KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

Olsun burda da süper zeka seviyesi söz konusu Ambargo'yu delmek için yediğimiz nane baya akılıca

Þimdi Sn Doğan Turan'ın ne demek istediğini anladım galiba kendisi silahlanma projelerinden bahsederken siyasal konjektür ve seçim odaklı projelendirme yapıldığından bahsetmişti.Demek ki kasteddiği buymuş. Mesajı Paylaş


Savaşın başlamak üzere olduğu günlerde Ukraynadan 7000 tonluk bir pres getirildi, bu presle kritik uçak parçaları da üretilecek denilmişti. Mesajı Paylaş

Bende şimdi merak ettim Türkiyede üretilen en büyük press kaç ton diye? Mesajı Paylaş

Akbal makina tarafından 2015 te 6000 tonluk press üretilmiş. Mesajı Paylaş

#4944
6000-7000 Tonluk preslerle uçak parçaları değil, motor parçaları üretilir; diye biliyorum. Yani bence TS-1400'ün parçaları içindi, o getirilen pres. TF-6k/10k İçin ise 15000 tonluk pres lazımmış. Þimdi ona uğraşıyorlar. Mesajı Paylaş

#4945
Alıntı yapılan: Heartbang - 06 Aralık 2023, 00:48:06
Alıntı yapılan: Merzifonlu - 05 Aralık 2023, 23:24:28
Alıntı yapılan: Heartbang - 05 Aralık 2023, 23:08:56
KAAN pilotsuz bir şekilde, siha gibi uçabilecek mi acaba? Başka bir forumda bu soruyu sordum, düzgün bir cevap alamadım.
Test uçuşlarını pilotsuz yaparsak daha hızlı hallederiz gibi geliyor bana.
İnsansız uçaklar geliştirme süresini çok kısaltabilir. Neredeyse 24 saat uçabilen test pilotu olmaz ama dron olur. Özellikle yorulma testleri çok hızlı tamamlanabilir.
+1. Sayın VLS ya da DoganTuran bize bu konuda bilgi verirse çok mutlu oluruz.

Selamlar,
İnsansız savaş uçağı tanımı; Operasyon koşullarında kendi algoritmasına göre analiz eden ve karar alıp uygulayan bir akıllı jetse, bu seviyeye ulaşılması Dünya yazılım endüstrisi açısından ileriki 30-40 yıllık projeksiyonlarda mümkün olabilir. Günümüzde bu denemeler F-16 vs. uçaklarda dahi bir pilotun uçuş-kontrolünde gerçekleştirilebiliyor. SİHA veya Kızılelma ise bu kapsamdan bakıldığında, farklı dönemlerini içermekte.
Dünya üzerinde algoritmasını geliştiren ve kendi hesapları sonucunda karar verebilen bilgisayar-YP olsa da, bunların boyutsal yapıları ve çalışma yapılan alanların karar vede sonuçlarının nispiliği açısından emekleme dönemi diyebiliriz.
İnsanın, tecrübe yeteneği, analiz yeteneği, düşünme hızı ve en önemlisi de temel güdüsünü algoritmada oluşturmak ve sonrada bir Ülkenin tüm varlığını teslim edebilecek kadar güvenmek belki de en zor aşamaları olacaktır.
KAAN, insansız olarak otonom şekilde elbette "Uçurulabilir" ancak bu durumda dahi dizaynda, ağırlık değişkenliğine bağlı değişiklikler + zaman gerekir. Hava-Hava angajman ve yakın temas operasyonlarında bir yer pilotu dahi yönetse, başarı şansı angajmanda %50, İt dalaşında ise %30 olacağı kanaatindeyim.

Başka bir ifadeyle; Bir Ülkenin tüm varlığını teslim edebileceği bir Jet algoritmasına güvenmesi, pilot kıyaslamasında uzun zaman alacaktır.

Alıntı yapılan: Denizci16 - 07 Aralık 2023, 18:44:35
Olsun burda da süper zeka seviyesi söz konusu Ambargo'yu delmek için yediğimiz nane baya akılıca

Þimdi Sn Doğan Turan'ın ne demek istediğini anladım galiba kendisi silahlanma projelerinden bahsederken siyasal konjektür ve seçim odaklı projelendirme yapıldığından bahsetmişti.Demek ki kasteddiği buymuş.

Selamlar,
Doğru anlamışsınız. Ülkenin acil önceliklerinin bir zaman projeksiyonunda planlanması yerine, her şeyden biraz olsun ama onlarında zamanlaması konektöre göre olsun yaklaşımıyla yol kat ediliyor.
Evet, burada yazıyoruz, fikirler beyan ediliyor insan donanımının gereği olarak. Acı olan ise, ne olduğunu ve sonucunda neyin geldiğini görebilecek yetide olup da bunu anlatmanın basit yolunu seçmekteki alğısal karmaşıklığı aşmak.

Soralım basitçe,
Yarın bir ülke veya ülkelerin sana saldırmayacağının garantisi nedir?
Bir bakalım ordumuza; Bireysel ve birliksel Disiplin ne durumda? İdeolojik yapılanma yelpazeleri var mı? Eğitimsel yeterlilik açıdan neredeyiz? Teçhizat ve donanımsal yeterliliğimiz nedir? Birinci dere çevre tehditleri açısından Muharip birlik personel sayınızın, tehditleri topyekûn  karşılamaya oranı nedir?

Þimdi de önümüzdeki süreçte en olası ve basit senaryoyu işleyelim, eminim herkesin kendince anlaşılır bir cevabı olacaktır.
Hamas-İsrail savaşından dolayı 500.000 kadar Filistinli peyderpey getirilerek Mersin ve Adana illerine yerleştiriliyor. Konya, Kayseri, Kırşehir ve Kütahya'da da 2,2 Milyon ABD tarafından eğitim görmüş Afganlı gruplar ikame ediliyor. Güney hattı boyunca Hatay, Kilis, Gaziantep, Adıyaman ve Þanlıurfa ve büyükşehirler başta olmak üzere, Düzenli-Düzensiz 10 milyon olduğu tahmin edilen yabancı unsur bulunuyor.
Aynı anda; Büyükşehirlerde, Kültürel veya motivasyonlu kargaşalar çatışmalara dönüşüyor, Güneydeki illerde ayaklanmalar başlıyor, Güneydoğu sınır hattından saldırı başlatılıyor ve iç bölgelere kadar ilerliyor, Girit ve Yunanistan'ın muhtelif üslerinden savaş uçakları Eskişehir'e kadar vurmaya başlıyor, Dedeağaç'ta konuşlu Birlikleri dahi saymadım.

Ülkenin şu durumda, böyle bir senaryo ile karşılaşma olasılığı sizce nedir ve sonuçları ne olur? İşte gerçek ve basit olan vereceğiniz-verdiğiniz cevaptır. Gerisi algıyla oluşturulmuş gerçekliktir ki sonuçları hep hüsran olmuştur. Mesajı Paylaş

#4946
Alıntı yapılan: DoganTuran - 07 Aralık 2023, 22:02:52
Alıntı yapılan: Heartbang - 06 Aralık 2023, 00:48:06
Alıntı yapılan: Merzifonlu - 05 Aralık 2023, 23:24:28
Alıntı yapılan: Heartbang - 05 Aralık 2023, 23:08:56
KAAN pilotsuz bir şekilde, siha gibi uçabilecek mi acaba? Başka bir forumda bu soruyu sordum, düzgün bir cevap alamadım.
Test uçuşlarını pilotsuz yaparsak daha hızlı hallederiz gibi geliyor bana.
İnsansız uçaklar geliştirme süresini çok kısaltabilir. Neredeyse 24 saat uçabilen test pilotu olmaz ama dron olur. Özellikle yorulma testleri çok hızlı tamamlanabilir.
+1. Sayın VLS ya da DoganTuran bize bu konuda bilgi verirse çok mutlu oluruz.

Selamlar,
İnsansız savaş uçağı tanımı; Operasyon koşullarında kendi algoritmasına göre analiz eden ve karar alıp uygulayan bir akıllı jetse, bu seviyeye ulaşılması Dünya yazılım endüstrisi açısından ileriki 30-40 yıllık projeksiyonlarda mümkün olabilir. Günümüzde bu denemeler F-16 vs. uçaklarda dahi bir pilotun uçuş-kontrolünde gerçekleştirilebiliyor. SİHA veya Kızılelma ise bu kapsamdan bakıldığında, farklı dönemlerini içermekte.
Dünya üzerinde algoritmasını geliştiren ve kendi hesapları sonucunda karar verebilen bilgisayar-YP olsa da, bunların boyutsal yapıları ve çalışma yapılan alanların karar vede sonuçlarının nispiliği açısından emekleme dönemi diyebiliriz.
İnsanın, tecrübe yeteneği, analiz yeteneği, düşünme hızı ve en önemlisi de temel güdüsünü algoritmada oluşturmak ve sonrada bir Ülkenin tüm varlığını teslim edebilecek kadar güvenmek belki de en zor aşamaları olacaktır.
KAAN, insansız olarak otonom şekilde elbette "Uçurulabilir" ancak bu durumda dahi dizaynda, ağırlık değişkenliğine bağlı değişiklikler + zaman gerekir. Hava-Hava angajman ve yakın temas operasyonlarında bir yer pilotu dahi yönetse, başarı şansı angajmanda %50, İt dalaşında ise %30 olacağı kanaatindeyim.

Başka bir ifadeyle; Bir Ülkenin tüm varlığını teslim edebileceği bir Jet algoritmasına güvenmesi, pilot kıyaslamasında uzun zaman alacaktır.
KAAN'da uzaktan kumanda özelliği yok yani. En azından prototipleri ANKA gibi uçursaydık işimiz hızlanırdı diye düşünmüştük.
Eski usul halledeceğiz herhalde. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Denizci16 - 07 Aralık 2023, 20:41:49
Bende şimdi merak ettim Türkiyede üretilen en büyük press kaç ton diye?
Türkiye'de bu işler için gerekli presler yok şu an, yapılması gerekiyor. Tek başına yapılacak bir iş değil, devletin koordinasyonu içinde üniversiteler ve özel şirketler işbirliği ile... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Merzifonlu - 07 Aralık 2023, 21:55:34
6000-7000 Tonluk preslerle uçak parçaları değil, motor parçaları üretilir; diye biliyorum. Yani bence TS-1400'ün parçaları içindi, o getirilen pres. TF-6k/10k İçin ise 15000 tonluk pres lazımmış. Þimdi ona uğraşıyorlar.
Sn Merzifonlu,
Bu presler zaten bildiğimiz hidrolik ve sıcak presler gibi değil. Bunlara HIP (Hot Isostatic Press) deniyor. Çok yüksek basınçlı Argon gazıyla çalışıyorlar. 10 megapascal'dan 210 megapascal basınca (21000ton) kadar çıkan bu presler ile gaz basıncıyla ve neredeyse üretilmiş metalin erime noktasına yakın çok yüksek sıcaklıklarda metalin ana şeklini bozmadan çalışma yapılabiliyor. Yani hazırda preslenmiş ya da 3D katmanlı teknolojiyle üretilmiş fan bıçakları bu yöntemle içlerindeki sünger yapıdan arındırılıp, yüksek stres ve sıcaklığa dayanıklı hale getiriliyorlar.
Dediğiniz gibi bu yeni motorların büyük fanlarını çalışır hale getirebilmek için bu yeni preslere ihtiyaç var. Umarız sanayicilerimiz bu teknolojiye ilgi gösterir. Devletin yardımıyla biraz da zora koşularak bu işi yaptırmamız lazım.

https://www.mpif.org/IntrotoPM/Processes/IsostaticPressing.aspx

Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 08 Aralık 2023, 03:47:22
Alıntı yapılan: Merzifonlu - 07 Aralık 2023, 21:55:34
6000-7000 Tonluk preslerle uçak parçaları değil, motor parçaları üretilir; diye biliyorum. Yani bence TS-1400'ün parçaları içindi, o getirilen pres. TF-6k/10k İçin ise 15000 tonluk pres lazımmış. Þimdi ona uğraşıyorlar.
Sn Merzifonlu,
Bu presler zaten bildiğimiz hidrolik ve sıcak presler gibi değil. Bunlara HIP (Hot Isostatic Press) deniyor. Çok yüksek basınçlı Argon gazıyla çalışıyorlar. 10 megapascal'dan 210 megapascal basınca (21000ton) kadar çıkan bu presler ile gaz basıncıyla ve neredeyse üretilmiş metalin erime noktasına yakın çok yüksek sıcaklıklarda metalin ana şeklini bozmadan çalışma yapılabiliyor. Yani hazırda preslenmiş ya da 3D katmanlı teknolojiyle üretilmiş fan bıçakları bu yöntemle içlerindeki sünger yapıdan arındırılıp, yüksek stres ve sıcaklığa dayanıklı hale getiriliyorlar.
Dediğiniz gibi bu yeni motorların büyük fanlarını çalışır hale getirebilmek için bu yeni preslere ihtiyaç var. Umarız sanayicilerimiz bu teknolojiye ilgi gösterir. Devletin yardımıyla biraz da zora koşularak bu işi yaptırmamız lazım.

https://www.mpif.org/IntrotoPM/Processes/IsostaticPressing.aspx

Bu tür presler için burada güzel bir bilgilendirme var. F35 için Bulkheads üreten preste var.

https://www.linkedin.com/pulse/worlds-largest-hydraulic-press-machines-mohammad-ali-nekahi

Hükümet ve Mit biraz cevval olsa, belki Ukrayna'dan bu teknolojiyi alabilirdi veya çalışanları ülkemizdeki bu büyük pres projesine dahil edebilirdi.

Bu konuda isim yapmış Ukraynalı NKMZ şirketi var, savaş sırasında kamulaştırıldı. Bize acil lazım ise, savaş olmasaydı oradan sipariş edilebilirdik. Ukrayna'da savaş olduğu için şirket şu an ne durumda belirsiz. Þirketin bulunduğu Kramatorsk savaşın sıcak bölgelerinden. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz