KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

#350
Üstad'ım Gripen,Viggen ve Draken motorlarını volvo Amerikan ve İngiliz motor üreticilerinin lisansı altında üretiyormuş , daha sonrada volvonun bu birimi GKN adında bir firmaya satılmış...


qte...
Engine Overview
Volvo Aero Corporation developed the RM12 from GE's highly successful F404 turbofan engine to power the Saab/BAE Systems Gripen, a multi-role attack and reconnaissance aircraft.

Source:http://www.geaviation.com/engines/military/f404/f404-rm12.html
Unqte...

qte..
Engines
Working in close association with partners, for example, General Electric (Volvo RM12 engine in the Gripen aircraft), Pratt & Whitney (Volvo RM8 engine in the Viggen aircraft) or Rolls-Royce (Volvo RM6 engine in the Draken aircraft) gives the benefit of two companies' competences and resources whilst reducing costs.

The Volvo RM12 powers the Gripen fighter. It is based on the General Electric F404 engine from which it has been developed to single engine safety criteria, higher performance and greater durability. The primary objective during development of the Gripen/Volvo RM12 system was to attain the highest possible operational effectiveness at the most favorable life-cycle cost.

Source:http://www.gkn.com/aerospace/products-and-capabilities/engines/Pages/default.aspx

Unqte.. Mesajı Paylaş

Yani şu an Saab'ın motor üreten bir bölümü yok öyle değil mi? Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Sanırım motor alımlarını GKN'den yapıyorlar , RM12 motorlar GKN'in ürün portföyünde yer alıyor... Mesajı Paylaş

O zaman bu haber neden bahsediyor? Uçak motoru üretmeyen bir firmanın  olamayan uçak motoru bölümü nasıl satın alınıyor? Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Alıntı yapılan: SKYWOLF - 08 Şubat 2013, 15:08:29
O zaman bu haber neden bahsediyor? Uçak motoru üretmeyen bir firmanın  olamayan uçak motoru bölümü nasıl satın alınıyor?

İşte sütün çikolataya doyduğu an üstad:) Türk medyası yine iş başında... Mesajı Paylaş

Haberci arkadaşlara bir elektronik posta gönderdim. Zaten yorumlarda epey kişi, hatta Orko_8 bile hatayı belitmiş. Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

İşte 'top secret' beyin takımı

O akademisyenlerin isimlerine Habertürk ulaştı

09 Þubat 2013 Cumartesi, 09:00:14Güncelleme: 15:27:09   
İşte 'top secret' beyin takımı Sonra Oku
İlgili Foto Galeri
Top secret beyin takımı!
Galeriye gitmek için tıklayınız

GAZETE HABERTÜRK / MURAT GÜRGEN

Türkiye'nin "FX/TX" kod adı verilen ilk yerli savaş uçağını tasarlayacak "beyin takımı" için 6 akademisyen ile sözleşme imzalandı. ODTÜ, İTÜ ve TÜBİTAK Enstitüsü'nde görevli akademisyenlerin isimlerine Habertürk ulaştı

GALERİ İÇİN TIKLAYINIZ


BAÞBAKAN Tayyip Erdoğan başkanlığındaki Savunma Sanayi İcra Komitesi'nin (SSİK) 2010 yılında aldığı "yerli savaş uçağı üretimi" kararı doğrultusunda proje çalışmaları devam ediyor. Kavramsal tasarım aşaması için 20 milyon dolar bütçe ayrıldı. Türk Havacılık ve Uzay Sanayi (TUSAÞ TAI), TEI, Roketsan, Havelsan ve Aselsan'ın üretime katılacak şirketler olarak belirlenmesinin ardından Türkiye'nin "FX/TX" kod adı verilen ilk yerli savaş uçağını tasarlayacak "beyin takımı"nı oluşturacak 6 akademisyen ile de sözleşme imzalandı. Bir yetkilinin "Dünya çapında önemli bu tip projeler gizlilik içerisinde yürütülür" açıklaması kapsamında akademisyenlerin isimleri açıklanmadı.

İÞTE O İSİMLER
ODTÜ, İTÜ ve TÜBİTAK Gebze Yüksek Teknoloji Enstitüsü'nde görevli olan ve isimleri sır gibi saklanan akademisyenlerin isimlerine Habertürk ulaştı. İsimler ve uzmanlık alanları şöyle:

* Prof. Dr. Arif Ergin (Gebze Yüksek Teknoloji Enstitüsü): Aviyonik elektrik

* Prof. Dr. Serkan Özgen (ODTÜ): Aerodinamik performans

* Prof. Dr. Yavuz Yaman (ODTÜ): Yapısal ve malzeme

* Prof. Dr. Altan Kayran (ODTÜ): Yapısal ve malzeme

* Prof. Dr. Ahmet Þevketüçer (ODTÜ): Teknoloji geliştirme

* Doç. Dr. Gökhan İnalhan (İTÜ): Aerodinamik performans

Yerli savaş uçağında dün de önemli bir adım daha atıldı. Savaş uçağı programı kapsamında yürütülecek 6 projeyi hayata geçirme görevi de Savunma Sanayi Müsteşarlığı ve İTÜ, ODTÜ, Bilkent Üniversiteleri arasında imzalanan sözleşme ile bu üç üniversiteye verildi.

2023'TE

Görünmezliğe de sahip olması planlanan FX/TX'in ilk test uçuşunu Cumhuriyet'in 100. yılı 2023'te yapması hedefleniyor.

Yerli savaş uçağı FX/TX'in 2030'da Hava Kuvvetleri filosuna katılması ve F-16 avcı uçaklarının yerini alması öngörülüyor.

http://www.haberturk.com/gundem/haber/818492-iste-top-secret-beyin-takimi
Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com



Prof. Dr. Arif Ergin (Gebze Yüksek Teknoloji Enstitüsü): Aviyonik elektrik 1970'de Ankara'da doğumlu. 1992'de Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Elektrik ve Elektronik Mühendisliği Bölümü'nden lisans derecesini aldı. University of Illinois at Urbana—Champaign, Elektrik ve Bilgisayar Mühendisliği (Electrical and Computer Engineering) Bölümü'nde 1995 yılında yüksek lisansını ve 2000'de doktora çalışmalarını YÖK bursiyeri olarak tamamladı. Doktora diplomasına ek olarak Mühendislikte Hesaplamalı Bilimler (Computational Science in Engineering) ek diplomasına hak kazandı. AgenaBST'de danışman olarak görev yapan A.Arif Ergin, Firmanın Ankara Teknopark Þubesininin de müdürüdür.




Prof. Dr. Serkan Özgen (ODTÜ): Aerodinamik performans ODTÜ havacılık mühendisliği bölümünden lisans ve yüksek lisans derecelerini aldıktan sonra 1999 yılında Brüksel'deki Libre de Bruxelles Ünivesrsitesi'nden doktora derecesini aldı. ODTÜ Havacılık Mühendisliği bölümünde akademik görevini sürdürüyor.




Prof. Dr. Yavuz Yaman (ODTÜ): Yapısal ve malzeme ODTÜ Makine Mühendisliği bölümünden lisans ve yüksek lisans derecelerini aldıktan sonra 1989 yılında Southampton Üniversitesi Havacılık Mühendisliği bölümünden doktora derecesini aldı. ODTÜ Havacılık Mühendisliği bölümünde akademik görevini sürdürüyor.




Prof. Dr. Altan Kayran (ODTÜ): Yapısal ve malzeme ODTÜ Makine Mühendisliği bölümünden lisans derecesini aldıktan sonra 1990 yılında Delaware Üniversitesi'nde havacılık ve makine mühendisliği üzerine doktora yaptı. ODTÜ Havacılık ve Uzay Mühendisliği bölümünde akademik görevini sürdürüyor.




Prof. Dr. Ahmet Þevketüçer (ODTÜ): Teknoloji geliştirme ODTÜ Makine Mühendisliği bölümünden lisans ve yüksek lisans derecelerini aldıktan sonra 1970 yılında Manchester Üniversitesi Bilim ve Teknoloji enstitüsünden doktora derecesini aldı. ODTÜ Makine Mühendisliği bölümünde akademik görevini sürdürüyor.




Doç. Dr. Gökhan İnalhan (İTÜ): Aerodinamik performans 1975 yılında Eskişehir'de doğdu. 1997 yılında İstanbul Teknik Üniversitesi, Uçak Mühendisliği Bölümü'nden ikincilik ile mezun oldu. Yüksek Lisans ve Doktora derecelerini Uçak ve Uzay Mühendisliği konularında Stanford University'den 1998 ve 2004 senelerinde aldı. İ.T.Ü. bünyesindeki Savunma Teknolojileri Programı Eş-Koordinatörlüğünü yürütmekte olup, NATO Araştırma Teknoloji Organizasyonu (NATO RTO) panel üyesi olarak Sistemler, Konseptler ve Entegrasyon (SCI) bölümünde görev almaktadır.
Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

İşte Türkiye'nin hayalet uçağı
Habertürk ilk yerli savaş uçağının ayrıntılarına ulaştı

SAVUNMA Sanayi İcra Komitesi (SSİK) kararıyla 2010 yılında başlatılan yerli savaş uçağı kavramsal tasarım çalışmasında çok önemli gelişmelere İmza atıldı. Dün HABERTÜRK'ün manşetten duyurduğu 6 uzmandan oluşan beyin takımı tarafından yürütülen kavramsal tasarım çalışması bu yıl sonuna kadar tamamlanacak ve sonuçları aralık ayında SSlK'ya sunulacak. Bir sonraki adım, komitenin 'yola devam' kararı alması olacak.

2030 PROJEKSİYONU
Uçağın tasarımında belirginleşen ayrıntılara HABERTÜRK ulaştı. Hava Kuvvetleri'nin beklentileri doğrultusunda şekillendirilen çalışmalarda, ilk olarak 2030 ve sonrasının teknolojisi ve ihtiyaçları için projeksiyon yapıldı. İlk etapta 6 model üzerinde duruldu, daha sonra proje ekibi Hava Kuvvetleri'nin değerlendirmeleri ışığında 3 model üzerinde yoğunlaştı.

İHA TEKNOLOJİSİ
Çalışmada insansız hava aracı (İHA) teknolojisinin gelişimi göz önünde bulunduruldu. 2030 sonrasında savaş filolarının 1 pilotlu uçak ve yanında 4 İHA yapısına sahip olabileceği değerlendirildi. Hava Kuvvetleri ağırlıklı olarak tek pilotlu uçak üzerinde dursa da iki pilotlu tasarımlar da hazırlanıyor. İkinci pilotun, filodaki İHA'lara komuta edebileceği düşünülüyor. O yılların teknolojisinde. İHA'lann yer ile link aracılığıyla irtibat kurması elektronik harp teknikleriyle engellenebilir.

BOR ZIRHI GİYİNECEK
Yerli savaş uçağı 'hayalet' (stealth) Özelliğine sahip olacak, radarda görünmezlik zırhı taşıyacak. Bu zırh gövde yapısı, gövde malzemesi ve özel boya teknolojisiyle sağlanabiliyor. Gövdede bor katkılı kompozit malzeme kullanılarak uçağa "görünmezlik" özelliği sağlanması ilk seçenek. Bir diğer düşünce, bor elementinin uçak üzerinde daha geniş alanlarda kullanılması. Çünkü bor, hem hafif, hem dayanıklı hem de ısıya karşı direnci yüksek. Savaş uçağı motorlarından 50 bin libreye varan ısı yayılıyor. Motor çevresinde ve gövdede bor kullanılması halinde uçak önemli bir güvenceye kavuşacak. Çünkü güdümlü füzeler motor bölgesini hedef alıyor.

YENİ JET
- 3 model üzerinde yoğunlaşıldı
- Yeni nesil İHA teknolojisi...
- Bor'la görünmezlik zırhı...
- Motorda Eurofighter ilk seçenek...
- İlk uçağın motoru ithal edilecek.

İlk uçağın motoru ithal edilecek
PROJEDE en fazla düşündüren konu 'motor'. İkinci sırada 'radar' geliyor. Uçak motoru geliştirme süresi en az 30 yıl. Bu nedenle, ilk aşamada yabancı motor ile uçuşlara başlanması, zaman içerisinde yerli motorun geliştirilmesi hedefleniyor. Yabancı motor konusunda ABD'den General Electric ve Pratt &Whitney, Avrupa konsorsiyumundan Eurofighter ve Rus üreticilerle görüşülecek.

RADAR YERLİ
Hava Kuvvetleri'nin Tek motorlu olsun" görüsü doğrulusunda, ilk Eurofighter seçeneğinin gündeme geleceği öğrenildi. Typhoon uçağındaki EJ-2000 motorundan daha güçlüsü talep edilecek. Radann ise 'yerli' olmasına karar verilmesi halinde, 2020'ye kadar Türkiye'de geliştirilebileceği öngörülüyor. Nihai hedef yeni jetin 2030'da filoya katılması.

TÜRKİYE BOR ZENGİNİ
BOR elementi yapısal özellikleri nedeniyle son dönemde havacılık sektörünün ilgi odağı oldu. Rusya geliştirdiği uzay mekiğine "Boron Space Shuttle" adını verdi. Yanıcı özelliği bulunan, buna karşın tutuşma derecesi yüksek olan borun, 'yakıt' olarak kullanılmasına yönelik araştırmalar yapılıyor. Kıtalararası seyahat edebilecek 'Bor Aracı' üzerinde çalışılıyor. Dünya bor rezervinin yüzde 72'si Türkiye'de bulunuyor. Türkiye'deki rezervin dünya bor ihtiyacım 450 yıl karşılayabileceği ifade ediliyor.

http://www.haberturk.com/gundem/haber/818670-iste-turkiyenin-hayalet-ucagi Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

hava kuvvetleri tek motorlu olsun diyorda neden eurofighter in motoru akillarina geliyor, eurofighter cift motorlu degil mi? Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz