltuğundan hemen önce kanopi, arkaya doğru atılır. Mühendislik açısından daha kolaydır bu tasarım.
Arkaya , öne ya da yana açılan kanopi tasarımları genelde mühendislik çalışmasını kolaylaştırmak için düzenlenmiştir.

F35'de kanopi öne doğru açılır. Çünkü F35B'nin kanopisinin menteşelerinin hemen arkasında lift-fan vardır. Ayrıca kokpit aletlerinin bakımı esnasında ulaşımı açsından F35'e özgün olarak daha ehven bir kanopidir. Bu tip kanopi tasarımı en zor kanopidir.
Yana doğru açılan kanopilerde yükseklik problemi olmadığından kanopinin kapalı alanlarda açılması daha rahattır ve pilotun girişi ve çıkışı daha rahattır. Ama tasarımı daha zordur.
Mesajı Paylaş


Alıntı yapılan: M.B.T - 09 Ocak 2023, 19:26:34
Daha önce bir kaç videoda denk gelmiştim.Yorum yapanlar genelde havacılık sektöründe bilgili ve tecrübeli kişiler.
Boyutun büyük olması daha fazla yakıt ve daha fazla mühimmat taşıması için büyümüş olabilir. Haliyle daha güçlü daha büyük motorlar ve haliyle büyüyen gövde diye bahsetmişlerdi.
Yabancı birinin yorumunda F22'den büyük ve ağır ama ondan güçsüz diyordu. Motor konusu bu açıdan önemli işte :'( Mesajı Paylaş

yani şuan elimizde f 16lar var ef2000 almak için uğraşıyoruz bence illa f22 f35 gibi çok güçlü olmasına gerek yok ilk defa savaş açağı üretiyoruz f 16 li ef2000 veya rafaleden iyi olsun onlardan fazlası olsun zaten yerli motor gelene kadar f22 f35 ayarında olabilir Mesajı Paylaş

Yani süpercruise kabiliyeti olmayan F-414 motoru ile JAS-39 Gripen: 1.1 mach düşük yük ile de olsa bu kabiliyeti gösterebildi...

BAE Systems gibi bir devin tasarıma katkılarıyla 2xF-110  motorları ile beklenmedik bir performans gösterebilir MMU...

Ben sınırda da olsa MMU bu motorlarla süpercruise performansı gösterebilir diye düşünüyorum...
Ayrıca güç/ağırlık oranının da aerodinamik tasarımda BAE mühendisleri farklı teknikler kullanmışsa performansı da sürpriz yaratabilir...

Mesajı Paylaş

Ben aerodinamiğinden bir süpriz bekliyorum.... Mesajı Paylaş

İnşallah öyle olur.

Biride fırlatma koltuğu İngiltere'den ve motoru Abd'den ise bunu Pakistan'a nasıl satacak diyor.  Bu ülkeler izin vermezse...

Motor halledilir diyelim, fırlatma koktuğu için İngiltere tehlikeli, Arjantin için izin vermediydi.

Bunlar twitter'de yabancılardan gördüğüm yorumlar. Mesajı Paylaş

Vallahi cahilligimi bagislayin bu koltuk isi neden bu kadar onemli veya zor? Diger ulkeler neden bu ise girmedi?

Not: Bilgim Topgun ile limitli  ;D Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: baryshx - 09 Ocak 2023, 23:49:27
İnşallah öyle olur.

Biride fırlatma koltuğu İngiltere'den ve motoru Abd'den ise bunu Pakistan'a nasıl satacak diyor.  Bu ülkeler izin vermezse...

Motor halledilir diyelim, fırlatma koktuğu için İngiltere tehlikeli, Arjantin için izin vermediydi.

Bunlar twitter'de yabancılardan gördüğüm yorumlar.

Temel Kotil geçen gün bunların da yerlileştirileceğini açıkladı zaten. Þu anda hazır alım yapılması normal. Yerli motor gelecek, fırlatma koltuğunu da yapacağız dedi Temel Kotil. Þu anda dediğim gibi hazır alım yapılması çok normal. Uçak'ı yetiştirmeye çalışıyoruz. İngiltere'nin Arjantin ile durumu farklı. Pakistan ile öyle bir sorunları yok. Ama ilk parti eğer F-110 ile üretilecekse Pakistan'a TEI ya da TAEC motorları gelmeden satılamaz. T129 için hala lisans vermeyen ABD, MMU için hayatta ihracat lisansı vermez Pakistan'a. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz