KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196


GCAP(L)、GCAP(S)、Tempest2018、F-22、F-35、TF-X. (GCAP is 19m Scale)

https://twitter.com/buchmaru/status/1612338365755719680/photo/1

Bence ölçeklendirme doğru olmamış. Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Dikey stabilizatörlerin yerleşimi hatalı. Motorların tam üstünde olması gerekirken motorların yanlarına almış. Oysa zaten görüntüleri var uçağın. Mesajı Paylaş

#3492


TUSAÞ GENEL MÜDÜRÜ TEMEL KOTİL: MMU'da en çok dikkat ettiğimiz dış geometriyi doğru yapmak oldu...Dış geometrisi aorodinamik yeteneklerini belirler , doğru yapamazsanız  aorodinamik olarak mesela manevra yeteneği olarak iyi bir uçak olmaz...2017'DEN BERİ GECE-GÜNDÜZ bunun üzerinde çalıştık. Yüzlerce deneyler ,bunların modelleri yapılıp  rüzgar tüneli testleri yapıldı...En önemli nokta buydu çünkü bunun geri dönüşü yok...

Güzel uçak ; yusyuvarlak , keskin tarafları olmayan , her tarafı rüzgarı yalayarak giden aorodinamik uçaktır (Hürjet gibi dedi Temel Kotil) ...Ama stealth uçaklar ise elektromanyetik vb dalgaları yansıtmayacak şekilde yüzeyleri keskin olmalıdır. Þimdi bu iki durum yani aorodinamik dış yapı ile stealth olması için yüzeylerinin keskin olması zorunluluğu tezat oluşturur.

Bir uçağı ne kadar görünmez yaparsanız aorodinamik olarak o kadar yeteneklerini bozarsınız.Buna çok dikkat ettik.
Hava alığından bakarsanız arkasını ,-çıkışı göremezsiniz.Hava içeride dolaşarak gider ki hava alığından giren dalgaları geri yansıtmasın içerde dolaşırken kaybolsun diye...Bunun için şu anda ortaya çıkan MMU'nun aorodinamisini doğru bulduğumuzu düşünüyoruz ; test ettik , simule ettik , bilgisayarda denedik , değişik versiyonlarını yaptık , kanatların arasını mesafeyi açtık-kapattık...Her olasılığı uyguladık...Uçunca iyice göreceğiz..

Ayrıca sonradan gelen bir şirket olma avantajını kullandık...Eski kafayla gidip 2 motorlu  , klasik bir eğitim uçağı da yapabilirdik ama biz tek motorlu ( Dünyada rakibi olan T-7A ile T-50'yi kastediyor yani tek motorla 2 motor performansı alabildik diyor ) yaptık...
HÜRJET neden tek motorlu yapıldını cevabını da vermiş Temel hoca (Gerçi biz elimizde bu güçte motor yok , onun için 2 motor istedik ama neyse  :D :D :D)

Bu tesisi çok kompackt yaptık yani uçak üretmek için gerekli tüm test merkezleri birarada , yürüme mesafesinde .Yabancı kmutanlar tebrik etti...
SİEMENS PLM ile DASSAULT Systemes PLM'sini yani bu yazılım programını satın aldık...UÇTAN UÇA UÇAK YAPMANIZI SAĞLIYOR...Uçağımızın tüm yazılımları vs...kırmızı ağda...Mühendisler çalışmak için buraya , buradaki o bilgisayara gelmek zorunda (Güvenlik için)

NOT: PLM (Product Lifecycle Management), bir ürünün fikir aşamasından son kullanıcıya ulaşıncaya kadar geçirdiği endüstriyel tasarım, mühendislik, analiz, üretim, ürün dokümantasyonu ve pazarlama materyallerinin oluşturulması gibi tüm süreçlerinin dijital ortamda takip edilip yönetilmesine imkân sağlayan yazılımsal bir suit çözümün adıdır. (1.01.00'DAN İTİBAREN ANLATIYOR VİDEODA)

Benim anladığım motor araları neden fazla , kuyruk dikmeleri neden motorun üzerine alındı , kanatlar neden geride vs herşey bilgisayar ortamında yerleri-şekilleri değiştirile değiştirile mükemmelleşmiş en sonunda mevcut halini almış...Bu saatten sonra çok değişmeyecek şekli izlenimi aldım ben... Mesajı Paylaş

Bence de değişmeyecek gövdenin profili. Ben estetik buluyorum gövdeyi, sizi bilmem. Mesajı Paylaş

Isterse dünyanın en çirkin uçağı olsun, yeter ki bizim olsun ve isterleri karşılasın Mesajı Paylaş
What is steel compared to the hand that wields it?

Alıntı yapılan: Gökbörü - 14 Ocak 2023, 14:44:12
Isterse dünyanın en çirkin uçağı olsun, yeter ki bizim olsun ve isterleri karşılasın

O zamanda çirkin kral deriz. İsterleri karşılasın bizim olsun... Son gelişmelere esas isterler F-35 ile mücadele edebilecek seviyede olması gerekiyor , bence onuda yapar... Mesajı Paylaş

"Güzellik bakanın gözlerindedir" diye bir idiom/deyim var İngilizcede . ("Beauty is in the eye of the beholder")

Özetle; her kes her şeyi güzel ya da çirkin görebilir.

MMU tasarlandığı görevi hakkını vererek yerine getirsin, en güzel görünümlü uçak olur benim gözümde.

İlk çıktığında TB2 de bakıldığında, çabuk dağılacak, çürük görünümlü bir SİHA idi. Þimdi üzerine şarkı bestelenen herkesin almak için sıraya girip, kopyalamaya çalıştığı bir silah oldu.

Bu kadar tecrübe ve çalışma sonucunda ortaya çıkacak MMU da sonunda mutlaka Hava Kuvvetlerinin ve Savunma Sanayii sorumlularının isterlerini fazlasıyla yerine getirecektir. En büyük güzellik burada yatıyor. Mesajı Paylaş

Kazasız belasız uçsun. Çok farklı sabotajlara maruz kalacaktır. Hain çok ülkede. Sırf X başarılı olmasın diye İsrail, ABD ajanları ile çalışan binlerce insan var. Mesajı Paylaş

Bu kadar güzel görünen bir uçağın kötü uçmasına imkan yok... Mesajı Paylaş

#3499
Alıntı yapılan: serkan1976 - 14 Ocak 2023, 17:36:07
Bu kadar güzel görünen bir uçağın kötü uçmasına imkan yok...
Aynen, en iyi uçaklar hep en güzel olanlardır. Çünkü bu en iyilik, tasarımada yansır.

Bir uçak yakışıklı değilse iyi olamaz yav, ehe. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz