KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

Alıntı yapılan: カメせ - 12 Ocak 2023, 21:26:49
Alıntı YapMmu Yıldırım Test Sistemi.


https://mobile.twitter.com/Fazil_Hizal/status/1613546645299531778



TUSAS_TR Genel Müdürü @Temel_Kotil resmi olarak ilk defa* paylaştı:

"(Asıl) MMU motoru 35.000lbs itki üretecek. Þu anda taktığımız F110 motoru 30.000lbs'nin biraz altında."

MMU'da yerli katkı payı oranının %85 civarında olacak.  MMU dahili bir top taşıyacak.


https://mobile.twitter.com/avionot

Yerli motorun F-110GE129 motoruna form-fit olarak geliştirileceğini ve ondan daha fazla itki üreteceğini yazıp çiziyoruz ama şuanki hava alıklarını da zamanı geldiğinde yeni motora göre yeniden tasarlamak zorunda kalır mıyız acaba...
Mesajı Paylaş

#3481
MMU simulatörü de yapılmış... Gerçek kokpit ile simülatördeki kokpit tasarımı aynı mı olur acaba?



Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: SKYWOLF - 12 Ocak 2023, 22:14:01
Bence o beğenmediğiniz uçakların her biri ayrı bir güzelliğe sahip.

İngilizlerin bir dönem geliştirdikleri uçaklar çok daha çirkin bana göre...



Yolcu uçağı mı  bu ehe, ingilizler kendileri gibi çirkin uçak yapıyorlar. Tempest'te tuhaf gözüküyor, Eurofighter'de meh bana göre :P Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Bürküt - 12 Ocak 2023, 23:36:00
Yerli motorun F-110GE129 motoruna form-fit olarak geliştirileceğini ve ondan daha fazla itki üreteceğini yazıp çiziyoruz ama şuanki hava alıklarını da zamanı geldiğinde yeni motora göre yeniden tasarlamak zorunda kalır mıyız acaba...

Prototiplerle gerçekleştirilecek testleden sonra uçakta mutlaka değişimler olacaktır. Alıklar da gerekirse değişir. Bakınız F-22A ile prototipi YF-22 arasında nasıl farklar var. Kanat açıları, stabilizörler, burnu vs pek çok kısmı değişikliğe uğramıştı.





Kavramsal tasarımdan bugüne...

Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Motor üstündeki dikey stabilizatörlerle ilgili olarak, bir acaba yaklaşımı yapayım;

*Dünya 6. Nesile çalışıyor, konseptlerin çoğunda dikey stabilizatör yok ama ciddi eğimli yatay stabilizatör var.
*Biz 5. Nesil çalışıyoruz
*İngilizlerden danışmanlık alıyoruz.
* Tempest'ın ilk hali ve Japonlara teklif edilen şu an ki halini kıyaslayın... nerdeyse MMU'nun kanat şekli değişik dikey stabilizatörü olmayan eğimli yatay stabilizatörlüsü... Tempest bile MMU ya benzedi ilk haline oranla(Japonlara teklif edilen)...Bu arada FCAS'ada bu perspektifte bakılabilir...
*MMU yayvanlaştı, yatay stabilizatörlerin gövdeye birleştiği yer kaslı birşekilde yatayda yayvanlaştı... bir nevi mandran bir nevi tonoz gibi duruyor, hani değiklikte ağır revizyon gerektirmez...
*MMU olgunlaştığında 6. Nesiller uçuyor olacak.
*Motor üstündeki Düşey dikmelerin birleşim detayı bile çok kolay iptal edilebilecek bir görüntü veriyor (motor üstü değilde yanlarda olsa iptal etmek için stabilizatör köklerini ve arkayı komple yeniden dizayn etmek gerekir)...Çıkar düşey stabilizatörü, değiştir eğimli yap yatay stabilizatörü, istersen değiştir kanat yapısını alsana tempest ın Japonya'ya teklif edileninin izdüşümü! Bilmem kaçıncı blok MMU 6. Nesil olmasın sonra...

Acaba diyorum....

* Mesajı Paylaş

#3485
@Alp hocam düşünme tarzınız gerçekten takdire şayan tek bir mesajla dikey stabilizatör algımı değiştirdiniz. Ateşliyorum. Mesajı Paylaş

Stealth uçakların yapılarına bakarsanız, hatlar mümkün olduğunca  2 boyuta indirgenmeye çalışılmış. uçuş kanatlar üzerinde. Mümkün olduğunca kanatlara dik konumlandırılmamaya çalışıyor parçalar. Burun kısmı bile tam silindirik değil, belirli bir ayrım noktasında birleşiyor. Oradaki dik yüzey bile kaldırılmış. Yuvarlak hatlardan olabildiğince kaçınılmış. Motor alıkları gövdeye takılırken kanatlara dik olmayacak açılarda yerleştirilmiş. Dikey stabilizatörler de aslında tam olarak dikey değiller, onlar da aerodinamik görevlerini yerine getirmelerine engel olmayacak seviyeye kadar bir açıyla monte edilmişler. Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Alıntı yapılan: Alp - 13 Ocak 2023, 01:48:48
Motor üstündeki dikey stabilizatörlerle ilgili olarak, bir acaba yaklaşımı yapayım;

*Dünya 6. Nesile çalışıyor, konseptlerin çoğunda dikey stabilizatör yok ama ciddi eğimli yatay stabilizatör var.
*Biz 5. Nesil çalışıyoruz
*İngilizlerden danışmanlık alıyoruz.
* Tempest'ın ilk hali ve Japonlara teklif edilen şu an ki halini kıyaslayın... nerdeyse MMU'nun kanat şekli değişik dikey stabilizatörü olmayan eğimli yatay stabilizatörlüsü... Tempest bile MMU ya benzedi ilk haline oranla(Japonlara teklif edilen)...Bu arada FCAS'ada bu perspektifte bakılabilir...
*MMU yayvanlaştı, yatay stabilizatörlerin gövdeye birleştiği yer kaslı birşekilde yatayda yayvanlaştı... bir nevi mandran bir nevi tonoz gibi duruyor, hani değiklikte ağır revizyon gerektirmez...
*MMU olgunlaştığında 6. Nesiller uçuyor olacak.
*Motor üstündeki Düşey dikmelerin birleşim detayı bile çok kolay iptal edilebilecek bir görüntü veriyor (motor üstü değilde yanlarda olsa iptal etmek için stabilizatör köklerini ve arkayı komple yeniden dizayn etmek gerekir)...Çıkar düşey stabilizatörü, değiştir eğimli yap yatay stabilizatörü, istersen değiştir kanat yapısını alsana tempest ın Japonya'ya teklif edileninin izdüşümü! Bilmem kaçıncı blok MMU 6. Nesil olmasın sonra...

Acaba diyorum....

*

F-15 de ilk çıktığında 3.nesil bir uçak değil miydi? 1970'lerin uçağı benim gözümde şuan 4.neslin Eurofighter ile birlikte en üstün uçaklarından biri olmuş durumda yapılan modernizasyon ve geliştirmelerle.Bizim MMU'da benzer bir yol izliyicek bence (bizim uçağa F22 kılıklı F15 derlerdi şimdi düşününce komik geldi.Motorları yüzünden bu yorum yapılıyordu ama nesilsel gelişim açısından F15 bizimkisi :) ). İlk blokları kullandığı F16 motorları yüzünden eksik bir 5.nesil savaşçı olacak.Uygun bir motor geliştirildiğinde tam bir 5.nesil uçak olacak.Uzun vadede de değişken by-passlı çok elektrik üreten bir motorla ve çok daha gelişmiş aviyonikleriyle 6.nesil neden olmasın.Uçak zaten kelimenin anlamıyla kocaman.Baştan boyutu itibariyle geliştirilmeye çok açık.T129'da yaşadığımız sorunları bu uçakta yaşamayacağımızı düşünüyorum. Mesajı Paylaş

MMU mock-up'dan çok farklı ve daha güzel olmuş. Burun kısmı Tempest'e çok benzemiş. Pelikan gagası gibi duruyor. (Veya tam tersi MMU'nun tasarımında görev alan BAE Tempest'in burnunu MMU'ya benzetmiş de olabilir, bilemiyorum.) Her halükarda iki proje arasında esinlenme var gibi.


Mesajı Paylaş



Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz