KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

#5960
Alıntı yapılan: Denizci16 - 23 Şubat 2024, 21:02:57
Burası gerçekten süper siz Kaan ile ilgili açıklamada bulunan savunma uzmanı Abdullah Ağar'ın açıklamasını dinlediniz mı?

Adam uçaklar 3000° sıcaklığa ulaşıyor dedi

Þimdi biz bu sözün üstüne ne diyelim adam savunma uzmanı

Benim bildiğim en sıcak kısım olan motor 1400-1800 derece sıcaklığa kavuşuyor


3000 derece nerden çıktı?

Ses hızının 5 katına ulaşan hipersonic bazı test uçaklarında sıcaklığın 1500-1800 santigrad dereceye çıktığı görülmüş ama bizim uçak zaten okadar hızlı değil, 3000 derece de çok absürd rakkam Mesajı Paylaş

#5961
Sn. Mehmet 05
Kendimle çelişkiye girmiyorum ki

Ben bu sefer daha kısa yazayım açık ve net olsun

Eyer bir 5.Nesil uçak wvr'ye girmek zorunda kalıyorsa vurulsun daha iyi yoksa tasarım felsefesi ile çelişir..

Halbuki ne demişim atılan mühimmatın niteliği bile önemli.
Ayrıca f35 in yada f22 nin karşısına çıkarsa 2100 tr modülü ve eots ile ırst sistemlerini sensör füzyon ile verileyip işleyebilen bir uçak ezilmez merak etmeyin
Blok10 olsa bile

Kaan kanat açıklığı 60 M2 f22 74 M2 ,Kaan 17 ton imiş hky ye göre f22 19 ton boş ağırlığı yani f22 nin motor gücü fazla olsada ağırlığı fazla ,kaan'ın yatay stibülüzörü f22 ye göre daha büyük buda daha keskin manevra yapacağı daha yüksek derecelerde döneceği anlamına gelir hatta bunları yazarken daha başka verilere de ihtiyaç var örnek f22 155 kn güce kaç sn de erişiyor Kaan 130 kn güce kaç sn de erişiyor gibi..

Yani Kaan blok10 bile o kadar ezilmez f22 karşısında

Emin olun birgün ABD bizi davet etsin Nelis nevada'ya Kaan blok10 ile f22 kapışsın ikiside head-on şekilde birbirine yaklaşsın bizim Kaan f22 yi 50-120 km arası bir rakamda tespit edip takip etmezse biz dükkanı kapatalım...

Birde blok20 ile ne yaparız siz düşünün.

Ama dediğim gibi bir 5. nesil uçak eyer top menziline kadar giriyorsa yaşamasın ölsün...

Barış zamanı ayrı.

Ayrıca kaan'ın kinematik değerleri planlanan  f22 den iyi olacak şekilde burda da inografik paylaşıldı. Mesajı Paylaş

#5962
Öyle kısır bir döngü içinde yazıyorsun ki,  önermen tamamen pratikler dışı. F-104'un her zaman yüksekten düşmanın arkasına geçip vuracağı, F-4ün her zaman üstün radarı, hız ve gücü ile füzeleri ile işi bitireceği kabulleri gibi. Yok wvr girecekse vurulsun düşsün daha iyiymiş, F-22nin RKA sı Kaandan daha iyi, bırak Murad radarını, MESA bile F-22 yi o menzilden yakalayabilir mu acaba. Bugün F-22 var bizde henüz Kaan yok, dükkanı kapatıp gidiyormuyuz, yarın diyelim F-24, -25 oldu kapatalım gidelim mi ? Bence maksadın burada dükkan değil, inat Mesajı Paylaş

#5963
Alıntı yapılan: mehmet05 - 24 Şubat 2024, 00:05:13
Öyle kısır bir döngü içinde yazıyorsun ki,  önermen tamamen pratikler dışı. F-104'un her zaman yüksekten düşmanın arkasına geçip vuracağı, F-4ün her zaman üstün radarı, hız ve gücü ile füzeleri ile işi bitireceği kabulleri gibi. Yok wvr girecekse vurulsun düşsün daha iyiymiş, F-22nin RKA sı Kaandan daha iyi, bırak Murad radarını, MESA bile F-22 yi o menzilden yakalayabilir mu acaba. Adamların yarın F-

Irst+eots+bürfis sensör füzyonunun kapasitesine atıfta bulundum

F22 de sadece radar var
F35 de eots ve radar var
Kaan'da eots,ırst ve radar var

En iyi sensör gurubu bizde  eğer bu sensör grubu ile wvr'ye giriyor isek uçağı bir zahmet çöpe atalım diyorum.
Yada isteselerde istemeselerdr wvr nın ötesinde birbirini görecekler.

Aynı şekil en kısa dönüş yarıçapına sahip uçak olarak planlanıyor neden enerji kaybetsin yada döndükten sonra neden bu enerjiyi yakalamasın

Aynı motora aynı ebatlara üç aşağı beş yukarı sahip f15 2.5 mach hız yapıyorsa.

Bizim uçak neden füzelerini ateşledikten sonra mach2 yada  mach 2.5 ile tam tornistan yapamasın.

Dediğim gibi wvr menzilininde altında top menziline girmek zorunda kalıyorsa pilot bir zahmet eject yapsın.

Ayrıca onlar f24 F25 yaptığında sende cengizi teomanı yapıp önlerine koyacan😁

Ayrıca koskaca, pasparlak F35 örneği kısaca önümüzde dururken ve berbat kinematik değerlere sahip F35 in asla itdalasına girmeyeceğini ve buna ihtiyaç duymadığını varsıyorsak ve bu varsayımlara sahip f35 tüm hava kuvvetlerinin belkemiğini oluşturacakken ve asla it dalaşına girmeyecekken sahi bizim Kaan daha iyi sensör grubu ve daha iyi kinematik değerlerle neden itdalaşına girmek zorunda kalıyor bunu açıklayın lütfen... Mesajı Paylaş

Temel kotil 2028 de hava kuvvetlerine teslim edilecek 20 adet kaanın f16 dan birtık üstün olacağını belirtti çünkü bizimkisi çift motorlu diyerek motora vurgu yaptı. Öyleyse kaan ilk versiyonlarında büfris yerine o gün için yeterince olgunlaşmış murad radarı kullanılacak. Mesajı Paylaş

Galiba yabancı bir forumdaydı, bir kullanıcı Kaan'ın fotoğraflarından kanat alanını 70-75m2 olarak hesaplamıştı. 60m2 den büyük olma ihtimali de var bu da ekstra yakıt için alan açabilir. J20/SU57 gibi Kaan'a boyut olarak yakın olan uçakların boş ağırlıkları 19 ton, yakıt kapasiteleri de 10 ton civarında. Belki bizim uçağımız yüksek kompozit kullanımıyla 18 ton civarına düşebilir. Temel Kotil 10 ton mühimmat taşıma kapasitesi olacağını söylemişti, J20/SU75 gibi 9-10 tonda yakıt taşırsa 38 ton civarı bir MTOW olur. Ancak F110-GE129 motoruyla muhtemelen tam yüklü bir Kaan'ı uçurmak istenen performansı vermeyecektir, bu yüzden yerli motor gelene kadar üretilen uçaklarda yakıt veya mühimmattan feragat edilerek kullanılabilir. Libya'ya gitmesi gerekiyorsa daha az mühimmat veya 8. AJÜ'den Irağa gidecek olursa yüksek mühimmat düşük yakıt gibi kullanılabilir. Çinliler ve Ruslar uçak gemilerinden J15 ve SU33kaldırırken benzer bir şekilde yakıt veya mühimmattan feragat etmek zorunda kalıyorlardı SATOBAR yüzünden bizde görevin yakıt ikmali gerektirmediği durumlarda yakıt/mühimmattan feragat ederek kullanabiliriz. Zaten 35K'lık motoru yapabilirsek 38 tonluk bir uçağı da uçurma konusunda pek sorunumuz kalmaz herhalde. O zaman eldeki MMU Blok1'leri test filoya ve EA-18G gibi EH uçaklarına çevirebiliriz yeteri miktarda Blok2 üretildikten sonra. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: putty - 23 Şubat 2024, 20:43:42
hazır konu sapmışken bende maruzatımı söyleyim moralim çok bozuk çünkü
Qonqueror bana özel mesajda zibidi dedi çok kanıma dokundu özür dilemezse tek satır yazmam bundan sonra

Bir özürle gönlü alınabilecek birini üzmeyin. Rengidir kendisi buranın. Mesajı Paylaş

Sevgili Putty üzülecek insan değildir. Kendisi o türlü sözleri asla hak etmemektedir. Mesajı Paylaş

O blöftü ben forumda yazmasam ölürüm Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

#5969
Sonrasında, yazmasan da ölürsün... Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz