KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

Serkan Hocam diğerlerinin hespi tamam mı? Bazılarını Aselsan'da bulamadım. Mesajı Paylaş

Tulgar , Toygun , Karat tamam diye biliyorum...

Arda Mevlütoğlu Kaan ismini kullanan diğer  sistemlerimızı yazmış:

Kaan:
• 1992-94 arasında Almanya'dan 46 adet RF-4E'nin alındığı proje
• Yonca Onuk imali hücumbot ailesi
• KKK envanterindeki taktik balistik füze
• SAVER Savunma imali 40mm deniz topu Mesajı Paylaş

#4122








Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

#4123
Alıntı yapılan: VLS - 30 Nisan 2023, 17:58:13
Alıntı yapılan: selcukkocak78 - 30 Nisan 2023, 17:17:47
haber türkte mmu yarın ilk uçuşunu yapacağı söyleniyor. yanlış da duymadım bunlarmı karıştırıyor



Merhaba,

İlk uçuşun yarın olması demek dünyanın kare olmasından daha imkansız olduğunu bizzat söyleyebilirim :)

P1 olarak lanse edilen model'in uçması şu anda teknik açıdan mümkün değil.

P2 olarak lanse edilicek uçak gerekli testler için hazırlanarak uçurulması planlanıyor yılın son döneminde.

Saygılarımla

https://twitter.com/DefenceTurkey/status/1653340035779813378?s=20
KAAN ile ilgili herşeyi anlatmış mutlaka izleyin...


MMU Baş Mühendisi Emre Yaban: Bu gördüğünüz , elinizle dokunduğunuz uçak uçacak (P1) ,uçuş test süreçleri bu uçakla sınırlı bir limitli zarfta uçacak ... Kaan için iron bird kurulmaya başlandı yıl sonuna biiter...

2.prototip parça kesimleri başladı yıl sonuna doğru birleştirme başlayacak 2.prototipte... 2028'de inşallah TSK'ya teslim edeceğiz agresif bir takvimimiz var...TSK'ya teslim edilecek ilk uçakta da AESA olacak tüm F16 vb uçaklardan kesinlikle üstün olacak...Yerli motor çalışmaları başladı...20 uçak F-110'lu olacak... Kanopi bu şekilde öne doğru açılacak... Mesajı Paylaş

#4124
Merhaba,

Emre Bey'in dediği durum projenin P1 uçağının kısıtlı imkanlarla teker kesmesi ki , bu İsmail Bey ve Temel Kotil Bey tarafından arzu edilen bir durum değil. P1 yer testleri için konfigüre edilen bir uçak olduğundan uçuş safhasına getirilmesi hem zaman kaybı hemde proje üzerinde planlama anlamında ciddi riskler barındırma ihtimali olacağını kendisine nazik dil ile ilettik :)

Ortamın heyecanından ötürü böyle bir demeç vermiş olabilir.

Üretim safhasında olan P2 ile tam uçuş'un yapılması planlanıyor.

Saygılarımla Mesajı Paylaş

Alıntı YapMilli Muharip Uçak için geliştirilen yerli motor için 38.000 libre itki hedefleniyor. Çift motor olarak toplamda 76.000 libre itki ile uçağa güç verilecek.


Milli Muharip Uçak KAAN'ın Baş Mühendisi Emre Yaban, kanopinin öne doğru açılması konusunda:

Teknik ekiplerimiz birçok çalışma yaptı, uçağımıza en uygun tasarımın bu olduğuna karar verildi.

https://twitter.com/avionot
Mesajı Paylaş
]

Alıntı yapılan: VLS - 02 Mayıs 2023, 20:09:44
Merhaba,

Emre Bey'in dediği durum projenin P1 uçağının kısıtlı imkanlarla teker kesmesi ki , bu İsmail Bey ve Temel Kotil Bey tarafından arzu edilen bir durum değil. P1 yer testleri için konfigüre edilen bir uçak olduğundan uçuş safhasına getirilmesi hem zaman kaybı hemde proje üzerinde planlama anlamında ciddi riskler barındırma ihtimali olacağını kendisine nazik dil ile ilettik :)

Ortamın heyecanından ötürü böyle bir demeç vermiş olabilir.

Üretim safhasında olan P2 ile tam uçuş'un yapılması planlanıyor.

Saygılarımla

Temel Bey de yanlış hatırlamıyorsam dediğiniz yönde bir demeç vermişti Anıl Þahin röprtajında.Þuanki prototipin uçuşa çok elverişli olmadığını ve şimdiki aklım olsa ona göre yaptırırdım dediğini hatırlıyorum.

VLS Hocam hazır burdayken bir soru sorayım şu videoda dakika 5.08'de  MMU pistte yürürken bir motorunun nozülünün diğerine göre daha kapalı olmasıyla ilgili bir soru soruyor Tolga Özbek.Uçakta doğal bir sağa meyletme olduğunu söyledi Barbaros Bey.Düz gidebilmesi için asimetrik itki kullandığını da ilave etti.Bu sağa meyletme durumu tasarımsal/üretimsel bir hata yüzünden mi yoksa doğal bir durum mu? Bir bilginiz var mı Saygılar. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: VLS - 02 Mayıs 2023, 20:09:44
Merhaba,

Emre Bey'in dediği durum projenin P1 uçağının kısıtlı imkanlarla teker kesmesi ki , bu İsmail Bey ve Temel Kotil Bey tarafından arzu edilen bir durum değil. P1 yer testleri için konfigüre edilen bir uçak olduğundan uçuş safhasına getirilmesi hem zaman kaybı hemde proje üzerinde planlama anlamında ciddi riskler barındırma ihtimali olacağını kendisine nazik dil ile ilettik :)

Ortamın heyecanından ötürü böyle bir demeç vermiş olabilir.

Üretim safhasında olan P2 ile tam uçuş'un yapılması planlanıyor.

Saygılarımla

+1111 Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Bürküt - 02 Mayıs 2023, 20:59:08
Alıntı yapılan: VLS - 02 Mayıs 2023, 20:09:44
Merhaba,

Emre Bey'in dediği durum projenin P1 uçağının kısıtlı imkanlarla teker kesmesi ki , bu İsmail Bey ve Temel Kotil Bey tarafından arzu edilen bir durum değil. P1 yer testleri için konfigüre edilen bir uçak olduğundan uçuş safhasına getirilmesi hem zaman kaybı hemde proje üzerinde planlama anlamında ciddi riskler barındırma ihtimali olacağını kendisine nazik dil ile ilettik :)

Ortamın heyecanından ötürü böyle bir demeç vermiş olabilir.

Üretim safhasında olan P2 ile tam uçuş'un yapılması planlanıyor.

Saygılarımla

Temel Bey de yanlış hatırlamıyorsam dediğiniz yönde bir demeç vermişti Anıl Þahin röprtajında.Þuanki prototipin uçuşa çok elverişli olmadığını ve şimdiki aklım olsa ona göre yaptırırdım dediğini hatırlıyorum.

VLS Hocam hazır burdayken bir soru sorayım şu videoda dakika 5.08'de  MMU pistte yürürken bir motorunun nozülünün diğerine göre daha kapalı olmasıyla ilgili bir soru soruyor Tolga Özbek.Uçakta doğal bir sağa meyletme olduğunu söyledi Barbaros Bey.Düz gidebilmesi için asimetrik itki kullandığını da ilave etti.Bu sağa meyletme durumu tasarımsal/üretimsel bir hata yüzünden mi yoksa doğal bir durum mu? Bir bilginiz var mı Saygılar.

Merhaba,

Esasında çok güzel bir konuya değindiniz yukarıdaki söylediğim ile alakalı güzel bir paslaşma oldu. Söylediğiniz durum esasında yer test uçağının ne kadar önemli olduğunuda ortaya çıkarıyor. Asimetrik itki kullanımında şu aşamada aslında yeniyiz. Þöyle ki evet eski teknolojiye sahip F-4 Fantomlardan çift motor sistemlerine ve çalışma metodolojisine aşinayız lakin temelde başlangıç olarak 5.Nesil temelinde 4.5++ yapısına sahip bu tarz bir motor mimarisi temelindeki  gelişmiş itki sistemi teknolojisi ile ilk defa mühendislerimiz çalışmakta. Dolayısı ile sistemlerin testleri devam ettiğinden ötürü bazen belirli problemlerin çıkmasını bekliyoruz diyebiliriz. Çünkü bu problemlerin çıkması yer testlerinde önemli ve çıkması gerekiyor ki havada stabil bir itki sistemine sahip olabilmemizi sağlayan vektörler ve konfigürasyonları motorun yazılımına entegre ederek doğru yaklaşımı bulmak asıl mesele.

Sağa çekiş hafif biraz gülümsetti diyebilirim (uzay gemisi gora) :) aslında bunların hepsi P2 nin tasarımdan yapılması gerekenleri bizlere işaret ediyor. Yani karamsar olmaya gerek yok çünkü ilk defa bu tarz bir uçak teknolojisine sahip olma aşamasında görece hafif sorunların olması bile başlı başına başarılı bir yolda gidildiğinin bir göstergesidir.

Saygılarımla Mesajı Paylaş

Tek motor çift motor farklılığı mı?

Galiba tek motorlu F-16'da kullanılan F-110 (F110-GE-129)  ile F-15'de kullanılan çift motorlu F-110 (F110-GE-129E ) lar arasında farklılık vardı...

Bunu deneyimlemeleri gerekiyor mühendislerimizin...

Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz