KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

5. nesil uçakların en büyük özelliklerinden birisi de hava alıklarındaki S-kanaldır. Bu radar dalgalarının direkt motora ulaşmasını engellemek ve termal izi düşürmek için tercih edilen bir yöntem. F-22'nin F-35'in vs. sert manevralarda motoru havasız kalmıyorsa MMU'da kalmayacaktır. Motorun havasız kalmasının S-Kanalla alakası yok. Hava alıklarının yerleşimi ile alakası var.

Sen bu hava alıklarını üst tarafa yerleştirirsen radar izini daha da düşürürsün lakin işte sert manevralarda o motorlara giren hava çok azalır ve motor takati azalır. Mesajı Paylaş

Roll-out töreni yapılırken motor konusunun da netlik kazanacağını düşünüyorum. Muhtemelen Cumhurbaşkanı o konuda bir açıklama yapacaktır mart ayında. Þurada 2 ay kaldı. En çok merak edilen konu açıklığa kavuşacaktır. Mesajı Paylaş

MMU'daki elektrik enerjisi üretm sorununu muhtemelen büyük bir APU kullanarak çözecekler. Uçaklarda zaten APU olur da bizdeki biraz daha iri olacak. Bunu TRM tasarlıyor. Rus uçaklarının arka kısmında APU oluyor bazen kıyısına köşesine EH paketi de ekliyorlar. MMU'nun o haşmetli motor aralığı başka ne için ki? O açıklık F110 motorlarının kızılötesi gizlilik sorununu da bir nebze de olsa giderebilir. Nitekim 1000 derece sıcaklık ile atılan yanma gazları -30 derece hava ile daha hızlı karışacak. Bu tespit edilemez hale getirmez uçağı ama menzilleri düşürebilir. Zaten bu kızılötesi sensörler atmosferik şartlardan çabucak etkileniyor, uzak menzillerde arama için yakınlaştırma yapmak gerekiyor bu da dar bir görüş alanıyla tarama yapmanıza yol açıyor. Uçak bu dar görüş alanının etrafından uçarak sensörlerden kaçınırsa ne yapacaksın? Þayet uçak, sensöre ön cephesi ile yaklaşıyorsa yanma gazları uçağın parçaları tarafından perdelenmiş olduğundan tespit mesafesi iyice düşüyor. Kızılötesi sensörleri "pipetle gökyüzüne bakmak" şeklinde tasvir eden makaleler gördüm. Aslında buradaki sorun, sensörün bizzat kendisi değil de peynir ekmek gibi her uçağa bunu dağıtıyor olmaları ve her geçen gün daha gelişmeleridir. Mesajı Paylaş

Öncelikle hemen adama laf etmeyin, adam kötü bir şey yazmamış, sadece çok öfkelenmiş. MMU'yu övmüş, üstünlüklerinden bahsetmiş. Ve bunu MMU'yu dünyada gömen, MMU aleyhine uluslararası kara propaganda yapan, Türkiye'nin başarısını karalamaya çalışan bazı çevrelere karşı yapmış. Bizim bilmediğimiz bu kara propagandayı yürütenlerin neler yazdıkları. Yani adama hemen girişmeyin.

Diğer yandan, S kanallı hava alığıyla ilgili olarak, sizce, binlerce mühendis bunu hiç düşünmemiş olabilir mi? O kadar rüzgar tüneli testi, o kadar yazılım, o kadar hesap kitap... Biraz sakin olun  ;) Mesajı Paylaş

Tusaşta calisan mühendislerimiz dünya standartlarında
hatta gelişmiş ülkeler gibi cogu mühendisimiz standart üsthatta temel kotil dunyada bazı isleri bilen(mmu icin dedi) proje yonetilcielri bir elin parmagini gecmez onlari bulup getirdik dedi yani merak etmeyin orda calisanlar dunyanin en iyi muhendisleri sayilir mühendislerimize güvenelim Mesajı Paylaş

#3545
Þu anda SSB ; RR+Kale girişiminin motor teklifini mi değerlendiriyor?
İhaledeki aşama ne durumda?

RR +Kale ortaklığı ; MMU için Pearl 10X motor çekirdeğinden bir motor geliştirmeyi teklif etti..Yani somut-kullanılan bir motor çekirdeği var ortada.
Ama rakip firma olan TEİ'nin böyle somut-kullanılan bir motor çekirdeği yok.

Acaba bizimkiler  ihalede teklif veren 2.firma olan TEİ'nin somut bir motor ortaya çıkarmasını mı bekliyor?
İhalede şu an neler oluyor kapalı kapılar arkasında?
Kulislerde ne konuşuluyor? Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: buraktunahan - 16 Ocak 2023, 09:38:12
Öncelikle hemen adama laf etmeyin, adam kötü bir şey yazmamış, sadece çok öfkelenmiş. MMU'yu övmüş, üstünlüklerinden bahsetmiş. Ve bunu MMU'yu dünyada gömen, MMU aleyhine uluslararası kara propaganda yapan, Türkiye'nin başarısını karalamaya çalışan bazı çevrelere karşı yapmış. Bizim bilmediğimiz bu kara propagandayı yürütenlerin neler yazdıkları. Yani adama hemen girişmeyin.

Diğer yandan, S kanallı hava alığıyla ilgili olarak, sizce, binlerce mühendis bunu hiç düşünmemiş olabilir mi? O kadar rüzgar tüneli testi, o kadar yazılım, o kadar hesap kitap... Biraz sakin olun  ;)

Sorun zaten uçağı övmesi değil. Kimse bundan şikayet etmiyor. Bunu yaparken birilerine laf sokması konusunda belki haklıdır da. Ancak bu üslup anlattıklarının ciddiyetini ortadan kaldırıyor. Yakışık almıyor!



Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Alıntı yapılan: serkan1976 - 16 Ocak 2023, 10:59:16

Ama rakip firma olan TEİ'nin böyle somut-kullanılan bir motor çekirdeği yok.


Pentagon'un eski elemanı Michael Rubin ABD yapımı bazı teknolojilerin Türkiye tarafından tersine mühendislikle çözüldüğünü dile getirmiş.

TEİ nin 37 yıllık bilgi, birikimi ve alt yapısı var. Belki de ilk personellerinin hepsi çoktan emekli olmuştur. Günümüzde 2500 üzeri kalifiye elemanı olan firma hisse ortağı ABD li "GE" yi atlatıp F-110 üzerinde birşeyler denemiş olabilirler. Mesajı Paylaş
DÜNYADA BÜTÜN GERCEKLER 3 MERHALEDEN GECER.
1. iLK BAÞLARDA HAFİFE ALINIR ÖNEMSENMEZ
2. ARKASINDAN ÞİDDETLİ BİR DİRENİÞ VE BASKIYA UĞRAR.
3. EN SON TAM BİR DOĞRU OLARAK KABUL EDİLİR..

"Þu anda SSB ; RR+Kale girişiminin motor teklifini mi değerlendiriyor?
İhaledeki aşama ne durumda"

garp cephesinde bir değişiklik yok.
2017'de çözülmeliydi bu iş.
ben fikrimi yine yazayım,  tüm parçaları yerli üretmek ve  kendi ihtiyacımız için sınırsız üretim  maddesi  olmak  koşuluyla her türlü sözleşmeye imza atarım.
Atak  seviyesinde yerli ve milli bir uçağı  öpüp başıma koyarım.
öyle istediğimiz ülkeye satalım filan,  hala anlamıyorum,  kime satacaksın ki?
internette amatörce bir araştırma yapıyorum,  birçok  ülke  kısa ve orta vadeli  uçak tercihini yapmış,  sipariş vermiş veya vermek üzere.
on  milyon altı bir şey değil ki bu,  tutup Afrika ülkelerine satasın.  eee!  geriye kim kalıyor?

ha!  uçağın dış görünüşünde ciddi bir değişiklik olacağını düşünmüyorum.
bu kadar yazılım,  bu kadar bilgisayar,  bu kadar  uzman desteği...
devir eski devir değil.  doğru algoritmayla,  doğru hesaplama  yöntemleriyle  uygun  simülasyonlarda gerçeğe çok yakın sonuçlar elde etmek mümkün.
bizim uçağın dijital ikizi belki de 100 saatten fazla uçuş  yapmıştır.

aynı durum Siper için de geçerli,  Allah bilir  simülasyonda kaç tane hedef vurdu?

"Bir taraftan da onlarla bir motor projesi konuşuyoruz ama motoru ticari bir olay olarak görüyor. İşte üretimdi, motordu, anlatamadığımız nokta şu kendisine; biz bir tek motor projesinden bahsetmiyoruz. Biz Türkiye'de bir motor geleceği kurmaktan bahsediyoruz ve biz bunu sizin inisiyatifinize bırakamayız. "

https://haber.aero/savunma/ismail-demir-ingiltere-ortak-motor-uretimini-ticari-olay-olarak-goruyor/


Mesajı Paylaş

F-110 motorunu tersine mühendislikle  bir motor

cikaracagimizi abdnin bilmezi gerekmez uzaylilar bile biliyor

adini TF -110 koyariz  TEI bu motorun ustasidir  Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz