KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

#560
Alıntı yapılan: acabuco - 31 Ocak 2015, 17:25:13
Not dusun bugunu, basbakan 2023 de %100 milli savas ucagi prototipi hazir olacak diye bir kez daha tekrarladi. Secim propagandasinin boylesi.

Ihtimal veriyor musunuz arkadaslar bu soyleme ? Motor uretme asamalari hakkinda son bilgiler nedir ayrica , hangi firmamiz yapacak bunu

Zayıf bir ihtimal. Bir başka helikopteri kendi ihtiyacımıza göre yeniden şekillendridğimiz T-129 ATAK için İtalyan helikopterinin seçildiği 30 Mart 2007 tarihinde duyurulmuştu. Helikopter ilk uçuşunu yaklaşık iki sene sonra 28 Eylül 2009 tarihinde gerçekleştirdi. Benzer şekilde Başka bir tanktan kendi ihiyacımıza uygun olarak yeniden şekillendirilerek oluşturulan ALTAY tankı için de 30 Mart 2007'de Otokar görevlendirilmişti. İlk prototipler 15 Kasım 2012 tarihinde sergilendi. Özgün tasarımımız olan ANKA İHA için imzalar 24 Aralık 2004 tarihinde atıldı. o da ilk uçuşunu 30 Aralık 2010 tarihinde gerçekleştirdi. Þimdi ise muhtemelen bu araçlardan daha karmaşık bir aracın ilk defa tasarım ve üretimini gerçekleştirmek istiyoruz. RC Boşbakanın siyasi şovlarında belirttiği tarihte ilk prototipin hazır olma ihtimali zayıf da olsa imkansız değil. Ama bence çok zor.

Þu %100 kısmı bence tam bir palavra. Nasıl ki milli olarak adlandırılan ATAK, ANKA, ALTAY gibi projelerimiz %100 milli değilken, ilk defa üreteceğimiz yüksek teknoloji gerektiren bir aracın bu kadar kısa sürede %100 milli olarak üretilmesi, "%100 milli" kavramından malum şahsın ne anladığına bağlı! Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

2023 tarihi çok mu önemli, 25-26 olsa ne olur , % 100 degilde % 80 milli olsa ne olur
2030 da üzerinde ay-yildiz ile uçsun altinda made in turkey yazsin gözümüzde tarih gönlümüzde milli orani kapanir Mesajı Paylaş

acabuco, görüşlerine aynen katılıyorum.

Siyasi fanatizmin esiri olmuş olan sığ zihniyetler sadece işlerine geleni görürler. İşlerine gelmeyenleri de istedikleri şekilde hemen etikletleyip saldırılar, karalarlar. Nerede şahsi çıkarları varsa veya egosunu tatmin edenler varsa, onların peşindedirler. Onlar ne derse ona inanır, itaat eder. Beyazın beyaz olduğunu bildiği halde ısrarla siyah olduğunu iddia eder, ölümüne bu iddialarını savunurlar. Çünkü onlara menfaat sağlayan, egosuna hitap edenler öyle olmasını istemişlerdir. Buzdağının kendi çıkarlarına uygun olan üst kısmını görürler, esas bütünü sağlayan ve çok daha büyük olan alt kısım onların umurunda değildir. Uzun lafın kısası "cahile laf anlatmak deveyi hendekten atlatmaktan daha zordur." Bu nedenle özellikle siyasi konularda ben tartışmaya girmemeye özen gösteriyorum. Bu nedenledir ki forumumuzda da siyasi tartışmalara, özellikle de siyasi propagandaya izin vermiyoruz.

Konumuz Milli Savaş Uçağı projesi. Bu konuda bizlerin eleştiri alanı sınırsız. Seçilmiş kişilerin, icraatlerine karşı eleştirilere tahammülü de olmak zorunda. Onların fanatiklerinin de. Daha önceki projelerimizin işleyiş süreleri ve yerlilik oranları hakkındaki gerçek verilere dayalı olarak, boşbakan mıdır nedir (benin için boş konuşan herkes boştur) birinin %100 yerli savaş uçağımızın belirtilen sürede hazır olmasının zayıf bir ihtimal olduğunu söyleyebilmek her vatandaşın hakkıdır. Çünkü uygun görmediği veya yetersiz bulduğu  vs her konuda seçilmiş olanları eleştirmek her vatandaşın doğal hakkıdır. Bu demokrasinin bir gereğidir zaten!

Bu nedenle konumuzun dışına çıkmadan devam edelim lütfen!
Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

#563
Alıntı yapılan: sephiroturk - 02 Şubat 2015, 01:15:18
Sayin skywolf hiç adaletli degilsiniz
1. Konu milli menfaatleri ilgilendiren dev projelerse siz istesenizde istemesenizde siyasete dogrudan dokunur
2. Hep takip ediyorum igne ucu ile mecvut hükümete laf sokup çekilenlere dur diyen yok
ancak kim tuzaga düsüp hükümet sempatizani oldugunu yorumunda beyan ederse ikaziniz gecikmiyor
3. Sitenizde siyasete/propagandaya izin vermiyor olmadiginizi söylüyorsunuz ancak Acabuco arkadasa katildiginizida söylediniz
iyde sormak lazim, bir siyasi aktörün, ailesinin, mal varliginin sadece muhalif ithamlarindan ibaret oldugu halde (çünki ispati söz konusu degildir) bu nasil bi KARApropaganda olmuyor merak ettim


İletimin bahsetmediğiniz kısımlarında zaten sorularınızın cevapları bulunuyor. Gayet adaletliyim. Okuyunuz!

raptor28 kurallara aykırı davrandığı uyarılmış, buna rağmen aynı davanışa devam ettiği için süresiz uzaklaştırılmıştır.  Durumla alakalı iletileri konudan ayıklanarak gereksiz iletiler ve konular bölümüne taşınmıştır.

Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Proje üzerinde Aselsan tarafından yapılan çalışmalara dair 2013 yılı faaliyet raporundan bazı noktalar.

Radar üzerinde kavramsal aşamada da olsa çalışmalar başlamış.
Alıntı YapMilli Muharip Uçak Geliştirme Projesi kapsamında Çok Fonksiyonlu Uçak Radarı'nın kavramsal tasarım çalışmaları gerçekleştirilmiştir.

EH sistemi konusuda şimdiden çalışılmaya başlanmış.Muhtemelen DIRCM tabanlı bir EH sistemi üzerinde çalışılıyor olmalı.
Alıntı YapMilli Muharip Uçak Kavramsal Tasarım Projesi kapsamında TUSAÞ ile birlikte Muharip Uçak EH Kendini Koruma Sistemi kavramsal tasarımı yapılmıştır.
Mesajı Paylaş

 9 şirket RFI a cevap verecek bunlardan  bazıları

Lockheed Martin,
Shenyang Aircraft Corporation,
Dassault,
BAE Systems,
Saab.
http://www.janes.com/article/49987/turkey-issues-rfi-for-ambitious-tf-x-fighter-project Mesajı Paylaş
Ben Fransa'yı veya Fransızları asla sevmedim ve bunu söylemekten asla vazgeçmedim.
İslam halkı bize, örneğin Fransa'dan hep yakın olacak.
Kaybedecek hiçbir şeyimiz yok. Yalnızca kazanabiliriz. İktisadi durumumuz birkaç yıldan fazla dayanmamıza elverişli değil. Goering bunu size anlatabilir. Başka çıkar yolumuz yok, harekete geçmeliyiz... Kişisel etkenlerden başka siyasi durum da bizden yanadır; Akdeniz'de; İtalya, Fransa ve İngiltere arasında bir rekabet vardır; Yakındoğu'da hava gergindir... İngiltere büyük bir tehlike içerisindedir. Fransa'nın durumu da bozulmuştur. Doğumlar azalmaktadır... Yugoslavya çöküş tohumlarını taşıyor... Romanya her zamankinden zayıf... Türkiye'yi Mustafa Kemal'in ölümünden bu yana dar kafalı, kararsız, güçsüz insanlar yönetiyor. Bütün bu elverişli durumlar, iki ya da üç yıl içinde ortadan silinecektir. Benim kaç yıl yaşayacağımı kimse bilemez. Bundan ötürü, dört ya da beş yıl beklenilmesi doğru olmayan bir planı, hemen uygulamaya başlamalıyız.


ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

J-31 yapısı gereği aslında tasarım amacı ve fiziksel olarak tam bize göre ama biraz daha kapsamlı ve stratejik bir iştir bu uçak mevzusu ancak gönlüm istiyor ki keşke J-31'in gövdesi alınıp geliştirilip, iyileştirilip millileştirilse. Mesajı Paylaş

Yerli jet motorunda ilk adım atıldı


25.3.2015

SOM füzelerinin motorunu üreten Kale Grubu, menzili bin kilometreye çıkaracak. Kale Grubu Teknik Bölüm Başkanı Osman Okyay, "Bunlar yerli uçak için atılan ilk adımlar" dedi
Savaş uçağı F-35'lerden Boeing'e kadar birçok şirkete parça üreten Kale Grubu, Türkiye'nin havadaki babayiğidi olmak için vites yükseltti. Geçen yıl Pratt&Whitney ortaklığıyla 75 milyon dolarlık tesis açan şirket, ilk yerli uçak motoru ailesinin en küçük ferdini üretti. Savunma Sanayi Müsteşarlığı'nın başlattığı proje ile turbo jet seyir füzesi SOM'un motoru için uzun süredir çalışan Kale Ar-Ge, kritik tasarım fazını başarıyla geçti. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, MÜSİAD'ın geçen yılki fuarında Kale Grubu'nun üzerinde çalıştığı 180-200 kilometrelik SOM füzelerinin menzilinin uzatılması talimatı verdi. Bunun üzerine çalışmalarını hızlandıran şirket, yeni motorda önemli bir aşamayı geçerek, tasarımı tamamladı. İlk motor Nisan 2016'da teslim edilecek. Uçak motorlarını geniş bir aileye benzeten ve bunların en küçük ferdini geliştirdiklerini söyleyen Kale Grubu Teknik Bölüm Başkanı Osman Okyay, "SOM füzelerinin ilk yerli motoru üretildi" dedi.

200 BİN DOLAR ÖDÜYORUZ
Türkiye, SOM füzelerinin motorlarının tanesini 150-200 bin dolar ödeyerek ithal ediyor. Kale'nin teslim edeceği 180-200 kilometre menzilli motorlarla, hem ithalat duracak hem de ihracat yolu açılacak. Ancak asıl önemli gelişme menzilin artırılması olacak. Osman Okyay, "Cumhurbaşkanımız, çalışmaya başladığımız füze motorlarını inceledi ve 'Bunların menzilinin artırılması gerekiyor' dedi. Ben de, 'Biz zaten uzun süredir çalışıyoruz, görev verirseniz yeni motorla ilgili de çalışırız dedim' dedi. Bundan bir sonraki motor projesinde menzilin 600-1000 km olması hedefleniyor" diye konuştu.

ÜÇ ÞİRKETTEN BİRİYİZ
Kale Ar-Ge, SOM füzelerinin motorunu geliştirirken, üç ayrı işe de aynı anda başladı. Okyay, şöyle konuştu: "Biri motorun kendisi, diğeri yakıt pompası, alternatör, elektrik kontrol ünitesi gibi alt sistemleri, sonuncusu da test sistemlerinin geliştirilmesi ve iyileştirilmesi." Motorun test işlemlerini dünyada yapabilen 2-3 şirket olduğunu, belirten Okyay, "5 bin metredeki hava şartlarını laboratuvarda sağlıyorsunuz. Bu, motoru yapmak kadar zor bir iş" dedi. Kale Grubu, aynı zamanda seri üretimin altyapısını da devam ettiriyor. Nisan 2016'da motor teslim edilirken, ardından seri üretime geçilecek. Okyay, üretimin Kale Kalıp ve Kale Havacılık'ta yapılacağını vurguladı.

UÇAĞIN MOTORU 3 YILA BİTER
Osman Okyay, asıl hedeflerinin yerli uçak motoru olduğunu belirterek, bunun için de çalışmaların başladığını vurguladı. Savunma Sanayi Müsteşarlığı'nın liderliğini çok önemsediğini belirten Okyay, "Yerli uçak motoruna kilitlendik. Bunun için TEİ, TÜBİTAK, Kale Ar-Ge ve iki dökümcü şirketle, 'Tek (single) kristal nikel alaşımı' denilen motorun sıcak kısımlarında kullanılan zor bir döküm malzemesini geliştireceğiz. En kritik malzeme bu. 3-4 sene sürer. Ama başarırsak önemli bir aşamayı atlatmış olacağız. İnsanlı sistemlerin kullanılacağı motor için hedefimiz 2023" dedi.

http://www.sabah.com.tr/ekonomi/2015/03/25/yerli-jet-motorunda-ilk-adim-atildi Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz