KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

#4140
Ben şu anı tarihe bir not olarak düşüyorum...

2028'de KAAN motoru prototipi üretilmiş olacak dedi TEMEL KOTİL...

Bu açıklama gösteriyor ki 5.nesil bir uçak motoru için 5 yıl gibi çok kısa bir süre kalmış  ; demek ki Tr motor ve Osman Dur'un yıllar önce söylediği "80 mühendisimiz MMU motorunun çizimlerine başladı" açıklaması doğruymuş...

Ayrıca RR'nin KAAN motoru geliştirme - üretme görüşmelerinin de iyi gitmediği dedikodusu doğrulanmış oldu...

Mesajı Paylaş

Müzakerelerde " biz nasıl olsa motoru yaparız, para kazanmak istiyorsanız teknolojisini, haklarını, kısacası işin bütün sırlarını verin bizi uğraştırmayin "modunda miyiz acaba?

Karşı tarafta belki " armut piş ağzıma düş yok kardeşim" modunda ?
Mesajı Paylaş
What is steel compared to the hand that wields it?

#4142
Ben RR+Kale ortaklığından ümidi tamamen kestim....İş tamamen TEİ'ye verilmiş ... 200 mühendis antlaşma olmadan bir işe başlamaz...

TEI Genel Müdürü Prof. Dr. Mahmut Akşit: MMU motoru için bizzat çalışmaya başladık. Sadece 200 üzerinde mühendis ( mühendislik ofisi , süpervizör vb hariç) bizzat analiz-tasarım yapan kişi başladı çalışmaya...


Mesajı Paylaş

Mahmut Hocam ile Temel Bey'i yanyana koyup hadi konuşun diyesim geliyor. Birisi 2028'e motor teslim edilecek diyor diğeri inşallah TS1400 gibi başarı elde ederiz diyor. Durum ciddi olarak çok karışık. Proje başladı deniyor hangi fazdayız bilinmiyor. Kale ile RR teklif verdik diyor cevap yok. Çıldırmamak elde değil :) Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: SH - 06 Mayıs 2023, 01:23:32
Mahmut Hocam ile Temel Bey'i yanyana koyup hadi konuşun diyesim geliyor. Birisi 2028'e motor teslim edilecek diyor diğeri inşallah TS1400 gibi başarı elde ederiz diyor. Durum ciddi olarak çok karışık. Proje başladı deniyor hangi fazdayız bilinmiyor. Kale ile RR teklif verdik diyor cevap yok. Çıldırmamak elde değil :)
Yukarıdan büyük siyasi baskı var. En üst seviyedeki bürokrat konumundakiler ona göre konuşmak zorunda. Sn Akşit, teknik olarak fazla siyasi olamıyor. Onun için doğruyu telaffuz ediyor. Mesajı Paylaş

Alıntı YapTEI'ye KAAN motorunun 2028 yılına kadar hazır edilmesi talimatı verildi.

PD170, PD220, TS1400, TF6000, TF10000 gibi motor projelerini aynı anda yürüten TEI'de KAAN motorunu üretmek için TRMotor şirketiyle birlikte çalışmaya başladı.

Prof.AKÞİT: "Malzeme çok pahalı. Kobalt, nikel Dünyanın en pahalı alaşımlarından süper alaşımlar yapacaksınız.tek tek dövme kalıplar yapılacak. F-35 motoru 15 yılda bitirildi, bizden istenen. süre 5 yıl. Maliyeti nereden baksanız 3-5 milyar doları bulur"


Temel KOTİL:

Ülkemizin bekası için 6 bin genç mühendis yetişti.en büyük kazanımımız bu.
Amerika'ya ilk gittiğimde Amerikalıları uzaylı sanıyordum. Bir süre sonra onlar yerli biz uzaylı olduk kendimize güvenelim.
Þu anda Almanlar, İngilizler , Fransızlar 6. Nesil uçak yapmaya çalışıyorlar. inşallah biz daha önce yapacağız.
ABD'nin F-22'si neyse KAAN o dur.
KAAN havalandığı zaman yüzlerce kilometreden etrafı tarıyor.
2028'de KAAN yerli motorla uçacak

#KAAN  #TEI
Mesajı Paylaş
]

f 110 a ekstra bir fan eklersin boyunu uzatırsın yada ilk üç fanı daha büyük yapar ve yanma odasına girmeden motorun etrafında dolanacak bir hava kanalı eklersin (ingiliz turbofan motorları gibi) ama dönüp dolaşıp yinede benzer bir yapının üzerinden geliştirildiğini iddia edeceklerdir. ha mahkemeye gitseler bir şey elde edemezler Mesajı Paylaş

Pakistan'da, Lockheed Martin tecrübesi olan bir mühendisin önderliğinde, MMU için çalışan 50'nin üzerinde bir mühendislik grubu varmış. Aktif olarak MMU projesinde çalışıyorlarmış ve tasarımlar yapıyorlarmış. Bu yıl içinde ölçekli bir MMU prototipi yapıp, uçuracaklarmış Tusaş Pakistan ofisi.

Pakistan'daki Tusaş ofisin büyütülmesi ve çalışan sayısının arttırılması için Tusaş'a başvuru yapmış Pakistan. Bu yıl büyütülecekmiş ofis ve kadro.

Mmu'nun ilk uçuşu sonrasında potansiyel müşterilerin kendilerini göstermeye başlayacağını söylüyor. Satın alma, Teknik ve mali destek v.b. açılarından.

Mesajı Paylaş

Alıntı YapTUSAÞ Genel Müdürü Prof. Dr. Temel Kotil :

Milli Muharip Uçak #KAAN


2028 yılına kadar bütün unsurlarla gelişmiş olacak. Supercruise yapıp, radarın göremediği, bombaları içine saklanmış, çok uzak mesafeden angaje olabilen hava - yer hedeflerine bir uçak olarak göreceğiz. Geçen uluslararası bir yazıda yorum vardı. F22 2.5 Mach yapıyor. Bizimkisi niye 1.8 Mach yapıyor denilmişti. Merak etmesinler Kaan 2.5 Mach'ta yapar.

Kendi motorumuzu da teslim edeceğiz. O zaman Mach sayısıda artar.

Önceden her şeyi tedarik ediyoruz. 2028'de 20 adet Motoru, fırlatma koltuğunu halledeceğiz.

Ülkemizin ihtiyacı varsa biz günde bir uçakta çıkarırız. Allah ihtiyaç göstermesin "savaş durumun da"

KAAN gibi uçakları 100 Milyon dolara veriyorlar. Lojistik desteğiyle 300 Milyon dolara geliyor.
https://twitter.com/Keremhok/status/1656952665132224513?cxt=HHwWgsC-7fDq1v4tAAAA
Mesajı Paylaş
]

Temel beyin yayınını izledim. Zaten bildiğimiz görünür görünmez ambargolar için çeşitli komik örnekler verdi. Biz ana parçalarda motor vs. görünmez ambargoları duyuyorduk. hürkuş için basit bir contayı bile teslim etmeyerek projelerin uzamasına sebep olmuşlar.

Bu arada bu durumdan ben çok memnunum. Kötü komşu insanı ev sahibi yapar. Umarım abd ve avrupa ile 10 sene daha böyle tatlı sert sürtüşürüz ki mecburiyetten tüm teknolojik kazanımları elde ederiz.

Beni en çok memnun eden gelişme tei müdürünün yayını olmuştu. Helikopterimizde kullandıkları jet motorunun gelişim sürecinde yaşadıklarını anlatmıştı. Aynı zamanda bu sürecin insanlı ve insansız savaş uçaklarımız için olan jet motoru ihtiyaçlarının temelini oluşturduğunu ifade etmişti. Motoru geliştirmede ki en büyük problemlerinin tasarım libre vs. gibi kriterlerden ziyade materyal olduğundan bahsetmişti. Anlattığına göre jetin yanma odasında güneşe benzer bir sıcaklık oluştuğunu ve bu sıcaklığı kaldıracak alaşımın çok nadir ülkede olduğunu ve alamadıkları için uzun yıllar sürebileceğini düşündükleri bir araştırmaya başladıklarını ve bir kaç yıl gibi sürede bu alaşımı kendi imkanlarıyla geliştirdiklerinde çok mutlu olup en büyük mihenk taşını atladıklarını anlatmıştı.

Aslında  medyada yerli motor gibi tek cümleyle özetlenen şeyler gerçekte çok büyük bir ekosistem ve bir parçanın üretiminde elde ettiğin know how sivil veya savunma sanayi alanında çok farklı yerlerde önünü açabiliyor. Sıfırdan başlandığında 8-10 yıl sürebilecek bir tasarım üretim diğer bir parçada ki know how sebebiyle  aylar sürecek derecede kısalabiliyor. Beni savunma sanayide en çok mutlu eden detaylar bunlar oldu. Topyekün bir teknoloji bir ekosistemi gelişiyor. Bunun mutlaka sivil sanayiye de yansımaları olacaktır. Bu elde edilen know how ve taşeron yerli şirketler katmedeğerli sivil teknolojik üretimlerde mutlaka yapacaktır. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz