KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

2023 sonrası kullanım için F-16 ayarında bir uçak yapmak! F-16'dan daha ileri nesil olması gerektiği konusunda anlaşmıştık. Temel boyutlar yakın olabilir. Sonuçta benzer boyutlarda çift motorlu uçaklar da var EF 2000 gibi, ya da Japonların geliştirdikleri ATD-X gibi. Daha güçlü motorlar daha fazla büyük boyutlar demek.

Motor konusundaki anlaşmaların hepsi Milli Savaş Uçağı için mi? F-35 de var mesela!

Bizim bu uçağı 2023 yılında uçuracağımızı iddia etmek bence beyin yıkama amaçlı söylenen siyasi bir palavra. Önümüzde sadece 8 yıl kaldı ve biz bir yılda ancak çift motorlu mu olsun, tek motorlu mu olsun ona karar verebildik. 2020'ye kadar da herhalde nasıl bir motor kullanacağımıza karar veririz.  ;D ;D Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Alıntı yapılan: SKYWOLF - 23 Ocak 2015, 15:38:07
2023 sonrası kullanım için F-16 ayarında bir uçak yapmak! F-16'dan daha ileri nesil olması gerektiği konusunda anlaşmıştık. Temel boyutlar yakın olabilir. Sonuçta benzer boyutlarda çift motorlu uçaklar da var EF 2000 gibi, ya da Japonların geliştirdikleri ATD-X gibi. Daha güçlü motorlar daha fazla büyük boyutlar demek.

Motor konusundaki anlaşmaların hepsi Milli Savaş Uçağı için mi? F-35 de var mesela!

Bizim bu uçağı 2023 yılında uçuracağımızı iddia etmek bence beyin yıkama amaçlı söylenen siyasi bir palavra. Önümüzde sadece 8 yıl kaldı ve biz bir yılda ancak çift motorlu mu olsun, tek motorlu mu olsun ona karar verebildik. 2020'ye kadar da herhalde nasıl bir motor kullanacağımıza karar veririz.  ;D ;D

hocam ;D ben f-16'nin çift motorlu versiyonu dahada teknolojik olanı 5.nesil olanı gibi birşey olacak demeye çalıştım
F-35 in F135 motorunu çıkarıp GE F110 mu koyacağız ???
t-38'e  cirit,mızrak,mini akilli bomba da bi güzel koyarlar millete biz savaş jeti yaptık diye keklerler...WOWTURKEY dekilere sorarsan MİG-31 yapacaz tabii 5.nesil olanı ;) Mesajı Paylaş

Kale ile P&W, milli savaş uçağı için mi, yoksa F-35 için mi işbirliği  içerisindeler! Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Alıntı yapılan: SKYWOLF - 23 Ocak 2015, 15:38:07
2023 sonrası kullanım için F-16 ayarında bir uçak yapmak! F-16'dan daha ileri nesil olması gerektiği konusunda anlaşmıştık. Temel boyutlar yakın olabilir. Sonuçta benzer boyutlarda çift motorlu uçaklar da var EF 2000 gibi, ya da Japonların geliştirdikleri ATD-X gibi. Daha güçlü motorlar daha fazla büyük boyutlar demek.

Motor konusundaki anlaşmaların hepsi Milli Savaş Uçağı için mi? F-35 de var mesela!

Bizim bu uçağı 2023 yılında uçuracağımızı iddia etmek bence beyin yıkama amaçlı söylenen siyasi bir palavra. Önümüzde sadece 8 yıl kaldı ve biz bir yılda ancak çift motorlu mu olsun, tek motorlu mu olsun ona karar verebildik. 2020'ye kadar da herhalde nasıl bir motor kullanacağımıza karar veririz.  ;D ;D
ATD-X in bir koyası olacak büyüklük olarakda tasarım olarakda fiziki görüntüsüde aşağı yukarı ayni olacak zaten stealth teknolojsine sahip uçakların yapısı hemen hemen ayni ama keşke japon ATD-X dekiki motor olsaydı yanılmıyorsam güdümlü füzeler için eksozundan alev çıkartmıyor ve eksoz çıkışı manevra için farklı bir şelide geliştirldi bizim projemije yakışırdı ne dersiniz
Mesajı Paylaş

Olmayacak bisey yok suan ucu acik her yöne dönebilir. Mesajı Paylaş

ATD-X'in motor çıkışlarından alevçıkışını önleyen bir özelliği var mı bilemiyorum ama pek sanmıyorum. F-22'de ısıyı absorbe eden alaşımlar kullanılıyor ama onun yapısı oldukça farklı. Daha geniş yüzeylere sahip.

ATD-X'de de ABD ve Almanya'nın ortak deneysel uçağı X-31 uçağındakine benzer üç yönlü itki sistemi kullanılmış.

Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

#556
YUNUSTürk yapımı jet eğitim uçağı olacaktı...
Masada kalan bir proje daha: YUNUS
Tolga ÖZBEK

Mehmetçik Projesi'nden 50 yıl sonra Eskişehir'de 1'inci Hava İkmal Merkezi Komutanlığı'nda (1.HİBM) başlatılan çalışmayla tasarlanacak eğitim uçağının 2008'de hizmete girmesi planlanmıştı. Projeye Yunus Emre'den esinlenerek 'YUNUS' adı verilmişti. Hedef, o yıllarda hava kuvvetlerinin jet başlangıç eğitiminde kullanılan T-37'lerin yerini alacak, tandem oturuş düzenine yani arka arkaya oturan öğretmen ve öğrenci pilotun kullanabileceği bir uçaktı.

ÇİFT MOTORLU TASARIM

Çift motorlu, tamamı metal gövdeli, ses hızının altında uçan Yunus'ta pilotlar tandem yani önde öğrenci, arkada öğretmen pilot uçacak şekilde tasarım öngörülmüştü. Motorlar için performans hesapları doğrultusunda iki seçenek düşünülmüştü. Bunlar Kanadalı Pratt&Whitney imalatı JT15D-1B ile yakın tarihte hizmetten çıkacak F-5 uçaklarının J85-13/15 motorları olacaktı. Daha ekonomik çözüm için F-5'te kullanılan motorlar modernize edilecek ve uçağın ses hızını geçmesini sağlayan afterburner kiti sökülecekti. Uçağın birim maliyeti yeni motorlarla birlikte 7 milyon dolar, F-5 motoru kullanılırsa daha da düşük olacaktı.

Bundan sonraki adımları ön dizayn, tasarım, mock-up imalatı ve rüzgar tüneli testleri izleyecekti. Yıllarca bir uçak imalatının ön aşamaları olan askeri jet uçaklarına modernizasyon ve büyük bakım yapan 1.HİBM, yurtiçinde TAI, TEI gibi ortaklarla bu projeyi rahatlıkla hayata geçirebilirdi. Ancak proje iptal edildi. Yunus da Mehmetçik gibi tarihin derinliklerinde kaldı. Türkiye havacılık sanayi için önemli bir fırsatı kaçırdı.


http://kokpit.aero/yunus-jet-egitim-ucagi

Sır uçak Mehmetçik!
http://kokpit.aero/gizli-jet-projesi-mehmetcik



THK-16 MEHMETÇİK TEKNİK ÖZELLİKLER

Görev: Jet eğitim
Mürettebat: 2
Motor: 2 adet Turbomeca Pimene
Azami Hız: 430 km/saat
Maksimum Yükseklik: 12 bin metre
Menzil: 710 km
Boş Ağırlık: 510 kilogram
Kalkış Ağırlığı: 1.100 kg
Kanat Açıklığı: 10 metre
Kanat Alanı: 14 metre kare
Gövde Uzunluğu: 7 metre
Yerden yükseklik: 1.8 metre

Vay bee. Biz hep deriz ya simdiki adimlar 50/60 yil önce atilsa ne olurdu diye. Alasi atilmis hep ama vatan hainleri bisekilde önlemis iste simdide. Nüklleri engellemeye calistiklari gibi... Mesajı Paylaş

#557
Konuya biraz limon sıkayım 2014 te deniz havacılarının 100. yılı kutlamalarında Cengiz topel üssünde TAI'nin standında çekmiştim bu fotoğrafı,daha sonraları fark ettim bu fotoğraf başka yerde ortaya çıkmadı,ekleyeyim dedim.Biraz daha değişik diğerlerinden.

Mesajı Paylaş

#558
Bu 3 ayri ucak. Ama cift motorlu olan ayni f22 olmus sanki.


Bizde niye hala abd benzeri cizimler yapiliyor. Rus ya yada daha degisik bisey olamazmi diyorum. Köru körüne takilmisiz. Cizimler benziyor ama insallah cikan sonuc benzemez. Yani demek istedigim. 2030/2040 lar da tam kullanilmaya baslanacak ucak hala adamlarin 90 larda dusunup yapimina basladigi ucagimi yapmayi hayal ediyorlar... Mesajı Paylaş

Not dusun bugunu, basbakan 2023 de %100 milli savas ucagi prototipi hazir olacak diye bir kez daha tekrarladi. Secim propagandasinin boylesi.

Ihtimal veriyor musunuz arkadaslar bu soyleme ? Motor uretme asamalari hakkinda son bilgiler nedir ayrica , hangi firmamiz yapacak bunu Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz