KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

EJ200'de tek yetki İngilizlerde değil ki... Alman MTU da söz hakkına sahip...
O iş yine yaş olabilir... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 08 Kasım 2023, 13:10:24
EJ200'de tek yetki İngilizlerde değil ki... Alman MTU da söz hakkına sahip...
O iş yine yaş olabilir...
EJ200 değil! EJ200 sınıfı!
Bu motorun kökü RR'da. Yeni bir kaç teknoloji uygulamasıyla adı olur TJ-200. Mesajı Paylaş

Yaşar Abi, beni de çok heyecanlandırdı bu. Durup dururken bunu yapmamışlardır. Bir de şirket adı var belgede.

Dökümanı merak edenler burada:



Yaşar Abi buradaki reexport kısmını tam anlayamadım. Yardımcı olur musun bize?

Mesajı Paylaş

#4573
Alıntı yapılan: SH - 08 Kasım 2023, 13:23:37
Yaşar Abi, beni de çok heyecanlandırdı bu. Durup dururken bunu yapmamışlardır. Bir de şirket adı var belgede.

Dökümanı merak edenler burada:



Yaşar Abi buradaki reexport kısmını tam anlayamadım. Yardımcı olur musun bize?
Bu lisans esas olarak İngiliz Þirketlerini ilgilendiren bir lisans.
İngiliz şirketlerine KAAN uçağının her türlü bileşeninin üretiminde kullanılacak teknolojileri sınırsız olarak Türkiye'deki şirketlere aktarabileceklerini ve bu konuda serbest olduklarını söylüyor.

Ancak İngiliz şirketlerinin Türk şirketlerini kullanarak bu teknolojileri başkalarına transfer edemeyeceklerinin altı çiziliyor. Yani, örneğin; RR kalkıp Kale'ye teknoloji aktarıp, bu teknolojiyi üçüncü bir partiye (mesela Katar'a) Kale aracılığıyla veremez diyor. Teknoloji kullanımı Kale ile sınırlıdır diyor. Sınırlama RR'yi ilgilendiriyor. Türk şirketlerini değil.
Ayrıca RR gerekirse bu geliştirilmiş teknolojiyi Kale aracılığıyla İngiltere'deki bir başka şirkete aktarabilir diyor. Re-Export bunun için geçerli. Bağlayıcı şartlar İngiliz şirketlerini bağlıyor. Mesajı Paylaş

Bu motor işinde ilerleme olduğunun kanıtı. Bana öyle geliyor ki takıldığımız teknolojilerde yardım alarak kendi motorumuzu yapacağız. Ukraynalılarla yaptığımız çalışma gibi. Rolls Royce a motor yaptırma ya da mevcut motorların lisanslı üretimi gibi seçenekler devre dışı bence Mesajı Paylaş

Neden Hürjet motoru , Hürjet olmasa da olur ama KAAN bizim için bekaa meselesi... Madem artık önleri açıldı , RR bizim için KAAN motoru yapsın Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 08 Kasım 2023, 14:23:30
Neden Hürjet motoru , Hürjet olmasa da olur ama KAAN bizim için bekaa meselesi... Madem artık önleri açıldı , RR bizim için KAAN motoru yapsın
Bu anlaşma zaten Hürjet'te ilgili değil. Asıl KAAN'la alakalı. KAAN ismini alınca , TFX için yaptıkları serbest teknoloji ihracatı belgesini tekrar düzenlemiş İngilizler, KAAN için motor yaparlarken Hürjet'i de araya sokup, her iki taraf için bir taşla iki kuş vurulabilir.  Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 08 Kasım 2023, 14:33:44
Alıntı yapılan: serkan1976 - 08 Kasım 2023, 14:23:30
Neden Hürjet motoru , Hürjet olmasa da olur ama KAAN bizim için bekaa meselesi... Madem artık önleri açıldı , RR bizim için KAAN motoru yapsın
Bu anlaşma zaten Hürjet'te ilgili değil. Asıl KAAN'la alakalı. KAAN ismini alınca , TFX için yaptıkları serbest teknoloji ihracatı belgesini tekrar düzenlemiş İngilizler, KAAN için motor yaparlarken Hürjet'i de araya sokup, her iki taraf için bir taşla iki kuş vurulabilir.

Hadi inşallah , gerçekleşirse yüzyılın olayı olur savunma sanayimiz için... Mesajı Paylaş

o paylaşılan linkteki lisans TFX  ile ilgili,  neden Hürjet başlığında   konuşulduğunu anlayamadım.
TFX  için motor konusunda,  gönül ister ki  atı alan  Üsküdar'ı geçmiş  olsun;  yok eğer ortada  Üsküdar'a  varmış bir at yoksa ve  bu gün RR  ile proje başlangıcı durumu varsa eyvah,  yandı gülüm 2028.
fakat,  tabi TFX  için  teknoloji transferi gerekecek tek husus motor değil,  diğer  alt sistemler için  bir rahatlama sağlar  bu lisans.

"Phalanx , VLS gibi sistemleri alamayan , ambargo yiyen Türkiye , silahlandırılması kesin olan muharip bir uçak için motoru hemde Türkiye'de ürettirmeyi nasıl başaracak Allah aşkına...F-"

Hürkuş uçağının kokpiti için  dandik bir conta konusunu da eklemek gerek.
CAATSA  devam ediyor.
Hürjet'i silahlandırma fikrinden vaz geçmezlerse,  malesef  bu uçak biraz  motorsuz   kalma
olasılığı yüksek gibi görünüyor.

silahlı Hürjet  görevlerini Anka 3 ve Anka 4  ile KE-A-B-C  jetlerine  bölüştürmek  gerekebilir.
akabinde,  çift motorlu ve F5    kapasitesinde   başka bir insanlı uçakla birlikte artık silahlı Hürjet'e  ihtiyaç kalmayacaktır.
Mesajı Paylaş

#4579
Alıntı yapılan: Yasar - 08 Kasım 2023, 12:56:24
Alıntı yapılan: Tigerfish - 08 Kasım 2023, 10:20:57
Alıntı yapılan: SKYWOLF - 08 Kasım 2023, 08:16:11
Sorun GE'de değil. Sorun ABD Kongresinde. Yani GE ile görüşüp anlaşabilirler. Ama ABD Kongresi bunu onaylar mı orası sıkıntılı. Ancak ABD'nin ekonomik değerlendirmelerinde, Kongrenin hangi kararlarının negatif etki yarattığı konusunda belki ileride baskı aracı olabilir.
Akıl ve mantık Amerikan kongresi nde hakimiyetini kaybettil. Savunmada bir çok sistem için uyguladıkları ambargo sonunda yurtiçi üretimi ile kapanıyor. Bu konuda ne yazık Almanlar da o Aptallaşma virüsünden nasibini almışlar.

Güzel bir toparlama ve okumaya değer.

https://www.al-monitor.com/tr/originals/2022/03/will-ukraine-crisis-help-turkey-dodge-western-arms-embargoes
İngiltere'nin, bize Theresa May zamanından beri uygulamakta olduğu, TFX konusundaki TOT (transfer of technology) serbestisini kaldırıp yeni ve daha kapsamlısını (bilhassa motor konusunu da içeren) dün itibariyle devreye soktuğunu düşünürsek, bu ABD motor sevdasından vazgeçip RR ile yatağa girmenin zamanıdır.
Hürjet'in tasarımını az değiştirip, EJ200 sınıfı bir motoru bu uçağa RR ile ortak üretimle uygulamak en akılcı iş olur.
Yarın Azerbaycan olsun, Pakistan olsun; bizden Hürjet almak istediğinde ABD gene taş koyacaktır. Bu yeni TOT belgesinde re-Export serbestisi de var. Üçüncü partilere satış serbest.

Yaşar bey daha bu işin başından beri benim fikrim ve düşüncem sizinle birebir aynıdır. Ne yazık buna karar veren yetkilere sormanız lazım.

Benim bir tek anlayamadığım neden her alternatifi her kaynağı her çareye baş vurmuyoruz?

Almanların bir atasözü var: hatayı bul ( finde den Fehler). Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz