KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

Alıntı yapılan: Türkay - 04 Nisan 2023, 23:42:25
    Tek motorlu 2. bir prototip olabilir mi?
Keşke o kadar güzel ihtiyaç kapatırdı ki ama zor ,zaten 5.Nesil uçak yapmak çok zor.Birde ikincisi ne maliyet ne eldeki mühendis ne de yönetmek çok çok zor.2028 den sonra MMU uçak olarak ete kemiğe büründükten sonra belki ama o zamanda 6. nesili düşünmek gerekiyor artık.Ya da Tusaş başka ihtiyaçlara yönelebilir yerli Yolcu uçağı farklı tip kargo uçağı/ihaları vs. Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

Ben ikinci prototipte öyle belirgin bir yapısal değişiklik olabileceğini düşünmüyorum. Çift kişilik üretim projesi bile yıllar sonraya dair. İÞkinci prototipteki fark daha çok donanımsal olacaktır bence. Mesajı Paylaş

#3902
Bu uçak tabi ki maket değil kesinlikle. Ama bence zamanı gelmeden bir gövde halka sunulmak istenmiş ve belki bir sene erken bu şekilde eksikleri örtülerek toparlanmış bir uçak hissi bende yaratıyor. Hürjet öyle değil mesela o layığı ile görülüyor gözüme. Seçim var seneye hangardan layığı ile çıkacak uçağı şimdi çıkartmak tabi ki isteyenler olabilir bunda inanılmayacak bir şey yok ki. Ben muhalif biri olarak şunu da kabul ederim bu uçakla iktidarın seçim propogandası yapmak hakkıdır bence. Ben endüstriyel gözü kuvvetli bir kişi olarak bu uçakta sezgisel olarak bir zorlama toplama hali seziyorum her yerinde.  Sanki % 80 i tamamlanmış işin % 20 si tamam tamam kapatın hiç zaman yok sonra uğraşırız denmiş gibi. Bunu derken zaten en erken çıkacak her şeyi aviyoniği osu busu eksik olması gereken gövdeyi kastediyorum cahil değilim. Ona rağmen eksik geliyor bana tabi ki aviyonikleri iniş sistemleri aksesuarları osu busu eksik olacaktı. Bu gözle bile bana zamanından önce ortaya çıktı hissi veriyor.

Ben size olacağı söyleyim bu uçak derin bir sessizliğe bürünecek bir buçuk sene sonra bir bakacağı taksi testlerine başlamış. Þu durumda bu uçağı iki üç ay içinde piste çıkıp teker kesme ye yakın hızlanıp durduğunu görmemiz gerekiyor. Görecekmiyiz görmeyeceğiz kesinlikle. Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Hürjet yakında uçacak çünkü. Eksiği gediği kalmadı gibi bir şey. MMU'nun daha uçmasına var. TUSAÞ 2023 sonu dese de SSB 2024'te uçsun diyor. O nedenle elbette uçak tamamen hazır değil. Tamamlanmamış, geçici, değiştirilecek vs. parçalar elbette var. O nedenle buna takılmamak lazım. Uçacak prototipte bu eksikliklerin giderildiği göreceğiz zaten.

Bu arada bir şey diyeceğim uçak RAM boyasıyla daha güzel görünecek. Açık gri uçağın tasarım detaylarını çok göstermiyor. RAM boyasıyla çok daha şık olacak bu kuş. Açık gri bazı detayları gizliyor. Koyu RAM boyasıyla uçağın tasarım detayları daha ön plana çıkacak. Mesajı Paylaş

]

#3905
KF-21 taksi sonrası ilk uçuş 9 aydı galiba. Bana bu uçakta tek garip gelen taraf kuyruk kanatları iç güdüsel olarak biraz büyük gibi geliyor. Uçak mühendisi değilim, rüzgar tüneli testi veya bilgisayarda uçuş dinamikleri canlandırmaları vs hiç anlamam.

Bir de söylemeden edemeyeceğim, CHP ve HDP muhalefeti SİHAlar, Kızılelma vs her maket dediğinde fena madara oldu. Milyar dolara yakın satan sisteme demediklerini bırakmadılar. TB-2 de düştükleri bu utanılacak duruma rağmen, Kızılelma için aynı şeyi dediler, bir iki ay sonra o da uçtu.
HDP'yi anlarım ama CHP'den veya medyadan ummadığım isimlerden geldi çamur atmalar. Mesela Kaftancıoğlu'nun misyonunu, vizyonunu bildiğimden Baykarı kamulaştıracağız açıklaması da garip gelmedi. Ama 10 sene önce ulusalcı söylemleri olan bazı isimlerin tavırları üzücü oldu.

TB-2 harp strateji ve planlarında devrime sebep olan, yeni doktrinlerin ortaya çıkmasına sebebiyet veren bir araç haline gelip dünyada olay olurken, bazılarının cahil ve garip söylemleri ancak çamur kıvamında kaldı.


Hürjet uçacak, MMU'nun da uçacağı arkasındaki binlerce mühendis ve teknisyenden açık. TAI ne yaptığını bilen bir kurum olduğunu ortaya koydu.

Maalesef bazı isimler teknolojik yenilikler ile yaşanan üretim devrimini anlayamamış halde. AKP eskiden emekli banka kuyrukları, resmi kurum kuyrukları derken, bankamatik, otomatik ödeme, bilgisayar devrimi diyebiliyorduk. Ama şimdi CHP'lilerin bu devriminin ileri teknoloji üretmedeki katkısını anlamamaları hayret verici. Bugün twitterda birisi ezik zihniyetler bu üretim devrimini anlamaz demiş. Maalesef bugün, o ezikliği üzerimizden atmamız için, "Türk övün çalış güven", "Bir Türk dünyaya bedeldir" diyen Ulu Önder Atatürk'ün izinde olanların değil, ona ırkçı, faşist diyenlerin hakim hale geldiği bir zihniyeti görüyorum. Baykar örneğinde olduğu gibi yapılanı inkar etmeyi geçip tahrip etme niyetini de açıkça ortaya koyan mikro milliyetçi zihniyetin söylemlerinin koca kurucu Parti'ye hakim olması üzücü. 1930ların CHP'si olmayacağız derken 2. Cumhuriyetçi çizgide ulaşılan nokta PKK/HDP'nin seçim açıklama ve stratejileri ile dehşet verici maalesef.

Þehitlerimizin yüzü suyu hürmetine Allah ulusumuzu ve devletimizi bir şekilde koruyacaktır, Açılımda, Kıbrıs'ta, Ermenistan politikasında vs böyle oldu. Mesajı Paylaş

Uçak geliştirmedeki endüstriyel süreçleri aşamaları bilmediğim için buradaki montajı tamamlanmış TFX komplesinin durumunu doğru yorumlayamıyor olabilirim.  Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

#3907
Uçağın dış görünüşünde ciddi bir değişiklik beklemiyorum, kokpit camının menteşesi hariç. Kokpit camının F-35'teki gibi önden menteşelenmiş olmasına bir anlam veremedim.

F-35'lerde bulunan bu menteşe yapılanması, dikey kalkışlı B modelindeki fanın getirdiği bir dayatmaydı. Ve çok ciddi sorunlar çıkardı. B modelinde öyle olunca, diğer modellerde de o şekil devam ettiler.

Bizde fan yok. O zaman neden kolayı varken zor yolu seçtik? Bence hatadan dönecekler. Hatta bence kokpit camını yandan menteşeleyecekler, iki kişilik modele de hazır olsun diye.

Mesajı Paylaş

#3908
Mehmet05 hocam muhalefet hakkında dediklerinize katılmıyorum , siyaseten bazı şeylerin söylenmesi doğal karşılanmalı ama çok da ciddiye alınmamalı... Sezgin Tanrıkulu vs absürt tiplerin söylemlerine bakmamak lazım her partide boyle manyaklar var ona kalsa AKP içinde de ne manyaklar ne aptal söylemler var..

Türkiye Cumhuriyeti devletinin bir devlet aklı vardır bu projelerin hiçbiri de ne durdurulur ne de iptal edilir...
Bunu yapanlar da karşısında bizi bulur...TAİ , Aselsan , TEİ 'yi kim kur du? Akp mı? Biz gidersek herşey batar soylemi saçmalık...

MMU için konuşursak kuyruk yatay kanatlarının yapısı bana da aşırı büyük göründü sizin de belirttiğiniz gibi...Ama bu tasarım bilgisayar ortamında tasarlanmış demek ki gerekli hesaplamalar yapılmıştır uçuş testlerini beklemek lazım...

MMU'ya maket demek başka birsey , eksikleri var demek başka birşey...Maket diyenler bir göz doktoruna gitsin , eksik yok diyenleri de yanlarında götürsün bi zahmet...


Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: sahin1 - 04 Nisan 2023, 21:40:32
Uçaklarımızın isimlerini İngilizceye çevirirsek Freebird-Freejet-Free... olmalı. İnşallah.

Hazır kart... hazır kart....ben özgürüüüm. Geç bu freeleri.

Firebird. Buna ne dersin?


Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz