KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 5 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

#4310
Alıntı yapılan: Merzifonlu - 31 Temmuz 2023, 11:47:29
Alıntı yapılan: Gökbörü - 31 Temmuz 2023, 10:42:55
F16 da bunlarla uçtuğu na göre köşede en az 50 60 tanesinin durması gerekmez mi?

Gerekmez.

ABD, F15 uçaklarında karşıt dönüşlü F110'lar kullanıyor. Karşıt dönüşlü motor kullanmak, mutlak bir gereklilik olmasa da çift motorlu jetlerde, F15 için ABD böyle tercih etmiş. Özetle, F15'in F110'ları çiftler halinde üretilmişler.

10 Motor geleceğine göre, 5 tane Kaan prototipi kesin üretilecek. Kalanı için Allah kerim!  ;D

Yerli motorun prototipi 2028'e yetişir, umarım! Aksi durumda, Kaan projesi ABD'nin insafına kalır.
Sn Merzifonlu,
Bazı turboprop uçaklar dışında hiçbir çift motorlu jet uçağı motoru karşıt dönüşlü değil. Bu konuyu geniş bir şekilde defencehub'da işlemiştik.
Tüm çift motorlu jet motorlu uçakların türbinleri aynı yönde döner. GE ve P&W motorları saat yönünün tersine RR motorları saat yönünde dönerler.

F15'in havaalıkları hareketli. Dolayısıyla içerisine giren hava akışı değişken. Motoru ve bu motorun FADEC sistemi ona uygun olarak imal ediliyor. F16'ların hava alıkları sabit.
Bizim KAAN motorları F15-EX te kullanılan F110-GE129-E modeli. A,C ve E versiyonları F15 motorlarına uygun.
F16 uçağında F110-GE129-B ve D versiyonları var Mesajı Paylaş

Arkadaşlar bu yazdıklarım sadece kaan'a has ve özgü olarak algılamayın

Bağımsız ve özgür bir devlet hernangi bir proje yada materyalist ürün ortaya koyarken tamamen bağımsız ve özgür politikalar izler ve izlemeli...

Biz bunun proje modelini geliştirirken birçok ülkeden teknik destek alabilirdik..

Başta Çin ve Rusya olmak üzere...

Biz İngiltere'den destek almayı tercih ettik hiç sorun yok yanlış yapmadık...

Gelelim kritik konuya Bizim için uçağın kalbi olan motor kısmında ki 3-5 ülke hariç herkez bağımlı olduğu bir konu...Bu konudada Amerika'dan destek almaya karar verdik..

Yanlış bir karar değil fakat farklı method uygulanabilir di...

Mesela 14 tane prototip üretileceği söyleniyor..

Þimdi gelelim motor konusuna ve bu konuda ABD'ye kendimizi gebe ettiğimiz konusuna...

ABD ilişkilerdeki hareketlerimize göre bunu sopa olarak kullanıyor...

Peki ne yapabilirdik?

Emin olun söylediğim yada söylecek olduğum şeyler kozmik yada tabi ya biz niye düşünmedik tarzı bir şey değil...

Þimdi gelelim seçimimiz olan f110 ge129 motorunun muadilini bulmaya..

Bu motorun dünyadaki muadili doğu bloğu ülkelerinde..

Çin weishi yada ws10 veya ws15 motorları (j20 ve j11 de kullanılıyor) kimse hazır değil diye kimseyi kandırmasın

Diğeri

Rusya

Al31F veya Al41 motorları

Eğer biz bu motorları seçiyorsak mesele motor ömrü değil mesele bağımsızlık meselesi(içinizde motor ömrü diye bahane üreteceklere hitaben belirtiyorum)

Japonya

Motorun ismi xi hi olması lazım sn.yaşar paylaşmıştı
F119 ayarında (fakat japon anayasası kısmen askeri ürün satmaya engel)

Yani elimizde çin ve Rusya var..

Bu 14 prototipten 4 ünü çin motoru ve ona göre diğer4 ünü Rus motoru ve ona göre kalan 6 prototipi amerikan motoru ile donatıp ona göre test ederdim..

Sonuçta f110 ge 129 ,ws10,Al41 vesaire bunlar hep 4.nesil motorlar Kaan için ilk blok10 karda dezavantaj oluşturmaz stealth karakteristliği bakımından...

Seri üretim zamanı elime öyle koz geçerki kimsenin nazına yada siyasi şantajına boyun eğmezdim...

Kim beni zorlamıyor ise onun motorunu tercih ederdim...

Ki ilkbaş ABD motorunu seçer ve öncelik olarak görüşmeye alırdım...

Bu dediğim şu an bile yapılabilir..

Ama bağımsız olmayan ve vizyonsuz karar vericilerden ötürü olmaz...

Ne yapalım en fazla özgün motoru bekleriz artık ...

Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 31 Temmuz 2023, 18:30:55

Sn Merzifonlu,
Bazı turboprop uçaklar dışında hiçbir çift motorlu jet uçağı motoru karşıt dönüşlü değil. Bu konuyu geniş bir şekilde defencehub'da işlemiştik.
Tüm çift motorlu jet motorlu uçakların türbinleri aynı yönde döner. GE ve P&W motorları saat yönünün tersine RR motorları saat yönünde dönerler.

F15'in havaalıkları hareketli. Dolayısıyla içerisine giren hava akışı değişken. Motoru ve bu motorun FADEC sistemi ona uygun olarak imal ediliyor. F16'ların hava alıkları sabit.
Bizim KAAN motorları F15-EX te kullanılan F110-GE129-E modeli. A,C ve E versiyonları F15 motorlarına uygun.
F16 uçağında F110-GE129-B ve D versiyonları var

Sayın Yaşar burdan F15 motorları kullanan KAAN'ın hava alıklarının yapısının F15 ile benzer bir mimariye sahip olacağı anlamını çıkarabilir miyiz? Mesajı Paylaş

#4313
Yoo çıkaramayız biri elma diğeri armut

F15 ile aynı Hava alığı mantığı sadece f14 te var Mesajı Paylaş

#4314
Alıntı yapılan: Denizci16 - 31 Temmuz 2023, 21:11:28
Yoo çıkaramayız biri elma diğeri armut

F15 ile aynı Hava alığı mantığı sadece f14 te var

Yanıtınız için bir beğeni ateşledim.Evet dediğiniz gibi çok fazla uçakta yokmuş.F14, Tornado , F111 gibi uçakların hava alıkları bu yapıda sanırım ve bunlar genel olarak 3.nesil savaş uçakları (F15 de bildiğim kadarıyla ilk çıktığında 3.nesil bir savaş uçağıydı).İnternette bu konuyla ilgili pek birşey bulmak mümkün değil ama anladığım kadarıyla hareketli hava alıklarının uçağın stealth yapısına negatif bir etkisi var (kompakt olmaması ve karmaşık olması bir yana) . Mesajı Paylaş

TF-6000'den haber var mı? Prototip üretimi ne aşamada acaba? Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 31 Temmuz 2023, 18:30:55
Sn Merzifonlu,
Bazı turboprop uçaklar dışında hiçbir çift motorlu jet uçağı motoru karşıt dönüşlü değil. Bu konuyu geniş bir şekilde defencehub'da işlemiştik.
Tüm çift motorlu jet motorlu uçakların türbinleri aynı yönde döner. GE ve P&W motorları saat yönünün tersine RR motorları saat yönünde dönerler.

Valla, Sayın Kozan Selçuk Erkan ısrarla "onlar karşıt dönüşlü" diyor. Bizzat kendi gözleriyle görmese, bir savunma sanayi profesyoneli olarak öyle demez herhalde, diye düşündüm.

Her neyse, aynı kapıya çıkıyor. F16'lardaki motorlardan farklı bunlar. Kendi motorumuzu imal etmeliyiz, başka yolu yok. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Bürküt - 31 Temmuz 2023, 22:08:01
Alıntı yapılan: Denizci16 - 31 Temmuz 2023, 21:11:28
Yoo çıkaramayız biri elma diğeri armut

F15 ile aynı Hava alığı mantığı sadece f14 te var

Yanıtınız için bir beğeni ateşledim.Evet dediğiniz gibi çok fazla uçakta yokmuş.F14, Tornado , F111 gibi uçakların hava alıkları bu yapıda sanırım ve bunlar genel olarak 3.nesil savaş uçakları (F15 de bildiğim kadarıyla ilk çıktığında 3.nesil bir savaş uçağıydı).İnternette bu konuyla ilgili pek birşey bulmak mümkün değil ama anladığım kadarıyla hareketli hava alıklarının uçağın stealth yapısına negatif bir etkisi var (kompakt olmaması ve karmaşık olması bir yana) .
Hareketli hava alıklarından ziyade türbin fan kanatlarının görünürlüğüyle alakası var.
F111, F14 gibi uçaklar tasarlanırken radarda görünmezlik diye bir şey konsept olarak var olmadığı için bu uçakların hava alıkları alabildiğine geniş tasarlanmıştır, bu uçakların hava alıklarından içeri radar ışını girdiği zaman ışınlar dönen türbin kanatlarına çarpıp cayır cayır uçağın yerini belli eder.
Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Merzifonlu - 01 Ağustos 2023, 13:57:10
Alıntı yapılan: Yasar - 31 Temmuz 2023, 18:30:55
Sn Merzifonlu,
Bazı turboprop uçaklar dışında hiçbir çift motorlu jet uçağı motoru karşıt dönüşlü değil. Bu konuyu geniş bir şekilde defencehub'da işlemiştik.
Tüm çift motorlu jet motorlu uçakların türbinleri aynı yönde döner. GE ve P&W motorları saat yönünün tersine RR motorları saat yönünde dönerler.

Valla, Sayın Kozan Selçuk Erkan ısrarla "onlar karşıt dönüşlü" diyor. Bizzat kendi gözleriyle görmese, bir savunma sanayi profesyoneli olarak öyle demez herhalde, diye düşündüm.

Her neyse, aynı kapıya çıkıyor. F16'lardaki motorlardan farklı bunlar. Kendi motorumuzu imal etmeliyiz, başka yolu yok.
Üstat, Bu ismini verdiğiniz zat Gemi mühendisi ve iş idaresi mezunu ama demekki uçak motorları konusunda yanılıyor.
Bir ara Hakan Kılıç ta "Terminal Velocity" yok deyip fizik kurallarını yok saymıştı.
Bu tip olaylar olabiliyor. Kendi konusunda uzman olan bir kişi motor teknolojisinin inceliklerinden  haberdar olamayabiliyor.

Olayın teknik tarafından başka bir de ekonomik boyutu var. Motorun teki bozulduğunda herhangi bir motor takılıp uçak hazır hale getirilecektir. Ayrı dönüşlü olursa yedek olarak iki kat fazla motor stoku taşımak gerekir. 4 motorlu sivil uçaklarda bu daha da büyük problem yaratır. Düşünebiliyormusunuz;  Bakım için kullanacağınız aletlerin bile saat yönü ya da da saat yönüne ters olarak çalışması gerekecektir.

Bu zat'ın anlatmak istediği , modern motorlarda kullanılan "twin spool" hatta "three spool"  konfigürasyonunda iki ayrı co-aksiyel şaft olması ve bunların motorun HP ve LP türbin ve fanlarını ayrı ayrı hızlarda sürmesi olabilir. Ama onlarda aynı yönde dönerler. Mesajı Paylaş

Bakınız pervaneli uçaklarda da pervaneler iki farklı yönde dönüyor ve açıklaması linkte.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Counter-rotating_propellers Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz