KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

Değişken by-pass oranlı olursa daha büyük çaplı motor da olabilir ama, TF-10000'in açıklanan çap ve güç oranına göre ise o motorun çapını 30 cm genişleterek +35.000 lb motor olmaz. Bu konuda da önce de çekincelerimizi dile getirmiştik.

Diğer taraftan Kızılema motor yuvası çağı mevcut AL-25in yaklaşık iki katı. Zannedersem Anka-3 de de durum benzer. Yani bu uçaklar peşinen daha büyük motorlara göre dizayn edilmiş durumda.    Mesajı Paylaş

#5471
benim   şimdilik epeyi  uzak ve zayıf bir tahminim daha var
eğer motor işi RR  ile değil TRM  ile nihayete ererse,  motorların da  tıpkı uçaklar gibi  blok blok üretilme  olasılığı  aklıma geliyor.
ilk iki filo için  belki  büyük oranda  F110  tasarım ekolünde  bir motor ortaya çıkabilir.
TRM  projesinde  dış  bağlantının Ukrayna  olması  şimdilik bu olasılığı  düşündürüyor.

üçüncü filodan itibaren  belki %60  oranında TF10000  ekolüne  geçmiş  bir motorla  iki filo daha.
sonra 2040'da  artık  tamamen  TF10000  ekolü  veya  belki  başka bir tasarım çizgisinde yeni bir motor  olgunlaşır ve tüm filo  bu motora  güncellenebilir.

tabi bu,  bu gün çok uzak bir tahmin,  önce TF10000'in  10000lb  ürettiğine dair haberleri  okumayı bekliyorum.
Mesajı Paylaş


Alıntı yapılan: Kaptan-I Derya - 19 Ocak 2024, 20:58:46
Alıntı yapılan: korsan2 - 19 Ocak 2024, 20:33:59
bu tahmini  yaparken By-pass  oranına filan bakmıyorum da,   tarihlere bakıyorum.
üstelik,  tüm forumda  unutulan,  aslında fazla da  üzerinde durulmamış bir açıklama vardı.
bu motor en  büyük  ikinci
kaynağı aşağı koyuyorum.
bence  o motor yuvaları  F110  ve F135  gibi  motorlardan daha büyük bir motoru  dikkate alarak  yapılmış  olabilir;   yani aslında belki de  kimse F110  veya F135   boyutundaki bir motordan 35000  itki  peşinde olmayabilir.
sanılandan daha büyük bir motorla bu itki  veya daha fazlası rahatça eldeedilebilir.


bu linkte  iki can alıcı husus var:
1.  en büyük ikinci
2. TF10000  üzerinde  bazı özel teknolojileri deneme

kısa  yazıyorum,  linke tıklarsanız kelime kelime okursanız aslında  bu cümlelerden anlaşılıyor.
TF10000  ile TF35000  aynı motorun ölçeklendirilmesi  değil de,    bazı parçaların  teknolojik ortaklığı  durumu nu  anlıyorum ben.
orada BAZI  kelimesine dikkat ediyorum mecburen.
yani TF10000'in tamamının büyütülmesi  değil de,  bu  motordaki BAZI  teknolojiler  ima edilmiş gibi geldi bana.


https://twitter.com/SanayiSavunmaTR/status/1726861458934223236

Mantıklı olanda daha büyük bir çap bence. Daha büyük çap öncelikle istenilen güç için bir koruma eşiği olur motordan istenilen performans alınmaz ise büyük çap bunun koruması olur F110 motor çapı ile bunu başarmak daha zor. Yada 2 farklı yola gidilebilir. Birincisi büyük çap ile yüksek bir güç üretimi hedeflenip ilerisi için ve uçağın hızı ve ivmelenmesi için daha güçlü bir motor ya da daha düşük ısıda çalışan daha stealth karakterli ama düşük güçlü bir motor. Olası senaryoda bu seçimi Savunma sanayi seçecektir. Bence hem risk dağıtımı için hem ilerisi için birinci yol daha mantıklı.

Çapın önemi belli bir yere kadardır asıl önemli olan motorun metallojik yapısı ve bu yapının kaldırabileceği maksimum dayanıklığa göre sistem tasarımının değiştirilmesidir.
motorun aynı hacimde fakat daha güçlü bir metallojik yapıda olan yanma odasına güçlendirilmiş ve yakıt püskürtme oranını yükselttiğinizde diğer bileşenlerinde güçlendirilmesi ile aynı çaptaki motordan 2 kat 3 kat daha fazla güç alma imkanınız olur... Mesajı Paylaş




TEI Genel Müdürü Prof. Dr. Mahmut Faruk Akşit

cok  güzel aciklama yapmis videoyu iyi dinleyin Mesajı Paylaş

Hikmet Genç gereksizi Faruk Akşit'ten daha çok konuşmuş.... Mesajı Paylaş

#5476
Alıntı yapılan: Merzifonlu - 19 Ocak 2024, 17:58:09
Alıntı yapılan: korsan2 - 19 Ocak 2024, 17:46:34
son açıklamalarla birlikte TF35000'in  TF10000'in  büyütülmüş hali olmayabileceği ve başka bir motor olabileceğine dair tahminlerim iyice güçlendi.

bence    bu  başarılı tahminler için bana  ödeme  yapılması düşünülebilir.
🤣
keşke foruma hediye sistemi gelse.

Olabilir. 1.08:1 By-pass oranı ile 35k itki yakalamak güç. Daha düşük by-pass oranı gerekir gibi duruyor.
Sn Merzifonlu,
Düşük bypass motorun avantajı, türbojet motora daha yakın performans vererek çok yüksek irtifalarda daha randımanlı uçuş sağlamasıdır. F4 Phantom, türbojet motorlarıyla, 90000+ ft irtifalara kadar çıkabilen bir uçaktır. Oysa yeni nesil ticari uçakların yüksek bypass oranlı motorları, 45000ft irtifaya kadar uçuşta, çok daha randımanlı çalışarak çok daha yüksek itki değerleri verirler.
Savaş uçaklarında kullanılan motorlarda, kullanım şartlarına uygun olarak yapılan optimizasyon ile, hem yüksek hem de düşük irtifada randımanlı çalışacak motorlar kullanılır. Buna uygun olarak ta bypass oranları geniş bir yelpaze aralığına uydurulur. 1.08:1 bypass oranı, esas olarak, düşük bir bypass oranıdır. Yüksek kuru itki değerlerini yakalamakta 0.34:1 gibi düşük bypass'lı bir f404'e göre daha hazır ve randımanlı çalışır.

Bypass oranı, toplam itki değerlerini düşündüğünüz şekilde etkilemez. İtkinin bir kısmını motor içinden geçen hava ile bir kısmını da motor etrafından geçen hava ile alırsınız.

Çok yüksek irtifalarda görev yapacak uçaklarda çok düşük bypass daha iyi randıman verir. Ama görevinin büyük bölümünü orta irtifalarda yapacak uçaklarda bypass oranını yükseltmek daha verimli motor çalışması demektir.
CFM Leap motoru 11.1 bypass değerine sahiptir, 35000lbf kuru itki üretir ve boing 737max'i 40000ft'te uçurur.

Yani, 1.08:1 bypass değerli bir motordan 24-26000lbf kuru itki almak mümkündür.  KAAN'da da bizim için önemli olan kuru itkidir. Zaten 24-26000lbf kuru itkili bir motoru art yakıcı ile kullanırsanız 35000lbf yaş itkiyi de elde edersiniz.
Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 20 Ocak 2024, 00:45:56
Yani, 1.08:1 bypass değerli bir motordan 24-26000lbf kuru itki almak mümkündür.  KAAN'da da bizim için önemli olan kuru itkidir. Zaten 24-26000lbf kuru itkili bir motoru art yakıcı ile kullanırsanız 35000lbf yaş itkiyi de elde edersiniz.

Ben, TF-10k ve TF-35k motorlarının sıcak sektörlerinde, GE'nin 90'ların başlarındaki teknolojisine benzer bir seviye yakaladığımızı düşünüyorum. Bu nedenle, "TF-35k için F119 benzeri bir by-pass oranı olur herhalde", diye değerlendirdim.

Dediğiniz gibi olursa, iyi olur. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 20 Ocak 2024, 00:45:56
Alıntı yapılan: Merzifonlu - 19 Ocak 2024, 17:58:09
Alıntı yapılan: korsan2 - 19 Ocak 2024, 17:46:34
son açıklamalarla birlikte TF35000'in  TF10000'in  büyütülmüş hali olmayabileceği ve başka bir motor olabileceğine dair tahminlerim iyice güçlendi.

bence    bu  başarılı tahminler için bana  ödeme  yapılması düşünülebilir.
🤣
keşke foruma hediye sistemi gelse.

Olabilir. 1.08:1 By-pass oranı ile 35k itki yakalamak güç. Daha düşük by-pass oranı gerekir gibi duruyor.
Sn Merzifonlu,
Düşük bypass motorun avantajı, türbojet motora daha yakın performans vererek çok yüksek irtifalarda daha randımanlı uçuş sağlamasıdır. F4 Phantom, türbojet motorlarıyla, 90000+ ft irtifalara kadar çıkabilen bir uçaktır. Oysa yeni nesil ticari uçakların yüksek bypass oranlı motorları, 45000ft irtifaya kadar uçuşta, çok daha randımanlı çalışarak çok daha yüksek itki değerleri verirler.
Savaş uçaklarında kullanılan motorlarda, kullanım şartlarına uygun olarak yapılan optimizasyon ile, hem yüksek hem de düşük irtifada randımanlı çalışacak motorlar kullanılır. Buna uygun olarak ta bypass oranları geniş bir yelpaze aralığına uydurulur. 1.08:1 bypass oranı, esas olarak, düşük bir bypass oranıdır. Yüksek kuru itki değerlerini yakalamakta 0.34:1 gibi düşük bypass'lı bir f404'e göre daha hazır ve randımanlı çalışır.

Bypass oranı, toplam itki değerlerini düşündüğünüz şekilde etkilemez. İtkinin bir kısmını motor içinden geçen hava ile bir kısmını da motor etrafından geçen hava ile alırsınız.

Çok yüksek irtifalarda görev yapacak uçaklarda çok düşük bypass daha iyi randıman verir. Ama görevinin büyük bölümünü orta irtifalarda yapacak uçaklarda bypass oranını yükseltmek daha verimli motor çalışması demektir.
CFM Leap motoru 11.1 bypass değerine sahiptir, 35000lbf kuru itki üretir ve boing 737max'i 40000ft'te uçurur.

Yani, 1.08:1 bypass değerli bir motordan 24-26000lbf kuru itki almak mümkündür.  KAAN'da da bizim için önemli olan kuru itkidir. Zaten 24-26000lbf kuru itkili bir motoru art yakıcı ile kullanırsanız 35000lbf yaş itkiyi de elde edersiniz.

Tüm motor üreticilerinin rüyası olan değişken bypass oranlı turbofan motorun amacı da bu zaten ; görev veya seyir istifasına göre duşuk-yuksek bypass oranının avantajlarını tek motorda birleştirmek.

TEİ'nin bir sonraki uzak hedefi de kesinlikle o olacaktır. Ama aklın yolu bir herkesin dediği gibi TEİ'nin hedefi artık belli olmuş: F-119 ayarında bir motoru KAAN'ın içine takmak Mesajı Paylaş

Sn Serkan1976,
Eger TEI, Kaan için f119 gibi bir motor yapıyorsa, tf6k motoru tüm ilgili mecralari yanıltma için uretilmekte olan bir motordur.
Tf6k ile f119 birbirlerinden oldukça farklı tasarımda motorlardır. Tf6k'nin çapı 30 cm büyütülerek f119 gibi bir motor, bu motorda çok belirgin tasarım değişikliği uygulamadan yapılamaz. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz