KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

Alıntı yapılan: Merzifonlu - 30 Mayıs 2023, 10:40:03
Alıntı yapılan: selcukkocak78 - 30 Mayıs 2023, 10:25:58
bize katabilecekleri üretim sistemleri değil ama tasarım aşamalarında turbofanların kritik tasarım hatalarının nasıl ve nerde karşımıza çıkıp nasıl düzeltebileceğimizle ilgili verileri.

Orası aşikar; ama yine de anlamadığım bir şey var Selçuk Bey: TEİ TF6000 Turbofan Motorunun geliştirilmesi sürecinde, o verileri biz kendimiz de toplayabileceğiz. Neden ihtiyaç duyalım ki onlara, bize nasıl zaman kazandıracaklar?
zaman ve seri üretim sistemi biz hala butik üretim yapıyoruz onlar bant üretimi Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Merzifonlu - 30 Mayıs 2023, 10:40:03
Alıntı yapılan: selcukkocak78 - 30 Mayıs 2023, 10:25:58
bize katabilecekleri üretim sistemleri değil ama tasarım aşamalarında turbofanların kritik tasarım hatalarının nasıl ve nerde karşımıza çıkıp nasıl düzeltebileceğimizle ilgili verileri.

Orası aşikar; ama yine de anlamadığım bir şey var Selçuk Bey: TEİ TF6000 Turbofan Motorunun geliştirilmesi sürecinde, o verileri biz kendimiz de toplayabileceğiz. Neden ihtiyaç duyalım ki onlara, bize nasıl zaman kazandıracaklar?
Sn Merzifonlu,
Bana öyle geliyor ki,  bu ortaklık işi doğruysa, biraz da " tek elin nesi iki elin sesi" işine benziyor.
Birinci lig için takım kuruyorsunuz; size katılacak işi bilen eleman yok. Mecburen ikinci ligden elemanla takımı oluşturuyorsunuz.

Söylediğiniz gibi TF6000 eşiği çok önemli bir eşik. Bu bize modern sistemlerle ve birinci lige yakışan bir motorun fiili üretimi konusunda büyük bilgi akışı sağlayacak. Bunu bilen Batılı dostlar, bazı "kolay bulunan" parçaların temininde zorluk çıkarıp ilk motor ateşleme tarihimizi en az 6 ay ötelettiler.
Bu bilgilerin analizi ve değerlendirilmesi konusunda ekstra bir bakış açısı ve extra birkaç çift göz daha olması, her zaman faydalı olacaktır. Sonunda İvchenko Progress mühendisleri de turbofan üretimini bilen ve anlayan kişiler. Ne kadar tek kristal üretemiyor ve blisk teknolojisi tecrübeleri olmasa da mutlaka takıma katkıları olacaktır.
Ben olaya bu açıdan yapıcı olarak bakmayı uygun görüyorum. Bilmem ne dersiniz? Mesajı Paylaş

Ben mühendis alırken neden kimliğini sorguladığımızı merak ediyorum. Çin geliyor buraya hayvan gibi ofis açıyor. Biz neden gidip Kanada'ya, ABD'ye ofis açmıyoruz? Açalım verelim 2x para mühendislere. Hadi bakalım ne olacak görelim. Bu adamların maaşı senelik 2M usd falandır brüt maksimum. Koy adama bir hedef. Koy primi sonuna. 2 katı da para ver. Alacağın 10 tane yıldız adam olacak muhtemelen ve etrafına 100 tane daha ortalama adam koyacaksın. Zaten milyar dolar bütçen var. Birazını da buraya harcayacaksın kaçışın yok. Mesajı Paylaş

Kaan motor icin 20 milyar dolar bekleniyor

ukraynanin alacagi para en az 5 milyar dolar iyi para

simdi alirlarsa suan onlar iyi olur

TEI  icin F110 motor bilgi birikim var Mesajı Paylaş

Aklıma ilk gelen neden; bu karar "teknik" bir karardan ziyade ülkeler arası "siyasi" bir karar olabilir. Malum, şu anda biz Ukrayna'ya motor konusunda (kızılelma, atak2 vb.), onlar da bize iha/siha konusunda göbekten bağlıyız. Bu karar iki ülke arasında ilişkileri daha da derinleştirmek adına siyasi bir karar olabilir.

Bir diğer neden de; malum hali hazırda projeyi yavaşlatan, normalde piyasadan temin edebileceğiniz, ama üstü örtülü ambargolar nedeniyle temin edemediğiniz, bu nedenle kendiniz tasarlamak zorunda kaldığınız, kritik teknoloji gerektirmeyen bazı bileşenler var (örneğin TF-6000 için gerekli olan ama bize satılmayan şu meşhur yağ pompası vb. gibi). İşte bu tür motor yan bileşenlerini Ukrayna'ya ürettirerek zamandan tasarruf amaçlanmış olabilir. Mesajı Paylaş

#4255
Valla açık söyleyeyim, motorun kendisini tasarlama anlamında bize verecekleri bir şey olduğunu sanmıyorum. Çünkü bu adamlar asla o ebatta bir turbofan tasarlamadılar. İki cahil birleşirse, bir bilen etmez Yaşar Bey. :)

Seri imalata dönük ekosistemin kurulmasında tecrübe anlamında yardımları olabilir, ona OK. Geliştirmesi zaman alacak bazı konvansiyonel süperalaşımların datalarını peşinen sağlayarak bize zaman kazandırabilirler, o da belki. Ama bu tarz desteklerin tasarımla alakası yok ki. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Merzifonlu - 30 Mayıs 2023, 13:20:55
Valla açık söyleyeyim, motorun kendisini tasarlama anlamında bize verecekleri bir şey olduğunu sanmıyorum. Çünkü bu adamlar asla o ebatta bir turbofan tasarlamadılar. İki cahil birleşirse, bir bilen etmez Yaşar Bey. :)

Seri imalata dönük ekosistemin kurulmasında tecrübe anlamında yardımları olabilir, ona OK. Geliştirmesi zaman alacak bazı konvansiyonel süperalaşımların datalarını peşinen sağlayarak bize zaman kazandırabilirler, o da belki. Ama bu tarz desteklerin tasarımla alakası yok ki.

Umarım suyun Güneyindeki cahilin dağarcığında bir bilene yetecek kadar akıl ve bilgi birikimi vardır.
Size katılıyorum tasarımda bize verebilecekleri bir şeyin olmadığı konusunda. Mesajı Paylaş

 büyük ihtimalle tasarım çoktan bitmiştir. detay ve parça tasarım için mevcut bilgileri varsa verirler yoksa seri üretim proseslerine yardımcı olurlar karşılığında da işbirliğini sürdürmek, eksik motorlarımızın temini ve türkiyede üretimi ve de büyük ihtimalle satan projesi karşılığı anlaşılır. onlarda motor piyasasında eski teknolojilerden yeni teknolojilere geçişte bilgi birikim alırlar ve bir miktar kaan alırlar Mesajı Paylaş

Bu konuda benim bir fikrim var;
SWOT!
* Türkiye her türlü malı fason olarak üretebilen bir potansiyel ama ürün geliştirmişliği olmadığı esinlenebileceği, referans alabileceği, üzerine koyarak geliştirebileceği hiçbir ticari hak, lisans veya IP hakkı mevcut değil.
* Ukrayna ise tescilli ve ürünü olan herhangi tescil hakkı gerektiren geliştirmeye referans gösterebileceğin, ürünlere sahip...
*Muhtemel motorların ön dizaynları bir nevi kopyeleyerek ve/veya klonlayarak bitti; bu noktada yasal tescillerle boğuşmamak için mevcut klonu müseccel ürün haline getirip legal sertifikalandırabilmek için patent, referans, lisans göstermek için diyeceklerki Ivchenko nun falan cı sertifikasına filancı patentine göre göre geliştirdik diyecekler; bence böylece de özgür ve özgün bir ürün haline gelir, olur...
*Birde diyoruz ki Ukrayna büyük motor yapmadı diyoruz ama, Ukrayna, Rusya dan bağımsız SU 27 işletebilen idame ve ikame edebilen bir ülke buda var. Yapmamış olabilir ama o çapta motorlarada hakim olduklarını düşünüyorum.. Mesajı Paylaş

#4259
Alıntı yapılan: selcukkocak78 - 30 Mayıs 2023, 18:50:59
büyük ihtimalle tasarım çoktan bitmiştir. detay ve parça tasarım için mevcut bilgileri varsa verirler yoksa seri üretim proseslerine yardımcı olurlar karşılığında da işbirliğini sürdürmek, eksik motorlarımızın temini ve türkiyede üretimi ve de büyük ihtimalle satan projesi karşılığı anlaşılır. onlarda motor piyasasında eski teknolojilerden yeni teknolojilere geçişte bilgi birikim alırlar ve bir miktar kaan alırlar

Geçen günlerde trmotor+Tei tasarım bitti parça üretimlerine başladı denilmişti...Ukraynalılar tasarım işinde devreye girecekse ne yapacaklar ki iyice kafam karıştı..."Ön Tasarım Fazı Projesi" başlatıldı.. deniliyor

Benim anladığım KAAN motoru ihalesinin bir tarafı KALE+RR bir tarafı TRMOTOR +TEİ idi...Þimdi TRMOTOR+TEİ tarafına Ivchenko Progress de takviye güç olarak katılmış...

Bence de bir arkadaşın yazdığı gibi "turbofan motor" konusunda yetişmiş teknik eleman desteği verecek Ukraynalılar...Çünkü artık bu işin KALE+RR ortaklığıyla alakası kalmadı...TRMOTOR+TEİ motor işini tamamen üstüne aldı....Motoru üretecek tecrübeli eleman desteği alınıyor ... Başka milletlerden mühendis desteği de gelebilir .... Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz