KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

RR mu yapıyor yani? Doğru mu anladım? Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: VLS - 24 Kasım 2023, 19:18:38
Merhaba,

Daha önceki iletimde belirttiğim gibi RR ile görüşmelerin devam ettiğini henüz herhangi bir olumsuz durum olmadığını ifade etmiştim.
İngiltere ile RR noktasında anlaşıldı.KAAN motoru için TAEC (Kale - RR) tasarım ve dizayn işlerini üstlenecek.
Seri üretim noktasında TEI devreye giricek.
2028 yılında KAAN için üretilen ilk motorlar TEI tarafından teslim edilicek.

Anka-3 noktasında daha önce belirttiğim ve sonrasında basın yayın organlarından duyduğunuz üzere 2024 ilk çeyrek ilk take-off'unu gerçekleştirmesini bekliyoruz.
Aralık ayında bu konuda süpriz olabilir.

Son olarak Eurofighter Tranche-4 için niyet sözleşmesi imzalandı.Almanya noktasında gereken izinler alınarak 40 uçaklık paket için resmi sözleşme 2024 yılında imzalanması bekleniyor (konu hakkında fazla detay veremem ama sonuç olumlu) .

Son olarak KAAN artık uçuşa hazır durumda,bütün modüller ve sistemlerin testleri bitti artık taksi ve verilerin değerlendirilerek uçuşa hazırlık aşamasına geçildi.

Saygılarımla
Sn VLS,
Ağzınızdan bal damlıyor bugün!
Mesajı Paylaş

Merhaba,

Estafurullah Yaşar Bey inşallah daha güzel haberleri sizlerle paylaşma imkanım olacak.

Saygılarımla Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: DoganTuran - 24 Kasım 2023, 19:29:07
Selamlar,
KAAN motoru içinse, 2025 ilk çekirdek ateşleme ve 2026 motor ateşleme ve 2028 seçim öncesi ilk seri üretim anlaşması ancak teslim 2030.

Genel politik, teknik ve pisikososyal etkinlik açılarından değerlendirmede, bu süreçlerin yaşanmasını yüksek olasılık olarak görmekteyim.
Tahminleriniz çok iyi yönde değil mi? Rolls Royce çok büyük üretici, muhteşem bir tecrübesi var fakat 2025'de ilk ateşleme sonrasında 5 senede herşeyin hazır hale gelip seri üretime girmesi çok iddialı gibi. Ve TEİ bence sadece üretimde devreye girmemeli Kale grubunun kaldıracağı bir yük değil. Madem böyle olacak TS3000 projesi hızla başlatılmalı. Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

Alıntı yapılan: Kaptan-I Derya - 24 Kasım 2023, 20:13:58
Alıntı yapılan: DoganTuran - 24 Kasım 2023, 19:29:07
Selamlar,
KAAN motoru içinse, 2025 ilk çekirdek ateşleme ve 2026 motor ateşleme ve 2028 seçim öncesi ilk seri üretim anlaşması ancak teslim 2030.

Genel politik, teknik ve pisikososyal etkinlik açılarından değerlendirmede, bu süreçlerin yaşanmasını yüksek olasılık olarak görmekteyim.
Tahminleriniz çok iyi yönde değil mi? Rolls Royce çok büyük üretici, muhteşem bir tecrübesi var fakat 2025'de ilk ateşleme sonrasında 5 senede herşeyin hazır hale gelip seri üretime girmesi çok iddialı gibi. Ve TEİ bence sadece üretimde devreye girmemeli Kale grubunun kaldıracağı bir yük değil. Madem böyle olacak TS3000 projesi hızla başlatılmalı.

Kale grubu lakayıt bir kurum değil ktj projelerinde iyi iş çıkardılar. Kalıp ve Malzeme bilimi konusunda tecrübeleri olan şirketleri var. Kaldı ki RR ile ortak olarak yapılacak bir iş. RR Kale'nin kaldırıp kaldıramayacağını sınamışlardır.

İşin acı tarafı bu ortaklığın motor için verdiği tekliflerin geçmişi 7-8 seneyi buluyor. Başladığımız yere dönüyoruz. Çoktan motor bitmiş olabilirdi.
Mesajı Paylaş

#4775
Kale potansiyel olarak çok potansiyelli onda hiçbir şüphem yok, ama TF35000 deyince benim aklıma hep TRMotor konsorsiyumu üst yapısında Rolls Royce & TEİ & KALE geliyor.

7-8 yıl öncesine gelirsek zamanında hadi TF35000 çok iddialı idi olmadı. O zaman biz Hürjet için 5. nesil teknolojilere sahip EJ200 çapında bir motor başlatsaydık Arge ve Ürge maliyetleri bizim karşılayacağımız bir motorumuz olurdu. Þimdi Hürjet'te ne olacak, nasıl olacak demezdik.
Geliştirilen motoru EF uçaklarının Tranche 5 veya 6 uçakları için teklif de edebilirdik. 5.nesil termal verimliliğe sahip, daha yüksek güç üreten, daha verimli bir motor olurdu. TF6000'da deneyeceğimiz teknolojileri bu platformda denerdik.

Onu geçtim 3000 beygirlik helikopter motorunu RR ile Kale ortak geliştirebilirdi. Rolls Royce ile yeni nesil yüksek yakıt verimliliğine sahip sivil platformlarda da kullanılan bir motor. Arge sürecinin bir kısmı bizden karşılanırdı üstüne üstlük RR içinde çok mantıklı bir çözüm olurdu. Aynı zamanda RR içinde Kale uygun maliyetli büyük parça tedarikçisi olurdu. Türbin motorlarının sıcak kısımlarını dahi hem geliştiren, hem üreten 2 tane şirketimiz olurdu.(Arat motoru sayesinde bu kabiliyete kısmen Kale ulaşacak ) Bazı kararlarda çok geç kaldık. Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

forumdan genel görüşler.
olsa : olmuyor yapamıyoruz yapamayız
gecikse: zaten belliydi yapamayacağımız gün gibi aşikar.
bitse: bence olmamış istediğimiz gibi değil keşke yabancı bir firmayla yapsaydık
yabancı firmayla yapılsa: daha önce yapılabilirdi çok geç kalındı artık tren kaçtı.

okurken gülmemek için zor tutuyorum kendimi.
yahu tei nin turbofan motor tecrübesi yok diyen var yahu. adam çıktı f 110 un her yerini yapabiliyoruz dedi,sıcak kısım türbin kanatçıklarında 3. nesil teknolojimiz var 4. nesile çalışıyoruz dedi. helikopter motoru en zoruyken tuttu ts 1400 gibi bir motoru bitirdi.abd nin eğitim uçaklarındaki motorların tasarımlarını değiştirip imal etti ve tüm motorları o şekle çevrildi.daha ne kadar deneyim sahibi olmalı.
kale gibi bir firmamız var türkiyenin döküm ve kalıpçılıkta en gelişmiş firması.küçük güç değerindeki turbojet ve turbofan motorlarını tasarlıyor imal ediyor ve satıyor üstelik tüm test altyapısıda elinde.
bu forum kadar pesimist insanların yoğun olduğu bir forum görmedim yüzünüze bakınca beyaz ensenize bakınca zenci gibisiniz.sn. cb nı bu konularda bilgili değil danışmanlarının eline ne yazılıp verilirse onu söyler. asıl açıklamaları tei tusaş ve kale genel müdürleri zaten yapıyor.gerisi çok önemli değil.siyasi açıklamalar olarak görülmeli.bizi siyaset değil iş ilgilendirmelidir. işde bence ehil ellerde Mesajı Paylaş

#4777
Alıntı yapılan: selcukkocak78 - 24 Kasım 2023, 21:45:05
forumdan genel görüşler.
olsa : olmuyor yapamıyoruz yapamayız
gecikse: zaten belliydi yapamayacağımız gün gibi aşikar.
bitse: bence olmamış istediğimiz gibi değil keşke yabancı bir firmayla yapsaydık
yabancı firmayla yapılsa: daha önce yapılabilirdi çok geç kalındı artık tren kaçtı.

okurken gülmemek için zor tutuyorum kendimi.
yahu tei nin turbofan motor tecrübesi yok diyen var yahu. adam çıktı f 110 un her yerini yapabiliyoruz dedi,sıcak kısım türbin kanatçıklarında 3. nesil teknolojimiz var 4. nesile çalışıyoruz dedi. helikopter motoru en zoruyken tuttu ts 1400 gibi bir motoru bitirdi.abd nin eğitim uçaklarındaki motorların tasarımlarını değiştirip imal etti ve tüm motorları o şekle çevrildi.daha ne kadar deneyim sahibi olmalı.
kale gibi bir firmamız var türkiyenin döküm ve kalıpçılıkta en gelişmiş firması.küçük güç değerindeki turbojet ve turbofan motorlarını tasarlıyor imal ediyor ve satıyor üstelik tüm test altyapısıda elinde.
bu forum kadar pesimist insanların yoğun olduğu bir forum görmedim yüzünüze bakınca beyaz ensenize bakınca zenci gibisiniz.sn. cb nı bu konularda bilgili değil danışmanlarının eline ne yazılıp verilirse onu söyler. asıl açıklamaları tei tusaş ve kale genel müdürleri zaten yapıyor.gerisi çok önemli değil.siyasi açıklamalar olarak görülmeli.bizi siyaset değil iş ilgilendirmelidir. işde bence ehil ellerde

bir beğeni ateşledim

Sanıyorum jet motorunda tek kristal gibi rulman gibi malzeme gibi bazı kritik teknolojilere sahip olunca mühendisler başlamadıkları bir projeyi bile başaracaklarından emin olabiliyorlar. Başka makinelerden farkı çok fazla zor makine elemanına teknolojisine metalürjisine sahip bir makine bu motorlar zorluğu galiba buradan ileri geliyor. O teknolojilere sahip olduğunu ise ortada motorun esamisi yokken bile bir laboratuvarda da öğrenebiliyorsun. Bu iddialı konuşmaların altında bu öz güven var bence. 

Bazı ulusal zor eşiklerde kendimizi buluyoruz. Önceki zor eşik radardı mesela onu bir aştık tam aştık unuttuk gittik her işte elimizi kolumuzu bağlayacak bir sınırdı hele şimdi olsa hiç bir şey yapamaz hale gelirdik radar yapamayınca. Ondan önce platformlar eksikti ne gemi ne tekerlekli araç yoktu ama üstüne koyacağımız şeyler vardı. IIR sensorlar başka sorundu. Þimdi de motorlar sorunumuz var ama türbin ve içten yanmalı da yarı eşiği aştık bile biraz daha kaldı. İşin güzel yanı bitiyor gibi bu büyük engeller motor sonrasında sanki. Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

benim tahminim bu teknoloji ve tasarım yeteneklerini göz önüne alıp üretilecek malzemeyi olması gereken ölçüm değerlerinden bir tık daha kalın  yaparak önce motorun genel test verilerini elde etmeyi hedefliyorlar. daha sonraki ürünlerde malzemeler ölçüm değerlerine düşürülüyordur. böylece test süresinden kazanabiliyorlar bence. Mesajı Paylaş

tasarım programları öyle bir noktaya ulaşmış durumdaki tüm motoru sanal olarak imal edip gerçeğinin %98 ine yakın bir oranda sanal ortamda test bile yapabiliyorsun. eskiden autocad 3d max cobalt ıron cad felan uğraşırdık şimdi ki programlar coşmuş.malzeme bilgisi dayanımı  dış etmenler test parametreleri hep girilebilen veriler arasında. motor sanal olarak çalıştırılıyor sanal olarak test ediliyor. yakıt yanma verimi falan ekrandan görüyorsunuz  ki hatta araba motorlarında bile görülüyor artık o kadar ayağa düştü. yazılımın ve işlemcinin gücü bu. eskiden bu süre 20 seneydi şimdi 6 sene hatta daha sıkı çalışılırsa 5 sene Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz