KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

#3530
Böyle saçma sapan hakaret dolu bir paylaşım yaptığından dolayı, Japon yazılı isimli forumdaşımızı da teessüfle karşılıyorum. En azından daha akılcı ve doğru bir paylaşımla kendi düşüncelerini yazabilirdi.
İçerik olarak teknik kısımların bazısının elle tutulur yanı olması dahi böyle bir paylaşımı haklı kılmıyor. Yazılan asıl önemli içeriği perdeliyor bu kadar kime yöneltildiği belirsiz olan ve kusulan düşmanlık.

Yazılanın esasına bakarsanız; evet TFX'in hava alıkları stealth yapıda tasarlandı. Arkasındaki motor f110 olsa da, ön cepheden bu motorun radar görünmezliğini ters yönde etkilemeyeceği zaten mantıken ortada.

F110 motorunun asıl eksikliği, nozül kısmında, ses ve IR izinde. Tabii çok daha önemli nokta ise düşük kuru itkisinden dolayı supercruise ve elektrik jenerasyonu açısından sıkıntılı olacağı gerçeği.

Zaten bu uçak, f110 ile iş görmeyecek olsa Hv Kuvvetleri bunun blok 1 versiyonunu almaz. Bilakis f110' la TFX dünyanın en gelişmiş ve RCS değeri en düşük blok 4++ uçağı olacak. 5inci nesil uçakların birçoğuna kafa tutacak bir uçak olacak.
Mesajı Paylaş

İlave F-16V ve F-16V modernizasyonunu olduğunu kabul edersek bize kaç tane MMU lazım ? ( 2 filo yani 40 tane F-110 motorlu Block-1 dahil) Mesajı Paylaş

#3532
Arkadaşlar sizler olayı çok yanlış anlamış olabilir misiniz bir daha okuyun isterseniz adam kötü bir şey yazmamış ki. Çok şey yazınca kafanız çorba olmuş bence. Adam F15 i kötülemiş bizimkini methetmiş mesela son twit de. Öbüründe de Rafael i kötülemiş. Adam bizim uçağı methediyor kanıtlar sunarak kendi çapında. Düşman rafael bizim uçağa Meteor atamayacak çünkü biz onu gördüğümüzde o bizi göremeyecek diyor sebeplerinizde yazmış Rafael in motoru görünüyor demiş bizimki görünmüyor demiş filan. Niye bu kadar açık bir konuyu yanlış anlıyorsunuz afedersiniz ama bu konuları az çok bilen kişiler olarak anlatılanı en iyi anlamanız gerekmez mi.  Adam hepi topu 5 paragraf lık açıklama yapmış resimler çizimler koymuş toplkasan 200 kelime etmez ve bizim uçağı methetmiş ama siz tam tersini anlamışsınız bu nasıl olur roman değilki 5 paragraf twit altı üstü nasıl 180 derece tersini anlarsınız. Valla hayatıda böyle okuyor yönetiyorsanız siz güzel bir maaşlı işe girin hiç macera aramayın Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Alıntı yapılan: re - 15 Ocak 2023, 21:39:57
Arkadaşlar sizler olayı çok yanlış anlamış olabilir misiniz bir daha okuyun isterseniz adam kötü bir şey yazmamış ki. Çok şey yazınca kafanız çorba olmuş bence. Adam F15 i kötülemiş bizimkini methetmiş mesela son twit de

Çoğunda teknik ve teorik olarak haklı ama üslubu çirkin. Hava alıklarının kavisli olması da yeni bir şey değil elbet. Motorların ısıl olarak farkedilmesi zaten belli bir mesafenin katedilip sıcak çatışmaya girilmesi sürecinde olacak ve kaçınılmaz gibi geliyor. Kızılötesi görüntüleme her geçen gün ilerleyecektir. Mesajı Paylaş

Çirkin bir şey yok güzelce anlatmış bizim uçağı savunmuş Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Alıntı yapılan: re - 15 Ocak 2023, 21:53:41
Çirkin bir şey yok güzelce anlatmış bizim uçağı savunmuş

Uçağı savunmuş gibi yaparak nefret kusmuş. Sıkıntı orada. Mesajı Paylaş

#3536
Alıntı yapılan: re - 15 Ocak 2023, 17:11:21
Felaket şom ağızlılığı yapacağım afedersiniz burada.  Bizim uçağın görünmez olsun paller saklı kalsın diye bu dolambaçlı geometride hava girişinden dolayı motor ses hızını aşınca boğulursa o zaman göreceğiz bu işlerin hava girişini dolambaçlı yaparak bitmediğini. Öyle bir dertle karşılaşırız ki orasını burasını değiştirmekle de olmaz uçağı sil baştan yapmak gerekir o zaman işte. Böyle olur demiyorum ama bir olursa var ya yandık çözemeyiz sorunu beş yılımıza daha malolur
Dolambaçlı dediği Hafif "S" şeklinde uçağın aşırı manevra ve ses hızında boğulması mantıklı değil.Kaldı ki rüzgar testlerinde simülasyonlarda bir çok kez test etmişler.Sıkıntı olursada düzeltirler. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: re - 15 Ocak 2023, 17:11:21
Felaket şom ağızlılığı yapacağım afedersiniz burada.  Bizim uçağın görünmez olsun paller saklı kalsın diye bu dolambaçlı geometride hava girişinden dolayı motor ses hızını aşınca boğulursa o zaman göreceğiz bu işlerin hava girişini dolambaçlı yaparak bitmediğini. Öyle bir dertle karşılaşırız ki orasını burasını değiştirmekle de olmaz uçağı sil baştan yapmak gerekir o zaman işte. Böyle olur demiyorum ama bir olursa var ya yandık çözemeyiz sorunu beş yılımıza daha malolur
Yorumlarınız aşırı saçma.hava aldığı girişinden içeri girmiş hava 30-40.000 rpm hızla dönen 7 -8 bliskin yüksek emme gücünden etkilenmeyip nasıl sikisabiliyormus? Söyle mantiklica iyice bir düşünün yahu. Oraya o havanın 3 4 misli basılıyor test bremzelerinde.ust limitleri zorlamadan motorun emme gücünü nasıl test edebileceksiniz.adami gomecem diye mantıksız yorum yapmayalım.adam gayet mantıklı açıklamalarla olası senaryoyu gerçekçi kılmaya  çalışmış. Mesajı Paylaş

#3538
Çok saçma değil jet motorlarının boğulması diye aratabilirsin. Yüksek hız yüksek G bazı manevralar alçak basınç alanları yüksek basınç lanlrı atmosferik anormallikler bir sürü şey devreye giriyor havada. Uçağın hava alığı çok dolambaçlı ise belki de boğulacak bunu uçmadan yüzde yüz anlayamayız Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Alıntı yapılan: re - 16 Ocak 2023, 00:16:32
Çok saçma değil jet motorlarının boğulması diye aratabilirsin. Yüksek hız yüksek G bazı manevralar alçak basınç alanları yüksek basınç lanlrı atmosferik anormallikler bir sürü şey devreye giriyor havada. Uçağın hava alığı çok dolambaçlı ise belki de boğulacak bunu uçmadan yüzde yüz anlayamayız
bak arkadaşım basitçe yazayım. Jet uçaklarının motorlari yüksek irtifa ve deniz seviyesi zorlanma testlerinden geçer. Yüksek irtifada düşük hava basincinda yapılacak testte motor hava aliklarina düşük yoğunlukta hava puskurtulur ve sthall testi yapılır.yogunluk azaltildikca motorun takati ölçülür.   
Alçak irtifa testinde ise motora yüksek yoğunluklu hava puskurtulerek çalışması sağlanır.max. rpm  ile calistirilarak motorun sıkışma oranları ve blisk dayanimlari olculur  .Yani motor hava aligi ister s ister u yapsın farketmez. Eğer Jüpiter de bu testi yapacak olursan senin dediğin geçerli olur Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz