KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

Alıntı yapılan: mavi1991 - 11 Aralık 2023, 00:31:32
Hürjet'inki ithal diye duymuştum, yani görünüşe göre bir basamak atlamışız....
iş hızlansın diye  italyadan alındı yoksa oda yerli yapılabilirdi. Mesajı Paylaş

#4981
Arkadaşlar top konusu ile ilgili

Bence gerek yok,onun yerine daha fazla aviyonik,güç beslemesi veya ekstra yakıt kapisetini arttırmak daha mantıklı olabilir..

Hiç Kaan'ın planlanan ,hedefteki olan kinematik değerlerine baktınız mı hatta geçmiş sayfalarda diğer uçaklarla karşılaştırması vardı

İvmeleme
Tırmanma
Anlık dönüş
Sürekli dönüş
G değerleri

Vesaire vesaire

Hepsinde f22 den üstündü tabloya göre

25 mm top koysak en fazla 180 mermi alacak f35 gibi

20 mm top koysak 480-520 mermi alacak

Halbuki benim daha değişik önerim var

Þimdi uçağımızda

4 adet bvr
2adet wvr

Füzesi var

Bvr füzeleri gövdede altta
Wvr füzesi hava alığının yan tarafında içeride

Biz top yerine bvr füzelerinin kapaklarına doğru ifade ettim alt gövde kapaklarına "Sungur entegre etsek ya
70 mm çap emin olun bvr füzelerine mani olmaz

4 kapağa ikişer adet Sungur yüklesek toplam 8 adet Sungur yapar.

8 km menzilli Sungur havadan atıldığında 10 km menzili füzemiz olur

Yakın menzil füzemiz bozdağan ise 30 km ile
Görüş iç yakın menzil füzemizde Sungur olur

Birbirlerini tamamlarlar.


Kısaca gerçekten böyle bir makinaya top koymaya gerek yok it dalaşına mecbur kalmadıkça sokmuyacan.

Barış zamanı Yunan ucakları ile it dalaşı yapabilir orası ayrı. Mesajı Paylaş

#4982
Alıntı yapılan: selcukkocak78 - 11 Aralık 2023, 01:00:04
iş hızlansın diye  italyadan alındı yoksa oda yerli yapılabilirdi.

Selçuk Bey, elbette yerli yapılabilir. Kaan bunun ispatı.

Ancak bildiğim kadarıyla, Tubitak-Bilgem söz konusu bilgisayarı söz verdiği tarihte teslim etmediği için, Hürjet'in uçuş bilgisayarı İtalya'dan alındı. Aksi takdirde Temel Kotil Tubitak-Bilgem'e sağlamından giydirmezdi.

Yedikleri zılgıt işe yaramış olacak ki Kaan için gereken bilgisayarı gecikmeden teslim etmişler. Mesajı Paylaş

Artık dilekte bulunmak için çok geç ama bu fly by wire kısmını işbirliği yapan varsa bir bilene danışsak daha huzur verici olurdu.  Sonra sakin sakin yapardık nasılsa. Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

#4984
Ben olsam uçuş bilgisayarı işini baykara verirdim çok kısa zamanda yaparlardı. Hürjet içinde aynı şeyi düşünüyorum. Bu arada top konusu bence artık savaş uçakları için pod olarak düşünülmeli sadece özel görevler için sök tak yapılarak daha efektif bir hale getirilebelir. Mesajı Paylaş

#4985
Alıntı yapılan: putty - 11 Aralık 2023, 06:58:54
Artık dilekte bulunmak için çok geç ama bu fly by wire kısmını işbirliği yapan varsa bir bilene danışsak daha huzur verici olurdu.  Sonra sakin sakin yapardık nasılsa.

Hürjet uçuyorsa ki cayıır cayır uçuyor, sıkıntı yok. Onun yazılımı %100 yerli nasılsa. O kadar da pimpirikli olmayın artık, lütfen yani.

Alıntı yapılan: malaga - 11 Aralık 2023, 09:53:36
Ben olsam uçuş bilgisayarı işini baykara verirdim çok kısa zamanda yaparlardı. Hürjet içinde aynı şeyi düşünüyorum. Bu arada top konusu bence artık savaş uçakları için pod olarak düşünülmeli sadece özel görevler için sök tak yapılarak daha efektif bir hale getirilebelir.

Uçuş bilgisayarı yapıldı, yazılımı da yazıldı. Olmuş bitmiş bir şeyi tartışmayalım. Radar-silik gövdeye makineli top podu??  :o Mesajı Paylaş

#4986
Alıntı yapılan: Merzifonlu - 11 Aralık 2023, 09:54:06
Alıntı yapılan: putty - 11 Aralık 2023, 06:58:54
Artık dilekte bulunmak için çok geç ama bu fly by wire kısmını işbirliği yapan varsa bir bilene danışsak daha huzur verici olurdu.  Sonra sakin sakin yapardık nasılsa.

Hürjet uçuyorsa ki cayıır cayır uçuyor, sıkıntı yok. Onun yazılımı %100 yerli nasılsa. O kadar pimpirikli olmaya gerek yok.

Hürjet uçuş bilgisayarı İtalyan biliyorum. Fly by wire da zaten uçuş bilgisayarında olan bir şey. Demek istediğim bence en riskli kısım bu fly by wire olayı.

Þu çocukların yaptığı ginger gibi şey iki teker üstünde nasıl gidiyor. Basit bir dijital ivme ölçer jiroskop gibi bir şey var devrilmeyi yakalayıp tekeri ters yönde çevirip devrilmeyi önlüyor saniyede bir kaç kere bunu yapıyor ama bir yandan da ileri geri sürüşün gereklerine göre de tekeri döndürüyor. Bunu öyle bir tasarlayacaksın ki ilk denemede çalışacak deneme yanılma ile bir kaç defa devirme hakkın olmayacak tıkır tıkır çalışacak ilk denemede. Fly by wire da böyle bir şey uçağın bütün eyleyicilerini flaplara filan saniyeler içinde defalarca kere komut verip uçağı dengede tutuyor. Boşalan yakıt tankına göre filan dengeleri ayarlıyor daha neler neler kimbilir. Bunu ilk uçuşta çalışacak şekilde yapacaksın. Simülasyon labaratuvar filan tamam ama bir yere kadar endişe bu işte.
Keşke Kaan ında uçuş bilgisayarı İtalyan olsaydı huzur bulurduk sonra yapardık rahat rahat kovalayanmı var


Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

#4987
Günaydınlar,
Baykar, İnsansız uçuş yönetimi konusunda gelişmiş tecrübeye sahip ancak İnsanlı uçuş yönetimi bambaşka parametreler içeren bir yapı. Baykar'ın şu dönemde Misyonu, TB-3'ün TCG Anadolu'da operasyonel olmasını sağlamak ve orta vadede de Kızılelma'yı envantere sokmak olmalı. 

KAAN için, bu ilk uçuş testinde en kritik ve riskli vede test edilecek olan, uçuş yönetimi bilgisayarının doğru çalışıp çalışmayacağı... Binlerce veriyi otonom yönetip, alınan verileri doğru ve hızlı analiz edip pilota sunması ve pilotun kumandalarını ve talimatlarını da uçuş yüzeylerine vede devrelere doğru ivmeyle-öncelik ile iletmesi gerekecek.

Çok zor bir iş aslında, bu anlamda testlerden emin olmak şartıyla uçuşun onaylanması gerekiyor. Bu, illa 2023 içinde uçacak termininden daha önemli bir öncelik olduğundan, dilerim uçak ilk uçuşa her anlamda hazır olur. En ufak bir risk varsa, bunu bertaraf etmek için geçecek bir kaç ay hiçbir şey kaybettirmez.

Bu sebeple heyecanlıda olsak, işin doğru aşamalarda gitmesi önceliğiyle "Geç olsun, Güç olmasın." diyorum.



Alıntı yapılan: putty - 11 Aralık 2023, 10:15:09
Alıntı yapılan: Merzifonlu - 11 Aralık 2023, 09:54:06
Alıntı yapılan: putty - 11 Aralık 2023, 06:58:54
Artık dilekte bulunmak için çok geç ama bu fly by wire kısmını işbirliği yapan varsa bir bilene danışsak daha huzur verici olurdu.  Sonra sakin sakin yapardık nasılsa.

Hürjet uçuyorsa ki cayıır cayır uçuyor, sıkıntı yok. Onun yazılımı %100 yerli nasılsa. O kadar pimpirikli olmaya gerek yok.

Hürjet uçuş bilgisayarı İtalyan biliyorum. Fly by wire da zaten uçuş bilgisayarında olan bir şey. Demek istediğim bence en riskli kısım bu fly by wire olayı.

Þu çocukların yaptığı ginger gibi şey iki teker üstünde nasıl gidiyor. Basit bir dijital ivme ölçer jiroskop gibi bir şey var devrilmeyi yakalayıp tekeri ters yönde çevirip devrilmeyi önlüyor saniyede bir kaç kere bunu yapıyor ama bir yandan da ileri geri sürüşün gereklerine göre de tekeri döndürüyor. Bunu öyle bir tasarlayacaksın ki ilk denemede çalışacak deneme yanılma ile bir kaç defa devirme hakkın olmayacak tıkır tıkır çalışacak ilk denemede. Fly by wire da böyle bir şey uçağın bütün eyleyicilerini flaplara filan saniyeler içinde defalarca kere komut verip uçağı dengede tutuyor. Boşalan yakıt tankına göre filan dengeleri ayarlıyor daha neler neler kimbilir. Bunu ilk uçuşta çalışacak şekilde yapacaksın. Simülasyon labaratuvar filan tamam ama bir yere kadar endişe bu işte.


+1 Mesajı Paylaş

#4988
Bu sistemler gerçekten yerli olacak ise uçan test uçaklarında gerçek uçuş şartlarında güvenli şekilde deneniyordur bir şekilde. Mühendislere güveniyoruz bu proje bizim aya insan yollama projemizdir zor yerleri olacak tabiki Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

#4989
Merhaba,

Konu ile ilgili biraz bilgi vermem gerekir ise Kaan için ilk uçuş aşamaları Hürjet gibi ilk uçuşa hazırlık evresinde elde edilen verilerin işlenerek uçuş simülasyonu hazırlanarak bundan gelen veriler sonucunda elde edilen parametrelere göre şekillendiriliyor.
Oluşturulan uçuş kontrol sistemlerinin bu yapıda test edilerek fiziki teste hazırlık aşamasına entegrasyonu o kadar başarılı ki , Hürjet'in ilk test uçuşu sonrası Ercan Bey bu kadar stabil bir uçuş beklemediğini belirtmiştir.
Kullanılan sistemler ve yazılımlar çağın gerektirdiği şekilde aynı yöntem ile Kaan'a uygulanmakta . Bu konuda da endişeniz olmasın.

Ayrıntısı çok açıklamam zor olduğundan şunu diyebilirim örnek olması açısından Kaan'ın uçuş simülasyon verileri her değişiklikte ilgili sisteme yüklenerek değerlendiriliyor ve ona uygun uçuş öncesi riskler tespit edilip uçuş kontrol yazılımı güncellenerek ilgili riskler bertaraf ediliyor.

Þu an için Hürjet de kullanılan İtalyan uçuş kontrol yazılımını referans alır isek,Kaan'da kullanılan yerli uçuş kontrol sisteminin muadillerine göre hemen hemen aynı seviyede olduğunu rahatlıkta söyleyebilirim.

Bu yöntemler son dönemde yeni yeni uygulanarak  üretimler gerçekleştiriliyor artık. Belirli yazılımlar ile aslında uçak gerçekten ilk uçuşunu yapmış gibi ortam hazırlanarak uçuş kontrol yazılımı dahil olmak üzere uçağın genel olarak uçuş esnasında oluşabilecek sorunlar veya ani krizlere karşı önlem alınarak kusursuza yakın bir ilk uçuşa hazırlanıyor diyebilirim.

O yüzden içiniz bu noktada rahat olsun lütfen.

Saygılarımla Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz